روايات

رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث الفصل الخامس 5 بقلم نوران وليد

رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث الفصل الخامس 5 بقلم نوران وليد

رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث الجزء الخامس

رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث البارت الخامس

رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث
رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث

رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث الحلقة الخامسة

– حمزة : مش عاوزة تخلفي مني ليه يا ريما هاااا و كمان بتاخدي حبوب منع حمل
– ريما بدموع : حمزة افهمني انااا
– حمزة بغضب : اخرسي انتي ط…..
ريما بدموع و صراخ : لا اوعي تقولها يا حمزة اوعي
حمزة اقترب منها بغضب : ليه فارق معاكي اوي …انا هتجنن ايه اليخليكي تمنعي نفسك من الخلفة مني و انتي شيفاني بعافر علشان اجيب منك عيال تاني
ريما بدموع: انت مش فاهم حاجة انت مش فاهم
حمزة و هو يجذبها من ذراعها بعنف : و لا عاوز افهم مهما قولتي من مبررات مش هتشفع ليكي انا خلاص بقيت مش عاوزك في حياتي خسارة فيكي حبي ليكي انتي واحده ما تستاهليش حبي ده
ريما بدموع بهستريا : حمزة ما تقولش كده بص بنتنا رورو يا حمزة فكر فيها فكر في حياتنا
حمزة بدموع و قهر : و انتي ما فكرتش في كده ليه و انتي بتمنعي نفسك من الخلفة مني انتي شيفاني وحش للدرجة دي و لا يا تري في أسباب تاني انا ما اعرفهاش

 

 

ريما بدموع : انت بتقول ايه … حمزة بص انا عارفة انك لما بتكون متعصب مش بتستحمل اي حاجة و بتقول كلام يدايق صح…حمزة انت بتحبني صح
حمزة بغضب جذبها من ذراعها و دخل الاوضة بتاعتهم و اخد الطرحة و مفتاح و موبايل بتوع ريما و خرج و كل ده و هي بتعيط فتح باب الشقة و زقها هي و حاجاتها في الوقت ده ريما وقعت في حضن اسد اخوها بص علي حمزة بغضب و قام ضربه بالبوكس
اسد بغضب : حسابك تقل اوي يا حمزة الكل*ب
حمزة : اهلا نورت يا ازبل خلق الله
اسد بغضب : فين ابني و مراتي يا حمزة
حمزة بسخرية : مراتك دلوقتي حسيت بيها ما لكش و لا ابنك و لا مراتك عندي يلا و خد الست دي معاك انا مش طايقها
ريما بدموع : لا ما تقولش كده يا حمزة انت كده بتموتني بالبطئ يا حمزة انا ريما حبيبتك
حمزة : اخرسي و ورقة طلاقك هتوصلك
اسد و هو يضربه : انت ايه يا اخي ايه الحصل ليك ايه
حمزة و هو يرد اليه نفس الضربة : هو الشوفتوا منكم قليل دي اقل حاجة
في اللحظة دي كان صوت الرصاصة خارجة من مسدس محمد و حمزة الكبير سكتتهم كلهم
حمزة الكبير بغضب : اسد انت يا ولاد سيبه و انت يا حمزة نزل إيديك
في الوقت ده دخلت هند و حضنت ريما بنتها البتعيط بحرقة
– هند بدموع : بس يا حبيبتي بس كفايا عياط
– ريما : انا اتبهدلت اوي يا ماما
– هديل من علي السلم و هي تتألم: بابا
محمد جري و خدها في حضنه و كان باصص علي اسد نظرات كلها شرار
– هديل : بابا انا تعبت اوي
زين بيجري ناحية حمزة الكبير : جدو حمزة كويس انك جيت خالو و بابا كانوا بيضربوا بغض و عمتو و ماما بيعيطوا
– حمزة الكبير و هو يقبل رأسه : حبيب جدو انت جدع انك كلمتني و انا ما اتاخرتش و جيت علي طول يلا اطلع اوضتك لحد ما اتكلم معاهم شوية يلا
– زين : هو فين ستو حلا

 

 

حمزة الكبير : ستو حلا مع رورو بنت عمتو ريما في الفيلا و كمان مستنيه عمو فهد و خالتو هدير راجعين من السفر
اسد بصدمة : فهد راجع
هديل بدموع : فهد
اسد نظر اليها بغضب: ايه وحشك
حمزة ضربه بالبوكس في وشه
حمزة الكبير بغضب: ايه ما فيش احترام لوجودي زين اطلع البس يلا و انتي يا ريما البسي و انزلي انتي و اسد اخوكي في عربيته اطلعوا علي الفيلا و انت يا حمزة و انتي يا هديل يلا يا محمد لينا كلام كلنا في الفيلا
محمد بغضب : ايوة يا حمزة بس
حمزة الكبير بغضب: محمد الهقوله يمشي يلا يا هند ساعدي ريما و هديل في اللبس
________
بعد مدة وصلوا كلهم و الأطفال طلعوا فوق يلعبوا و كان معاهم زاهر و زهرة اولاد فهد و هدير الكانوا قاعدين مصدموين من البيحصل
– حمزة الكبير بغضب : انا مش هسمح ان بنتي تتهان طول ما انا عايش علي وش الدنيا و العملته يا حمزة و انك ترميها برا البيت ده مش هيعدي بالساهل
حمزة بغضب : و انها تمنع نفسها من الخلفة مني ده العادي هااااااا تاخد برشام منع الحمل
الجميع بصدمة : ايه
حمزة الكبير بغضب : الكلام ده صح يا ريما انطقي
ريما بدموع و توتر : بابا … انا
حمزة الكبير بغضب : انتي ايه …انتي ااأاايه يا حضرة الملازم هي دي تربيتي ليكي
ريما بدموع: بابا و الله افهمني
حمزة الكبير لم يتمالك نفسه و صفعها بغضب
حمزة زوجها وقف امامه : خالي لا مد الايد لا
حمزة الكبير: سبني لما اشوفها دي
هند : حمزة لا كفاية كده و انت يا حمزة يا ابني خد مراتك و ادخلوا الاوضة بتاعتك اتكلموا لحد ما خالك يهدي شوية
حمزة و هو يسند ريما التي كانت لا تستطيع الوقوف دخلوا الي الغرفة
– ريما بوجع : حمزة قبل أي كلمه انا عارفة انك مش طايقني بس حرفيا انا حاسة ان في حاجة بتنزل مني انا حاسة إني بسقط

 

حمزة كان واقف مصدوم و هو بيسمعها : انتي بتقولي ايه يا ريما
– ريما بدموع : و الله يا حمزة
– حمزة : طيب بصي انسندي عليا و يلا نروح المستشفى
ريما بدموع : لا مش عاوزة اخرج قدامهم كفايا الحاصل
– حمزة : طيب بصي تعالي نطلع من البراندا علي الجنينة علي برا
– ريما بدموع : لا لا انا هبقي كويسة اكيد
– حمزة بغضب : ده ابني فاهمة و انا مش هسمح انه يضيع بسببك قومي معايا
– ريما بوجع وقفت و استندت علي حمزة ليتفاجأ حمزة بالسرير التي كانت تجلس عليه ريما غارق في الد*ماء
حمزة و هو يحتضن ريما: ريما انتي حاسة بايه
ريما : حاسة ان رجلي مش شيلاني
قالت كلمتها الاخيرة و سقطت بين يدي حمزة
حمزة بدموع: اجمدي يا ريما علشان خاطري

 

 

ريما بدموع : حمزة عاوزاك تعرف اني ما حبتش حد قدك و كنت بتقطع لما عرفت انك بتخوني علي فكرة انا البرشام بتاع منع الحمل كنت باخده من كام شهر لما عرفت اني خفيت و اقدر ارجع اخلف سامحني و خلي بالك من رورو ….
حمزة بدموع : ريما لا يا ريما لا ….
حملها و توجه بها الي المستشفي لتكون الصدمة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى