روايات

رواية عشق الآدم الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء السابع عشر

رواية عشق الآدم البارت السابع عشر

رواية عشق الآدم الحلقة السابعة عشر

ادم قص لها كل ما حدث
عشق بصدمة: يلهوي كل ده حصل ومتقوليش ثم اكملت بس انت لي قتلته ي ادم
ادم بصلها بذهول: نعم انتي بتقوليلي ازاي قتلتو واحد بيتجمل ف مراتي وبيتسفزني وبتقوليلي قتلتو لي واحد خاني ود’بحني بس’كينة باردة وبتقوليلي ازاي قتلتو
عشق بمحاولة تهدئة: ي ادم اسمعني انا لسه مكملتش كلامي
ادم زعل منها جامد: عشق انا هنام يلا بقا عشان اوديكي مدرستك الصبح
عشق بدموع: ي ادم اسمعني طيب انا لسه مخلصتش كلامي
ادم تجاهلها وطفي النور ونام
عشق فضلت تعيط
ادم قلبو رق شوية: عشق قومي نامي وبطلي عياط
عشق راحت تحضنه
ادم: اوعي ي عشق ونامي
عشق عيطت بشهقات: ونبي ي ادم متعملنيش كده انا بحبك والله ومكنش قصدي اقول كده
ادم صعبت عليه وحضنها: خلاص ي قلبي اهدي بس الي انتي قولتيه خلاني اتعصب ياعني اي موتو لي
عشق بشهقات: ع. عشان خايفة عليك يحصلك مشاكل بسبب ك كده
ادم ضمها ليه: اهدي ي روحي مفيش حاجة اصلا هتحصل ي عشق اهدي ي حبيبتي
عشق هديت وبعدين: انا بحبك والله ي ادم ومش ببقي عايزة اشوفك فيك حاجة وحشة
ادم با’سها برقة وقالها: متخفيش يحبيبتي
عشق اتكسفت
ادم ضحك: انتي بتتكسفي من حاجات غريبة ي شوشو ياريت تبطلي هبل عشان انا جوزك
عشق بتوتر: اه طبعا.. اي يعم انت بتقرب كده لي
ادم بخبث: عايز اقولك كلمتين بس
عشق باهتمام: اه اتفضل سمعاك
ادم اخدها في بحور عشقه
نروح لمكان اخر
ندي كانت خرجت من المستشفي وبتلف ف الشارع تشوف مكان قعدت علي رصيف
ندي بتعب: يارب انا عارفة اني غلطت اوي وكتير وكنت هأذي بنت زيي والفلوس عمتني بس انا اتغيرت نفسي الاقي مكان انام فيه حتي
كان فيه شبان ماشيين
شاب منهم: اي يقمر قاعد كده لي
شاب تاني: تعالي واحنا هنبسطك ونديكي الي تعوزية.
ندي كانت خايفة لانها عمرها ما اتعرضت بكدة هو كان علطول جاسم الي بيبقي معاها
كان فيه شاب ماشي وشاف كده جري عليهم
الشاب: جري اي ي شوية…. متحترمو نفسكو وبطلو تعاكسوا ف بنات الناس
واحد منهم تطاول وقرب منه ولسه هيضر’به الشاب مسك ايده وقدر يضر’بهم هما التلاتة وندي كانت مرعوبة
نور: حضرتك بخير
ندي بدموع هزت راسها
نور: فين بيتك اوصلك ليه عشان الدنيا ليل
ندي بتعب وحزن: مليش مكان ونا استاهل كده
نور باستغراب وتعجب: انتي بتقولي اي ياعني اي ملكيش مكان وتستاهلي كده
ندي بسخرية: مش لازم تفهم اهو الحاجات الي غملتها اتردت فيا
نور مسك ايديها بهدوء وجذبها الي عربيته وركبها
نور بتفاهم: حضرتك اسمك اي
ندي: اسمي ندي
نور بابتسامة: ونا اسمي نور الدين محمد ظابط شرطة
ندي باستغراب: وحضرتك مش لابس اللبس الشرطي ياعني
نور بضحك: حضرتك انا بتمشي عادي مش بحب اتحامي ف بدلتي المهم ياعني اي حضرتك ملكيش مكان
ندي بتعب: لو فهمتك صدقني انك هتقولي اني غلطانة وممكن. تطردني ويبقي حقك
نور بتفهم: لالا اتفضلي احكي بس ونا مش هعمل حاجة
ندي اتنهدت بتعب: هحكيلك
وحكيتلو كل الي عملتو والي خصل
نور بهدوء: ياعني انتي مكنتيش متجوزاه
ندي بحزن: لاء للاسف هو ضحك عليا بكلمتين ونا كنت عارفة ده ومكملة
نور بتساؤول: لي عملتي ف نفسك كده
ندي بضحكة سخرية: الغشاوة بقا عمت عيني وكنت هخليه يعتد*ي علي بنت زيي
نور بتساؤول: ونتي ندمانة علي كل ده ولا مش فارق
ندي بتعب وحزن: انا ندمانة عشان حاجات كتير اوي كذا مرة ربنا ادني فرصة ونا مفوقتش
وبقيت عدوة لاكتر انسان عيشني عيشة ملوكي
نور بتساؤول: مين؟؟!
ندي بحزن: ادم الحديدي
نور بصدمة: ده اكبر رجل اعمال في مصر وغير كده فاتح شركات في بلاد تانية
ندي: ايوة عارفة وكنت اول بنت يختارها تشتغل ف شركته اول فرع لما فتحه شافني بنت غلبانة عمره ما عمل معايا حاجة وحشة بلعكس جابلي شقة تمليك وكانت واسعة وكبيرة تشبهه الفيلا فجاة كل ده اتسحب بس حقو عشان انا الي مقدرتش النعمة وهو حب يوريني انا كنت اي. من غيرو
نور: خلاص هجبلك مكان دلوقتي تقعدي فيه لحد ما اشوف هعمل اي
ندي بتعب: كتر خيرك لاني بجد انا منمتش من ساعت مخرجت من المستشفي
اتحرك ووداها المكان
كانت شقة جميلة جدا
فيها كل حاجة تحتجها
ندي باستغراب: اومال ازاي فيه هدوم بناتي
نور بحزن: مش مشكلة عادي البسي منهم المهم انا لازم امشي بقا عشان اروح بيتي
ندي سلمت عليه وشكرته كتير
ندي اخدت شاور واكلت لقمة ونامت بتعب شديد
بقلمي.. دنيا محمد ✍️📖

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى