رواية عذاب الحب الفصل الثامن 8 بقلم دنيا محمد
رواية عذاب الحب الجزء الثامن
رواية عذاب الحب البارت الثامن
رواية عذاب الحب الحلقة الثامنة
رواية.. عذاب الحب..
الفصل / الثامن
( صلوا علي النبي)
تاني يوم صحي فهد من نومه بص علي حور وباسها من خدها واخد هدومه ودخل ياخد شور وطلع وحور كانت لسه نايمة وفهد لبس بدلته ورش برفانه وكان شكله زي القمر حرفيا
وباس حور من راسها ونزل ركب عربيته وراح علي الشركة
دخل فهد بكل هيبة وغرور والموظفين كانوا واقفين له
فهد لنور: بلغي حسن يجيلي علي مكتبي
نور بهزة راس.. حاضر ي مستر فهد
نور راخت مكتب حسن
حسن بابتسامة.. تمام ي نور
نور مشيت وحسن قام راح ل فهد
فهد بزهق.. اي يخويا مش المفروض. اجي الاقيك ف مكتبي
حسن بهزار.. ياعم اقعد كان عندي شوية شغل بخلصه
فهد بجدية.. امم عايزين نفوق شوية عشان المفروض دلوقتي يتصل بيا يقولي المعلومات الجديدة بتاعت سعيد الزفت
حسن بتعب.. ياريت نخلص منهم بقا لان الواحد زهق
فهد بشر.. اما سجنتك ي سعيد مبقاش فهد الجرحي
حسن بضحك.. اوف دانت شرير اوي يسطا
فهد بقرف.. يسطا شايفني سواق توكتوك المهم لسه فهد هيتكلم لقي فونه بيرن وكان رقم غريب رد بسرعه
الراجل.. الو يباشا حضرتك في معلومات جديدة سعيد بيه امرنا بيها نعملها
فهد بخبث.. امم واي هي
الراجل.. سعيد باشا قالنا نعمل *******
فهد بشر.. تمامم بس كده بكره بكتير او بعده هيكون الي ف بالي حصل المهم اقفل وهبعتلك حد من رجالتي ويظبطك انت والرجالة الباقية
الراجل.. ربنا يخليك لينا ي فهد بيه
فهد قفل السكة
حسن بتساؤول.. ها بقا قالك اي؟
فهد بخبث.. عايز يسملنا تسليم اهالي عايز يلبسي قضية مخدر’ات لا واي عايز رجالته تيجي وتبدل ورق الصفقات بصفقات مشبوهه
حسن بصدمة.. اي ده طب والمخدر’ات هيثبتها عليك ازاي
فهد بخبث.. ياعني مش عارف بسيطة هيبعت الرجالة دي وتحكلي مخدر’ات ي ف بيتي ي ف شركتي ي ف عربيتي
حسن بخوف.. انت كمان متعرفش هيلبسهالك فين
فهد.. ومين قال كده انا عارف كويس هو الي هيعرف يمسكو عليا ويحطها فيها هي الشركة
حسن.. ازاي وفيه كاميرات وانذرات وامن
فهد بضحك.. يابني انت اهبل طبعا هيخدر الامن وواحد يروح علي الجهاز بتاع الكهربا ويفصل الانذرات والكاميرات تتكسر طبعا ويحطو المخدر’ات وورق الصفقة في مكتبي
حسن بزهول.. دانت ولا كانك انت الي مخطط معاه ي فهد
فهد بضحك.. ات لو ذكي كنت هتفكر تفكير بربع جنيه حتي
حسن بغباء…ومالو المهم انت هتعمل اي
فهد.. هعمل ******
حسن باعجاب.. لا بس تفكيرك حلو ياض عجبتني
فهد بقرف.. مانت لو فيك شوية ذكاء كنت زمانك فاهم
حسن.. سبنهولك الذكاء.. المهم انا دوري ف الوضع ده اي
فهد.. انت الي هتبلغ البوليس بكل حاجة بس طبعا ده هيحصلل بكره الصبح عشان يبقوا عارفين وسا”خته
حسن.. تمام وطبعا انت هتبلغ رجالته. انهم هما الي يتصلوا ب البوليس.
فهد.. اول مرة تفكر صح
عند حور كانت قاعدة ع تلفزيون بتتفرح فجأة اتكسر باب الفيلا ودخل منهم رجالة مخبين وشهم حور بصريخ.. انتو مين
الراجل بزعيق.. اخرسي خالص وفجأة ضر’ب حور علي راسها ب السلا’ح وشالها وكانوا الباقي مثبتين الخدم
فهد كان في الشركة حاسس بقلق وفجأة فونه رن
فهد بستغراب انو رقم غريب.. الو
مجهول.. لو خايف ع مراتك وعايزها ترجع معززة مكرمة يبقي تجيلي ع العنوان ده
فهد بزعيق وعصبية: انت عارف لو حد لمس حور او جه جنبها مش هيكفيني فيه رقبته
الراجل.. اطمن محدش هيقربلها تعالي علي العنوان وهات معاك ورق الصفقات بتاعتك وكل حاجة مهمة تخص الشغل للبيه
فهد بشك.. انت تبع مين
الراجل.. لما تيجي هتعرف
قفل فهد وقام بسرعه بس لقي تلفون بيرن
رد
محسن ( الي كلمه ف الاول وقاله. المعلومات): الحق يباشا دول خاطفين مرات حضرتك وهي فاقدة الوعي بس هما عايزين ورق الصفقات بتاعتك وكل حاجة تخص شغلك
فهد بغضب.. تخلي بالك من اي حاجة تحصل عقبال ما اتصرف انت فاهم
محسن.. حاضر يباشا
راح فهد بسرعه علي مكتب حسن
وحكي كل حاحة لحسن وقالو هيعمل اي بظبط
وصل فهد العنوان واول ما وصل شاف قدامو حور مريمة علي الارض وقدامها اتنين رجالة
وفجأة ظهر شخص
سعيد بشر: نورت ي استاذ فهد
فهد بغضب:****
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)