رواية عشق الآدم الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا محمد
رواية عشق الآدم الجزء الثالث عشر
رواية عشق الآدم البارت الثالث عشر
رواية عشق الآدم الحلقة الثالثة عشر
دخل شخص لجاسم وقال: واللي يجبهولك راكع تحت رجليك
جاسم بصدمة: انت ازاي؟؟!
يوسف بخبث: بصراحة انا وادم مبقناش اصحاب لانو واخد كل حاجة وطماع وعمرو ما اعتبرني صاحب ليه
جاسم: اه وبعدين ياعني
يوسف بشر: ياعني انا معاك ف اي حاجة هتأذي ادم
جاسم بشك: ونا ايش ضمني انك مش متفق معاه
يوسف بذكاء: خد اتفضل شوف
جاسم مسك الموبيل منو لقاه فيديو متصور فيه خناقة يوسف وادم
جاسم بصدق: امم طيب.. اول حاجة كده عايز احرق دمو علي مراتو
يوسف بخبث: نخطفها
جاسم: صح بس نعمل فيها اي
يوسف: هنخوفها شوية ونخليها تفقد الوعي وبعد كده سيب الباقي عليا
جاسم بمكر: انا عايز المس’ها
يوسف بصدمة: ايهه؟؟!
جاسم: مالك اتصدمت كده لي
يوسف بتوتر: لاء اصل اللي انت بتقولو ده هجيب موتنا
جاسم بشر: زي ما اخدت منو حبيبتو الاولي اخد التانية عادي
يوسف: طيب اسمع انا هعمل اي……..
جاسم بهدوء: ونا موافق بس امتي
يوسف: يومين كده وهنفذ
جاسم: تمام
يوسف سلم عليه ومشي
يوسف طلع وعمل مكالمة
يوسف: هبعتلك التسجيل ع الواتس
الشخص: تمام مستني
يوسف بعت التسجيل الي بينو وبين جاسم وركب العربية ومشي
عند ادم
ادم بشر:بقا عايز تلمس مراتي زي اللي قبلها ماشي اتقل ي جاسم نهايتك علي ايدي
عشق دخلت الاوضة: مالك ي ادم قاعد لوحدك لي
ادم بهدوء: عشق تعالي عايز اتكلم معاكي شوية
عشق راحت له بستغراب: نعم؟!
ادم بقلق: الايام دي عايز تاخدي بالك من نفسك اوي ومعلش مش هتروحي المدرسة اليومين دوول عشان لازم تبقي ف البيت ونا هبقي اذكرلك الي ضايع منك.
عشق بخوف: هو فيه اي ي ادم
ادم بحب وباس ايديها: متخفيش بس لازم اعمل احتياطي
عشق بقلق شديد: ح حاضر ي ادم
ادم بمرح: لالا مش متعود عليكي بلقلق ده فرفشي كده يبطة
عشق ضحكت ضحكة بينت غمازتها: امم ماشي
عشق اكملت بمرح: اسكتت مش انا عملالك حتت كيكة هتاكل صوابعك وراها
ادم بخوف مصطنع: ياعني مش هروح المستشفي اعمل غسيل معدة بعدها؟!
عشق ضربتو علي كتفو: اتلم يلا قوم عشان تاكل
ادم باس خدها وقام اكلوا وفضلو يهزرو
عشق: بس لي يعني مش هروح المدرسة دلوقتي
ادم بهدوء: عشان ي عشق لازم تبقي ف البيت جاسم لما يخف مش هيسبنا هو عرف اني انا اللي عملت كده عشان جسمي باين عليه انو انا
عشق بضحك: دانت جسمك عريض يابني باين اي
ادم قلع التيشرت: بس اي رايك ف العضلات
عشق بضحك: حلوة اوي عايزة اعمل زيهم
ادم بسخرية: انتي بنت يختي ياعني مينفعش يبقي فيكي عضلات
عشق: لا هعمل عضلات عشان اضر’بك براحتي
ادم بزعل مصطنع: كده تضر’بي دومي حبيبك
عشق: اها عادي
(عند يوسف واسراء)
اسراء دخلت المطعم لقت يوسف قاعد يوسف قام سلم عليها
يوسف بابتسامة: اتفضلي
اسراء قعدت
يوسف باعجاب: تشربي او تاكلي اي
اسراء: اي حاجة عادي
يوسف: هنقيلك ع زوقي
اسراء ابتسمت له
يوسف طلب لها مكرونة بشاميل
وهو نفس الطلب
يوسف: اسراء هو بباكي شغال اي
اسراء بحزن: بابا ميت من تلات سنين الله يرحمه
يوسف باحراج: احم الله يرحمه
اسراء بتعب: انا عايشة لوحدي معييش بس غير اخويا وده في اولي ثانوي هو مش صغير ياعني كبير وبيشتغل وبيصرف علي نفسو وعليا
يوسف بابتسامة: ماشاء الله ربنا يخليهولك
اسراء ابتسمت
يوسف: طيب انا عايز اقابلو
اسراء بتسغراب: تمام تنور بس ليه
يوسف بحب: عايز اطلب ايد اختو منو
اسراء بصت له بصدمة وبرقت بعنيها: انت بتقول اي
يوسف باستغراب: عايز اطلب ايدك منو
اسراء وقلبها كان بيرقص: ونت اي الي يخليك تتجوز. وحدة عيلتها مش. عايشة غير اخوها.
يوسف بحب: عشان الحب مش بلاهل هحبك انتي واتجوزك انتي ولا اهلك ياعني
اسراء بفرحة كبيرة: انا مش عارفة ارد اقول اي
يوسف بضحك: متقوليش حاجة كل اللي عايزو تعملي ميعاد اجي اكلم اخوكي فيه
اسراء: حاضر هو بيبقي فاضي يوم الاربعاء
يوسف: تمام الساعة 8 كويس
اسراء بابتسامة: اه تنور
خلصت القاعدة وهما مروحين نزلت اسراء من العربية ويوسف مستنيها تطلع بس جه شاب
شخص: اي اللي جايبك متاخر اوي كده
اسراء بزهق: ونت مالك انت
شخص: انا مالي راح مسك ايديها
يوسف نزل بسرعه وشد اسراء منو
يوسف: في اي يوحش مش عيب تشد بنات الناس
الشخص بزعيق: وده مين ده كمان جيالي مع شاب لوحدكم ي لسه هيكمل لاكن يوسف قاطعو بضر’بة جامدة ف وشو وقال: دي خطيبتي يا و’سخ
الشخص: ماشي والله منا سايبك
يوسف: فكر تقرب منها ونا هوريك السواد ف عمرك ي ابن….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)