روايات

رواية عاشقة الجحيم الفصل الثاني 2 بقلم شهد مسعد

رواية عاشقة الجحيم الفصل الثاني 2 بقلم شهد مسعد

رواية عاشقة الجحيم البارت الثاني

رواية عاشقة الجحيم الجزء الثاني

رواية عاشقة الجحيم
رواية عاشقة الجحيم

رواية عاشقة الجحيم الحلقة الثانية

دخل رسلان غرفة بتول لكنه اتفاجئ بي بتول نايمه وتعبانه
رسلان بإبتسامه حنونه:الف سلامه عليكي ي بتول
بتول وهي بتمثل التعب:الله يسلمك ي رسلان بيه
رسلان بزعل مصطنع:هو مش انا قولتلك بلاش تقوليلي رسلان بيه قوليلي ابيه هو مش انا زي اخوكي الكبير
بتول بإبتسامه:طبعا ي رسل… قاصدي ي ابيه
رسلان:ايوه كدا شوفتي كلمه ابيه سهله ازاي
ابتسمتلو بتول
رسلان بإستفسار:اه صح هو انتي مالك فيكي ايه محتاجه اوديكي المستفشي
بتول وهي بتمثل التعب:لا دا مجرد دور برد بسيط
اومأ لها رسلان وقعد معاهم شويه وبعد كدا مشي
سوسن بشر وهي بتكلم بتول:كويس انك سمعتي الكلام وإلا كنتي هتودعي صحبتك
Flash back

 

لما كانت سوسن بتكلم مع رسلان وتحاول تمنعه يدخل بعتت صحبتها ل نور وبتول
صحبت سوسن(سناء) وهي بتشد نور من شعرها:يلا ي بت انتي تعالي معايا
نور بخوف وعياط:لا سيبيني انا مش عايزه اروح في حته
شدتها سناء بقوه لغايط م قدرت تخرجها من الغرفه وبعد كدا رجعت تاني لبتول اللي كانت بتعيط علي صحبتها
بتول بخوف:نور فين انا عايزه نور
سناء بشر:انتي هتمثلي انك تعبانه ولما رسلان بيه يسألك مالك قوليلي عندك برد ولو نطقتي بي اي حرف هقتلك وهقتل صحبتك انتي فاهمه
بتول بخوف:فاهمه فاهمه
سابتها سناء ومشيت و بتول عملت حاجه (هنعرفها بعدين) وبعد شويه دخل رسلان
End back
بتول ببكاء:انا عايزه نور هاتيلي نور
ندهت سوسن علي سناء وخلتها تجيب نور ولما سناء راحت تجيب نور اتفاجئت ان نور اغمي عليها و وشها ازرق جدا
خافت سناء و راحت بسرعه لسوسن وقالتلها اللي حصل سوسن اخدت نور و ودتها المستشفي ولسوء حظ سوسن ولحسن حظ نور ان رسلان كان هناك

 

الدكتور كشف علي نور وقالها ان هي عندما هبوط حاد بسبب انها بقالها فتره مش بتاكل كويس وكمان اتعرضت لضغط نفسي
سوسن:طب هي هتخرج امتي ي دكتور
الدكتور:بكرا انشاء الله
سوسن:طب مش هينفع اخدها دلوقتي
الدكتور:لا مش هينفع
سوسن بقله حيله:تمام
بعد نص ساعه فاقت نور ووقتها سوسن كانت خرجت تجيب حاجه استغلت نور الموقف وخرجت من المستشفي بسرعه عشان تبلغ علي سوسن وهي بتجري وبتبص وراها اتخبطت في حد جامد
نور بوجع:اااه هو انا ناقصه
رسلان بعصبيه:م تفتحي ي غبيه انتي
نور بعصبيه:انا مش غبيه انت اللي غبي
رسلان بعصبيه و وش احمر:انتي قولتي ايه
نور بخوف:انت مش غبي انا اللي غبيه
رسلان:طب كويس انك عارفه نفسك

 

بصتلو نور بغضب وقالت:علفكرا بقا انت طويل واهبل و….. اتصدمت نور لما رسلان شدها مره واحده من ايديها
رسلان بعصبيه:بقي انا طويل و اهبل
نور بغباء:اه
رسلان بعصبيه:طب انا بقي هوريكي الطويل واهبل هيعمل فيكي ايه
وفجأه نده رسلان علي حراسه عشان ياخدوا نور ولسه كانت هتصوت بس هما خدروها
وبعد شويه وصل رسلان فيلته و أمر الحراس تطلع نور غرفته
طلع رسلان غرفته ودخل”bathroom” واخد شاور وخرج لبس ترينج مريح وقعد جنب نور وفضل يتأمل في ملامحها
شويه ونور فضلت تهلوس بالكلام وتقول كلام مش مفهوم
د*م نا.ر سكي.نه لااا ابعدي عني انا اسفه مش هعمل كدا تاني وفضلت تعيط
رسلان مكانش عارف يعمل ايه لغايط م حضنها وفضل يطبطب عليها لغايط م هديت وبطلت عياط
رسلان بصلها بشفقه وقال:حاسس اني شوفتك قبل كدا بس مش فاكر فين
شويه ونور فاقت واستغربت هي فين وجت هنا امتي شويه وافتكرت اللي حصل
قعدت تصرخ جامد وتقول:تعالي ي ابو طويله انت فين

 

فجأه دخل رسلان وهو متعصب جامد وقالها بعصبيه:عايزه ايه وانتي شبه صباع المحشي دا هو اطول منك
نور بشهقه:بقا انا اقصر من صباع المحشي دا انت أطول من النخله
رسلان حاول يمسك نفسه عشان يعرف مين دي:طب اترزعي دلوقتي عشان عايز اعرف انتي مين.
نور:وانت مالك
رسلان بعصبيه:قولت اترزعي
نور بخوف قعدت وقالت بخوف:تحب ابتدي منين
رسلان: قولي عنك كل حاجه
نور:انا يتيمه عايشه في دار ايتام ماليش حد في الدنيا دي غير بتول صحبتي عندي 17 سنه وكنت في المستشفي وهربت عشان….. فجأه نور استوعبت انها كانت خارجه عشان تبلغ عن سوسن
نور بصدمه:هاار اسود اانا المفروض اروح ابلغ عن المديره قبل م تعمل حاجه في بتول
رسلان باستغراب:ليه يعني هي بتعمل فيكوا ايه
نور حكتلوا كل اللي حصل معاهم
رسلان نور صعبت عليه وسألها علي اسم الدار

 

نور ببكاء:شمس الحياه
رسلان اتصدم وقال:ازاي دا انا كنت هناك من شويه والمديره كانت طيبه جدا
نور:هو انت رسلان المحمدي
رسلان:اه انا
نور ببكاء:طب ارجوك اعمل اي حاجه قبل م يأذوا صحبتي
رسلان :حاضر اهدي بس
خرج رسلان من الغرفه وهو مدايق عشان كل الوقت دا وسوسن بتستغفلوا وانها مش طيبه زي م هي بتبين
بلغ رسلان عن المديره وفعلا القوه راحت وقبضت علي سوسن وسناء
و راح رسلان لبتول و اخدها و وداها عند نور
اول م رسلان و بتول دخلوا الفيله اتصدموا لما شافوا
نور اغمي عليها
بتول جريت علي نور وهي بتعيط وبتحاول تفوقها
رسلان بعصبيه للخدامه: هاتي بسرعه دكتور انتي لسه واقفه تتفرجي
الخدامه بخوف من منظر رسلان: حاضر ي بيه
بعد خمس دقايق كان الدكتور وصل وكشف علي نور وقال بسبب قلة التغذيه
خرج رسلان مع الدكتور عشان يسيب نور علي راحتها هي وبتول وأمر الخدامه تجهز اكل وتطلعوا لنور
بعد شويه نور فاقت
نور بتعب: ااهه
بتول بخضه: نور انتِ كويسه

 

نور: اه يا قلبي الحمدلله كويسه اهم حاجه انتي
بتول: لا متخافيش عليا انا الحمدلله كويسه
نور براحه: الحمدلله ثم اكملت بإستفسار هو ايه اللي حصل
قبل م بتول ترد سمعو صوت خبط علي الباب
بتول بإستغراب: مين
الخدامه بأحترام: انا ي هانم
بتول: اتفضلي
دخلت الخدامه وحطت الاكل وخرجت علطول
بتول: طب كلي الاول وبعدين هحكيلك
نور: لا قولي وانا باكل الفضول هيموتني
ضحكت بتول علي صحبتها اللي في يوم هيحصلها حاجه بسبب فضولها ثم سردت بتول الذي حدث لنور
نور بصدمه: هو لحق يعمل كل دا
بتول: طبعا يابنتي مش رسلان المحمدي اللي يق……
قاطعتها نور وقالت: خلااااص عرفت انو رسلان المحمدي وانو يقدر يعمل اي حاجه المهم هنقعد فين دلوقتي
بتول: رسلان قالي اننا هنقعد هنا

 

نور بأعتراض: لا طبعا انا مستحيل اوافق اني اكون عاله علي حد
في الوقت دا دخل رسلان وقال ببرود: انتي هتقعدي غصب عنك مش بمزاجك علفكرا
كانت نور لسه هتعترض بس سكتت فجأه لما سمعت صوت بنت بتصرخ جامد
نزل رسلان ببرود عشان عارف ايه اللي هيحصل
البنت بصريخ: رسلان انزلي بسرعه
رسلان ببرود: خير ايه اللي حصل تاني
البنت(سدرة): يونس زعلني وزعق فيا جامد
رسلان: ليه عملتيلوا ايه
سدرة ببراءة مصطنعه:معملتش حاجه خالث
رسلان بصلها بشك وقال: متأكده
سدرة بنفس البراءه: اكيد معملتش حاجه انت تعرف عني كدا
رسلان بسخريه: دا انا معرفش عنك غير كدا
سدرة: اخث بجد اخث بقي بعد العشره دي كلها تشك فيا
رسلان كان لسه هيتكلم بس قاطعتوا نور بفضول

 

نور: مين دي
بصتلها سدرة وقالت: انا ابقي…..
نور و بتول اتصدموا من اللي سمعوه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشقة الجحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى