روايات

رواية عشقت ملاكي الفصل الأول 1 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل الأول 1 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الجزء الأول

رواية عشقت ملاكي البارت الأول

رواية عشقت ملاكي الحلقة الأولى

ليلي : يا ملااااااك يلا الدكتور مش هيدخلنا
ملاك : يلا يبت بسرعه الدكتور ده بيزعق لينا علي اي حاجه ده ما بيصدق
ليلي : عندك حق
ملاك : يلا يا اختي بسرعه
عندما وصلوا الي الجامعه
اسد ( الدكتور ) : تقفي عندك من ليها متأخرين ليه مش انا قولت مش عايز تأخير ومنبه عليكوا
ليلي : معلش يا دكتور اخر مره هتاخر فيها وانا اوعدك
اسد : ماشي وانتي يا ملاك متاخره ليه
ملاك : معلش يا دكتور اخر مره
اسد بغضب : انا كنت بقول متاخره ليه
ملاك : ….
اسد : ردي ولا القط اكل لسانك
ملاك بعصبيه : صحيت متاخره شويه فيها ايه وايه يعني لو اتاخرت خمس دقايق واقولك علي حاجه انا اللي اخرت ليلى علشان هي كانت مستنياني وريني بقي هتعمل ايه واعلي ما في خيلك اركبوا
اسد : انت بتعليق صوتك عليا
ملاك : اه واقولك انا مش عايزه احضر المحاضره بتعتك يلا يبت يا ليلي وسحبت ليلي من ايديها
اسد : طيب ماشي
ملاك : هتعمل ايه يعني هتشيلنا الماده عادي ولا اقولك انا همشي من الكليه دي خالص علشان اخلص من دكتور مغرور شبهك
اسد : انا مغرور
ملاك : اه مغرور ومتكبر وبتاع بنات جتك الارف انا نفسي افهم انت شايف نفسك علينا ليه
الطلاب : سقفوا لملاك وحيوها علي شجاعتها
اسد : محسساني أن انتي اللي ملكة جمال العالم دا انتي معفنه يبت محدش يبصلك اصلا
ملاك : انا معفنه ماشي علي الاقل مش مغروره ومتكبره وشايفه نفسي وكمان هو انا طلبت رايك فيا غير بقي لو انت رايك عكس كدا وقولت كدا علشان تغيظني
اسد : اصدك ايه
ملاك : قصدي شبه ما انت فاهم بالضبط يعني انا حلوه بس انت بتقول كدا علشان تغيظني
اسد : انتي هبله يبت
ملاك : والله مفيش حد اهبل غيرك
اسد : احترمي نفسك معايا انا ساكتلك من بدري
ملاك : هتعمل ايه يعني ولا تقدر تعمل حاجه ولا اقولك والله لاقعد وأحضر المحاضره غصب عنك ووريني هتعمل ايه
اسد : قدامي علي مكتب المدير
ملاك : في احلامك ولا اقولك يلا
اسد : ومالك واثقه من نفسك كدا ليه
ملاك : عادي ولا اي حاجه هقول للمدير علي كل اللي حصل ورفعت حاجبها
اسد : مش فاهم
ملاك : يعني أن انا جيت متاخره خمس دقايق واعتذرت من الدكتور وهو مش رضي يدخلني بس دخل ليلي صحبتي ولما قولتله اشمعني هي قالي انا حر واعمل اللي انا عاوزه وتقوله اسال اي طالب الكل هيقف معايا ويبقي في شهود كتير مش صح ي شباب هو ده اللي حصل
الطلاب : صح
ملاك : يلا يا دكتور بينا ولا انت غيرت رايك
اسد : طيب ماشي حسابي معاكي بعدين ويلا استعدوا علشان نبدا المحاضره وعندما لف وأدار وجهه ابتسم علي حبيبته ملاك نعم فهو يعشقها ويعشق كل تفاصيلها
بعد المحاضره ……..
ليلى : يخربيتك يا ملاك ايه اللي انتي عملتيه مع الدكتور ده بس كنتي جامده يبت
ملاك : خليه يعرف مقامه ولسه استني بس
ليلى : الله دا احنا شكلنا هنتسلي اوي
ملاك : نتسلي طب يلا يا اختي علشان زمان بابا مستنيني
ليلى : يلا
في المنزل عند ملاك ……..
والدها : ملاك تعالي عايز اتكلم معاكي في موضوع
ملاك : نعم يا بابا
والدها : في عريس جايلك عايز يتقدملك وانا سالت عنه أخلاقه حلوه وكويس وغني وهيعيشك ملكه عنده
ملاك : يا بابا انا قولتلك مئة مره انا مش عايزه اتجوز
والدها : ليه يابنتي طب انتي بتحبي حد مستنياه يجي يتقدملك
ملاك : ايه يا بابا اللي بتقوله ده وهو انت مربيني علي كدا
والدها : امال مش عايزه تتجوزي ليه
ملاك : كدا اهو عادي حسه أن انا مش قد المسئولية دي دلوقتي
والدها : لا انتي قدها اسمعي كلامي وشوفي العريس
ملاك : يا بابا مش عايزه اتجوز
والدها بغضب : هو ايه لعب العيال ده دا عاشر عريس يجي يتقدملك وانتي ترفضيه بقولك ايه انتي هتتجوزيه وخلاص ده الي عندي وانا اخدت قراري
ملاك : لا يا بابا مش هتجوزوا
والدها : لو موافقتيش لا انتي بنتي ولا اعرفك
ملاك : ايه يا بابا اللي بتقوله ده
والدها : القرار ليكي دلوقتي اه ولا لاء
ملاك : حاضر يا بابا وكانت ذاهبه لتدخل غرفتها
والدها : استني
ملاك بدموع : نعم
والدها : كتب الكتاب بكره
ملاك : ايه بالسرعه دي
والدها : اه هو شاريكي وبيحبك وهيشيلك في عنيه
ملاك : ماشي يا بابا وتركته وذهبت الي غرفتها وظلت تبكي حتي نامت
في الصباح : ملاك استيقظت علي صوت زغاريد واغاني وفجاه دخل والدها الغرفه
والدها : يلا يا حبيبتي انتي. لسه نايمه تجهزي بسرعه أهل العريس قربوا يوصلوا
ملاك : ليه حنا امتي
والدها : احنا العصر يبنتي
ملاك : هو انا نمت كل ده
والدها : اه ويلا تجهزي بسرعه
ملاك : حاضر يا بابا
والدها : البسي الفستان ده
ملاك : حاضر يا بابا
وبالفعل جهزت ملاك ووصل العريس وأهله وجاء موعد كتب الكتاب
المأذون : نادوا للعروسه
والدها : حاضر ونادوا علي ملاك وتم كتب الكتاب تحت صدمه ملاك اللتي لم تستيقظ منها إلا عندما سمعت المأذون يقول بارك الله لكما وجمع بينكما في خير فسقطت دموعها حسره علي ما وصلت إليه
وبعد فتره ….
العريس :يلا يا عروسه
ملاك : الصوت ده انا سمعته قبل كدا وعندما نظرت له صُدمت
ملاك بصدمه : هو انت
اسد : ايوه انا يا ملاكي
ملاك : لا لا لا مستحيل انت اكيد بتهزر قول أن انت بتهزر
والدها : لا مش بيهزر يا ملاك انا عارف ان انتي هتتصدمي علشان اسد قالي انتوا بتحبوا بعض وعلشان كدا انتي كنت رافضه الجواز وفجاه ملاك حضنت والدها وظلت تبكي وهي ماسكه فيه بقوه
اسد : يلا يا ملاكي وكان يسحبها من يدها وهي تمسك في يد والدها بقوه لا تريد أن تتركه وكانها كانت تتطلب منه أن يجدها منه
والدها : يلا يا ملاك يا بنتي روحي مع جوزك وتركها وذهبت ملاك مع اسد
في السياره : …….
اسد : ايه يا ملاك هتخليكي ساكته كدا
ملاك : …….
اسد : ملاك انا بحبك من اول يوم شوفتك فيه يمكن بحبك دي قليله علي اللي انا بحس بيه يمكن أنا بعشقك ولو في كلمه اكبر من كلمت بعشقك كنت هقولها ازاي مش عارف اللي عارفه أن من اول يوم شوفتك قلبي دق وكان حبي بيزيد يوم وراء يوم لما كنت بشوفك واجي اتكلم معاكي وانتي تصديني عرفت ان انتي بنت متربيه وعليتي في عيني اكتر واكتر ولما كنتي بتتخانقي معايا في الكليه كنت يتضايق علشان انتي بتعلبطي صوتك عليا بس كنت بنسي زعلي منك اول ما بشوف ضحكتك ملاك انا عايزك تنسي كل اللي حصل بينا ونبدا حياه جديده مع بعض وتعيشي معايا لآخر يوم في حياتك موافقه
ملاك : لا
اسد : ايه ليه يا ملاك
ملاك : هو ايه اللي ليه انت مش بتفهم انا مش بحبك بالعكس أنا بكرهك بكرهك ابعد عني مش عايزه اشوف وشك تاني
اسد بعصبيه شدها من شعرها : لا انا محبش حد يعلي صوته عليا فاهمه
ملاك بخوف منه : فاهمه
تركها اسد وبعد فتره وصلوا الي قصر جميل وفخم
اسد : يلا انزلي
ملاك : حاضر وعندما نزلت طدمت من هذا القصر الضخم
ملاك : هو احنا هنعيش هنا
اسد : اه يلا
دخلت ملاك وأسد
ساره والدة اسد : اهلا ازيك يا ابني
اسد : ازيك يا سوسو
ساره : الحمد لله مين دي
اسد : ملاك دي ماما
ملاك : ازيك يا طنط
ساره : الحمد لله مين دي يا اسد
اسد : ماما دي مراتي
ساره : ايه مراتك
اسد : اه يا ماما اتجوزتها انهارده ايه رايك مش حلوه
ساره : دي قمر يا ابني بسم الله مشاء الله ربنا يخليكوا لبعض
اسد : ويخليكي لينا يا رب
ساره : تعالي يبنتي
ملاك : ……….
#يتبع
#بقلمي الكاتبه فرح محمد
نتعرف علي الابطال بقي
ملاك : عندها ٢٢ سنه في كليه الهندسه وهي فتاه جميله رقيقه تحب الازياء عايشه مع والدها والدتها توفت
اسد الدمنهوري : رجل اعمل مشهور ويعمل في كليه الهندسه عنده ٢٦ سنه عايش مع والدته ووالده متوفي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى