روايات

رواية عرض جواز الفصل الأربعون 40 بقلم أسماء صلاح

موقع كتابك في سطور

رواية عرض جواز الفصل الأربعون 40 بقلم أسماء صلاح

رواية عرض جواز الجزء الأربعون

رواية عرض جواز البارت الأربعون

عرض جواز
عرض جواز

رواية عرض جواز الحلقة الأربعون

توقفنا لماووقف الاستاذ شهاب قدام الدولاب وفتحه واخذ منه بعض الملفات وقفل الدولاب والتفت وراها علي كريم بيه وراح لعنده ووقف جانبه وهو بينظر له وقال : ادي الملفات يافندم
كريم : طيب وبيتلفت له فجيت عنينه علي الملفات وبصدمه ايه ده يا استاذ شهاب وقام من علي الكرسي ونظر له
وبينظر له الاستاذ شهاب وقال باستغراب : ايه يافندم في حاجه
كريم بدهشة : فيه حاجة ايه الملفات دي كلها ونظر للملفات
ونظر الاستاذ شهاب للملفات اللي في ايديه والتفت لكريم بيه وقال : ماهي دي كل الملفات يافندم اللي تخص المبيعات
ونظر له كريم وقال باستغراب : كل دي ملفات تخص المبيعات
الاستاذ شهاب : ايوه يافندم
كريم بضيق : ايوه ايه وهتشرحي كل دول ونظر للملفات ازاي في يوم واحد والتفت له
الاستاذ شهاب : متقلقش يافندم انا هشرحهم لحضرتك
كريم : ايوه يعني هتشرحهم لي ازاي وانا هفهم كل دول ازاي في يوم واحد
الاستاذ شهاب : ماهو يافندم مروان بيه طلبت مني اني افهم حضرتك كل حاجة عن المبيعات والملفات دي ونظر لها فيها كل حاجه عن المبيعات
كريم بغضب : سيبك من مروان دلوقتي ومن اللي هو قاله انت هتفهمني كل دول وشاور بايده علي الملفات ازاي في يوم واحد يا احنا لو فضلنا هنا ومروحناش برده مش هنخلصهم يادول محتاجين شهر اعقبال مايخصلهم واقدر افهم كل حاجه فيهم يبقي هتفهمه لي ازاي بقي في يوم واحد قولي كده
الاستاذ شهاب : متقلقش يا فندم ان شاء الله هنخلصهم وبعدين مروان بيه قالي افهم حضرتك كل حاجه عن المبيعات وانا لو معملتش كده هيعرف هيزعق لي يافندم
كريم بضيق : يا استاذ شهاب سيبك دلوقتي من مروان وخلينا في اللي احنا فيه ده وقولي انت هتفهمني كل دول ازاى دلوقتي علشان ماضيعش الوقت انت مش هتقدر تفهمني كل دول في يوم واحد ولا انا كمان هقدر افهمهم كلهم في يوم واحد
الاستاذ شهاب : طيب حضرتك شايف نعمل ايه يا فندم وانا هعمله
كريم بضيق : مش عارف نعمل ايه ونظر للملفات وهز راسه وبيفكر
ونظر الاستاذ شهاب للملفات والتفت لكريم بيه
وبينظر كريم للملفات بتفكير وقال : بس والتفت للاستاذ شهاب انت مش عارف كل اللي في الملفات دي
الاستاذ شهاب : اه طبعاً يافندم عارف كل اللي في الملفات دي
كريم : طيب كويس قولي بقي كل اللي في الملفات دي ونظر لها من غير ما نبص في كل دول والتفت له
الاستاذ شهاب : حاضر يافندم هقول لحضرتك كل حاجه في الملفات دي
كريم بضيق : طيب يلا نقعد علشان تقولي كل حاجه فيهم
ونظر له الاستاذ شهاب قال : حاضر يافندم اتفضل
كريم : طيب
وراح الاستاذ شهاب قدام الكرسي اللي قدام كريم ووقف قدامه ونظر للترابيزة وحط عليه عليها الملفات ونظر لكريم وقال بابتسامة : نبدا يافندم
ونظر كريم للملفات والتفت للاستاذ شهاب وقال : ها اتفضل يا استاذ شهاب وشاور بايده عليه انا سمعك
الاستاذ شهاب : طيب الملفات دي يافندم وبدا يشرح فيها
امام بيت نجمه :
وصل جمال علي البيت والتفت على بيت عم شفيق ووقف قدام بيته وقال لنفسه : اما اروح اشوف عم شفيق كده وبعدين ابقى اطلع الشقه ورايح على بيت عم شفيق لا بلاش احسن ووقف مكانه زمان نجمه جايه جعانه من الكليه اروح اطبخ الاول وبعدين ابقى اجي اشوف عم شفيق واقعد معاه والتفت لبيته وراح لعنده ودخل البيت وطالع على السلم
وقف تاكسي قدام البيت
في التاكسي :
بتنظر نجمه من شباك التاكسي وسرح بتفكيرها في مروان
ونظر لها السواق من مرايه العربيه وقال : وصلنا حضرتك
والتفتت له نجمه وقالت : ها
وبينظر لها السواق من مرايه العربيه وقال : وصلنا حضرتك على العنوان
ونظرت نجمه من شباك العربيه لقت بيتها والتفتت للسواق وقالت : طيب ودفعت الحساب ونزلت ورايحه مسرعه عند البيت
ودخلت نجمه البيت وطلعها مسرعة علي السلم ونظرت قدامها لقت والدها طالع وقالت بصوت مرتفع : بابا
سمع والدها صوتها وهو طالع على السلم فوقف مكانه وقال لنفسه : ايه ده وبابتسامة ده صوت نجمه والتفت وراها لقي نجمه طالعه تجري على السلم وباستغراب ايه ده هي نجمه طالعه تجري على السلم كده ليه
ووقفت نجمه قدامه وهي بتنظر له وقالت بنهج : بابا
وبينظر لها والدها وقال باستغراب : ايه يا نجمه طالعه تجري على السلم كده ليه في حد بيجري وراك ولا ايه
نجمه بنهج : لا يا بابا ما فيش حد بيجري ورايا
والدها بدهشه : امال طالعه تجري على السلم كده ليه يا نجمه وبعدين انت مش عارفه اللي انتي عندك ضيق تنفس وما ينفعش تجري كده علشان ما تتعبيش وتفقدي الوعي
نجمه بنهج : ما تقلقش يا بابا انا كويسه
والدها بخوف : كويسه ايه بس يا نجمه انت مش قادره نتكلمي من كتر الجري تعالي يا حبيبتي اقعدي على السليمه دي وشاور بايده عليها
نجمه بنهج : لا يا بابا انا كويسه ومش عايزه اقعد
والدها بقلق : لا يا حبيبتي تعالي اقعدي علشان تهدي شويه وبعدين ما تتكلميش وانت بتنهجي كده تعالي
نجمه بنهج : طيب وقعدة وحط شنطتها والكتب بتاعتها علي رجليها
وقعد والدها جانبها علي السليمه وهو بينظر لها وقال بقلق : خدي ياحبيبتي نفس واهدي شويه
ونظرت له نجمه واخذت نفس بنهج
والدها بقلق : ها بقيت احسن دلوقتي يانجمه
نجمه : اه يا بابا بقيت احسن شويه وبعدين ما تقلقش انا كويسه
والدها باستغراب : طيب قولي لي بقى ايه اللي خلاك تجري على السلم كده وانت عارفه ان عندك دي تنفس وما ينفعش تجري كده
نجمه : علشان كنت عايزه اشوفك يا بابا بسرعه
والدها بدهشه : كنت عايزه تشوفيني بسرعه ليه يا نجمه في حاجه حصلت معاكي في الكليه
نجمه : اه يابابا وانا لما عرفت اللي حصل ما صدقتش ولسه لغايه دلوقتي مش مصدقه وانا لو قلت لك اللي حصل مش هتصدق بردك يا بابا
والدها باستغراب : ليه هو ايه اللي حصل يا نجمه
نجمه : ايه اللي حصل يا بابا ان انا كسبت المسابقه ان انا كنت مقدمه فيها
والدها بدهشه : ايه كسبتي المسابقة
نجمه بابتسامه : ايوه يابابا كسبت المسابقه
والدها بابتسامة : كسبت المسابقه طب وانتي عرفت ازاي يا نجمه هم اتصلوا بك ولا ايه
نجمه : اه يا بابا الاستاذ لبيب اللي انا قلت لك عليه قبل كده اتصل بيا وانا في الكليه وقال لي ان انا كسبت المسابقه
والدها بابتسامة : مبروك يا حبيبتي الف مبروك
نجمه بابتسامه : الله يبارك فيك يا بابا
والدها بابتسامه : انا مش قلت لك انك هتكسبيها الحمد لله ان انا منعتك النهارده انك تنسحبي منها والا كنت هتندمي لما تعرفي ان انتي اللي كاسبه المسابقه
نجمه بابتسامه : معك حق يا بابا ومش كده وبس الروايه بتاعتي هيتعمل لها اكبر حمله الدعايه لما تنزل السوق يابابا
والدها بدهشه : ايه هتعملها اكبر حمله دعاية
نجمه بابتسامة : ايوه يابابا
والده باستغراب : وانت عرفت منين يا نجمه
نجمه بابتسامه : مروان يا بابا هو اللي قال لي اقصد مروان بيه هو اللي قال لي لما كنت عنده في الشركه
والدها بدهشه : هو انت كنتي في شركه الشناوي النهارده
نجمه : اه يا بابا رحت الشركه اصل الاستاذ ليبب لما كلمني وقال لي ان انا كسبت المسابقه طلب مني ان انا اجي الشركه علشان يتفقوا معايا
والدها بابتسامه : اهااا
نجمه : ولما رحت الشركه يا بابا مروان اقصد مروان بيه هو اللي قال لي ان الروايه بتاعتي هيتعمل لها اكبر حمله دعايه ومش كده وبس يا بابا
والدها باستغراب : امال في ايه تاني يا نجمه
نجمه : هروح بكره الشركه كمان علشان امضي العقد
والدها بدهشة : عقد
نجمه بابتسامة : ايوه يابابا علشان الاعمال اللي انا هكتبها بعد كده الشركه تنزلها لي السوق
والدها بابتسامه : ايه ده يعني الروايه بتاعتك هتنزل السوق باكبر حملة دعاية وكمان هتمضي العقد بكره
نجمه : ايوه يا بابا بس ابقى صحيني بدري بقى بكره علشان اروح الساعه 10:00 الشركه
والدها بابتسامة : اصحيكي بدري ايه هو انا هعرف انام بعد اللي انت قلتيه ده يا انا حاسس اني انا اسعد انسان في الدنيا بعد ان انت قلتيه ده يا نجمه ومن كتر السعاده اللي انا حاسسها دي انا مش هعرف انام النهارده انا بنتي هتبقى كاتبه مشهوره وهينزل لها اعمال في السوق
نجمه بابتسامه : اه يابابا وانا مبسوطه قوي
والدها بابتسامه : ياحبيبتي الف مبروك وحضنها
نجمه وهي في حضنه قالت : الله يبارك فيك يابابا
والدها : تعرفي يانجمه انا نفس اعمل ايه
وطلعت نجمه من حضنه والدها ونظرت له وقالت : نفسك تعمل ايه يابابا
والدها بابتسامة : نفسي الف علي كل الناس وقالهم ان انا بتني بقيت كاتبه مشهورة وهتنزلها في السوق كتب باسمها
نجمه بابتسامة : ياحبيبي يابابا انت السبب في اللي حصل معايا ده
والدها باستغراب : انا
نجمه بابتسامه : ايوه يا بابا انت لولا تشجيعك ليا واصرارك ان انا اقدم في المسابقه دى لغايه ما قدمت وقوفك جنبي ودعمك ليا ما كنتش وصلت للي انا وصلت له ده ربنا يخليك لي يا بابا
والدها بابتسامة : ويخليكي ليا يا حبيبتي بس انت وصلت للي انت وصلت له ده يا نجمه بتاعبك انت اللي كتبتي وتعبتي ولولا كده انت ما كنتيش دخلت المسابقه وكسبتيها
نجمه : لا يا بابا انا صحيح كتبت وتعبت بس لولا دعمك وتشجيعك ليا انا ما كنتش وصلت للي انا وصلت له ده يا بابا انت السبب في كل حاجه حلوه بتحصل معايا انا بحبك اوي يا بابا وحضنته
والدها بابتسامة : وانا كمان بحبك اوي ياحبيبتي وحط ايده علي كتفها
وطلعت نجمه من حضنه والدها ونظرت له وقالت : تعرف يابابا قالوا ايه عن الروايه بتاعتي
ونظر لها والدها وشال ايده من علي كتفه وهو بينظر لها وقال:قالوا ايه ياحبيبتي بس وباستغراب انتي عرفتي ازاي هما قالوا ايه عن الروايه بتاعتك يانجمه
نجمه : مروان اقصد مروان بيه هو اللي قالي يا بابا
والدها بلهفه : طيب وقالوا ايه عن الروايه بتاعتك يانجمه
نجمه بابتسامة : قالوا ان فكرة الروايه مختلفة وان انا عندي اسلوب متميز يشد القاري وان موهوبة يابابا
والدها بابتسامة : عرفتي بقي ان انا ماكنتش بجاملك وان الروايه حلوة فعلا وانك موهوبه
نجمه بابتسامة : عرفت يابابا بس
والدها باستغراب : بس ايه يانجمه
نجمه : هما قالوا ان انا محتاحه اشتغل علي نفسي اكتر علشان الموهبه لوحدها مش كفاية
والدها بدهشة : هما قالوا كده
نجمه : ايوه يا بابا قالوا كده
والدها : مش مشكله ياحبيبتي اشتغلي على نفسك مش عيب يا نجمه ان احنا نشتغل على نفسنااكثر ونحسن من نفسنا بالعكس ياالعيب اللي احنا نقف مكاننا ومانطورش من نفسنا المجتمع كل يوم بيتطور يا نجمه بدخول التكنولوجيا خلت المجتمع كل يوم بيتطور واحنا كمان لازما نتطور معاه علشان كده يا حبيبتي لازما تشتغلي على نفسك علشان افكارك تبقى دايما جديده ومختلفه ماتبقاش زي حد بافكارك وتبقي المتميزه دايما بين الكتاب
نجمه : معاك حق يا بابا وانا ناويه اعمل كده يا بابا ان شاء الله اني اشتغل على نفسي علشان ابقى دايما متميزه واعمل افكار جديده ومختلفه وزي الروايه دي مكانت فكرتها مختلفه ان شاء الله اللي جاي كمان هيبقى مختلف
والدها بابتسامة : ان شاء الله يا حبيبتي وانا متاكد من كده يلا بقى نطلع علشان لازما نحتفل بالاخبار الحلوه دي
نجمه باستغراب : نحتفل
والدها بابتسامة : اه طبعا نحتفل ده انتي اول مره تكسبي مسابقه وبعدين انتي هتبقى كاتبه مشهوره ازاي يعني ما نحتفلش بالاخبار دي تعرفي انا بفكر اعمل ايه
نجمه باستغراب : بتفكر تعمل ايه يا بابا
والدها : اعمل لك كيكه بالشوكولاته اللي انت بتحبيها
نجمه بابتسامه : ايه كيكه بالشوكولاته
والدها : اه وكمان اعمل لك مكرونه بالبشاميل
نجمه بابتسامة : ايه مكرونه بالبشاميل
والدها : اه يلا بقى نطلع علشان نشوف ايه اللي في المطبخ ناقصنا وانزل اجيبه
نجمه بابتسامة : طيب يابابا يلا ونظرت لشنطتها والكتب اللي على رجلها وشالتهم وقامت من على السليمه
وقام والدها معه وهو بينظر لها وقال : تعرفي يا نجمه وكمان اجيب ديك رومي
ونظرت له نجمه وقالت باستغراب : ايه ديك رومي
والدها : اه ديك رومي
نجمه بدهشه : بس ده كتير يا بابا
والدها بابتسامة : ولا كتير ولا حاجه يا حبيبتي هو انتي اقل من اللي بياكلوا ده ديك رومي ولا ايه
نجمه باستغراب : لا يا بابا بس مين اللي هياكل ديك رومي ده
والدها : هيكون مين يعني يا نجمه انا وانتي وكمان عم شفيق نعزمه ياكل معانا ما احنا لازم نحتفل بالاخبار الحلوه دي
نجمه بابتسامه : ربنا يخليك ليا يا بابا
والدها بابتسامة : ويخليكي لي ياحبيبتي يلا بقي نطلع
نجمه : طيب ونظرت قدامها وطلعها اهااا ووقفت مكانها
ونظر لها والدها وقال باستغراب : في ايه يانجمه
والتفت له نجمه وقالت : انا نسيت اقول لعم شفيق ان انا كسبت المسابقة يابابا امسك كده يابابا لما اروح اقوله
والدها : طيب ياحبيبتي روحي قولي له وانا هطلع اشوف ايه اللي ناقص في المطبخ علشان انزل اجيبه مع الديك الرومي
نجمه : طيب يابابا امسك الكتب دي وشطنتي حطهم فوق
والدها : طيب واخدهم
نجمه : انا هروح اقوله يابابا
ونظر لها والدها وقال : طيب ياحبيبتي روحي بس ماتجريش علي السلم علشان ما تتعبيش ماشي
نجمه بابتسامة : ماشي يابابا ومشت
وطلع والدها علي شقته وفتح باب الشقة ودخل والتفت وراها وقفل الباب وحط المفتاح في جيبه ونظر علي الكرسي وحط شنطه نجمه والكتب بتاعتها عليه وقال لنفسه : اما اروح بقي اشوف ايه اللي ناقصنا في المطبخ
علي السلم :
ونزلت نجمه علي السلم وخرجت من البيت وراحت مسرعة علي بيت عم شقيق ودخلت البيت وطلعت علي شقة عم شفيق ورنت الجرس
جوه الشقه :
وسمع عم شفيق صوت جرس الباب وهو قعد علي الكرسي في الصالة وبيتفرج علي التليفزيون ونظر علي الباب وقال لنفسه : ياتري مين اللي جاي وقام من علي الكرسي ورايح ناحيه الباب
نجمه وهي واقفه بره قدام باب الشقة وقالت : افتح يا وعم شفيق وخبطت علي الباب عم شفيق افتح وبيخبط علي الباب
وسمع عم شفيق وهو جوه الشقه ورايح ناحيه الباب صوت نجمه وقال لنفسه باستغراب : نجمه ياتري بتخبط كده ليه وبقلق ربنا يستر وماكنش فيه حاجة حصلت وراح مسرعا عند الباب وفتحته ونظر لها في ايه يا نجمه
ونظرت له نجمه وقالت : انا كسبت المسابقه ياعم شفيق اللي انا كنت مقدمه فيها
عم شفيق بدهشة : ايه كسبتي المسابقة
نجمه بابتسامة : ايوه
عم شفيق باستغراب : المسابقه اللي عملها مروان
نجمه بابتسامة : ايوه ياعم شفيق كسبتها
عم شفيق بابتسامه : مبروك يانجمه الف مبروك
نجمه : الله يبارك فيك ياعم شفيق
عم شفيق بابتسامه : تعالي ادخلي
نجمه بابتسامة : طيب ودخلت الشقة ووقفت جانب الباب
وقفل عم شفيق باب الشقة والتفت لها وقال بابتسامة : انما انتي عرفتي ازاي انك كسبتها يانجمه
نجمه : مروان ياعم شفيق هو اللي قالي
عم شفيق باستغراب : ايه مروان هو انتي قابلتي مروان النهارده
نجمه بابتسامة : ايوه ياعم شفيق قابلته روحت له الشركه النهارده
عم شفيق بدهشة : ورحت له الشركه
نجمه : ايوه ياعم شفيق روحت له الشركه
عم شفيق باستغراب : روحت له الشركه ازاي يانجمه وانتي طلبت منه انك معتش تشوفيه تاني
نجمه بابتسامة : ماخلاص ياعم شفيق
عم شفيق بدهشة : خلاص هو ايه اللي خلاص يا نجمه بقولك ايه تعالي نقعد وتفهمني ايه اللي خلاص
نجمه بابتسامة : طيب
ومشوا عم شفيق ونجمه ورحوا عندها التلفزيون
ووقف نجمه نظرت للتليفزيون والتفت لعم شفيق وقالت بابتسامه : ايه ده ياعم شفيق انت كنت بتتفرج علي التليفزيون لوحدك
ووقف عم شفيق ونظر لها وقال : ايوه اقعدي يانجمه
نجمه بابتسامة : طيب ونظرت للكرسي اللي قدامها وقعدة عليه
وقعد عم شفيق علي الكرسي اللي قدامها ونظر لها وقال : استني لما اطفي التلفزيون علشان نعرف نتكلم
نجمه : طيب
ونظر عم شفيق علي الترابيزة واخذ ريموت التلفزيون من عليها والتفت للتلفزيون وطفه وقال باستغراب : قولي بقي ايه اللي خلاص يانجمه وازاي قابلتي مروان وانتي طلب منه انك معتش تشوفيه تاني
نجمه : اصل يا عم شفيق الاستاذ لبيب لما كلمني وبتحكي له علي اللي حصل
وبينظر لها عم شفيق باستغراب
وحكت له نجمه علي اللي حصل وقالت بابتسامة : بس ياعم شفيق وانا معتش زعلانه منه
عم شفيق بابتسامه : ماهو باين انك معتش زعلانه منه تعرفي انا ماشوفتكش بتبتسمي كده من امتا من ساعة اللي حصل بينك وبين مروان ده وانامعتش شوفتك بتبتسمي كده انا لو كنت اعرف ان لما هتقعدوا مع بعض هيخليكي تبتسمي كده انا كنت قعدكوا مع بعض من زمان
نجمه بابتسامة : تعرف ياعم شفيق مروان طلع طيب اوي
عم شفيق بابتسامه : ايوه انا عارف انه طيب بس انتي عرفتي ازاي يانجمه انه طيب
نجمه : لما قعده معه ياعم شفيق النهارده واتكلمنا شوفت مروان غير مروان اللي شوفته من شهر فات واعرفه
عم شفيق قال باستغراب : مروان غير اللي انتي عارفها ازاي يعني يا نجمه هو مروان اتغير ولا ايه في الشكل
نجمه : لا ياعم شفيق انا ما قصدتش الشكل
عم شفيق بدهشة : امال تقصدي ايه يانجمه
نجمه : اقصد ياعم شفيق ان انا لما شوفت مروان واتكلمت معها عرفته علي حقيقته
عم شفيق باستغراب : حقيقته
نجمه : ايوه ياعم شفيق حقيقته مروان من طلع طيب اوي وبرئ زي الطفل ومحترم
عم شفيق بدهشة : هو انتي بتكلمي عن مين يانجمه
نجمه : عن مروان ياعم شفيق
عم شفيق باستغراب : عن مروان يا انتي ماكنتيش طايقه تسمعي اسمه يانجمه ايه خلاكي تغيري رايك فيه كده يانجمه صحيح انا عارف ان مروان كده بس انتي ايه خلاكي تغيري رايك وتقولي كده عنه برغم انه خليكي تعيطي وانتي عنده في مكتبه
نجمه : لا يا عم شفيق مروان ملهوش ذنب اني عياط انا عيطت علشان ما كنتش عايزه افضل في المكتب
عم شفيق : طيب بس انت ايه اللي خلاكي تغيري رايك فيه كده يانجمه
نجمه : مش عارفه ياعم شفيق اظهار انا كنت شايفه غلط بس مروان فعلا طلع كده ياعم شفيق طيب وبرئ من جوه بس لو يبطل عصبيته دي ويخلي اللي جوه ده يظهر هتشوف انسان تاني خالص ياعم شفيق
عم شفيق : طيب مقولهش ليه انه يبطل عصبيه
نجمه : ما انا قولته ياعم شفيق وتعرف قالي ايه
عم شفيق : قالك ايه يانجمه
نجمه : قالي ابطل عصبيه ازاي وانا قدامي واحدة مجنونه
عم شفيق بابتسامه : مجنونه وضحك
نجمه : اه يقصدني انا ياعم شفيق
وضحك عم شفيق
نجمه بضيق : انت بتضحك ياعم شفيق
وبيضحك عم شفيق وقال : ماهو عنده حق يانجمه يبطل عصبيه ازاي وقدامه واحدة مجنونه
نجمه بضيق : انا مجنونه ياعم شفيق
وبطل عم شفيق ضحك وقال بابتسامة : انتي مجنونه بس شويه
نجمه بغضب : كده ياعم شفيق انت بتقف معه ضدي
عم شفيق بابتسامه : طيب يا ستي ماتزعليش انتي مش مجنونه انما قولي لي انتي ازاي كسبتي المسابقة بعد اللي حصل بينك وبين مروان
نجمه : مروان مش بيخلط الامور ياعم شفيق
عم شفيق باستغراب : مش بيخلط الامور
نجمه : ايوه ياعم شفيق مروان مش بيخلط الأمور اللي حصل بيني وبينه مالهوش دعوة بشغل وبعدين ياعم شفيق هو ماكنش يعرف ان انا اللي كسبت المسابقة
عم شفيق قال بدهشة : ايه —————

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عرض جواز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى