روايات

رواية عشقي المتمرد الفصل الأول 1 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الفصل الأول 1 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الجزء الأول

رواية عشقي المتمرد البارت الأول

رواية عشقي المتمرد الحلقة الأولى

– النهارده فرحي يا جدعاااااااااااان زرغطي يا وليييييييه منك ليه لولولولولولي هيصه
– ههههههههه يا مجنونة أنتي العروسه فين الحياء فين الخجل فين الرقه
– فين الشيبسي اللى كان هنا
– هههههههه الله يكون في عونه عمر مصي…به وابتلي بيها ههههههه
(مسكت فردة الشبشب وحدفتها عليها )
-امشي يا جز*مه أنتي اخت مين يا بت ياااااااااااااما تعالي شوفي البنت دي و هيصه
– فصلت هتوحشيني اوي يا علا خفت دمك هتوحشني
علا بدموع ومرح…….ارمي العريس واقعد على قلبكوا هههههه بت يا هدي اجمدي كدا إيه
هدي بدموع…….مش قادرة اتخيل إنك مش هتشركيني الاوضة ولا هنتخانق تاني على اللبس ولا لما نعمل مصي..به نفضل ندعي أن هيلين متعرفش

 

 

علا بدموع و مرح……اهو أنا سايبه البيت علشان رعب هيلين دا ههههه وحضنوا الآختين بعض وانضمت ليهم أمهم
“””””””””””””””””””””””””””””””
– هيلين النهارده فرح اختك إيه مش هتروحي
هيلين ببرود…….هات الملف اللي بعده يا حاتم
حاتم…….أنا عارف إنك مش موافقه على الجواز دا بس بالأول والآخر دي اختك والنهارده فرحها
هيلين بسخريه وحطه رجل على رجل وبصت من الشباك
هيلين…….هو أنت متعرفش أن الفرح أصلا مش هيكتمل
حاتم بصدمه…….إيه
هيلين رجعت بصت للملف تانى…….أيوه وخلص علشان في عرض هيبدأ
حاتم بصدمه…….طلما كدا ربنا يستر و رجع بص للملف اللى قدامه وهيلين بصت على الشباك ولسما
هيلين بسخريه…….افرح يا د*بش الجاي تقيل
“”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
وصلت علا وعريسها عمر للقاعة ودخلوا جوا
وبدأت علا تر*قص مع عمر وكانت فرحانه وهو كمان
عمر…….بحبك
علا خدودها احمروا وبصت للأرض، رفع وشها
عمر بحب…….متحرمنيش من جمالهم عارفه انا عايز عيالنا يورثوا جمال عيونهم منك وغمز ليها وكمل عايز عشرين ولد وعشرين بنت
علا ببلاهه…….إيه هتكون عصابه علي بابا ولا ايه
عمر بغمز…….لا هكون جيش
علا ضحكت و حضنته وهو حضنها
كانوا قاعدين والكل جاي يبارك ليهم قربت عليهم بنت
عمر بصدمه…….يا نهار اسو*د إيه اللي جابها دي
البنت بغضب وكر*ه……بقي تسيبني أنا وتروح تتجوز دي وشاورت على علا بطريقه مستفزه
علا بغضب……افندم قصدك ايه وانتي مين
البنت ……..أم ابنه اللي لسه ماجاش على الدنيا
عمر بغضب…….سوزان
سوزان…….إيه هتنكر أن دا مش إبنك وادي التحليل اهوت
علا بدموع…….الكلام دا صح يا عمر

 

 

عمر……علا أهدي أنا هفهمك
علا بصراخ ودموع…….يعني صححححححح
الكل سكت وهدي راحت لعلا علشان تهديها
علا بدموع وغضب…….طلقني
عمر بصدمه……إيه لا مستحيل أنا بحبك يا علا
علا بغضب و دموع………طلقني يا كد*اب يا خا*ين طلقني قبل ما اتصل بهيلين وهي اللي هطلقني منك
عمر بخوف…….هيلين لا مدخلهاش علا أنا بحبك
علا بغضب…….هدي اتصلي على هيلين
عمر ………علا لا صدقيني
– عامل إيه يا د*بش
الكل ألتفت لمصدر الصوت كانت هيلين قاعده عند بتاع المشروبات وماسكة في ايديها كوبايه عصير برتقال
عمر بلع ريقه بخوف
علا بدموع و انهيار……..هيلين وطلعت تجري عليها بس هيلين وقفتها بكف ايديها وعملت بايديها علي جنب وعلا وقفت على جنب وهيلين بصت لهدي بمعني تعالي اقفي جنب علا وبدأت هيلين تتقدم ناحية عمر وهي جارة الكرسي وراها حطته قدام وقعدت وحطتت رجل على رجل ومسكت كوباية العصير
هيلين ببرود…….بقلك عامل ايه يا د*بش
عمر بتوتر……..هيلين أنتي أنتي فاهمة غلط أنا أنا بحب علا
هيلين ببرود……..بقلك عامل ايه يا د*بش
عمر بخوف…….ال الحمد لله
هيلين شاورت علي سوزان………عارفة لاقيه عليك يا عمر
عمر ………هيلين أنا عارف إني غلطت بس أنا مكنتش في وعي صدقيني أنا بحب علا وو
هيلين ببرود……….عارفه عارفه بس أنا بقي أعرف اللي متعرفهوش
عارفه إنك مقربتش للعر*سه دي وكمان هي مش حامل منك وعارفه كمان إنك انخد*عت وانضحك عليك وعلشان تسترها اتجوزتها علشان تداري عليها وراحت ناحية سوزان اللي بقت متوترة
هيلين ببرود……مش كدا يا سوزي ولا إيه واوعي تكدبي أصل محسوبك أنا والكدب أعد*اء لا أنا بطيقه ولا هو طايق خلقت اللي جابوني
سوزان……..أيوه كلامك كله صح

 

عمر عيونه دمعت وفرح
هيلين ببرود……..لسه بادري يا د*بش أنت خليت علي أختي وأنا هديك عقا*ب مناسب ورجعت قعدت ببرود……..طلقها
عمر بصدمه……..إيه
هيلين……..إيه مسمعتش طلقها يا باشا يلا
عمر ………أنا بحبها ومستحيل اطلقها لا مستحيل
هيلين قامت ومسكته من لياقة الدبلة بتاعته وبدأت عيونها تتحول للون الأسود
هيلين بغضب……….اسمع يا روح امك اللي هقوله هيتنفذ انت هطلقها اللي يخبي حاجة زي دي ميستحقش ضوفر أختي حتي محدش قبل كدا جرب يخليها تنزل دمعه بس أنت عملتها وأنا اوعدك إنك هتشوف أيام أسود من سواد الليل واعرف أن كلام الرائدة هيلين ديما بيتنفذ وزي الشاطر كدا قبل ما اغير ليك النيو لوك بتاعك طلقها يلاااااااااااااااا و ذ*قته
عمر بص لعلا بدموع وهي بصت للناحيه التانيه
هيلين رجعت لبرودها………واحد
عمر غمض عيونه بألم………إنتي طالق يا علا قال كدا وطلع برا القاعة

 

 

هيلين بصوت عالي………..اللي عايز أمه أو مراته أو عياله تدعيله بالرحمه يجرب بس ينقل اللي حصل برا وساعتها هتشوفوا وشي الحقيقي قالت كدا ولبست النضاره وطلعت برا القاعة ونظرات الخوف باينه على الكل من تهد*يد هيلين
هيلين شوقي عز الدين ٢٦ سنه الأخت الأكبر بين خواتها من وقت ما أبوها سبهم وهي بقت الأب والأخ لعيلتها معاملتها قا*سية مع الكل شخصيتها قويه جدا عيونها لونها عسلي بس وقت لما تغضب تقلب علي أسود شغلها رائده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى