رواية عبدالرحمن وشمس الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس البارت السابع والعشرون
رواية عبدالرحمن وشمس الجزء السابع والعشرون
رواية عبدالرحمن وشمس الحلقة السابعة والعشرون
ادهم: مستنيكي تحت البلكونه بصيلي
آيه كانت قاعده علي السرير وماسكه الفون لحد مجاتلها الرساله دي قامت تجري لقيت ادهم واقف ساند غلي العربيه بكل هيبه بعتلها رساله تاني
: البسي ونزلي
آيه جريت علي جوه لبست وهاتنزل
نوسه قاعده قدام التلفزيون: راحه فين
آيه بحماس: ادهم مستنيني تحت… ونزله
نوسه ابتسمت ودعتلهم بالراحه
آيه نزلت وقفت قدام ادهم بخجل
: في حاجه
ادهم فتحلها الباب
: اركبي
آيه ركبت وهو لف يركب من النحيه التانيه… ادهم قعد ومسك ايدها بين ايدو والايد التانيه بيسوق بيها وباسها بحب
: وحشتيني
آيه بخجل: ركز علي الطريق يا ادهم.. اه صحيح بس هو احنا رايحين فين
ادهم:اممم دلوقتي تعرفي… شويه ونزلو قدام المعرض… ادهم مسك ايدها و دخلها مكان كله عربيات
ادهم قعد علي عربيه من العربيات
: اختاري واحده… آيه فكرت زي كل سنه بيجيبها تختار عربيه ليه كل العربيات الي بيركبها من زوقها.. آيه فضلت تدور بينهم وقفت عند واحده
: دي يا ادهم حلوه اوي
ادهم طلع مفاتيحها
: عجبتك
آيه بنشغال في العربيه
: اه حلوه
ادهم: مبروك عليكي
آيه صرخة لما خبتط في باب العربيه وهي بتطلع من المفاجأة
ادهم بضحك: علي مهلك
آيه: ادهم قصدك ان العربيه دي ليا
ادهم: ايوه يا روح ادهم
آيه مسكت المفتاح وفضلت تتنطط بفرحه
ادهم: يلا علشان عندنا مشوار تاني… وخلي العربيه هنا يومين بس اخلص شويه شغل و اعلمك السواقه ونيجي نجيبها
آيه بفرحه: رايحين فين تاني
ادهم ابتسملها ومسك ايدها
: تعالي
….
ايهاب قاعد علي الكرسي وهو بيشرب ويدخن بكل مزاج و مستني حور الي بعت السواق يجيبها… برا جميله ابتسمت وهي بتظبط نفسها قدام باب اوضة ايهاب
لسه هتدخل بس جاه تليفون جميله بضيق
: ايوه
: حور هانم يا جيه
جميله: يعنى اي جايه المفروض ان هي تبات هناك
فتحيه: معرفش يا هانم بس انا عملت زي ما قلتلي
جميله: تمام تمام اقفلي
… جميله نفخت بضيق بس برضو مش هتسيب الي عملته كلو يضيع علي الفاضي… اول مسمعت صوت حور علي السلم اتكلمت بصوت عالي
: ايهاب ايهاب بيه ميصحش مراتك زمانها جايه… يوووه بقا يا سي ايهاب
حور كانت طالعه وهي مبتسمه جوها لان شاكه ومتاكده ان كل دا خطا… جميله وهي نازله قبلت حور الي ابتسمتلها بسخريه وطلعت
جميله ضربت الارض برجلها بغضب
: كشفتني بنت لاي
حور دخلت الاوضه وبصت لايهاب الي واقف قدام المرايه رما الولاعه علي التسريحه بعد ما ولع السيجاره
حور: ممكن تقولي الخدامه كانت بتعمل اي هنا يا سي ايهاب
ايهاب قرب منها وهو بينفث الدخان ومسكها من وسطها وشدها عليه ودفن وشه في رقبتها
:خدامه اي وزفت اي بقالي ساعه مستنياكي.. بعد وهمسلها وكل تركيز علي شفي*فها
: وحشتيني
حور عضت علي شفيفها بخجل لما اتاكدت فعلاً من شكها وهمستله
: وانت كمان وحشتني
ايهاب ميل عليها با*سها بر*غبه شالها وهو بيتمتم بضيق واتجه لسرير.. ووو
….
عند آيه بعد مراوح مول كبير اشترو شويه حاجات واكلو راجعين بليل مشي ادهم ماسك ايد آيه بحب
آيه: اهم ممكن نرقص
ادهم: نرقص اي يا آيه بلاش جنان
آيه برجاء: وانبي الشارع مفهوش حد ونفسي اعمل كدا من زمان
ادهم اتنهد: طيب علشان خاطرك… ادهم طلع الفون وشغل اغنيه (هو الحب ايه غير لمسه من اديه غير نظره من عنيه) لعمرو دياب… ادهم ايده فوق راس آيه والايد التانيه في جيبه وهي ماسكه ايده وبتلف بتضحك
آيه فضلت تلف لحد ما داخت واقعت في حضنه
ادهم: حاجه تاني
آيه بحب: لا
ادهم مسك ايدها وراح سوبر ماركت وجبلها الحاجات الي بتحبها ومشيو الطريق وهما بياكلو الايس كريم
……
تاني يوم ايهاب بص الي دافنه وشها في صدره بخجل.. زاح شعرها علي جنب وهمسلها
: علشان لما اقلك تشربي اللبن تشربيه… عجبك كدا لما فرهدتي من اول عشر دقايق
حور وشها احمر كله ودخلت اكتر جوه حضنه
ايهاب ضحك بصوته الرجولي
: بس تصدقي كنت قربة انسا مهنة الطب.. غمزلها وكمل.. بس رجعت المنهج كله علي ايدك
حور بعدت بغضب وهي بتزيح شعرها
: يووووه مكنش كل دا علشان اغمي عليا مرا
ايهاب قام وعضها من منخيرها بحب
: قومي البسي علشان عايزك في موضوع مهم
حور بستغراب: حصل حاجه
ايهاب: قومي و دلوقتي تعرفي… بعد شويه ايهاب نازل. وايده علي وسط حور… جميله جات عليهم بعدلع..
: احضرلك الفطار يا ايهاب بيه
جميله صرخت لما ايهاب مسكها من شعرها وجرها لبرا وووو…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عبدالرحمن وشمس)