روايات

رواية احببت ضابط شرطي الفصل الحادي عشر 11 بقلم بتول أسامة

رواية احببت ضابط شرطي الفصل الحادي عشر 11 بقلم بتول أسامة

رواية احببت ضابط شرطي الجزء الحادي عشر

رواية احببت ضابط شرطي البارت الحادي عشر

رواية احببت ضابط شرطي الحلقة الحادية عشر

تاني يوم..
نادين: صباح الخير اي دا انت مين
فهد: انا عفريت فهد..
نادين: يلهوي يلهوي
فهد قلع الماسك لاسود التي كان لابسه
فهد: انت هبله يا نادين وفي عفريت يلبس ماسك اسود وعيني با ينه.
نادين: هو انت وانت بقا رايح على فين بي بتاع دا
فهد: عندي مهمه شغل كدا بقولك اعمليلي فطار.
نادين: نعاام فطار ازاي وهما فين الخادمات هما الي يعملو الفطار
فهد: اصل الخادمه الاولي بي تولد والتانيه عندها فرح وثالثه حامل والرابعه فرح اختها
نادين: خلاص خلاص انا رايحه..
ذهبت نادين الي مطبخ الفيلا
نادين بي سرها: اه حامل والثانيه بتولد ماشي يا فهد انا عارفه انك بتتلكك علشان تخليني اطبخ ..
عند مريم..
مريم: عرفتي هتعملي اي يا فيروز
فيروز: خلاص تمام عرفت هتفق مع رجاله كدا وهما يخلصوا الخلاصه..
مريم: تمام يا فيروز..
_______
عند ساره..
ساره: صباح الخير يا عمو هي نادين احمد جت انهارده
لامن الكليه: لا يا ساره..
ساره بحزن : يوا بقا كل شويه اقعد لوحدي…
ذهبت ساره الي المدرج الجامعه..
ذهبت الي المقعد ..
ساره: فينك يا نادين بقا..
ذهب اليها شاب..
الشاب : اهلا يا انسه ازيك
ساره: مش بكلم ولاد
الشاب: انتي صغنونه احنا مش في مدرسه هنا احنا في كليه
ساره : قولت مش بكلم ولاد افهم بقا
الشاب: اعتبريني مش ولاد يا ستي حتي المدرج فاضي لسه محدش جاء ..
مسك الشاب ايد ساره ها نتكلم..
ساره: انت قليل لادب.. سيبني سيبني
دخل يوسف مسرعا الي ساره والشاب
يوسف: 0 سيبها يلا..
بدا يوسف في خلاف مع الشاب
الشاب: خلاص يا. دكتور يوسف انا اسف
يوسف: اعمل حسابك يا استاذ انت هي تنقص منك كل اعمال السنه عندي وابقي قبلني لو نجحت السنه دي..
___________ عند نادين
نادين: اتفضل يا حضره فهد باشا لاكل اهو.
فهد: ايوا كدا مش بيجو غير العين الحمرا
نادين: اه كل كل. با الهنا والشفاء..
فهد اكل. كح
فهد: اي انتي حطالي اي في لاكل دا
نادين: شويه ملح علي شويه شطه شوفت انا غلبانه الزاي
فهد: انتي غلبانه اوي اوي يا نادين حرام عليكي يا نادين
__________
عند مريم..
مريم: عرفتي هتعملي اي يا فيروز
فيروز: خلاص تمام عرفت هتفق مع رجاله كدا وهما يخلصوا الخلاصه..
مريم: تمام يا فيروز..
_______
عند ساره..
ساره: صباح الخير يا عمو هي نادين احمد جت انهارده
لامن الكليه: لا يا ساره..
ساره بحزن : يوا بقا كل شويه اقعد لوحدي…
ذهبت ساره الي المدرج الجامعه..
ذهبت الي المقعد ..
ساره: فينك يا نادين بقا..
ذهب اليها شاب..
الشاب : اهلا يا انسه ازيك
ساره: مش بكلم ولاد
الشاب: انتي صغنونه احنا مش في مدرسه هنا احنا في كليه
ساره : قولت مش بكلم ولاد افهم بقا
الشاب: اعتبريني مش ولاد يا ستي حتي المدرج فاضي لسه محدش جاء ..
مسك الشاب ايد ساره ها نتكلم..
ساره: انت قليل الادب.. سيبني سيبني
دخل يوسف مسرعا الي ساره والشاب
يوسف: 0 سيبها يلا..
بدا يوسف في خلاف مع الشاب
الشاب: خلاص يا. دكتور يوسف انا اسف
يوسف: اعمل حسابك يا استاذ انت هي تنقص منك كل اعمال السنه عندي وابقي قبلني لو نجحت السنه دي..
___________ عند نادين
نادين: اتفضل يا حضره فهد باشا لاكل اهو.
فهد: ايوا كدا مش بيجو غير العين الحمرا
نادين: اه كل كل. با الهنا والشفاء..
فهد اكل. كح
فهد: اي انتي حطالي اي في لاكل دا
نادين: شويه ملح علي شويه شطه شوفت انا غلبانه الزاي
فهد: انتي غلبانه اوي اوي يا نادين حرام عليكي يا نادين نادين: با الهنا والشفا يا حبيبي
فهد: اي قولتي اي قولي تاني كدا
نادين : بقول با الهنا والشفا
فهد: لا الي بعديها بقا
نادين: مفيش حاجه انا اذهب الي الحمام
فهد: اذهبي اذهبي…
فهد بي نفسه: قالت يا حبيبي ولا انا كنت بتخيل ولا اي
نادين في الحمام..
نادين: اي الوارته دي بس..
__________
عند يوسف
يوسف: انتي كويسه يا انسه ساره
ساره: اه كويسه مش عارفها و عايزني ا كلمة با العافيه
يوسف قال سريعا: حتي لو عارفك مينفعش يا ساره بخاف عليكي
ساره: اي؟
يوسف: اقصد يعني ان مينفعش ولد يلمسك او يلمس ايدك غلط وبعدين هو مكنش خطيبك وباباكي يخاف عليكي وب يخاف عليكي
ساره: اه فهمت ماشي يا استاذ يوسف.. شكرا علي انك انقذتني من الموقف
يوسف: لا عادي ولا يهمك انتي زي اختي
نزلت الكلمه كا نار في قلب ساره
ساره: اختك! وانا كمان يا استاذ يوسف بعتبرك زي اخويا وشكرا لي مره اخري..
__________عند فهد..
فهد: اه يا باشا وبعدين العصابه دي هنقبض عليهم امتي
الرائد: نحاول نحدد نخطط مكانهم لان دي اكتر عصابه لو قبضنا عليهم هتبقي حكايا كبيره لان بقالنا اكتر من خمس سنين مش عارفين نمسكهم…
فهد: متقلقش يا باشا. هنقدر نقبض عليهم انشاء لله

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ضابط شرطي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى