رواية عشقي المتمرد الفصل الخامس عشر 15 بقلم مروة مرزوق
رواية عشقي المتمرد الجزء الخامس عشر
رواية عشقي المتمرد البارت الخامس عشر
رواية عشقي المتمرد الحلقة الخامسة عشر
ذقها ريان بغضب وضر*بها بالقلم علي وشها
ريان بغضب…………الزاي تتجري وتعملي كدا يا رخيييصه
صوفي قربت منه………….ريان أنا بحبك صدقني وعندي استعداد اعيش خدامه تحت رجلك بس المهم افضل جنبك ريان أنا أول مرة شوفتك فيها حبيتك و قربت منه أكتر ومسكت وشه
صوفي………….بحبك ولسه هتبو*سه
لاقت ريان بيذقها علي الأرض
ريان بغضب عارم……لولا إنك بنت عمي احمد الرجل الطيب والله لكنت عرفتك تمن اللى عملتيه وانا واحد متجوز و بحب مراتي ومراتي ماليه عيني امشي غور من هنا انتي مطروده
صوفي بصدمه……..اتجوزت
هيلين من خلفهم………..ايوه يا عنيا اتجوز
ريان بصدمه………هيلين
هيلين دخلت وعيونها بطق شراره من صوفي وبطلع غيره راحت و مسكت صوفي من شعرها
هيلين بغضب وغيره…….اسمعي يا عر*سه اللي بفكر يقرب لحاجة تخص هيلين اخليه يتمني لو مكنش نزل من بطن أمه ويلا محتاجه اتكلم مع جوزي علي انفراد وانتي استني برا يلاااا
صوفي طلعت وجواها غ*ل كبير وحق*د علي هيلين مشت وقفلت الباب وهيلين قربت من ريان
هيلين بغيره واضحه……..مبسوط كدا وهي عماله تلزق فيك
ريان بضحك…….إيه انتي بتغيري
هيلين بتوتر……واغير ليه بس انت قدام الكل جوزي يبقي لازم تحترم وجودي و متنساش إننا قايلين إننا بنحب بعض وانا مضطره امثل اني بحبك وعلشان كدا اتصرفت التصرف دا
ريان انجر*ح من الكلام دا و زعل بس رد ببرود
قعد علي مكتبه
ريان ببرود…….تمام ايه اللي جابك هنا
هيلين قعد علي الكرسي وحطت رجل على رجل
هيلين ببرود……….هو أنت مفكرني عيلة صغيره ولا بنت ضعيفة لا أنا الرائدة هيلين شوقي عز الدين اللي بلعب بالمسد*س زي أي لعبه علشان شوية تهد**يد علي الفاضي من امك تروح تمثل أنك بتحبني لا وكمان تتجوزني ايه عيلة لسه بتر*ضع أنا علشان اخاف من امك أنا مش محتاجة حد يحميني أنا كفيلة احمي نفسي
ريان بصدمه…….أنتي عرفتي دا الزاي
هيلين ببرود……..حاجة متخصكش ودلوقتي ياسين فين
ريان بهدوء…….في امان
هيلين ببرود…….مانا عارفه أنه في امان هو فين دلوقتي انا عايزه اشوفه
ريان اتصل علي رجالته وامهم يجبوا ياسين عنده علي الشركة وقفل
ريان……..ساعة وهيكون هنا
هيلين ببرود……تمام وصح انت نسيت الملف دا والكل أصر اني اجي واديه ليك واطمن عليك والله مش عارفه ايه الهيافه دي
ريان بصلها بو*جع وسكت لتكمل هيلين
هيلين……وادوني اكل علشان انت مفطرتش يلا نفطر سوا اهو يكون بنا عيش وملح
ريان ابتسم وقام معاها وقعد علي كنبه وهيلين جات تقعد لاقت الباب بينفتح وكانت صوفي قعدت بسرعة علي رجل ريان اللي انصدم من تصرفها وكتم ضحكاته
صوفي بصت ليها بغ*ل وح*قد وهيلين بصت ليها ببرود
هيلين ببرود…….افندم عايزه ايه
صوفي بتمثيل……..أنا آسفه علي اللي عملته و وعد مش هكرره تاني
هيلين ببرود…….خلصتي يلا برا
صوفي بدموع……..ارجوكي لحد بس ما بابا يعمل العمليه وبعدها هسيب الشغل
هيلين بصت عليها لاحظت تصرفتها وفكرت في حاجة
هيلين ببرود………احنا هنتكفل بمصاريف عمليته
صوفي بتسرع…….لا مش بيحب حد يشفق عليه
هيلين ببرود…..امممم تمام العمليه بعد قديه
صوفي….هااه
هيلين……..اللي سمعتيه
صوفي بتوتر…….بعد تلت شهور
هيلين…..تمام تلت شهور هتكوني هنا ولما يعمل العملية مشوفش وش اللي خلفوكي هنا خاص وصح انتي هتبقي مساعدة المهندسة يارا لان في سكرتير هيجي ويكون مساعد ريان ويلا علشان عايزه جوزي في موضوع شخصي أصل عبالك لسه عرسان جدد والحب بنا كبير مش قادرين نشبع من بعض يلا برا
صوفي مشت وكلها غيظ وغضب وغ*ل من هيلين وقفلت الباب
هيلين اتنفست بهدوء وجات تقوم ريان شد علي خصرها وفضلت قاعدة
هيلين حست بتوتر من القرب دا متعرفش ليه عملت كدا
هيلين……سبني اوعي
ريان ببرود…..تؤ تؤ تؤ انتي اللي قعدتي هنا الأول ومش هتقومي غير لما تدفعي تمن اللى عملتيه
هيلين…..عايزني اعمل ايه
ريان ببرود…….اكلني والا مش هاكل
هيلين بغيظ………إن شاء ما طفحت انا مالي اوعي كدا انت صدقت إننا زي أي اتنين متجوزين اوعي
ريان سابها وبدأ ياكل وهي فضلت راحة جايه في المكتب
بعد مدة الباب خبط و دخل شخصين قويين البنيه ومعاهم ياسين
هيلين بفرحة ودموع…….ياسين وجرت حضنته
ياسين بفرحة…..ماما وجري حضنها
هيلين فضلت تعيط من الفرحة وان ياسين رجلها
ريان امر الحراس يطلعوا ويقفلوا الباب وفعلا عملوا كدا
ياسين……هيلو انتي تويثة(كويسه)
هيلين بضحك من بين دموعها…..هههه ايوه تويثة
ياسين بوجه طفولي عابس……متعيبيث عليا(متعيبيش عليا)
هيلين بضحك……حاضر خلاص انا اسفه
ريان بابتسامة…….إيه مفيش حضن لبابا
ياسين ساب هيلين وراح حضن ريان وهيلين وقفت باستغراب
هيلين…..بابا
ياسين نزل ومسك ايد هيلين وريان
ياسين بفرحة……أنتي ماما وهو بابا ثح
ريان بص لهيلين وهي بصتله
هيلين بابتسامة…….مش وقته الكلام دا يلا انا هفسحك وبعدها هنروح البحر
ياسين سقف بفرح وفضل يتنطت و راح لريان
ياسين بفرحة…….بابا هتيجي تتفثح معانا مث كدا
هيلين…….ياسين ريان عنده شغل مرة تانيه يلا
ياسين ظهر علي وشه ملامح الحزن
ريان شال ياسين ومسك ايد هيلين
ريان بابتسامة…….معنديش اغلي من إبني ومراتي وسعادتهم يلا نخرج
ياسين بفرحة……يعيث بابا يعيث بابا
ريان ضحك هو وهيلين وطلعوا وكل المواظفين مستغربين من دول علي هيلين و ياسين
ريان وقف وبعلو صوته………اعرفكوا مدام هيلين ريان عبدالرحمن السيوفي ودا إبني ياسين ونظر لهيلين وابتسم وطلعوا تحت صدمات الكل ان امتي ريان اتجوز لا وخلف كمان(بس احنا عارفين 😉😉)
ريان وهو ف العربيه……..إيه رايك في تمثيلي
هيلين ححست بزعل أنه كان بيمثل بس تجاهلت الشعور دا
هيلين ببرود……هايل
ياسين بحماس……..ماما أنا جعان
ريان بابتسامة……اوكي يلا نفطر
وطلعوا يفطروا وبعدها اشتروا هدوم لياسين و فسح فسحوه والجو مخلاش من نظرات العشق من ريان لهيلين وتوتر هيلين من قرب ريان وإحساس بتكافح إنها تتجاهله
كريم بغضب…….أعلن جوازه يا أمي لا وكمان أعلن ان الطفل دا ابنهم ايه هستني يجبوا اخ ليه
روح ببرود…….يا غبي افهم ايه اللي ممكن يخلي هيلين تكر*ه ريان
كريم بعدم فهم……مش فاهم
روح…….اصلي مخلفه بغ*ل افهم هيلين بتحب الواد اللي اسمه ياسين دا وبتعتبره ابنها و دلوقتي ريان بقي جزء من حياة ياسين بمعني لو جرا حاجة لياسين وريان كان السبب تتوقع النتايج هتكون ايه
كريم بفرحة…….هيلين هتسيب ريان
روح…….صح وبكدا نكون قربنا من هدفنا انت تتجوز هيلين أنا ان*تقم منهم كلهم واخد املاكهم
كريم……بس أنتي مش هتا*ذي هيلين
روح بكدب…….طالما سعادتك معاها انا مسامحه بس الباقي لا
كريم بسعاده……..ميهمنيش حد غير هيلين وبس
روح في سرها…….دي اول واحده هدوق العذ*اب بس اللي انا خايفه منه سكوتها لحد دلوقتي اكيد في دماغها حاجة ولازم اعرفها
كريم……..امتي هنفذ
روح……مش دلوقتي لازم هيلين تحب ريان الأول
كريم بغضب…..نعمممممممم
روح بمكر……افهم دا كله علشان الخطة تنجح ولتكمل في سرها وعلشان اقدر اك*سرها بعدين
وصل ريان وهيلين وياسين القصر علي الساعة ١٢ و دخلوا
ياسين بفرحة……هدو وجر عليها
هدي بفرحة……..ياسو وحضنته
ياسين وهو مكتف إيده قدام صدره
ياسين……متقوليث ياثو
هدي بضحك……ياسو ياسو ياسو
هيلين بضحك…….هدي تعالي علشان هو هيتصرف تصرف انتي عارفه
شوقي……مين الطفل دا
هيلين……..ياسين إبني
الكل نظر بصدمه لهيلين ليكمل ريان…..وابني انا كمان
هدي……دا ياسين اللي حكتلكوا عليه
ليرحب الكل بيه وهو كان فرحان ان عنده عيله
جلال من الخلف……اوعااااا البطل ياسو هنا
ياسين وقف وجري علي جلال
ياسين……..انكل جلال وحضنه
جلال بابتسامة………بطل الابطال عامل ايه يا باشا
ياسين……..انا بخير
جلال بهمس……..والبنت منار عامل ايه وحشاني
ياسين بغضب طفولي………..متقولث علي البت بتاعي كدا
لينفجر جلال ضحكا
جلال بضحك……الحقي يا هيلين إبنك عنده بنت بتاعته وانا هخلل هنا
هيلين بضحك……آمال ايه اسمها ايه يا ياسين
ياسين……منار
ريان خد من جلال وقعد وقعده علي رجله
ريان بابتسامة………خلاص محجوزه ليك يا عم اي حاجة ياسين باشا عايزها هتكون عنده
عبدالرحمن…….طب يلا نجهز للسفر
حنين بمرح……سلااااامو عليكووووو ايه دا مين الموز دا
ياسين بغمز…….أنتي اللي موزة
لينظر ريان ومعاه هيلين والكل بصدمه لياسين
حنين بضحك……..إيه دا انا بتشقك
ريان مسك ياسين من قفاه……..انت بتشقط أختي قدامي يا حيوان
ياسين……….يا بابا برثتيجي
هيلين برفع حاجب…….ب ايه يا روح امك خد ياله هو فين ابو وردة
ياسين نزل من على ريان
ياسين…….لا كل إلا ابو ورده واستخبي ورا ريان
ريان………طب مانا بخاف منن ابو ورده اجري يا ياله
وطلع ريان وياسين يجروا وريان خاد ياسين و طلعوا علي الجناح بتاع ريان
والكل تحت بيضحك عليهم
في الجناح
ريان…….مسمعش نفسك لحد لما تمشي امك
ياسين بضحك……بابا بيخاف من ماما هههههه
ريان بمرح…….مين فينا مش بيخاف من امك دي شبه ال
_لو والله
ريان وياسين طلعوا من تحت السرير وبصوا لبعض وفجأة ريان بدا يزغز هيلين وهي عماله تضحك و ياسين معاه
هيلين بضحك……بس بس ههههههه هههههه هههههه هههههههه خلاص ههههههههه
ريان بضحك……قولي مسامحه
هيلين بضحك……هههههه خلاص مسامحه
ياسين حضنها وريان حضنهم وابتسم بالعيلة دي واتمني إنها تفضل ديما
هيلين بعدت عن ريان
هيلين…..احممم انا هعمل اتصال وجايه علي ما تكونوا جهزتوا وخرجت
هيلين ببرود……..عملت اللي قولت عليه
رائد……ايوه بصراحة دماغك دا س*م سبتي روح تهر*ب علشان توصلك لعدنان
هيلين………هروبها مكنش في الحسبان بس هي سهلت المهمة علينا دلوقتي المهم اكيد هتحاول تتواصل مع عدنان كل التحركات بتاعتها تتراقب هي واللي معاها وصح عندك حد خا*ين هو اللي نقل روح للسجن اللي فيه سعاد واكيد دلوقتي عرفت قصدي مين
رائد بصدمه……****
هيلين ببرود……أيوه دلوقتي حياة حاتم وحنين بخطر انا عايزه قوة متكسفه حوالين العيلة وصح مانعا للشك انت هتطلع معانا الرحلة بس وظف مدحت يحل مكانك لان دا الوحيد اللي نقدر نوثق فيه ونبهه من****واضح
رائد…..تمام بس ليه اخترتي الغردقه
هيلين ببرود……عدنان هيكون هناك ومعاد تسليم الصفقة هيكون هناك فكرك انا هعوض الفرصة دي
رائد بضحك……..لا الزاي تمام أنتوا هتتحركوا امتي
هيلين……..الساعة اتنين كدا و نور و وعد هينضموا لينا
رائد بفرحة……..نور جايه
هيلين بسخريه………إيه احترم نفسك دي بنت خالتي يا د*بش
رائد بحرج…..احممم خلاص سلام دلوقتي
هيلين…….سلام وصح في حاجة
رائد…….إيه
هيلين بغموض……….عايزاك توظف حد يراقب تحركات بنت هبعت ليك اسمها ايه وكمان تعرفلي معلومات عنها
رائد……تمام بس اسمها ايه فضول بس
هيلين بسخريه……صوفي
رائد بمرح…….العب هو بقي في صوفي كمان بقولك هي موزة
هيلين…….ررررااااائددددد
رائد بضحك……..خلاص يا ستي حاجة تانية
هيلين بضحك……أعمل اللي قولته الأول بس
رائد……تمام يا باشا سلام بقي علشان اجهز نفسي
هيلين…….سلام
خلصت دخلت لاقت ريان ملبس ياسين بنطلون برموده لونه رصاصي عليه تشيرت أبيض ومسرح شعره لورا ذلك الشعر الأسود الكثيف وعيونه السودا اللي جمالها مميز
هيلين…….اوعاااا مين القمر دا وبصت لريان لاقته لابس كاجول بنطلون جينز تلجي عليه تشيرت أبيض مرجع شعره لورا والتشيرت مبين عضلات جسمه
هيلين في سرها……ياااابوووووي علي القمر دا ايه دا انا بقول ايه استغفر الله
ريان بابتسامة……….احنا جاهزين
هيلين……تمام هجهز انزلوا وانا هنزل وراكوا ودخلت الحمام
بعد مدة خرجت وكانت لابسه
فستان واصل لبعد الركبه شويه لونه زيتوني وشعرها اللي فردته علي ضهرها والفستان ضيق من عند الخصر كأنه متصمم عليها ونازل بوسع كبير عليه حزام أبيض ولابسه صندل أبيض كمان و شنطة لونها ابيض وحطت عطرها ونزلت
هيلين…….يلا
ريان بصلها وسرح في جمالها الفتاك واللي مجننه
شوقي……تعالي كولي الأول
هيلين……..بالهنا والشفاء بس أنا مش عايزه يكفيني كوبايه عصير وطلبت عصير وقعدت في الرسيبشن ومسكت تليفونها و رنت علي رائد
هيلين……ايوه عملت ايه
رائد…..وأنا لحقت
هيلين…….بقول عملت ايه
رائد………احمممم اللي اقدر اقوله واللي وصلت ليه أن روح مشتركه في تهر*يب أعضا*ء وكمان هي عضوا من الصفقة اللي جايه
هيلين……تمام كدا حلو والخا*ين
رائد……وظفت حد يراقبه بس أنتي عارفه قديه هو شاطر
هيلين………تمام انا عرفت هعمل معاه ايه المهم خلص وتعاله احنا هنتحرك قريب
رائد بحماس……مسافة السكة سلام
هيلين…..سلام
قفلت وفضلت تشرب العصير وهي شادره في تفكيرها الزاي تخلص من كل الدومات دي و تنهي عصر عدنان اللي هنعرف قصته قدام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)