روايات

رواية عشق الآدم الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء الثالث والعشرون

رواية عشق الآدم البارت الثالث والعشرون

رواية عشق الآدم الحلقة الثالثة والعشرون

عشق كانت ماشية بس حست بحد وراها وفجأة شخص خدرها وشالها وهرب
عند يوسف واسراء
اسراء بحب: اعملك قهوة معايا
يوسف بابتسامة: تمام
اسراء عملت قهوة وقعدت مع يوسف ف الجنينة شوية
اسراء: انت عارفة ي يوسف انت وادم بتفكروني ب الرواية الي بقراها
يوسف بصلها بستغراب: ازاي
اسراء بضحك: ياعني ادم الشخص القاسي الي مش متفاهم ونت صاحبو المرح القمر
يوسف ضحك: آه ومالو دانتي الرويات مضيعاكي
اسراء بضحك: حصلل
عند ادم استغرب ان عشق كل ده مرجعتش
ادم بخوف: يارب هي مرجعتش لي كل ده .. ورن علي تيلفونها لقاه مغلق
ادم بقلق: لالالا دي قافلة تلفونها
فجاة ادم جالو فكرة ف دماغو وفتح الجي بي اس الي في سلسلة عشق فتح لقاها في مكان مش معروف ادم جري يلبس بسرعة ويروح ع مكان ده
عند عشق
كان مغمي عليها وقدامها صابري
صابري بضحكة شيطانية: اهلا بيكي ف الجحيم الي هتشوفيه. علي ايديا
عشق فاقت وحدة وحدة
عشق بخوف: انا انا فين ونت مين
صابري بضحكة خبيثة: انتي الي هتتقم من ادم فيها وهحرق قلبو عليكي زي ماحرق قلبي علي ابن اخويا
عشق بتعب وخوف.: ابن اخوك مين ونت عايز مني اي سبني امشي
صابري بخبث: ونا قولتلك مش هتمشي لازم تموتي وتتعذبي الاول وكمل. ابن اخويا جاسم سليمان الي مات علي ايد جوزك الو** بس متقلقيش انتي وادم هتكونو ميتين انهرضة
عشق ابتدت تعيط وخايفة جدا: حرام غليك متعملش حاجة لادم
عشق حست بتعب جامد ف بطنها بس طنشت وعمالة تعيط
صابري بشر: وحضرتك حامل مش كده انا بقا هخسرك ابنك وجوزك وهخسرك نفسك
غشق بخوف ورعب: لالا ونبي متأذيش ابني ولا ادم حرام عليك
صابري قرب منها وضر’بها ب القلم وبيتهجم عليها فجأة الباب اتكسر ودخل ادم بصوت جهوري: انت بتعمل اي ي راجل ي ***** وادم جري علي صابري خنقة جامد صابري وهو نفسه بيقل: هق. تلك ي آدم
ادم سابوا وفضل ينزل فيه ضر’ب لحد ما اخد مسد’سو وضربو طل’قة جت ف قلبو والحراس كانت واقعة علي الارض كلها بسبب ان ادم ضر’بهم
ادم جري علي عشق: انتي كويسة ي حبيبتي بطنك فيها حاجة
عشق بابتسامة وتعب: انا تعبانة ي ادم لو. لو جرالي حاجة خالي بالك ع نفسك
ادم برعب شالها لان كان نفسها قل وشفايفها ازرقت وشها اصفر شالها وداها مستشفي بسرعه
ادم في المستشفي: عايز دكتورة بسرعه مراتي بتموت
دكتورة جت وقالت: خدوها بسرعه علي الاوضة
ادم كان قاعد علي اعصابو برة
الدكتورة طلعت
الدكتورا بتعب: الحمد لله هي كان عندها نوبة العياط وهي لما بتزعل بتتعب جدا ونفسها بيقل حاولو متزعلوهاش لان عندها ضيق تنفس ونفسيتها مش احسن حاجة بس الي ف بطنها بخير
ادم بحزن وهز راسو: تمام ي دكتورة
ادم شوية ولقي فونو بيتصل
يوسف: الو اي ياعم فينك كده روحتلك الجناح بتاعك ملقتكش
ادم بصوت مرهق: انا تعبان اوي وعشق كاتت اتخطفت ورجعتها بالعفية
يوسف بخوف: طب انت فين دلوقت
ادم بتعب: انا ف مستشفي….
يوسف: اقفل هجيلك
ادم دخل لعشق لقاها بتفوق قرب باس راسها وخدها
ادم بحنية مفرطة: عاملة اي يروحي دلوقتي
عشق بحب: ك كويسة ي حبيبي
ادم اخدها ف حضنو: كنت خايف عليكي جدا
عشق بتعب: عرفت مكاني منين
ادم ابتسم: قومي بسلامة وهحكيلك
عشق بتعب هزت راسها
عشق: هطلع امتي من هنا
ادم بحب: اول ما تبقي كويسة
عشق: لا انا كويسة بس عايزة اطلع مبحبش المستشفيات
ادم: انتي تؤمري بس تخفي
عشق بتنهيدة: صدقني انا بخير بس عايزة اطلع
ادم: حاضر ودخل يوسف واسراء عليهم
يوسف بلهفة: الف سلامة عليكي ي عشق اي الي حصل بس
اسراء بعياط وراحت تحضنها: الف سلامة عليكي ي روحي انتي كويسة
عشق بحب: انا كويسة ي جماعة وهطلع دلوقتي كمان
ادم: طيب تعالي ي يوسف معيا وسيب اسراء مع عشق
يوسف هز راسو وطلع معاه
يوسف باهتمام: حصل اي فيها
ادم:*************
يوسف بصدمة: بتقول اي؟؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى