روايات

رواية عذاب الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم دنيا محمد

رواية عذاب الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم دنيا محمد

رواية عذاب الحب الجزء الحادي عشر

رواية عذاب الحب البارت الحادي عشر

رواية عذاب الحب الحلقة الحادية عشر

الفصل / 11
( صلوا علي النبي ♡)
حور بجوع: فهد انا جعانه
فهد بصدمة: نعم؟ دحنا لسه واكلين مع بعض
حور بضحك: معلش بقا الحمل
فهد بحيرة: طب عاوزة تاكلي اي
حور بتفكير: امم اعملي شاورما
فهد برفعة حاجب: شاورما الساعة ٢ بليل؟
حور بصرامة.. اه فيه حاجة
فهد: طب هكلم الخدامة تعمل
حور: زمانها نامت ي فهودي
فهد بتعب.. طب هعمل اي
حور بابتسامة.. اعملي انت
فهد بصدمة: انا اعمل دنا حتي واخد رصا’صة في
صدري واكمل بغرور: وبعدين انتي عايزة فهد الجرحي يدخل المطبخ
حور بستغراب.. ايوة اي ياعني؟
فهد بصرامة: انسي ان فهد الجرحي يخش المطبخ
Five minutes later
حور: ايوة قلبها بقا عشان متلزقش
فهد: حاضر هي كده اتعملت ناقص بقا احطها في السندويتش
حور بحب.. شكرا ي حبيبي
فهد بغيظ.. علي اي ي قلبي ولا حاجة
وقعد فهد واكل مع حور في وسط هزارهم
وبعد ايام خف فهد وقرر حسن يتقدم ل نور
فهد: انت عارف هتقول اي؟
حسن بستغراب: عادي هقول عايز اتجوزها
فهد.. انت اهبل دي عايزلها مقدمة هيسالك علي حاجات كتير بتشتغل اي متخرج من اي معاك شقة ولا لاء
حسن بغرور: معايا شقة دورين وبشتغل ف شركتك يخويا اما الكلية بقا ف متخرج من كلية رياضية ياعني حاجة حلوة برضو
فهد بحب.. طبعا يابني
حور كانت لابسة فستان اسود بكم ومحتشم وطويل وكانت زي القمر ولاحظ فهد انها لابسة طرحة
فهد بصدمة: انتي اتحجبتي ي حور ؟
حور بابتسامة: اه اي رايك
فهد خدها في حضنو: مبروك ياروحي زي القمر ربنا يثبتك
حور بحب: ربنا يخليك ليا.. الف مبروك ي حسن
حسن بابتسامة.. الله يبارك فيكي والف مبروك ع الحجاب ربنا يثبتك
حور: ربنا يخليك
وفهد ركب عربيته وكانت حور راكبة ورا وحسن جنب فهد
ووصلوا بيت نور
نور بفرحة: انا مش مصدقة ي سلمي
سلمي اختها بحب.. الف مبروك ي روحي انتي تستاهلي كل خير.
نور بحب.. عقبالك ي قلبي انتي
سلمي حضنتها بحب
وفجأة جرس الباب رن نور دخلت الاوضة ووالدها فتح الباب
فهد بابتسامة.. سلام عليكم
احمد والد نور: وعليكم السلام اتفضلوا منورين
الام ( فاطمة) : منورين ي جماعه اتفضلوا اقعدو
قعد فهد وحسن وحور
فهد: بص ي حج حسن ده صاحبي ووالده وامه متوفين
احمد: ربنا يرحمهم يارب
فهد: حسن ده اكتر من اخويا ودي حور مراتي وحضرتك جايين انهاردة نطلب ايد الانسة نور ل حسن
احمد بابتسامة.. والله يابني انتو زي الفل بس طبعا اتعرف علي حسن
حسن بتفهم: حضرتك انا اسمي حسن ومتخرج من كلية تربية رياضية وبشتغل في شركة فهد اصدار وتصدير وشركة معروفة جدا وكبيرة وعندي 24 سنة وحالتي كويسة وهشيل نور في عنيا ناقص بس موافقة حضرتك
احمد بحب.. انا يابني موافق بس طبعا لازم ناخد رأي العروسة
فاطمة نادت نور من جوا ودخلت نور الصالة عليهم
نور سلمت علي الكل.
احمد: ها يابنتي حسن طالب ايدك موافقة
نور بابتسامة وخجل.. موافقة
فاطمة بفرحة زغرطت بحب
احمد: نقرا الفاتحة
والكل قرا الفاتحة
حسن: حضرتك اي رايك نعمل خطوبة اربع شهور ونتجوز
احمد: ولي السرعة دي يابني
حسن بحب.. لا مش سرعه بس عشان يبقي كل حاجة رسمي ما بينا وتبقي في بيتي وكده كده هي بتاعتي ياعني
احمد ضحك علي جنون حسن: هههه ناشي يابني
(ملحوظة: نور عندها 23 سنة وخريجة كلية تجارة)
وعددت الشهور وكانت الاحداث طبيعية
وحور بقت حامل في شهرين ونور وحسن جابو هدوم الخطوبة نور اختارت فستان حلو جدا وحسن قرر هيلبس بليزر علي بنطلون مع قميص
وجه يوم الخطوبة
حور كانت لابسة فستان ازرق عليه حزام في الوسط اسود وطرحة سودا وكعب اسود
وفهد كان لابس قميص ابيض وبنطلون اسود
وفي الخطوبة كان الجو جميل وفرحة وسعادة وكانو مبسوطين جدا وفهد وحور مبسوطين ليهم
وفجاة جه تلفون ل فهد
فهد: الو
الظابط: سعيد العمراني هرب
فهد بصدمة: انت بتقول اي؟
الظابط: هندور عليه وهنجيبو بس لازم تاخد حظر منو
فهد بعصبية: ازاي يهرب منكم؟!
يتبعع..
رايكم + عايزة تفاعل حلو ياعني لي روايتي اتعب فيها وكل يوم بكتب والاقي التفاعل بيجيب عشرين بلعافية لي؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى