روايات

رواية عز القمر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الجزء الثالث والعشرون

رواية عز القمر البارت الثالث والعشرون

رواية عز القمر الحلقة الثالثة والعشرون

وتجيلها مسدج وتبتسم
قمر وابتسامتها تختفي : اووف افتكرت الفون اتفتح … اي ده
وتفتح المسدج من الرقم الغريب وتلاقي مكتوب ”” جوزك بيخونك يا حلوه ””
__________________________________________
هايدي بإبتسامه وترمي الفون على السرير
هايدي : هخليكي تلفي حوالين نفسك بعد المسدج دي
هايدي : دلوقتي هتشك فيه ويتخانقو ساعتها انا هكون جنبك يا عز وهستغل الي حصل لصالحي وهبق ضربت عصفورين بحجر
_____________________________________
زينب : اي يحبيبي اتأخرت كده لي
عز : في حاجه ولا اي
زينب : لا ياحبيبي بس اتأخرت ومراتك مستنياك متغدتش معانا وابوك كان مستنيك عشان نقعد سوا
عز : اه معلش غصب عني جالي مشوار فاجئه
زينب : طيب ياحبيبي هات مراتك وتعالو اتغدو
________________________________________
لينا : صورتي
خديجه : عيب عليكي صورت طبعا
لينا بإبتسامه : وريني
خديجه وتديها الموبايل
لينا بإبتسامه : سكررر بذمتك مش لايقين على بعض
خديجه : الا لايقين على بعض ده انتو مش مكتوبين غير لبعض يا مدام
لينا : ادعي يرجع ليا تاني
_________________________________________
قمر بتفكير : لا لا مش هصدق المره الي فاتت ظلمتو هيخوني لي اصلا اكيد لا انا هعرف منو
قمر : لا يقمر لا ابعدي التفكير ده اكيد حد بيهزر
ويقاطعها عز
عز : انتي بتكلمي نفسك
قمر : عز انت كنت فين كل ده
عز : في الشغل
قمر : ما انا عارفه قصدي اتأخرت لي
عز : عادي يا قمر الشغل زاد شويه
قمر بإستغراب : هو انت بترد لي كده
عز : ب رد ازاي يا قمر
قمر : خلاص مش مهم قولي عملت اي انهارده
عز : عادي
قمر : ايوا احكيلي
عز : محصلش حاجه جديده نفس الي بيحصل كل يوم
قمر : مالك يا عز
عز : مليش
قمر : لا فيك حاجه يا عز متغيره مالك
عز : الشغل كان كتير بس مخنوق شويه
قمر بدلع : مخنوق وانا موجوده
عز بضحك : هتتحر’شي بيا ولا اي
قمر بضحك : اي ده بتكسف
عز : انا برضو
قمر : اه
عز ويقرب ليها : واي كمان
قمر : امك
عز : اي
قمر : بتنده
عز : هتروحي مني فين يعني
قمر بإبتسامه : مش هروح في حته
عز : طييب مش هتاكلي
قمر : اه مستنياك عشان ناكل سوا استنا هجيب الاكل ناكل هنا
_:.
مراد : هاتيلي كوبايه مايه يا هايدي
هايدي : حاضر
مراد : دافيه
هايدي : حاضر
مراد : قمر
قمر بإبتسامه : نعم ياحبيبي
مراد : عز لسه مجاش
قمر : لا جه
مراد : اي الي اخرو كده
قمر : الشغل كان كتير عليه انهارده
مراد : طيب يا بنتي
قمر : انا هحضر ل عز الغدا اعملك حاجه معاه
مراد : لا يا بنتي بالهنا
_:.
هايدي بإستغراب : ازايييي ده ،، دي شافت المسدجج ازاي متأثرتشش
مراد : المايه يا بنتي
هايدي : ثواني
هايدي : انتي بتعملي اي
قمر : انتي شايفه اي
هايدي : ما تخلي حوريه تعملك هي
قمر بإبتسامه : لا عايزه اعمل لحبيبي الاكل بإيدي
هايدي : اممم
_______________________________________
9:05AM الصبح
حوريه : حضرتك مين
لينا بدموع وهي ماسكه طفل عندو 4 سنين
لينا : عز عارفني
حوريه : طيب عايزه اي واقولو
لينا : مضطره اشوفو حالا
حوريه : طيب اتفضلي
زينب بإستغراب : مين دي يا حوريه
حوريه : عايزه استاذ عز
قمر : عايزاه لي
لينا : هتعرفو كلكو دلوقتي
قمر بإبتسامه : ابنك ده
لينا : اه
قمر : عسول مشاء الله
لينا بإبتسامه خبث : طالع ل ابوه
قمر : ربنا يخليهولك
لينا : اقعد يا حبيبي دي بيت ابوك برضو
زينب وتبصلها بإستغراب
قمر بعدم فهم : ومين ابوه
لينا : عز
قمر بإنفعال : عز مين عز جوزي؟؟؟؟
الروايه مبتظهرش لناسه كتير وبيسألوني عنها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عز القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى