روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت التاسع والثلاثون

رواية عشقت طفلتي الجزء التاسع والثلاثون

رواية فيلا السيوفي
رواية فيلا السيوفي

رواية عشقت طفلتي الحلقة التاسعة والثلاثون

في منزل بسيط جدا كان يدخل اللي المنزل وهو معه تلك الفتاه الجميله.
سمير بحنيه:
_خشي يا ذات متتكسفيش يحببتي
ذات بكسوف شديد:
_حاضر يا عمو
سمير بحنيه:
_ملك يا ملك تعالي يحببتي عندنا ضيوف
لتأتي ملك وتري والدها معه بنت في غاية الجمال تشبه الحوريات في جمالهم
ملك:
_مين دي يا بابا
سمير:
_ذات هتقعد معانا هنا
ملك بترحيب ولكن بداخلها بعد من الغيره من ذات
_اهلا بيكي يا ذات نورتينا
ذات بكسوف:
_اهلا بيكي يا ملك
سمير:
_خديها يا ملك اوضتك وديها اي حاجه تغير هدومها عقبال محضر انا العشا
ملك:
_ماااشي يا بابا
لتاخذها ملك وتذهب بها اللي غرفتها
ملك:
_هو انتي مش ليكي بيت يا ذات
ذات بحزن وكسره:

 

 

_كنت عايشه مع ماما في شقه أيجار بس لما اتوفت عمو صاحب البيت طلعني من الشقه وفضلت في الشارع
ملك بحزن:
_طب قومي يا ذات غيري هدومك متتكسفيش مني انا ذي اختك
ذات بكسره وعزت نفس:
_شكرا يا ملك وانا أول مشتغل هجبلك هدوم غيرها
ملك:
_بطلي هبل يا ذات البسي براحتك اعتبريني زي اختك
ذات بشكر:
‌شكرا ليكي يا ملك
لتذهب ملك وتترك ذات تبدل ملابسها وهي تشعر ب غيره شديده بداخلها من تلك الفتاه شديدة الجمال
استوووووب اعرفكو ب ملك وذات 😂
ملك:
‌_فتاه لديها 18 عاما دبلوم صنايع بسبب ظروف حياتهم لم تسمح لها ب الدخول الثانويه العامه
فتاه سمراء ذات شعر اسود اللون حريري طويل لها جماال خاص بها فقط بتلك العيون البني الجميله ذات جسد مثالي هي فتاه طيبة القلب ولكن لديها طبع الغيره..
ذات:
_تلك الملاك الصغير 17 عاما في ثانوية عامة
توفت والدتها وهي تخبأ سر غامضا لتبدء ذات في البحث وتعرف من والدها
ذات.. فتاة شديدة الجمااال. بتلك العيون الزرقاء اللتي تشبه السماء وتلك الخدود الكريذيه المنتفخه شعرها يصل اللي نهاية ظهرها مثل سبائك الذهب
ذات جسد مثالي فتاة مثل الجوهره
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
صبـاح اليوم التالي..: تحديدا في شركة السيوفي كان يدلف اللي الشركة بطلته اللتي تخطف قلوب الفتياة ولكن لم يعر إي اهتمام فهو لا يري غير معشوقته الصغيره .. ليدخل اللي مكتبه بكل ثقه وغرور وتدخل وراءه تلك السكرتيره الملعونه..
ولاء بدلع وتمثيل:
_تشرب اي يا يوسف بيه
يوسف بتركيز وهو ينظر ف الاوراق اللتي امامه:
_قهوه
ولا بدلع:
_حاضر مش هتاخر عليكك
لتخرج تلك الفتاه وهي تغلي من يوسف
لانه لم ينظر إليها ولم يعيرها اي اهتمام..
ولاء بغل وحقد:
_ده حتي مبصليشش ده كلوووووو بسبب الملعونه حووور والله مهخليك تتهني بيها بقا حت البت المفعوصه دييي تعمل كل ده واي كمان جيبالك ولي العهد ههههههه تبقا غلطان لو سبتك تتهنا بيها ولا ب ابنك
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
في *كينيا*
كانت ليان نائمه
مراد بحب:
_ليووووو اصحييي بسرعه
ليان بنعاس:
_مممم سبني شويه يا مراد
مراد بمثيل:
‌خلاص نامي بقا وانا اروح اشوف اي واحده اقعد معاها علي متصحي
قال مراد تلك الكلمات ليجد تلك المجنونة تقف امامه وتمسكه من مقدمة هدومه
ليان بصوت عاااالي:

 

 

_نعمممممم يروحمك تشوفلك اييي وحده تقعد معاها منا مش مليه عينك صحح ابقا اعملها كده يا مراد عشان اخرملك عينك
مراد بصدمه من تلك المجنونه:
_هااا بتكلميني انا يا ليان وبتعلي صوتك عليا بقا انا مراد باشا اللي رجاله بشنبات بتخاف منيييي وتعملي حساب تيجي انتي يا مفعوصه تقوليلي يا روحمكك وتقوليلي هفعصلك عينك دا انتي يومك مش فايت النهارده
ليحملها مراد علي كتفه ويخرج من الغرفه ويذهب اللي الخارج وهو يتجه نحو المسبح
ليان وهي تشعر ب الخوف:
_اي يا حبيبي مالك رايح فين بيا كده
مراد بحب:
_هتشوفي دلوقتي هعرفك يروحمممممك
ليان بتمثيل:
_يلهوي عليا بخرف ف الكلام وانا نايمه هههه
مراد وهو يرمي ليان ف المسبح
_انا هتفعصيلي عيني يا ليان
ليان بخوف:
_عااااا طلعني هموووت يخربيتك انت عارف اني مبعرفش اعوووم
مراد وهو ينزل هو الاخر المسبح:
_قلبتي ليه كده منتي كنتي عمله جوه زي القطه الشرسه
ليان وهي تقترب من مراد وتمسك ب رقبته:
_ايي يعني مفكرني هخاف انا مبخفش يا بابا
ليسحب مراد يديها ويتركها
ليان بخوف:
_يلهووووي عاااااا هغرقك يا مراد الحقني
مراد بضحك:
_مش. كنتي من شويه مبتخافيشش هههههه
ليان بتمثيل:
_بقا كده يا مراد دنا كنت ناويه احضرلك الفطار ب ايدي النهارده
مراد بحب!:
_علي اساس انك يا ليو بتعرف تحمصي العيش عشان تعملي فطار هههههه
ليان بغل:
بقا كده والله لعرفك يا مراد مااااشي
لتخرج ليان من المسبح. وتذهب اللي الغرفه وتبدل ملابسها وتنزل اللي المطبخ
ليان:
_والله لوريك يا مراد
لتحاول ان تجهز الفطار ولكن تفشل وكان مراد يشاهدها بحب
مراد بحب وهو يضحك
_اي يحببتي خلصتي الفطار اصل جعان اوي
ليان بغل:
_مراد عارف لو مش بعدت عني والله هموتك
ليقترب منها مراد ويحضتنها من ظهرها
هتقتليني يا ليان ولما اموت هتقدري تعيشي من غيري..؟
ليان وهي تستدير ظهرها:
_بعد الشر عليك يا عيوني مقدرش افكر اني ابعد عنك ثانيه انت روحي يا مراد
مراد بحب وهو يحمل ليان

 

 

 

._تعالي يحببتي الاكل جاهز انا طلبته
ليان بحب:
_ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا
مراد بحب:
_ويخليكي ليا يقلبي
ليبدؤ في تناول طعامهم بحب وسعاده
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
في منزل السيوفي كانت جميع العائله متجمعه ليحكي بلال ب احترام…
_انا جاي اطلب ايد عشق منكو اعتبارا انها في بيتكو وده من واجبي
محمد بحترام ل بلال:
_انا مش هلاقي احسن منك لي عشق انت من يوم وقفتك جمب بنتي لميس وانت كبرت في نظري
بلال:
_شكرا ليك يا عمي
فهد
_وانا معنديش اي اعتراااض
بلال:
_طب اي رايك يا فهد الفرح يكون معاكو يوم الخميس..؟
فهد بموافقه:
_معنديش مانع بس اهم حاجه عشق تكون موااققه
عشق بكسوف:
_اللي تشوفه صح
الجميع بضحك:
_يبقا العروسه موافقه. هههه
ليضحك الجميع ويوافقون علي اقامة الفرح في يوم الخميس….
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
في منزل الحاج سمير كانت تجلس ملك وتتابع شئ بهتمام علي الفيس بوك لتأتي ذات وتجلس بجانبها
ذات بعدم فهم..:
_صورة مين دي يا ملك
ملك وهي تخفي الهاتف.:
_مفيش عادي كنت بقلب في الفيس
ذات بعدم اهتمام:
_ماشي يا ملك..
سمير:
_جهزتو نفسكو يا بنات عشاان ننزل المحل
ذات:
_انا جهزت نفسي
ملك:
_وانا كمان….
.. في المحل…
سمير بحنيه:
_مش تتعبي نفسك يا ذات
ذات:
_انا شاطره جداا ف الاكل هساعدك في
ملك:
_طب كويس وانا هقدم الطلبيات
سمير:
_ماشي يا بنات..

 

 

 

ليبدءو فب تجهيز المحل وتبدء ملك في تظبيط التربيزات.. وبعد وقت يدلف شخص اللي محل يدل شكله علي انه شخص ثري جدااا كانت ذات تنظر لهذا الشخص من وراء الزجاج كانت ملك تتحدث مع هذا الشخص كأن بينهم علاقه قويه. ولكن ملامح الشخص مؤلفه علي ذات تحاول ان تتذكر لتاخذها ذاكرته عندما وجدت ملك تبحث علي الفيس بوك كان نفسه هذا الشخص…
ذات بستغراب:
_مين ده وحكايته ايي
سمير..:
_ذات خدي باقية الطلبيه دي للتربيزه اللي وقفه عندها ملك
ذات بستفهام:
_هو مين الشخص. ده
سمير:
_ده زبون قديم عندنا شخص غني اووي بس بيحب الاكل بتاعنا وبيحب ملك تقدمله الاكل
ذات:
_ماشي اطلع دول بره؟
سمير:
_اها يا بنتي…
لتخرج ذات وهي بداخلها شعور قووي بأن هذا الشخص تربطه علاقه ما ب ملك
ذات كانت تضع الطبق علي التربيزه ولكن لن تنتبه فسقط الطبق من علي التربيزه
ملك بضيق وهي تنفخ:
_اوففف منك حته الطبق مش عارفه تمسكيه
ذات وهي تحاول ان تلم ما وقع:
_انا اسفه غصبن عني..
لتقف ذات وتنظر لتلك الشخص اللذي امامهم لتسرح في ملامحه الجميله
ملك بزعيق:
_ذاات انا مش بكلمك سرحانه في اي
ذات وقد تجمعت الدموع في اعيونها:
_انا اسفه يا ملك
لتذهب ذات..
ملك:
_انا اسفه يا زين بيه معلش
زين:
_مين البنت دي
ملك:
_بابا لقاها امبارح في الشارع وجبها عندنا مش عارفه اي البلاوي ديي
زين وهو يتذكر ملامح تلك الفتاه… تلك العيون الجميله التي تشبه البحر ليقسم انهو لن يري فتاة بتلك الجمال والرقه.. بتلك الشعر الذي يشبه سبائك الذهب..
ملك بصوت عاالي:
_زين زين روحت فينننن
زين بنتباه:
_معلشي المهم بكره ان شاءلله هتكوني في شركة السيوفي اول حاجه تخلي يوسف يوثق فيكي وبعدين تبقي تجيبي الورق اللي هقولك عليه فهمهه
ملك بعشق لتلك الشخص:
_حاضر حاجه تاااني
زين بأهمال:
_لا انا همشي الحساب اهوو..
ليذهب زين وهو يتذكر تلك الملامح البريئه الجميله واسمها “” ذات””
ملك بحب:
_امته هتحس بيا يا زين اني بحبك بس ازاي هتفكر فيا وانا بنسبالك شغل وهينتهي يااارب انت عالم انا بحبه قد ايي خليه يحس بيا علي الاقل…
…………………
في فيلا السيوفي كانت تلبس بفرحه شديده وهي تنوي ان تفاجأ حبيبها
حور بحب وفرحه وهي تتحدث مع جنينها:
_هنروح عند بابا ونعمله مفجأه حلوه اووي
لترتدي حور ملابسها وتذهب اللي يوسف….
لتقف السياره الخاصه بها امام الشركه لتهبط حور وتدخل اللي الشركه بكل ثقه تحت نظرات الغيره والحقد لها
رايحه فينن..؟

 

 

قالت ولاء تلك الكلمات بحقد..
حور بتجاهل..
_.داخله ل جوزي اي مش عرفاني…؟
ولاء بغل وحقد..:
_اتفضلي
حور وهي تغيظ تلك الحمقاء:
_هو انا هستنه اذنك اصلا… ده جوزي ادخل وقت محب واخرح وقت محب ههههه
ولاء بغيظ شديد وهي تتحدث مع نفسها
_والله العظيم لتطلعي النهارده علي ظهرك يا حور
لتذهب تلك الحمقاء لتدبر المكيده ل حور…
حبيبي انا جيتتت
قالت حور تلك الكلمات وهي تدخل..
يوسف بفرحه:.
_تعالي يحبيتي
لتذهب حور اللي يوسف وتحتضنه بحب شديد.
_اي رايك في المفجاءه
يوسف بحب:
_احلي حاجه حصلتلي النهارده اليوم من الصبح رخم اوي كنت لسه هتصل بيكي.
حور بحب:
_يوسف انا مش حابه ولاد دي مشيها او نزلها قسم تاااني
يوسف بحب:
_من غير ما تقولي يا حور انا بكره هنزلها قسم تاني وبعدين انا عملت مقابله مع بنت اسمها “ملك” 🙄
وهي بكره اول يوم شغل ليها
حور بحب:
_طب كويس اصل مبحبهاش البت ديي
يوسف بعشق:
_تأمري بحاجه تاني يحوري
حور بحب وهي تحتضن يوسف:
_لا يحبيبي
لتفتح تلك الحمقاء الباب وتجد حور داخل احضااان يوسف..
حور بخضه..
_اي يغبيه مفيش باب تخبطي عليه
يوسف:
_اي يا ولاء مش خبطي ليه قبل متدخلي وبعدين انتي عارفه انو حور عندي
ولاء بغل شديد:
_انا اسفه يا يوسف بيه نسيت
يوسف:
_ولا يهمك
ولاء:
_اتفضلي يا حور القهوه بتعتك
يوسف:
_ماشي اتفضللي
لتخرج ولاء وهي تضحك بمكر وقزاره
كلها عشر دقايق ويعيني وميبقاش في حورر تاني هيبقا في ولاء وبس ومتزعليش علي يوسف انا ههتم بيه اوووي اها وكمان متزعليش علي البيبي في داهيه انا هجيب ل يوسف غيره عشره موتي بس انتي ومش تشيلي هم حاجه
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،.

 

 

عشق.. بلال.. لميس.. فهد
اوووف بقا يا بلال مفيش فستان عجبك..؟
بلال بغيره:
_عاوزه تلبسي فستان عريان يا عشق دنا اموتك فيهاا
عشق:
_ده خامس فستان اقيسه ومش يعجبكك
بلال بغيره:
_مفيش واحد فيهم عدل كلهم عريانين وانا مستحيل اوافق علي ده
عشق بزعل:
_خلاص اللي انت عايزه هاااته
بلال بحب وهو يمسك يد عشق.:
_عشق انتي ملكي انا بغير عليكي من الهوا مش هستحمل حد يبصلك نظره واحده يستي الفستان اللي عجبك ده هجبهولك بس تلبسهولي في شقتنا واحنا لوحدنا بسس
عشق بكسوف:
_بس يا سااافل
بلال بقلة صبر:
_يعني سبتي الكلام كله يا عشق ومسكتي ف الكلمه دي امششي قدامي يا اخرة صبري كان مالي انا ب الحب وسنينه السواد كنت عايش مع نفسي
عشق وهي تضرب بلال:
_والله اي اللي بتقوله ده
بلال بحب:
_بقول فرحان جدااا وانتي جمبي
عشق بضحك:
_يشيخ مكان من شويه انا مالي ومال الحب
بلال وهو يلفت نظره فستان جميل جداا وفي نفس الوقت محتشم
هووو ده ايووه هو ده بصي جميل ازاي
عشق وهي تنظر اللي ما ينظر اليه بلال:
_اممم شكله حلو مش بطال يعنني
بلال:
_طب تعالي جربيه كداا
لتذهب عشق وترتدي تلك الفستان وتخرج ل بلال
بلال بصدمه وغيره:
_هاا اي ده يا عشق امشيي غيريه علي طول من غير نقاش
عشق بزهول:
_يوووه انت مجنون مش لسه قيلي عجبك
بلال:

 

 

بس مكنتش اتوقع انو يبقا كده عليكي يا عشق
عشق بحزن:
_بلال انا مش هختااار حاجه يلا نمشي
.
بلال:
_خلاص يا عشق هنخدو
عشق بفرحه
_هيييي بجد اخيرا خلصنا
بلال بغيره:
_خلاص عشان مغيرش رأي انا مش مقتنع بيه اساس
عشق.:
_خلاص خلاص اثبت ثبتك الله ههههه
إما عند فهد ولميس
فهد:
_حراام عليكي ده الفستان ال100 تقسيه ومش يعجبك رجلي ورمتتت
لميس بحب:
_يووه مش فرحي وانا كل يوم هلبس فستان يعني وبعدين لازم اختاار حاجه ملفته كده
فهد بغيره:
_نعم ملفته..؟ ملفته ازاي يعني وحيات ربنا لو مختارتي حاجه تكون محترمه لخليكي تحضري الفرح ب عباية ستك يا لميس
لميس بصدمه:

 

 

_هااا عباية ستي
فهد:
_اها ياريت تحترمي نفسك كده وتختاري حاجه محترمه
لميس:
_ماااااشي يا فهد
وبعد وووقت طوووويل تختاري لميس فستان وبصعوبه جداااا وافق فهد عليه…
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
في مكتب يوسف السيوفي
يوسف بحب:
_فرحان جداا انك معايا يا حور شوفتي خلصت شغلي بسرعه ازاي ومن غير زهق لانك جمبي
حور بحب وهي تنظر ل وجه يوسف:
_عارف انا بحب حبك ليا اووي بحب نظرتك ليا انك متعلق بيا دي لوحدها بتفرحني اوووي
يوسف بعشق:
_انا مش بحبك يا حور انا بدمنك خلاص عديت مرحلة الحب مقدرش اتخيل انك تبعدي عني ابدااا انتي عشقي يا حور
لتهجم حور علي يوسف تقبله بحب ولكن تبعد عنه سريعا
حور بوجع شديد داخلها:
_اهااا الحقني يا يوسف انا بمووووت
يوسف بخضه شديده علي حور:
_مالك يحببتي في اييي
لتسقط حور علي الارض
يوسف بخوف:
_حووور ماللك.. ليلاحظ يوسف وجود دم كثيراا تحت رجل حوور
يوسف بخوف شديد وهو يحمل حوور ويذهب بها اللي المستشفى…
ولاء بغل وهي تري مظهرر حور..:
_مش هتلحق توصل للمستشفي اصلا….
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،، ، ، ، ، ، ، ، ،،، ، ،

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى