روايات

رواية عشقي المتمرد الفصل السابع عشر 17 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الفصل السابع عشر 17 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الجزء السابع عشر

رواية عشقي المتمرد البارت السابع عشر

رواية عشقي المتمرد الحلقة السابعة عشر

هيلين بغضب عارم……..طلقنييييييي انت وااااااحد خاااااين وزباااااااالة
طخخخخخ
ريان بغضب……احترمي نفسك يا هيلين وأنا معملتش حاجة غلط الشرع محلل أربعه
هيلين بغضب………..طلقنييييييييي لو انت راااااتاجل بجد طلقيييييييي وأثبت دا
ريان بغضب اعمي…….هيلين أنتي طا…..
صوفيا بدموع وقهر…….طلقني انا مستحيل أعيش معاك ثانيه بعد كدا
كريم بندم……صوفيا انا اسف صدقيني أنا
صوفيا……طلقني يا كريم مش خت كل اللي انت عايزه وك*سرتني و كمان اغت*صبتني طلقنييييييي
كريم بدموع وصدق……..صوفيا انا بحبك والله بحبك
صوفيا شافت سك*ينه جنبها مسكتها
صوفيا بدموع وانكسار…….وأنا مكر*هتش حد في حياتي قدك وحطت السك*ينه علي ايدها وبصت لكريم بدموع و وجع
كريم بصدمه وخوف…….صوفيااااااااااا لااااااااااااااااا
حاتم ببرود……..حنين انا قررت اتجوز
حنين بصدمه…..إيه هتتجوز عليا يا حاتم
حاتم ببرود…….ايوه وتركها
مريم بدلع……..حبيبي أنا مش مصدقه إننا اتجوزنا وقبلته
حاتم بصلها بهدوء وهي بعدت عنه وحطت إيده علي بطنها
مريم………ابننا هيكون قمر شكلك وبدأت تلعب في زراير قميصه
وحاتم بدأ يحس بتشويش غريب ومريم قربت منه وقبلته تاني وحاتم اتجاوب معاها وشالها وحطها علي السرير (ونسكت علشان كدا عيب)
جات رسالة لحنين مضمونها(جوزك مع ضرتك في******)
حنين لابست وراحت العنوان ودخلت الشقة والصدفه كانت نفس الشقه اللي عاشوا فيها أجمل لحظات حياتهم ودخلت الأوضة وشافت هدوم حاتم علي الأرض وفي هدوم ست كمان وحاتم نايم علي السرير عا*ري الصدر نايمه علي صدره مريم اللي ساترها ملا*يه بس المنظر كان ما*لم سابت المكان ومشت بسرعة ومريم فتحت عيونها وابتسمت بخبث
هدي بفرحة………إياد انا حامل

 

 

اياد ضر*بها بالقلم…….من مين يا زبا*لة يا خا*ينه
هدي بصلته بصدمه و دموع وهو شد شعرها
اياد بغضب…….طلعتي زبا**لة و*******
هدي بدموع……والله إبنك
إياد بغضب ودموع……أنا عقيم يا هدي ليه خنتيني لييييييه وتركها ومشي وجات رسالة لهدي علي تليفونها(عامله ايه يا ام إبني )هدي بصت للرساله بصدمه وعيونها دمعوا وبصت للس**كينه
إياد رجع
إياد…..هدي انتي طال……
إياد بصدمه و دموع…….هديييييييييييييي
عمر بدموع…….لا علا م متتش لا علا عايشة لااااااااااااااااااا
وبص للطفل الصغير النائم ببراءة
عمر بغضب…….انت السبب انت قت*لت حبيبتي وخاد الطفل وراح عهد كبري و رفع الطفل والطفل بدأ يعيط
روح بضحك وشر…….برافووووووووو كله ماشي حسب الخطة ههههههههههههه
عدنان بخبث……الا قوليلي انتي قمر كدا لمين
روح كانت لابسه ملابس مثير**ة رغم كبر سنها
روح بدلع……لماما
عدنان بخبث……..طب أنا عايز اشوف ماما دي
روح دخلت الأوضة بدلع و عدنان دخل وراها
روح بصدمه……إيه ده انت بتعمل ايه
عدنان بغضب……انطقي فين ******
روح بخبث……معرفش ومش هتعرف مكانه وفجأة جه حد وضر*ب عدنان علي رأسه
روح بشر………هخليك تودع حبيبت قلبك أختك يا عدنان لانك خا*ين فااااهم وقول لهيلين اللي زرعته دلوقتي هتحصده بينا يا رجاله وعدنان غاب عن الوعي
عدنان وهو علي وشك الغياب عن الوعي…………أيلول لا هيلين ارجوكي وغاب عن الوعي
علي ضفة التل وامواج البحر تتصادم من أسفل

 

 

مريم بغضب وكر*ه……..طول حياتك الكل بيخاف منك وبيعمل ليكي الف حساب انتي كنتي الكل في الكل ، خدتي كل حاجة الذكاء والقوة مفيش حاجة كانت بتك*سرك اول ما اسمك يتذكر الر*عب يدب في القلوب هيلين تمسك المهمات الصعبة الكل ماشي تحت ايد هيلين، هيلين قويه هيلين ذكيه هيلين كذا هيلين كذا حتي لو اشتركنا في مهمة الفضل لهيلين لولا هيلين لكانت المهمة فشلت ليييييييييه عارفه أنا خننننننننت شغلي علشان ابقي اعلي منك الكل يمدح فيا بس محصلش اللي كنت مخططاه طلعتي زي الخز*وق في النص وبدأتي تشكي فيا حتي حبيبي مكنش من نصيبي ولسوء الحظ طلع اخوكي عرفت انه مستحيل يحبي لو انتي قولتي ليه الحقيقة بدأت احط ليكي مشاكل تلهيكي ومتخلكيش تقولي ليه حاجة عارفه أنا عملت ايه علشان يكون ليا أنا بعتتتتتت شررررررفي خليت واحد زي عدنان يلمسني ودا كله علشان اوصل لحاتم
وحطت ايدها علي بطنها
مريم………..وهو بقي ليا بفضل البيبي دا
هيلين بصت ليها بعيونها الشديدة السواد وكانت لابسه بنطلون جينز أسود وبلوزه بنص كم سوده وطالقه شعرها اللي قصته لحد الكتف وكان شعرها يتطاير مع الهوا الشديد وكان باين ان في عاصفه
مريم كانت لابسه نفس لبس هيلين بس كانت رابطه شعرها
هيلين طلعت مسد*سها و وجهته ناحيه مريم اللي عملت المثل وطلعت مسد*سها و وجهته ناحيه هيلين
مريم بشر……..لو همو*ت هاخدك معايا يا هيلين فاهمة هاخدك معايا وضحكت بشر
هيلين بصت ليها ببرود كبير وعيون شديدة السواد والهوا بقي شديد
لحظة اتنين تلاته وصوت من طلا*قات من الر*صاص صدات في المكان
مريم وقعت علي الأرض غارقه في دما*ئها فالرصا*صة جات في قلب مريم
هيلين واقفه باصه ليها بملامح باردة والد*م نازل من كتفها الشمال علي ايدها ومنه علي مسد*سها
واقفه بهدوء وكأن محصلش حاجة نظرها كله ناحية جث*ة مريم و تمردت ذكريات وأتت إلي هيلين
مريم بمرح……خالت العياااااااااااال سلاموووووووو
هيلين ببرود…….بنت صوتك خرمتي وداني
مريم بخوف مصتنع……..اوبااااااااا سوف اتعلق سوف اتنفخ سوف
حاتم بضحك……سوف اكل
مريم بضحك…….حصل
رائد بضحك…….الله يكون في عون اللي هياخدك دا أمه داعيه عليه
مريم…..نعمممممم يا عمرووووو دي حماتشي بتحبني علشان كدا جابت ابنها آمال مين هيونس وحدتها وينم علي غيرها مييييين
ليضحك الكل حتي هيلين وتضحك مريم معاهم كمان
مريم حضنت هيلين
مريم بابتسامة……….يالهوي انتي سخنه كدا ليه تعالي ارتاحي
هيلين بهدوء……عادي شويه سخنيه وهيروحوا لحالهم
مريم…….لا ويلا من غير كلام
كانت هيلين بتفتكر كل دا
وفجأة محستش إلا وحد بيضر*بها علي رأسها من ورا لفت شافت روح واقفه مبتسمه بش*ر و وشها مشو*ه و وراها رجالة كتير

 

 

روح بشر………جت نهايتك
الرجالة فضلوا يضر*بوا هيلين في بطنها كتير وهي مستسلمه ليهم وكل تركيزها علي جث*ة مريم
روح شدة شعر هيلين ورافعت رأسها لفوق
روح بشر……..باي باي يا هيلو
وفضلت تجر فيها لحد لما وصلت لنهاية التل و وقفتها
وفجأة روح د*فعت هيلين لتسقط إلي البحر و هي مغمضه عيونها ومستسلمه تماما
روح بشر…..برافوووووووو هههههههه ما*تت ما*تت هيلين ما*تت ههههههههه قتلتتتتتننتها قتلتتتتتتتتها هههههههههههه وفضلت تضحك وتضحك مخدت بالها من ان الجزء اللي واقفه عليه دا لدن وفجأة وقعت روح في البحر ولكن علي صخره كبيرة ليسمع صوت تك*سر عصام وانحناء جسد روح و الد*ماء تسيل من خلف رأسها و انفها و فمها وعيونها فتحاهم بوسع وكانت ما*يته (طب انا ارتحت كدا دا انتي قر*فتينا في الروايه دي)
وصل الكل لحافة التل ونزل ريان بسرعة
ريان بدموع وخوف…….هيلين هيلين أنتي فين
حاتم بقلق و خوف……….هييييليييين
الكل وقف مصدوم من جث*ة مريم وخوفهم زاد أكتر
ريان شاف السلسلة اللي كان مديها لهيلين هديه مسكها وفضل يعيط
ريان بدموع وانهيار………..هيليييييييييييين
وقف عند حافه التل وفضل يصرخ باسمها
في البحر كانت هيلين ساكنه لا حركه فيها
وياتي صوت هيلين وكان جايب صور لكل الأشخاص اللي هيلين تعرفهم

 

 

الصوت………….ركبت سفينة الحياة واصحبت القبطان كنت مثل الجندي الذي يحمي وطنه احمي اهلي وأصدقائي لم أشعر يوم بطعم الراحة كبرت قبل سني وتحملت مسئوليه كانت فوق طاقتي كنت مثل الطائر المقيد الذي تقيده ضغوط الحياة و مسئولياتها واليوم أشعر أني تحررت واصبحت ذلك الطائر الحر الذي يطير في وسط السماء ذلك الطائر الذي تلمع عياناه ببريق الحريه أصبحت ذلك الطير أيتها الحياة اليوم لن تجعليني أحزن ولن اذرف دموعي اليوم أنا هي من سوف تبتسم ف عائلتي بخير الآن وانا ذاهبه لربني اعذريني أيتها الحياة ولكن اليوم لن أشارك سعادتي مع احد فأنا اليوم《 طائر اليوم 》
لتظهر تلك الابتسامة الهاديه علي وجه تلك الفتاة
هل هذه النهاية؟؟؟؟
انتهي ش*ر روح ومريم ولكن ماذا عن حياة هيلين؟؟؟؟
هل ستكون هيلين حية ام إنها سوف تصبح طائر اليوم ولن تعود لذلك القفص ام ان للقدر رأي اخر؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى