روايات

رواية عشقي الأعمى الفصل العاشر 10 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الفصل العاشر 10 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الجزء العاشر

رواية عشقي الأعمى البارت العاشر

رواية عشقي الأعمى
رواية عشقي الأعمى

رواية عشقي الأعمى الحلقة العاشرة

خالد: وايه الثقة المطلقة دي.
يامن: لأنه عشق اخت عائشة وهي دلوقتي قاعده مع امها.
خالد: مش فاهم.
يامن: ولا هتفهم بس انا لازم اقابل عشق انا لازم اعرف طريق عائشة.
خالد: خلاص تمام يا عم هتوصلك لحد عندك.
يامن: مين دي.
خالد: الزيارة اومال فاكرني علي ايه.
يامن: يلي روح شغلك.
خالد: بس انا واخد اجازة.
يامن: خلاص انا هرجع بيتي مش قادر استحملك.
خالد: مع السلامة للي عايز يمشي يا حب.
يامن: ياد استحي علي رجولتك.
خالد: هتهالي وانا استحي عليها.
يامن: يابني انت ازاي دكتور مجانين وانت نفسك مجنون ده انت محتاج دكتور نفسي.
خالد: ربنا يسامحك ده انا حتي دكتور نفسي مشهور دا انا عظيم يا ابني.
يامن: انا رايح انام مع السلامة.

 

 

………………………………….
عشق: صباح الخير يا حبيب خالتو.
جميلة: لسة صغير يا بنتي مش هيتكلم.
عشق: اه بس ده ميمنعش اني اصبح عليه.
جميلة: طيب رعد عاوزك روحيله.
عشق: ايه عايز ايه.
جميلة بضحك: مالك وشك قلب الوان ليه كده.
عشق: هتعرفي دلوقتي امسكي عامر بس.
جميلة: طيب وانت.
عشق فهمت امها: انا بعرف امشي لوحدي حفظت البيت.
عشق راحت عند رعد.
عشق بخوف: في فيه ايه.
رعد: مش قولتلك تعمليلي انت الفطار وعايز فنجان القهوه.
عشق: تمام اديني نازلة عشر دقايق بس.
رعد: تمام يلي.
عشق نزلت تعمله فطار وهو خمس دقايق ونزل وراها.
عشق: ايه يا ماما نزلتي ليه.
جميله: ايه اللي نزلك يا بنتي.
عشق: بعمل فطار لرعد.
جميله: وانت هتعرفي يا بنتي ليه ينزلك بس.
رعد: اصل يا أمي ادمنت اكل عشق ومش بعرف آكل غيره.
جميلة: عشق حاسبي القهوة هتنكب عليكي.
وتوجه كلامها لرعد: تمام في الأكل بس ليه القهوة.
رعد: انت جربي تدوقي قهوتها وانت كمان هتدمنيها كمان.
عشق في نفسها: ممثل روعة صراحه فظيع بس بشكر برضه أول مرة يعملي حاجة زينة.
رعد: خلصتي يا عشقي.
عشق بابتسامة: اه اتفضل.
رعد: كلي معايا الأكل من غيرك ملهوش طعم.

 

 

عشق بصوت واطي وهي تنظر لرعد: مش لدراجة دي هنتفضح كده.
رعد: وانت يا حما أمي تعالي كولي معانا كمان.
جميلة: بس شكلها مش عاملة اكل كتير.
رعد: تعالي انت بس يكفي ببركة الله وراح جاب ام حسن كمان تآكل معاهم كانت جمعة عائلية.
كلوا ورعد راح المستشفي وعشق ركبت بعامر وقعدت تلعب معاه وهي بتكلمه.
عشق: حبيب خالتو عايز اقوله سر.
عامر بيضحك ضحكة الطفل اللي مش فاهم حاجة.
عشق: يلهوي يا ناس ده انت عندك كام سنة اهو.
جميلة: عشق انت مين قالك انه عنده اسنان وانت مش بتشوفي.
عشق: ماما اقعدي بس واهدي.
……………………………
رعد: خالد انت ايه اللي جابك مش واخد اجازة.
خالد: ماللي واخد الاجازة عشانها مش طايقني.
رعد بصدمه: هو انت متجوز يا خالد.
خالد بضحك: لأ ليه ومالك مصدوم كده.
رعد في نفسه: ده البنت كانت تنتحر فيها بس هو انا ليه مسايرها.
خالد: بتكلم نفسك انت.
رعد: لأ لأ مين قالك.
خالد: يا عم بستهبل بس انت ليه اتصدمت كنت متأمل اني أكون ليك.
رعد: لأ والله اه اصل زهقت من مراتي.
خالد: هو انت متجوز.
رعد: اه وانت مش حضرته.
خالد: نسيت اجي اباركلك لأ لازم اجي.
رعد: لا تصدق مش لازم.
خالد: ليه بس يا ضنايا ده انا كنت مستنياك تتجوز.
رعد بجدية: خالد ممكن تتطلع.
خالد: تمام سلام بس استني زيارتي.
خالد طلع «اه نسيت اقولكم انا ورعد اصحاب قوي بس يعني خوفت اقول ليامن يزعل اصله غيور قوي بالذات عليا »
………………………..

 

 

في مستشفي الأمراض العقلية.
عائشة: انا حاسة انه غصب عنك عارف انا اتعالجت خلاص بس خايفة اطلع خايفة اواجه حقيقة انه انا بقيت ام لابنك وانت هربت خايفة من الناس خايفة من امي هي اه مش بتعملي حاجة بس سكوتها بيقتلني بقيت امثل اني مريضة علشان كده بس انا تعبت من كل الحياة عارف انت كام مرة اتكهرب عارف كام مرة بكيت عارف عارف.
عائشة باست الصورة اللي كانت في ايدها وحطتها تحت المخدة الللي بتنام عليها ونامت وهي بتبكي زي كل يوم.
……………………………………….
في صعيد مصر.
محمد: مالك يا عمي.
: مش عارف يا ولدي حاسس اني ظالم رعد كلمني وقالي الحقيقة وانه ابوه هو اللي وقع في شر اعماله ومات حاسس اني ظلمت البت عشق قوي ومش عارف اعمل ايه.
محمد: ظلمتها ليه بس يا عمي.
: لأنه رعد مش بيرحم يمكن عرف الحقيقة بس هو برضه هيفضل يعاملها وحش.
محمد بابتسامة: خلاص خليه يطلقها زي ما خليته يتجوزها.
: معاك حق بس كده البنت مش هتلاقي اللي يرضي يتجوزها وهي مطلقة.
محمد: يا عمي مش كله تفكيره كده.

 

 

: نشوف يا ولدي اللي يرسي عليه وكله بأمر ربنا في الآخر.
محمد في نفسه: ياه لو تطلقوا انتي مش عارفه انت عملتي ايه فيا من لما شوفتك ياه واخيرا هتبقي ليا.
يا تري يامن هيشوف عشق. وعائشة هتطلع من مستشفي المجانين.
وهل رعد هيسمع كلام خاله ويطلق عشق زي ما سمع كلامه واتجوزها……..؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الأعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى