رواية عشقت طفلتي الفصل السابع 7 بقلم ملك محمد مصطفى
رواية عشقت طفلتي الجزء السابع
رواية عشقت طفلتي البارت السابع
رواية عشقت طفلتي الحلقة السابعة
ليلي:طيب اعمل ايه مش هينفع انام معاه في مكان واحد يارب
(ليلي طلعت في البلكونه تقف شوية ومحستش بنفسها ونامت فيها .الصبح اسد صحي مش لاقي ليلي بص لاقي البلكونة مفتوحة و لقاها نايمة علي الارض )
اسد:ليلي
ليلي:والله ياحمد لو ما مشيت هنفخك
اسد:ياليلي
ليلي:وحياة امك الي هيا امي سبني انام شوية بدل الحج المفتري يصحيني عشان الشغل
اسد:انا مفتري طيب
(اسد جاب مايا وكبها علي ليلي)
ليلي :اه اه اه اي دا الحقيني ياماما بغرق
(اسد مقدرش يمسك ضحكة )
ليلي:انت بتضحك على ايه انت غرقتني
اسد:معلش اصلي مفتري بقا
ليلي:انا مالي حضرتك مفتري ولا لاء
اسد:مش انتي الي بتقولي
لياي:انا
اسد:قومي يلا
ليلي:همشي ازاي وانت غرقتني كدا
اسد:استني استاذن من العمدة يجبلك اي حاجة من البنات الي هنا
(نزل اسد)
ليلي :ربنا علي المفتري
اسد:ازيك يا عمدة صباح الخير
العمدة:صباح الخير يا ولدي نمت كويس
اسد:ايوة يحج شكرا جدا ليك
العمدة:بتشكرني علي ايه يا ولدي انت زي ابني بردو
اسد:معلش استاذن بس ان الاستاذة تهاني تاخد هدوم من عندها لي المدام
العمدة:مافيش مشكلة يا ولدي تهاني
تهاني :نعم يا جدي
العمدة:خدي خلجات من عندك لي مرات الاستاذ
تهاني:حاضر يا جدي
(شوية وتهاني طلعت لي ليلي)
تهاني:ممكن ادخل
ليلي :,اتفضلي
تهاني:اتفضلي خلجات دي عارفة انها مش ذي لبس حضرتك
ليلي:لي بتقولي كدا دي شكلها حلو اوي وشكرا ليكي انا بس لبسي بس ينشف
تهاني:تمام انا هنزل يبقا انزلي عشان الفطار
ليلي:ماشي شكرا
(تهاني نزلت وليلي دخلت خدت شور و لبست و سيبة شعرها ينشف شعرها اسود وناعم وطويل جدا ،وقفة قدام المرايا تعدل لبسها وبعد ما عدلت لبسها و تسرح شعرها دخل اسد عليها تفاجئ بشكل ليلي انها كانت جميلة جدا وشعرها الناعم الطويل والبس الفلاحي الي كانت لبسه كان مخليها احلي بس فاق علي نفسوا ونزل راسه وطلع برا قفل الباب براحه و خبط عليها ،جريت ليلي لبست حجبها وفتحت )
لياي:استاذ اسد اتفضل
اسد:يلا عشان نفطر وكمان اتصلت علي احمد يجيب عربية ويجي يا خدنا
ليلي:, تمام اتفضل يلا ننزل
(كل الي تحت اتصدموا من جمال ليلي)
الحجة نعمات:بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن قمر و منور يابنتي
ليلي:انتي الي قمر ياحجة
حجة نعمات:,تعرفي لو انتي ما كنتيش ما جوزة كنت خدك لولدي ياسين كان يجنن عليكي
ليلي:معلش بقا نعمل اية ان شاء الله يلاقي الي احسن مني بكتير
حجة نعمات:ان شاء الله وتكون ذيك كدا اخلاقها عاليه
ليلي:ان شاء الله
العمدة:بلاش الحديد مع البنية خليها تاكل
حجة:اسفة يا بنايتي كلي بالف عافيه
ليلي:الله يعافيكي
(اسد وليلي قعدوا كلوا وبعدين ليلي شالت مع البنات الاكل ودخلت تعمل معاهم الشاي واسد قعد مع الرجاله برا)
تهاني:انتي ازاي تعرفتي علي استاذ اسد
ليلي في نفسها :ارد ازاي انا دلوقتي ربنا يسامحك يا اسد الكلب
تهاني:ليلي
ليلي:نعم
تهاني: بقولك تعرفتي ازاي علي استاذ اسد لو دا مش يزعلك
ليلي:ابدا مش هزعل حاضر احكيلك تعرفت ياستي علي اسد في الشركة بتاعته كنت ريحة ادرب هناك عشان الكليه ومن هنا بقا بداء يعجب بيا و فضل يجري ورايا لغايت اما وفقت و تجوزنا
تهاني:انتي بتحبي
ليلي: انا ديما بقول اتجوزي و الحب بياجي بعد الجواز
تهاني:يعني بتحبيه
ليلي:اه (استغفر الله العظيم )
تهاني:طيب هو عمل ايه عشانك
ليلي:بصراحة عمل كتير حاول عشاني كتير اوي لان اهلي كانوا رفضين الجوازة بس هو كان متمسك بيا اوي وفضل يبعت ناس كتير اوي وهو فضل يحاول مع امي لغايت اما امي وفقت
تهاني:طيب هو ماتكلمش مع باباكي ليه
ليلي بزعل:لان ابويا متوفي
تهاني :انا اسفه
ليلي:لاء عادي مافيش مشكلة تعالي نودي الشاي
(وطلعت تهاني وليلي من المطبخ )
تهاني:تعرفي ياجدتي
الحجة نعمات:ايه
تهاني:استاذ اسد بيحب ليلي قوي
الحجة:اكيد نا هي مراته
تهاني:لاء يا جدتي دي ليلي بتقول انه ديما كان يحاول معاها عشان يا جوزها وكان يجري وراها وكان متمسك بيها برغم ان امها رافضة الجواز بس في الاخر اتجوز
(اسد بص علي ليلي بصدمة )
ليلي قربت من ودن :مش لقيا غير هي دي الي جات في بالي بس وحيات اهلك يشيخ متعصب
الحجة نعمات:هو باين علي اسد الحب لي مراته ربنا يخليكم لي بعض
اسد:بعد ازنكم هرد علي التلفون
العمدة:اتفضل يا ولدي
اسد:الوووو
احمد:الووو يا استاذ اسد انت فين
اسد:انا عند بيت العمدة
احمد:تمام انا خلاص قريب اهو
اسد:تمام
اسد:ليلي
ليلي:نعم
اسد:يلا البسي عشان احمد خلاص قرب
ليلي:بجد
اسد:اه بعد اذنكم
الحجة نعمات و العمدة:اتفضلوا
(طلع اسد وليلي لبسوا ونزلوا )
الحجة نعمات:خليكم يا ولاد شوي والله كنت مالين علينا الدار
ليلي:معلش بقا قريب يبقا ازورك ياحجة
نعمات:قولي ياجدتي
ليلي:حاضر يا جدتي
نعمات:طلع منك زي السكر
محمود:يا جناب العمدة
العمدة:في اي يامحمود
محمود:في واحد برا و كان بسال عليك
العمدة:انا جي
احمد:سلام عليكم
العمدة: عليكم السلام ياولدي اتفضل
احمد:انا جي لاستاذ اسد
العمدة:اه اتفضل يا ولدي هما جوا
احمد:تمام شكرا
(دخل احمد مع العمدة اول ما ليلي شافت احمد جريت عليه )
ليلي:وحشتني اوي
احمد:وانتي كمان ياقلبي
(اسد اتصدم هو تهاني والحجة نعمات والعمدة)
احمد:استني اسلم على الناس سلام عليكم
كلهم:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ليلي:دا اخويا احمد
اسد:اخوكي
احمد:يلا يا استاذ اسد
نعمات:استنا يا ولدي حتي اشرب حاجة
احمد:معلش مرة تانية ياحجة
(طلع احمد واسد وليلي ركبوا العربية وليلي ركبت جمب احمد)
اسد:ممكن اعرف انتي جريتي علي احمد و حضنتي وعشان بس مسكت ايدك قلبت مناحة
ليلي:فعلا حرام خليك تلمسني
اسد:ياعني حرام ليا وحلال لي اي شب
ليلي:اي الي انت بتقول دا انا محترم علي فكرة و دا فعلا اخويا
اسد:احنا مش عند الناس بطلي تمثيل
ليلي:انا مش بمثل
احمد:فعلا يا استاذ اسد ليلي تبقي اختي
اسد:طيب ما قولتش ليه
احمد:عشان محدش يقول ان خليت حضرتك تعينها عشان انا اخوها
اسد:كنت تقول والي عايز يقول حاجة يقولها
احمد:حاضر مش هتتكرر تاني
(وصل احمد ليلي البيت وبعد راح يوصل استاذ اسد )
اسد:احمد تعالي عايزك
احمد:حاضر
بسملة:ابيه اسد
(بسملة جريت و حضنت اسد )
اسد: قلب ابيه اسد
(احمد كانت ضربات قلبة بتزيد عشان شفها بعدين غضي بصره)
اسد:تعالي يا احمد
(بسملة بتبص لقته هو الي الشخص الي شفته هنا وكان اول واحد قلبها يدوق ليه )
بسملة:طيب أنا هطلع فوق
اسد:ماشي
(ليلي جريب علي الاوضة وفضلت تنط علي السرير من الفرحة)
بسملة:شوفته شوفته اخيرا شوفته
(****************************************)
اسد:بص يا احمد انا هدخل في الموضوع علي طول
احمد:اتفضل
اسد:انا طالب ايد ليلي
احمد:نعم
اسد:بص هي لي فترة بس عشان امبارح كان في ناس بتضرب نار وشفوها معايا وكدا ممكن يحصل لي ليلي حاجة انا بس هتجوزها احميها لغايت اما اتصرف مع الناس دي وكمان هرجع ليك بس هيكون علي الورق.
احمد:وليه تجوز اختي انا اقدر احميها
اسد:لاء مش هتقدر عليهم وانا هاحميها والله
احمد:طيب افكر
(**********************************)
احمد:قومي يلا يا ليلي
ليلي:سبني انام بقا ياض
احمد:قومي الشغل هنتاخر
ليلي:طيب روح انت وانا هاجي وراك
احمد:طيب
(وفعلا احمد مشي علي الشركة وليلي لبست ونزلت ومستني التاكسي لقت عربية سودا وقفت قدامها ونزلوا منهم رجالة رشوا علي وشها بخاخ محستش بالي حوليها )
مجهول:الووو
اسد:الووو
مجهول:دي بس قرصة ودن يا صغنن عشان يبقا متلعبش مع الي اكبر منك شوف حبيتك هبعتلك احلي فيديوا
اسد:ليلي والله لو لمست شعرا منها لقتلك الو الو يابن الكلب
(وصل لي اسد فيديوا وليلي مخطوفة وحطين حاجة علي عنيها )
المجهول:قول باي باي لي حبيبتك
اسد بغضب:احمد
احمد:نعم يافندم
اسد:ليلي فين
احمد:ليلي جيا ورايا
اسد:اتصل بالشرطة بسرعه
احمد:ليه في ايه
اسد:اخدك اتخطفت
اسد:الوووو يامراد
مراد:الووو يا اسد في ايه
اسد:هبعتلك رقم تشوفلي هو فين
مراد: تمام ابعت
(اسد بعت لي مراد رقم المجهول ورقم ليلي)
مراد:رقم الاول مش واضح بس رقم التاني عرفت مكانه
اسد :فين
امراد:(العنوان)
اسد:ماشي
(اسد قفل في وش مراد)
احمد:انا هاجي معاك
اسد:لاء خليك
احمد:دي اختي لزمن اجي
اسد:طيب يلا
(وفعلا مشي اسد واحمد وصلوا لي العنوان والشرطة وراهم اسد مسك الحراس ضربهم كلهم هو احمد ودخل لقي واحد قعد علي كرسي هزاز وبيكلم ليلي)
المجهول:اما نشوف يا حبيب القلب هيعمل عشانك ايه
اسد:هيعمل كتير
(المجهول بص وراه وتصدم من اسد)
المجهول:انت جست ازاي انا قافل التلفون عشان متعرفش توصل
اسد:ان موريتك يا روح امك
(اسد فضل يضرب فيه راحت الشرطة مسكت المجهول واحمد جري علي ليلي الي كانت بتعيط)
احمد:بس يا حبيبتي خلاص اهدي
ليلي:كنت هموت يا احمد
احمد:خلاص ياقلبي انتي بخير
(احمد خد ليلي علي العربيه وقف استني اسد برا)
احمد:استاذ اسد
اسد:ايه يا احمد
احمد:انا موافق
اسد:علي ايه
احمد:علي جوازك من اختي
اسد:اركب طيب ونتكلم في الشركة
ليلي:روحوني
احمد:حاضر
(اسد كان ديما بيبص علي ليلي من المرايا وشافها نامت و صل اسد عند بيت ليلي احمد شال ليلي وطلعها البيت )
اسد:خليك انهاردة يا احمد جمب اختك
احمد:ماشي يا استاذ اسد و شكرا علي الي انت عملته
اسد:العفو يا احمد يلا اطلع
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)