روايات

رواية عشقت عذابي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي الجزء الرابع

رواية عشقت عذابي البارت الرابع

رواية عشقت عذابي الحلقة الرابعة

فتون ارتعبت منو ومن نظراتو وشاورت براسها بمعنى ايوه.بس انتفضت برعب لما سراج حط سلا*حو في دماغها وعنيه كلها غضب مرعب وقال …مراتو اتجوزتيه وحامل منو كمان حامل من ابن النوري يا زبا*له
فتون بلعت ربقها برعب وغمضت عنيها وقالت بتهتهه..انا…انا..كنت..كنت هقولك ا..
بس سراج شد اجزاء السلا*ح بسرعه وقال…ممكن تجتمعو في جهنم انما على الارض …لا
ولسه هيض*رب نادر وقف قدامها وصوب سلا*حو على سراج وقال بغضب….نزل سلا*حك يا سراج احسنلك
نادر عمل كده وكل رجالتو رفعو سلا*حهم على سراج وابوه…وفي المقابل الحراسه بتاعت قصر الطحاوي رفعو سلا*حهم على نادر ورجالتو
هنا بقى خالد اتقدم على نادر وسراج الي كانت مسدساتهم في وش بعض ووقف ما بينهم وقال…اهدو يا جماعه علشان نتفاهم وبص لسراج وقال نزل سلا*حك يا سراج علشان نحلها بهدوء
سراج ضحك بسخريه وقال…وانت بقى هتحل طب كنت حل مشاكلك في الاول وانت مشغلينك مرمطون عندهم وانت المفروض لك النص في كل حاجه
خالد اتنهد وقال..اظن الي بتقوله ده ملوش دعوه بالي بنتكلم فيه يا سراج موضوعنا دلوقتي اختك فتون و
بس قاطعهم صوت فؤاد بيقول…مش اختو..انا مليش بنات بنتي ماتت يوم ما كسرت كلمتي خدوها انا مش عايزها
سراج قال بغضب…ياخدو مين انت بتقول ايه انا اقتلها دلوقتي وميخدهاش…. اصلا لازم تموت الفا*جره دي
سراج هجم على فتون ونادر وقف في وشو ولسه هيتخانقو فؤاد قال بغضب….سراج كفايه قولتلك سبهم يا خدوها انا متبري منها ليوم الدين
فتون نزلت دموعها ومشيت بصدمه ناحية ابوها وقالت ..بابا..انت بتقول ايه..انا..انا اسفه وانبي ما تقول كده..انا غلطت و
فؤاد قال بغضب والدموع في عنيه..اسفه..اسفه على ايه على انك خذلتيني وصغرتيني قدامهم ..انا حذرتك منو من ده بذات .فاكره لما شكيت ان خالد بيحبك قولتلك ايه قولتلك يا فتون لو اي راجل على الارض اجوزهولك سواء ابن وزير او ابن غفير لاكن بره عيلة النوري ..بس ياريتك اتجوزتي خالد على الاقل عارفين اخره بس انتي فضلتي تكسري ابوكي وتدخلي جهنم برجليكي اشربي يا بنتي انا مش هعاقبك ولا هقتلك لانك هتتمني الموت على وجودك مع الحيو*نات دول روحي مع جوزك وتنسي ان ليكي اب انا كمان معنديش بنات
كان هيمشي بس فتون مسكت ايده وبقت تبكي وقال بدموع..لا وانبي يا بابا..انا مليش غيرك ارجوك متقولش كده انا..
فؤاد ابتسم بسخريه وسط دموعو وقال….انتي ايه انتي انتهيتي يا فتون هتروحي معاه دلوقتي بس بعد ما ياخد كفايتو منك ويرميكي رمية الكلاب مترجعيش هنا لاني ساعتها هقتلك انا بايدي
وزقها وقال بغضب..يلا يا سراج ندخل نكمل غدانا
سراج بصلو بزهول وقال… انت هتسيبهم ياخدوها ده على جثتي دي لازم تموت دي…
فؤاد زعق فيه بقوه وقال..سراج اسمع الكلام وادخل الي بيموتوه ده الانسان الي عايش اصلا ..انما دي كده كده ميته
فؤاد دخل القصر بغضب ودموع وسراج بص لنادر بغضب وقال…متفتكرش انها كده خلصت زمان لما افتكرتوها خلصت دفعتو ااتمن غالي …وابتسم ابتسامه مستفزه جدا
نادر اتغيرت ملامحو والغضب اتمكن منو وكان هيضربو بس خالد مسكو وقال..اهدي ده قاصد يخرجك عن شعورك متدهوش الي هو عايزه
نادر خد نفس بالعافيه وشد فتون من ايدها بقوه وطلع بيها
سراج فضل باصص عليهم وهما بياخدوها ونفسو يوقفهم وعيونه اتملت دموع ودخل لبباه بغضب رهيب وقال…ازاي تعمل كده ازاي يجو بيتنا وياخدو اختي كده ونسكت ازاي
فؤاد كان قاعد مكانو ودموعه بتنزل بحسره وقف قصاد سراج وبقى يركذ في ملامحو وقال بالم…وشك..نفس وش امك نفس ملامحها ونفس غضبها انا بكره ملامحك ومش بطيق اشوفك ابدا
بقلمي…زهرة الربيع
سراج نزلت دموعو وابتسم بسخريه وقال..زي العاده ..كل ما حاجه تضايقك بيطلع الغلط من وشي انا ..انا مليت من كلامك ده انا كرهت نفسي بسببك
ومشي من القصر كلو بغضب شديد وسابو قاعد مكانو والدموع في عنيه وبقى يبكي بدموع وحزن شديد
في قصر النوري وصلو كلهم القصر ونادر شد فتون وراه بقوه وزقها على الارض عند رجلين ابوه وقال….اهيه جبتها زي ما انت عايز ولو اني كنت اتمنى يخلصو عليها ويريحوني
فتون قلبها كان بيتقطع حرفيا من كلامو ومش مصدقه الي بتسمعو منو….لاكن فيه ايد اتمدتلها تقومها رفعت عنيها بدموع وكانت بنت جميله جدا بيضه و شعرها اسود ناعم وعيونها سودا دي بقى علا أخت نادر عندها ١٩ سنه من عمر فتون
فتون مسكت فيها ووقفت معاها وهيه مش قادره تقف وبتبكي بصوت مكتوم
سالم بصلها بشفقه وصعب عليه حالها لما لقاها مش قادره تقف بس بعد بكرسيه عنهم وقال بقوه بيحاول يصتنعها…سيبيها يا علا متلمسيش الاشكال دي لتتعدي من سواد قلوبهم
فتون زي ما هيه دموعها بتنزل بصمت ومش مهتمه للي بتسمعه اصلا بعد الي قالو ابوها مبقتش حاسه بالم من كلام اي حد
خالد اتجمعت الدموع في عنيه من منظرها و كلامهم ليها وقال…يلا يا فتون علشان ترتاحي الدكتور قال لازم تنامي وترتاحي ومسكها من ايدها بيسندها مع علا بس نادر مسك ايده بدون وعي او تفكير وقال بغضب ..متلمسهاش
الكل بصولو باستغراب وهو قال ..احم..محدش يساعدها هيه هتمشي لوحدها يلا بلاش دلع اوضتك اول اوضه على ايدك اليمين مع الخدم
فتون بصتلو وابتسمت بسخريه و مشيت بالعافيه من غير ما ترد عليه وكانت هتقع اكتر من مره بس نادر منعهم يساعدوها فضلت تمشي شويه شويه لحد ما دخلت اوضتها
خالد كان بيبصلها بدموع ونفسو يساعدها بس فضل مكانو خايف نادر يعند معاه ويأذيها
علا بصتلهم بدموع وقالت بغضب…انا عايزه افهم ايه دخل فتون بالي اهلها عملوه ليه عملتو فيها كده البنت صغيره حرام عليكم بجد
سالم بصلها بابتسامه وقال…يا حببتي انتي متفكريش في حاجه خدي بالك من دراستك و
بس علا قالت بغضب ..طب ما فتون معاها دراسه دي اول سنه في الجامعه ولا نسيتو
نادر قعد على الكرسي وولع سيجاره وقال بلامبالاه..فتون مش هتكمل دراسه انتي ملكيش دعوه بيها
علا قالت بصدمه..ايه..مش هتكمل يعني ايه انت هتحرمها من دراستها عايز تبوظ مستقبلها
نادر ضحك وقال…مستقللها…والله ضحكتيني..بصي يا علا يا حببتي اخر انجاز ممكن تعملو فتون انها تفضل عايشه وتستحمل لحد ما تولد مع اني معتقدش تكمل
خالد اتنهد بضيق شديد وقال بغيظ..عن اذنكم هروح ارتاح انا الي مش قادر اكمل واتوجهه ناحية اوضتو
بس نادر ضحك باستفزاز وقال..لا..لا انشف امال انت لسه مشوفتش حاجه معلش انا عارف الحب صعب وبقى يضحك
خالد اتنرفز ومشي من غير ما يرد عليه وسالم قال ..براحه على ابن عمك خالد طالع لابوه غلبان ومش بيشيل في قلبو متقعدش تدايقو كل شويه عمك وصاني عليه
نادر اتنهد وقال…وانا قولت ايه والله هو صعبان عليا بس هعملو ايه واقع فيها لشوشته حد يحب حد بالطريقه دي ده هبل مش حب المفروض الواحد ميسبش نفسو يغرق لدرجادي علشان ميبقاش له نقطة ضعف وانا ميت مره حذرته دي لا…دي لا …بس مش بيفهم
سالم ابتسم واتنهد وقال…اي حد قلبو خالي بيقول كلامك بس اول ما يقع مبيقدرش يفرمل وبصلو بنظره ليها مغزى وقال..مهما كانت قوتو مبيقدرش على قلبو علشان كده المفروض ناخد بالنا من الاول
نادر فهم انو يقصدو قال..احم اطمن مفيش داعي تحذرني اصلا..لو اخر واحده مستحيل …من سابع المستحيلات وهثبتلك
نادر راح على اوضة فتون وعلا نزلت دموعها على تفكيرهم وطلعت جري على اوضتها
سالم بص على البحر من اطلالة القصر وقال…لو كنا بنعرف نسيطر على قلوبنا مكناش وصلنا لهنا
في مكان غريب مهجور وقف سراج عربيته ونزل منها والغضب مسيطر عليه ودخل بيت قديم مليان غبار وعناكب وشكلو مخيف
سراج دخل اوضه من الاوض وكانت فيه بنت في سن العشرين جميله جدا بس اثار التعب واضحه عليها جدا ومجهده وواضح انها بقالها كتير مأكلتش كانت مربوطه بسلاسل حديد طويله جدا بحيث تخليها تتحرك في الاوضه بس واخرها تدخل الحمام
بقلمي….زهرة الربيع
سراج بص حاوليها وكان فيه طبق فيه اكل زي ما هو بس فاسد اتنهد بملل وقال …برضو مأكلتيش يعني هتستفيدي ايه بالي بتعمليه ده
البنت رفعت عنيها بتعب واول ما شافتو خافت جدا وانكمشت في نفسها
سراج قرب عليها وطلع مفاتيح وفكلها السلاسل وقال… قومي جبتلك اكل جديد….كلي بسرعه علشان عايزك
البنت رجعت لورا وقالت بخوف ودموع …وانبي بلاش بلاش انا مش عايزه ..وانبي ما تقرب وانبي انا مش عيزاك و
سراج اتعصب جدا وشدها من شعرها بعنف وقال..وحيات امك وانا من امتى باخد رأيك ..كلامي واضح قلت عايزك يعني بالذوق بالعافيه هيحصل فبلاش تجيبي لنفسك البهدله زي كل مره
البنت زقتو بقوه وقالت بعصبيه ودموع..وانا بقولك مش عيزاك مش عيزاك انت ايه معندكش دم ..كل ما حاجه تعصبك تيجي تتهجم عليا حرام عليك
سراج بصلها بغضب وقال…يعني زي كل مره …براحتك وشد فستانها قطعو وووووووو

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عذابي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى