روايات

رواية ظننا انه باب الامل الفصل العشرون 20 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الفصل العشرون 20 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الجزء العشرون

رواية ظننا انه باب الامل البارت العشرون

رواية ظننا انه باب الامل الحلقة العشرون

احمد وعدي: فقدت الذاكره!!
الدكتور: ايوة للاسف الخبطه جت في راسها واثرت على
الجزء الخاص بالذاكره.. بس مش عايزين تتعرض لأي
صدامات لان ده خطر على حياتها..
عدي بحزن: طيب هي هتفضل فاقده الزاكرة كده على طول
الدكتور: والله دي حاجه بتاعت ربنا بس لو نشطوا الذاكره
ليها من غير ضغط احتمال كبير ترجعلها الذاكر..
عديٖ: تمام يا دكتور شكرا..
الدكتور: العفو ده شغلي..
الدكتور مشي واحمد بص لعدي بحزن: هنعمل ايه..
عدي: مش عارف..
&&&
بعد وقت في غرفه جاسر
&&
جاسر ابتدى يفوق وبيفتح عينو براحه..
جاسر بخفوت: ايه اللي حصل..
عدي جري عليه بلهفه: جاسر.. حمدلله على السلمه يا صحبي
جاسر: ايه اللي حصل و.. وبعدين افتكر كيان وقام بسرعه
واتالم: فين كيان..هي كويسه صح هي فين
عدي بارتباك: كيان.. ااا كيان ف..
جاسر بقلق: قول يا عدي.. كيان حصلها حاجه.. جاسر كان
بيترجاه بعنيه يقول انها كويسه ومحصلهاش اي حاجه..
احمد: هي كويسه يا جاسر.. لسه عايشه
جاسر اتنهد بارتياح وكان هيقوم علشان يروحلها..
عدي منعوه: رايح فين
جاسر: هروح اشوفها..
عدي: استنى بس يا جاسر انت لسه تعبان..
جاسر بوجع يحاول يداريه: انا مش تعبان انا عايز اشوفها
دلوقتي.. وفعلا اتحمل على نفسوا وبدا يمشي مع عدي
علشان يوديه اوضه كيان..
عدي وقف اودام اوضه مقفوله وكان بينو وبين كيان ازاز
شفاف يشوفها من خلاله..
جاسر قرب على الازاز وحط ايدو عليه: ك. كيان!!
جاسر لعدي: هي مالها.. هي ليه مغمضه عنيها ها.. ليه
الممرضه جت: اهدى يا فندم انت تعبان لو سمحت تعالى
معايا اوديك اوضتك
جاسر بعدها عنو: قولوا حاجه هي ليه مغمضه عيونها.. في
الوقت ده كيان فتحت عنيها براحه وجاسر شافاها وفتح
الباب بسرعه ودخلها..
جاسر بلهفه: كيان.. كيان انتي كويسه.. ها رودى عليا يا كيان..
كيان بصت للكل باستغراب ومتكلمتش..
الممرضه: لو سمحت كده مش هينفع لازم تطلع بره عشان
اشوف شغلي..
جاسر مسك ايد كيان: كيان ردى عليا..
كيان سحبت اديها بسرعه واتكلمت بصوت هادي ومجهد: انت مين؟!
جاسر بصدمه: ايه! ك. كيان متهزريش.. انتى بتهزرى صح
عدي: اهدى يا جاسر هنفهمك..
جاسر بعصبيه: هتفهمنى ايه انطق هي بجد مش فكراني..
الدكتور جه وكشف على كيان: زي ما توقعت.. للاسف
المريضه فقدت ذاكرتها ومش فاكره اي حاجه..
كيان: ايه؟!
جاسر كان باصص ليه بتوهان ومش مصدق..
الدكتور: لو سمحتم اخرجوا بره لازم المريضه ترتاح مينفعش كده..
كيان بغضب: انتو بتقولوا ايه انا مين.. حد يرد عليا انا ليه
مش فاكره حاجه..
الممرضه كانت بتحاول تهديها بس كيان كانت بتقاوم عشان
تقوم تخرج.. لحد ما جاسر سحب الممرضه وقعد على
السرير جمب كيان وضمها ليه بقوه مقدرتش هي تبعدوا عنها..
جاسر: شششش اهدي
كيان ببكاء: انا مش عارفة انا مين.. انا مش فاكره حاجه
جاسر بعد عنها بهدوء: هتفتكري.. هتفتكري كل حاجه بس
دلوقتي اهدي وانا هفكرك بكل حاجه تمام..
كيان وهي بتمسح دموعها بكف اديها: تمام..
الكل خرج بره معادا الدكتور والممرضه..
احمد لجاسر: هو ايه اللي حصل جوه ده..
جاسر: ايه؟
احمد: جاسر هو انت بتحب البنت دي؟!
جاسر باترباك ورفض للفكره: ايه.. ل. لا طبعا
عدي: انت بتكدب علينا ولا على نفسك انت مش شايف كنت
خايف عليها ازاي.. طب مشوفتش لما حضنتها هديت ازاي..
جاسر برفض: لا لا.. لا مستحيل انا بحب عشق.. انا بحب
عشق
احمد: جاسر فوق بقا انت بتحب كيان وبتحبها بجنون كمان..
ليه بتعذب نفسك..
جاسر سابهم ومشي..
عدي: رايح فين..
جاسر مردش..
احمد: سيبو لوحدوا يا عدي.. جاسر محتاج يفوق..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كان جاسر ماشي في الجنينه الخلفيه المستشفى وبيفكر في كلام احمد..
جاسر لنفسوا: هتحب حد غير عشق.. انت وعدتها مش
هتنساها ابدا ومش هتتجوز غيرها..
ويرجع ويقول: بس انا….. لا لا انا مش بحبها دي مجرد شفقه
مش اكتر.. ايوة ايوة انا صح.. انا مستحيل احب واحده غير عشق..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مصر
كانت اسيل ومليكه وشروق قاعدين في المستشفى مستنين
دهب تفوق بعد ما اطمنوا ان جاسر وكيان بخير..
(طبعا عدي مقالش اي حاجه ليهم عن اللي حصل لكيان)
شروق: اهدي يا حبيبتي ان شاء الله هتكون كويسه.. وانتى
كمان يا مليكه ارتاحي واقعدي شوية..
اسيل: انا خايفه عليها اوي يا شروق ماما مش هتستحمل
شروق حضنتها: متخافيش يا اسيل هي هتكون كويسه زي كيان..
خرج الدكتور
مليكه بلهفه: ماما كويسه يا دكتور..
الدكتور: الحمدلله كانت داخله على جلطه بس كويس انكم
لحقتوها وهي دلوقتي كويسه وهتفوق كمان شوية..
اسيل: هووووف الحمدلله وحضنت مليكه بارتياح..
شروق: مش قولتلكم..
♡♡♡♡♡♡♡في قصر الجارحي♡♡♡♡♡
صافي: مليش دعوه انا عايزه اطمن على ابني عايزه اسافر لجاسر يا عادل..
عادل: اهدى بس يا صافى ما عدي قال انو كويس وفاق وهيرجعوا بكره..
امينه: طب وكيان عامله ايه يا عادل
داليا: احنا مالنا بكيان ما تغ.ور ولا تولع المهم جاسر حبيبي كويس..
امينه بغضب: ايه اللي انتي بتقوليه ده يا داليا.. انتي
معندكيش اي رحمه.. البنت لسه صغيره وعدي بيقول حالتها كانت خطيره..
داليا قلبت عنيها بعدم اهتمام..
عادل: اخر مره كلمت عدي قال انها طلعت من اوضه
العملي.ات بس لسه مفقتش..
امينه: ربنا يرجعهم بالسلامه…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننا انه باب الامل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى