رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي أحمد
رواية عشقت طفله مجنونه الجزء الرابع عشر
رواية عشقت طفله مجنونه البارت الرابع عشر
رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة الرابعة عشر
ميرا باصدمه/انت
نرمين /ايوه انا هو في حد ينسى اخته يا حبيبتي وعايزه تروحي لفريد وتسيبيني لوحدي ده انا ما صدقت نزلت من السفر عشانك بعد ما رن علي احمد وحكى لي اللي حصل بينكم
ميرا /انا ولسه هتتكلم راحت اختها ضربتها على قلم موقعها على الارض
ميرا بدموع/ انا اسفه ما كانش قصدي انت عارفه اني بحب فريد وكل اللي حصل وكان بسبب احمد
نرمين بضحكه شريره/ انت هتصدقي نفسك وتعيشي في الدور عشان ان اول مره راجل يلمسك احنا دفنينه سوا يا روحي يبقى ما تعمليش فيها الخضراء الشريفه
ميرا وقفت وبان وشها الحقيقي ايوه انا بعمل كل ده عشان فلوس فريد مش انا اللي اسيب واحد زي ده يروح من ايدي انت حتى جوزك بيشتغل عنده يعني الثروه كلها ملكه هو انا قدرت بذكاء اني ابين له انا اللي بخاف عليها اكثر من امه وهو ما بيقدرش يستحمل اي كلمه عليا حتى اخوه صدق اني بحبه
وكل ده بفضل الله وبفضلك انت يا قلبي
نرمين بشر /يا حبيبتي كل ده هيروح لو احمد اتكلم ولو اللي اسمها ماسه دي قدرت ان هي تلحس عقل فريد وتخليه يعشقها وهي بصراحه مزه وجميله قوي واي راجل بيتشد للبنت الصغيره تبقى بنته ومراته في نفس الوقت والطريقه اللي انت حكيتي لي عنها ازاي اتجوزت اقدر اقول لك ان هي عاجبه وعاجبه قوي كمان
ميرا بخوف/ طب انت رايك ايه العمل
نرمين بشر /ما تخافيش انا اتصرفت وهنخلص منها للابد ساعتين بالكتير وهنسمع خبرها
ميرا باستغراب/ قصدك ايه انت عملت ايه
نرمين /انا تعبانه دلوقتي المناسب هتعرفي كل حاجه سلام يا قطه
وسابتها وهي محتاره بتفكر يا ترى ايه اللي حصل وازاي اختها اتصرفت
في نفس الوقت في بيت المجهول
ماسه ابتدت تفوق اااه رأسي وجعاني اوي فريد
انت فين ايه المكان اللي احنا فيه ده بصيت جنبيها لقيت فريد مكتفين ايديه ولسه المخدر مؤثر عليه
ماسه باستغراب/ ايه اللي مكان اللي احنا فيه ده مين خطفنا انا اخر حاجه فاكرها ان انا لو فريد كنا نايمين في البيت الجبلي فريد فريد اصحى
فريد: اه انا حاسه راسي هتنفجرفي ايه يا بنتي
بتصحيني ليه
ماسه بخوف فريد احنا اتخطفنا وما بعرفش ا مين اللي خطفنا
افريد بطلي هزار يا ماسه على الصبح الحكايه مش ناقصه يا بنتي بطلي هنكون نايمين ونصحى نلاقي نفسنا مخطوفين
ماسه بضيق/ والله ما بهزر يا فريد قوم شوف ايه اللي حصل انا خايفه قوي
فريد اول مقام شاف مكان غريب وشايف نفسه متكتف طيب هيكون مين هو اللي خطفنا احنا كنا نايمين في بيتنا يعني معنى كده اللي دخل بيتنا كان معاه نسخه من المفتاح بس يا ترى منين جاب المفتاح اصلا
ماسه مش وقت تحليلك يا فريد احنا لازم نطلع من هنا بسرعه انا خايفه قوي
فريد الطمانينه/ما تخافيش يا حبيبتي انا معاكي ومش هخلي حد يقرب لك حتى لو هموت
ماسه الحب ما تقولش كده يا فريد انا ما اقدرش اشوفك وانت تتاذي انا اموت وانت تعيش يا قلبي
فريد بحب ليه بقى يا حلوه قولي ما تتكسفيش
قطع كلامهم دخول واحده وهي لابسه لبس اسود وهي بتقول بشر طبعا كلكم عايزين تعرفوا مين اللي قدر يتجرا ان هو يخطف النجم فريد الجبالي هو حرم الماصون اللي ما حدش يعرف ان هي مراته
فريد فعلا ما حدش يتجرا ان هو يعملها قبل عن كده وانت مش خايفه لاذيكي
المجهول بشر/ احب اعرفك بنفسي يا نجم انا سهى المحمدي بنت عاديه كل حلمها ليه كانت تتصور مع نجم فريد انا من اشد المعجبين بيك وكنت دايما بدبر خطوط عشان ابعدك عن ميرا وتطلع بعد كل ده تتجوز البنت دي الصغيره
فرد مستغرب انا مش فاهم حاجه انت مين يعني
سهي بهوس/انا من اشد المعجبين بيك بحضر كل حفلاتك بحضر كل افلامك حتى في اللوكيشن بروح عشان اشوفك وانت بتمثل انا اعلاميه كبيره وكان ليا مستقبل بس انا كنت بحب اروح انزل كومبارس عشان ابقى قريبه منك ممكن تقول عني مهووسه مريضه بس انا مش هسيبك يا فريد ليها انا هريحك منها
فريد بكذب وحب مزيف/ فكيني وانا اللي هخلصك منها بس انت فكيني وفكيها برده انا ارتحت لك وحبيتك قوي
سهى بعد اقتناع يعني انت بتتكلم جد عايز تخلص انت منها وهتجوزني انا صح
فريد ايوه هتجوزك انت بس فكيني الاول البنت جريت عليه بدون اي مقدمات انا اسفه يا فريد اني وجعتك اكيد الحبل كان وجعك وفكيته وفكيت ايدين ماسه اللي اول ما فكيتها جريت على فريد
فريد خدها بحضنه ما تخافيش يا حبيبتي ما فيش حاجه هتحصل
ماسه بخوف
انا خايفه قوي يا فريد لاحصل لنا حاجه ارجوك ابعد المره المريضه دي عننا باين عليها ما فيهاش مخ خالص
ايه اللي بتعمله ده يا فريد انت تحضنها قدامي كمان لا ده باين عليها سحرها لك وانا دلوقتي هريحك منها انا عارفه ان انت مش هيهون عليك
سهى بجنون انت ما تعرفنيش يا فريد انا الكهرباء الدنيا كلها بره يعني كل حته في الاوضه مكهربه لو حاولت تطلع هتتكهرب واللي ما تعرفوش عني كمان اني واخده دروس في الكاراتيه واخده دروس في التقويص يعني انا اكثر واحده تنشن صح ومعايا بدل المسدس اربعه والدنيا كلها مليانه رجاله بره يعني انت هنا في خطر انت والقمر اللي معاك دي انا كنت مراقبك وانت بتفسحها بس انا مش لها ان هي تفوز انا هخليها تندم سمير امير اهجموا عليهم انت اللي بدات يا فريد لما كذبت عليا وفعلا هجم سمير واميره على فريد وفريد بيحاول يضرب فيهم وهم بيضربوا فيه هو بيضرب فيهم واخد ماسه ورا ظهره
سمير طلع سكينه وفريد عشان هو واخد دروس في الكاراتيه وبالقتال ابتدي يضرب فيهم
فريد حاطه ماسه جنب الحيطه وراح علشان يضرب فيهم بس ماسه مسكت ايده ما تسيبنيش يا فريده انا خايفه فريده ضغط على ايديها ما تخافيش يا حبيبتي ما فيش حاجه هتحصل لك وانا موجود
فريد رجع بيضرب فيهم والرجاله وبعد شويه جري ثاني هجموا عليه وكتروا عليه وابتدي يضربوا فيه وهو يضرب فيهم وهو اتشغل معاهم في الضرب راحت سهى قربت منها ومسكتها من ايديها وبصيت في عينيها بتحدي انت اللي اختارها صح
بس انا مش هستسلم ومش هسيبه لك هريحه منك للابد وطلعت سكينه
ماسه بقوه. ومسكت ايدها انا مش ضعيفه انا اقوى منك وراحت ماسكه السكينه انا ممكن اقتلك بيها دلوقتي عشان فكرت اني ضعيفه لا انت خدتيني على اخوانه انا الناس كلها بتعمل لي 1000 حساب ونزل ضرب فيها وقعتها وقعدت عليها
سهى بصريخ ابعدي عني يا مجنونه يا بنت المجانين ابعدوها عني
ماسه بضحكه 😂😂😂تصدقي انك قاعده عليك احسن من 100 كرسي ما تفكريش اني ممكن اسيب لك جوزي وحبيبي فريد ده جوزي انا ومش هسمح لبنت غبيه زيك ومريضه ان هي تاخده روحي اتعالجي
فريد الرجاله حصروه راحت هي لحظه كده راحت مقومه سها ورفعت السكينه عليها وقالت اؤمريهم ان هم يسيبوا فريد يلا اتكلمي بسرعه
سهى بتعب سيبه قلت لكم سيبوه
وفعلا بعد شويه الرجاله سابوا فريد وخرجوا بره فريد جيري على ماسه بس شفا وهي ماسكه سها ورافعه عليها السكينه قعد يضحك ويخرب بيتك يا بنت المجانين لا انت كده ما يتخافش عليك انا احلف لك لو حد خطفك هيرجعوك من نفس اليوم مش هيقدروا يستحملوا جنانك
ماسه بثقه عشان تعرف انت مش متجوز حد عادي
انا ممكن اموتك دلوقتي مش هاخد فيك يوم هقول دفاع عن النفس
فريد سيبيها ماسه دي مريضه انا بلغت الشرطه وزمانهم جايين وفعلا لسه ما كملش كلامه
ولقى الشرطه جايين عليهم
الشرطي باحترام كل تمام يا فريد بيه احنا اسفين احنا اخذنا وقت عشان نوصل هي دي البنت اللي خطفتكم وحاولت تقتلكم
فريد ايوه هي دي البنت
وفعلا الشرطه خدتها وماسه جريت على فريد وحضنته بس انت ازاي قدرت تبلغهم يا فريد
فريد بثقه يا حبيبتي انا لما قلت لها ان هي تفكنا فتحت التليفون وبعت رساله لمروان ان هو يبلغ الشرطه ان في بنت مريض خطفتنا
ماسه كويس ان احنا كويسين يا فريد يلا بينا عشان انا ابتديت اخاف قوي
فريد بحب
ما تخافيش وانا معاك يا قلبي يلا بينا
اول ما خرجوا كانت ماسه امتشعلقه في ايد فريد
فجاه سمعوا صوت نار فريد بيبص لقى ماسه وقعت بين ايديه بصيت له وهمست وقالت بحبك يا فريد
فريد وقف مصدوم وماسه غرقانه بدمها بين ايديه وسمع صوت ضحك شريره 😈😈😈😈😈
وسها ماسكه المسدس من الشرطه وعماله تضحك بجنون وبصيت له وقالت
انت فاكر الشرطه هتقدر تحميها مني انا خلاص خلصت العالم منها لو اتعدمت مش هيبقى فارقه معايا علشان خلصت من اللي كانت هتاخدك مني يا فريد ممكن ما نتقابلش في الدنيا بس هنتقابل في الاخره واكيد هتبقى ليا انا عشت طول حياتي وانا بحلم بحبك بس ما اقدرش اشوف كرهك عشان كده انا هخلصك مني برده راحت مسكت المسدس وضربت نفسها فراسه وقعت ميته في الحال
فريد بصدمه وصوت مهزوز ماسه قومي يا حبيبتي قومي وانا هعمل لك كل اللي انت عايزاه مش هزعلك تاني مش انت بتضايق من ميرا انا هسيبها خالص قومي وبقى يصرخ بقى على صوته مش انت قلتي انك مستحيل تسيبيني هعيش لمين قوم يا مجنونه مش هقدر اعيش من غير جنانك انت اللي محليه حياتي اوعدك ان اول ما تقومي هعمل كل اللي انت عايزاه بس انت قومي يلا
قرب عليه واحد من الشرطه وقال له انت لازم تاخدها على المستشفى بسرعه فريد ما تستناش يسمع باقي الكلام شالها وهي بدمها وحطها في العربيه وساق باقصى سرعته وهو قلبه بيتقطع على فقدان طفلته
بعد شويه وقت حسهم كانهم سنين وصل اخيرا للمستشفى نزل وقعد يصرخ في اقصى صوته عشان حد يجي ياخدها بسرعه دكتور حد يلحقنا هتموت مني بسرعه
الدكتور بسرعه ما تخافش ما تخافش يا استاذ فريد ان شاء الله هتبقى كويسه
فريد بعيون حمراء احسن لكن هي تبقى كويسه عشان لو حصل لها حاجه هتبقى انت مكانها بسرعه اتحرك مش الدكتور بخوف وراح ض على غرفه العمليات
فريد قعد بتعب قدام غرفه العمليات وهو هدومي كلها مليانه دم هو بيبكي بصمت وبيتذكر كل حركه منها و تفاصيلها واتذكر دايما لما كانت بتناقشه ومقالبها اللي كانت بتموته ابتسم في حزن يا رب ما تاخدهاش مني هي احلى حاجه عندي هي مش بس مراتي دي حبيبتي وبنتي وكل حاجه في حياتي قطع تفكيره مجيء مروان ونرمين وميرا ماما فريد
فريد رفع راسه ليهم انتم مين قال لكم على الحادثه
مروان في حزن على اخوه هو مين ما يعرفش البلد كلها تعرف انت ناسي انك انت شخصيه مهمه الصحافه ما عندهاش خبر غير النجم فريد وزوجته الغامضه اتعرض لحادث والخطف وهي بين الحياه والموت
فريد بحزن انا ما يهمنيش كل ده انا كل اللي يهمني ان هي ترجع كويسه هي كانت بين ايديها كانت معايا وقضينا الليوم كله سوا وفجاه شلتها وهي غرقانه بدمها وبتروح مني
الام قرب منه ما تخافش يا حبيبي ربنا مش هيضرك فيها خلق ايمانك في ربنا كبير واعرف انه مش هيعمل حاجه تاذيك لو لكم لو لكم نصيب تتجمعوا سوا مش هيضرك فيها وهتبقى كويسه بس انت قول يا رب
فريد بصوت تعبان يا رب يا امي
نرمين بصه لاختها شفتي مش قلت لك اني هخليها تطلع من حياتي للابد
ميرا باستغراب بس انت تعرفي منين سهادي اللي مهوسه بفريد انا اول مره اسمع عنها اصلا
نرمين بشر كل حاجه عن العيله اللي انا عايشه معاها انا شفتها في حفله من حفلات فريد ومسكتها وعرفت منها ان هي بتحب ومدمنه بيه زي اللي بنشوفهم في التلفزيون المعجبين اللي بيقتلوا النجوم بتاعهم من كتر حبهم بس انا ما رضيتش استخدمها غير في الوقت المناسب الوقت اللي عرفت ان فريد ندخل في حياته بنت وكمان ابتدى يحبها ويتعلق بيها انا مش هستنى لغايه ما يعلان جوازوا بيها ويقول لك بره يا ميرا ويبقى كده احنا ما اخذناش اي حاجه من عيله الجبالي فهمتي ولا لسه يا ياما مخ تخين
ميرا باعجاب لا انت كده تخاف منك بجد ايه المخ السم ده وما حدش يعرف ان انت بتخططي كل ده لو انت مش في حياتي بس مش ممكن تفوق يعني
نرمين بشر ودي حاجه تفوتني انا هخليها تموت للابد انا هختفي بس انت داري عليا
بعد شويه خرج الدكتور فريد جير عليه طمني يا دكتور هي حالتها ايه دلوقتي
الطبيب حزن البقاء لله المدام ماتت
فريد بصدمه ايه ما كملش كلامه راح وقع اغمى عليه
ستوب تفتكروا ماسه ماتت ولا لا ونرمين بتخطط لايه او عملت ايه في ماذا عايزه اكل واحد يقول لي توقعاته ورايه في الحلقه دمتم في امان الله مي احمد
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)