رواية نور طريقي الفصل السادس 6 بقلم منارة موسى
رواية نور طريقي الفصل السادس 6 بقلم منارة موسى |
رواية نور طريقي الفصل السادس 6 بقلم منارة موسى
جاسر: طاب وي لو قلتلك اني عارف
ابراهيم بصدمه: عارفه
جاسر: هما بيعملو كده علشان العضاء بس الي عاوز افهم ليه بيهجموك معنا طاب انا و زياد ولد عم ونتا
ابراهيم: اه اه ونا بسال نفس ااسؤال بس مع الوقت هنعرف(لزم مقلش حاجه لي جاسر قبل متاكد من صحت الكلام الي قلوه)
دخلت البنات ومعاهم الفطار طبعا كان فطير وجبنه بلدي ومربه وقشطه وحاجه صعيدي كده حطه الكل علي التربيزه ونور كانت وقفه جنب الكرسي الي قاعد عليه جاسر وي رحمه مع علي وي ابراهيم علي كرسي ونرمي كرسي
جاسر:نور كنت
ابراهيم بصدمه:نور
وقام وقف وراح عنده
ابراهيم ????:انتي نور اختي
نور:نعم
جاسر وقف:اه اخوكي الي امك مقلتلكيش عليه
نور????:يعني انا عندي اخ
ابراهيم حضن نور:اه عندك اخ انا طول عمري اسمع ماما بتحكيلي عنك بس مكنتش متوقع انك كبير وبرئ كده
نور هي بتبعد عن ابراهيم وتمسح دموعه: طول عمري اتمنا سند ليه واخيرا لقيت
جاسر: ليه يا مدام وانا فين
نور ببتسمت وجع: اه
نور قعدت مع ابراهيم وهو حضنه
جاسر:علي فكره انا سيبك النهارده بس علشان اول يوم تشوفيه وكده انما متتعوديش علي حضنه
ابراهيم:بتغير من اخوه يا جاسر
جاسر:ومن ابوه كمان
نور:صحيح انتا قلتلي هتخليني اشوف باب
ابراهيم:باب ازي هو مات
جاسر: اضن الوقت جه علشان نقشف كل حاجه
*الرجل الي انتو مسجلين بسمه ده مش ابوكم
ابراهيم: اه ماما قلتلي
نور: بس انا محدش قلي حاجه
جاسر: ابوك يبقا عمي بس في حور حصل زمان مخلين مش فاهمه حاجه
ابراهيم بتنهيد: انا هحكيلك كل حاجه انتا وزياد اخوات
جاسر: نعم
ابراهيم: اه
انتا ابن حسين الشرقاوي وكمان زياد بس لمه امك ولدتك انتا وزياد عمك حسن خدكم من امك بعد ما ماتت في لاولده حسين حول يخطفكم بس مقدرش يخطف غير زياد انتا اتسجلت علي اسم حسن الشرقاوي وزياد اتسجل علي حسين الشرقاوي الي هو ابوكم الحقيقي
جاسر: نعم ابوي الحقيقي ازي
ابراهيم: امك خانت ابوك حسن الشرقاوي مع عمك حسين لمه كانت متجوزه وكل الناس كانت مفكره انه حامل من حوزه حسن علشان كده فكروك انك ابن حسن بس هي خنته مع عمك حسين
وانا ونور نبقا
جاسر: عارف ولد عمي
ابراهيم: انا هتصل بي ماما عشان اتاكد من الكلام ده
جاسر: امك مش فاضيه من الكابريه
ابراهيم????: كابريه ماما انا فاتحه كابريه
نور بتسمت وجع: اه رمتنا احنا لاتنين وشتغلت في كابريه
ابراهيم: خلاص يا نور احنا هنبعد عنه فتره لو رجعت بس هتتغير علشان اهلا وسهلا انما غير كده ملناش ام
نور: حضنته
زياد رهف
زياد دخل لقي رهف قاعده بتشتغل
رهف: امتا هنقل مكتبي
زياده: مفيش
رهف: وليه انشاء آلَلَهّ
زياد: مديرك تتكلمي معاه عدل ول محدش علمك اصول الشغل
رهف دخله*شكله كده قلب جد بقي محترم يلا ربنا يسهل *
رهف: اسفه يا فندم مكنش قصدي بس ليه يعني مش هنقل
زيادة: اول حاجه المكتب هيخد وقت كبير لحد ميجهز وكمان انا مش عايز كل شويه وتانيه انادي عليكي فخليكي هنا اسهل
رهف: بس هو
زياده: جاسر جه
رهف: لا يا فندم
زياده: طاب ارجعي شغلك
وتصل بجاسر
زياده: اي يا نمس فينك
جاسر: فصعيد
زياده: نعم صعيد بتعمل اي
جاسر: لزم تاجي انتا التاني علشان وقت المواجهة وكمان في موضوع تاني عايز اتكلم معاك فيه
زياده: خلاص خلاص جاي
قفل مع جاسر وبص لي رهف الي وكفه في مكتبه بترتب الكتب
زياد: جهزي نفسك علشان رحين الصعيد
رهف: نعم صعيد اي
انا شغلي هنا متفقتش علي صعيد
زياد: انتي مساعد خاصه يعني لو هروح اخر الدنيا تاجي معاي
ولو عايز تسيبي الشغل معنديش مانع بس ألسبوعين الي الشتغلتيهم ملقيش ول ملين
رهف: طاب اهلي مش هيرضو
زياد ????: اهل مين يم اهل ده انتي ول ليكي اهل ول قرابه ابوكي ومك ماته وهما رجعين بيكي من المستشفى بعد متولتي ولحسن الحض انتي الوحيدة الي نجاتي ومحدش يعرف عنك حاجه وبلاش شغل الحورات ده
رهف بدموع: اه فعلاً ول اهل ول قرابه انا هروح اجهز شنتطي
زياد: نص ساعه وهاجي اخدك من عند الشقه
رهف راحت الشقه خدت كام غيار وستنت زياد
رهف: طاب انا همشي ازي وسيب صحبت الشقه دي ليه عندي ديون مهببه اعمل اي
رن الجرس راحت فتحت كان زياد
زياد: يلا
رهف ب تواتر: استاذ زياد كنت عايزة منك طلب
زياده: كل فلوس صحبت الشقه الدفعت
رهف: اعتبرهم دين وهردو من مرتبي
زياد: جهزه
رهف: اه
زياد: يلا
ركب ومشو بل عربيه
جاسر كا قاعد معاهم وجاه اتصل من زياد وخلصه ورجع
علي: رحمه جهز اوضه لي استاذ جاسر ومدام نور
جاسر: لا مفيش داعي انا عندي قصر هنا هروح فيه
علي: علي راحتك
جاسر: وكلكم هتيجو معاي
علي: لا مفيش داعي انا هقعد هنا
جاسر*هنا بقي خطر عليكم كلكم لزم حتا امان وخصوصا انك ابن خالنه
نرمين: هقعد هنا لوحدي
جاسر: انا قلت كلكم
نرمين: وانا هروح بصفتي اي
علي: نرمين انتي زيك زي رحمه ولو انتي مجتيش محدش فينا رايح
جاسر: انا هبعت حرس بخده الحاجه من هنا ويلا علشان تتفرجو علي القصر
الكل يلا
جاسر ونور في عربيه وبرهيم وي علي ونرمين ورحمه في عربيه ووصلو القصر كان كان في غاية الجمل شجر ونفوره وكان عامل زي سرايه
دخله ول خدم دخلت الحجات
نور كانت بتفرج مزهول
جاسر: اي رايك
نور: جميل بس عايز شويه تضبيط
جاسر:عليكي انتي دي
نور:اكيد طبعا
زياد رهف في العربيه وقف قدم كفيه
زياد:هنزل اعمل حاجه متنزليش من العربيه ول تروحي اي حتا فاهمه
رهف: اه تمام
نزل زياد ورهف شافت سوبر ماركت نزلت اشترت حاجات
زياد رجع ملقهاش فضل يدور عليه لحد مشافه طالعه من السوبر ماركت
زياد: انتي مجنونه انا مش قلت متنزليش من العربيه
رهف بكل بروده: عادي يعني نزلت اجيب حاجه اشربيه
زياد: طاب وانا رحت فين قليلي وجبلك الي انتي عايزة
رهف: مفيش داعي اتعبك يسطا
زياد: اركبي اركبي ربنا يهديكي
وركب العربيه فضلو مشين حوالي سعتين زياد زهق من رهف هو مش متعود منه علي الهدو وقف العربيه ونزل منه وقفل ااباب وسند نفسه علي العربيه وولع سجاره نزلت رهف
زياد بص لوره لقيه نزله من العربيه
زياد: نزلتي ليه
رهف: زهقت من القعده
زياد: طاب تعالي اقفي جنبي هنا
رهف: ليه من النحيه دي هتخطف مثلا
زياد: ممكن احنا فحته خطر
راحت وقفت جنيه
فضلو شردين شويه وزياد خلص السجاره وولع غيره
رهف:اي الي مضيقك
زياد هو بينفخ الدخان في الهو: مفيش
رهف: اه مهو وضح
السجاير مش هتحل المشكله عارفه انه بتهديك بس مش بتحله
زياد: ول مطلوب
رهف خدت السجاير من ايده ورمته: هو ده المفروض
زياد: أظهر انا ختي عليه جامد
رخف: دي مجر نصيحه ونتا حر… وركب العربيه
وزياد كمان
نور طلعت الشنط فوق وعملت كام حاجه وياكل علي السريع كده…………. وعلي راح مع نرمين علشان يشوف موضوع طلاقه وبرهيم راح شغله وجاسر راح يشوف لارض وي رحمه خدت العجلة ورحت الكليه
اخيرا وصل زياد الصعيد بس هوباااا كان هيخبط بنت بعجله
زياد نزل من العربيه
زياد وبكل عصبيه:مش تحاسبي يا متخلفه
رحمه:الحساب يوم الحساب يا بابا ووع كده خليني اعدي
زياد: ده انتي معرفتيش رحت التربيه بقا
رحمه نزلت من العجله بتاعته
رحمه:ده انتا جاي حامي اوي وانا هبردك….
كان وره الترعه زقته فيه وخدت العجله ومشيت…………
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج