روايات

رواية ظننا انه باب الامل الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الجزء الحادي والعشرون

رواية ظننا انه باب الامل البارت الحادي والعشرون

رواية ظننا انه باب الامل الحلقة الحادية والعشرون

♡في المستشفى ♡
كانت كيان قاعده على السرير ومش بتتكلم وراسها كان
ملفوف وجاسر قاعد جمبها بيتأملها بهدوء وعدي واحمد
قاعدين بره..
جاسر: كيان.. كيان..
كيان: ها.. بتكلمني
جاسر: هو في غيرك اسمو كيان ده حتى اسمك مميز
كيان: لسه متعودش على الاسم.. انت اسمك ايه
جاسر بحزن: جاسر.. اسمي جاسر
كيان: طب انا مين وانت تقربلي ايه وفين اهلي..
جاسر بتنهيده: انتي كيان المهدي وانا جاسر الجارحي واهلك
في مصر واحنا حاليا في ايطاليا علشان كان عندنا شغل هنا..
كيان: وانت تبقى مين؟!
جاسر: انا…. قاطع حديثهم فتح الباب..
عدي وهو بيدي لجاسر الميه: خد يا جاسر جبتلك ميه..
احمد دخل وراه: خدو السندوتشات دي اكيد جعتوا..
احمد: خدي يا كوكي..
جاسر بصلوا بغضب وغيره..
كيان بضحك: ههه حلو اسم كوكي..
جاسر: عجبك..
كيان وهي بتاكل: امممم.. مقولتليش انت تقربلي ايه يا جاسر..
جاسر لسه هيرد قاطعوا عدي: جوزك.. جاسر يبقى جوزي..
جاسر اتصدم..
كيان بصدمه: بجد.. يعني انت جوزى.. كل ده ومتقوليش
جاسر بص لعدي بغضب ومردش على كيان..
كيان: جاسر.. جاسر انت مش بترد عليا ليه..
جاسر: ايوة يا كيان انا ابقا.. جوزك
كيان بابتسامه: وانتو تبقوا مين بقا..
احمد: ان ابن عم جاسر..
عدي: وانا كمان.. واخو احمد..
عدي تليفونوا رن: الو
اسيل: الو يا عدي..
عدي: قلبو..
اسيل: نعم؟!
احمد وجاسر ضحكوا..
عدي: احم الو يا اسيل ازيك..
اسيل: كويسه.. عايزه اكلم كيان..
عدي بارتباك: اا. ها
اسيل: ايه يا عدي اديني كيان عايزه اكلمها..
كيان شاورت على نفسها: قصدها انا؟
جاسر مال على كيان وبقا قريب منها اوى: دي اختك..
كيان بعدت بتوتر: ب. بجد.. تمام هات اكلمها..
عدي كتم صوت الموبايل: انا مش قايلهم اللى حصل اما نرجع نقولهم تمام..
كيان هزت راسها واخدت التليفون..
كيان: الو..
اسيل بلهفه: الو كيان حبيبتي وجشتيني اوي انتى كويسه ياروحى
كيان: اهدي اهدي انا كويسه يا…..
عدي بصوت واطى: اسيل..
كيان: يا اسيل..
مليكه: كوكي وحشتيني يا قلبي قلقتيني عليكي..
كيان شاورت بمعنى مين..
جاسر بخفوت: دي اختك التانيه……
كيان: وانتى كمان يا حبيبتي وحشتيني.. متقلقيش عليا انا كويسه الحمدلله
مليكه: طيب يا كيان هنكلمك بعد شوية عشان اروح اطمن على ماما دلوقتي..
اسيل ضربتها في درعها: قولتلها ليه..
كيان بقلق واضح: ايه ماما.. هي كويسه ايه اللي حصلها
اسيل:ا.. ا. هي كويسه ياحبيبتي هي بس تعبت شوية لما
عرفت انك عملتي حاد.ثه
عدي اخد الفون: تمام يالا سلام دلوقتي.. وقفلوا..
كيان لجاسر وهي بتمسك ايدو: انا عايزه ارجع مصر دلوقتي يا جاسر..
جاسر اتوتر من مسكه اديها: مش هينفع دلوقتي يا كيان انتى تعبانه..
كيان بدموع: لا لا انا مش تعبانه انا لازم ارجع عايزه اشوف ماما..
جاسر باستغراب: في ايه يا كيان انتى فاكره مامتك اصلا
كيان بتوتر: ايه ل. لا لا بس هي ماما برضو لو سمحت بقا عايزه اروح..
جاسر بتنهيده: اممم طيب خلاص هحجز طيارة لبكره..
احمد: طب وبالنسبه لعمر الانصاري هنعمل ايه معاه..
جاسر: هنعمل ايه يعني هنلغيه الشغل معاه طبعا..
عدي: مش بالسهوله دي ده عمر الانصاري يا جاسر
جاسر بحده: وانا جاسر الجارحي واللي عندوا يعملوا..
كيان حست بصداع شديد ومسكت راسها بوجع..
جاسر بقلق: كيان انتي كويسه
كيان: حاسه بصداع شديد اوي..
جاسر: طيب هروح انادى الدكتور بسرعه.. خرج جاسر..
عدي بغضب: عجبك يعني اللي بنعملوا ده.. انا ولا مره كدبت على جاسر..
كيان: ششش وطي صوتك.. عدي احنا قولنا ايه..
احمد: كيان عندها حق يا يا عدي جاسر لازم يعترف لنفسوا قبل الكل انو بيحبها..
عدي: طيب تقدروا تقولولي هنعمل ايه دلوقتي وبعد ما قولنا انها مراتوا هنقول ايه للباقي اهلها واهلنا وهتعيش معاه ازاي..
احمد: عادي هنقول لجاسر انهم يتجوزوا بجد ويمضي كيان على ورقه الجواز ويمضي هو كمان ويبقا اتجوزوا..
كيان: لا اكيد انا مش هر.خص نفسي للدرجه.. انا هقولوا انى محتاجه اقعد مع ماما شوية كام يوم كده الموضوع مش هيطول يعني..
عدي: ماشي بس خلو بالكوا لو جاسر زعل منى هيبقى بسببكوا..
جاسر من وراهم: هزعل منك ليه يا عدي؟!
كيان وعدي واحمد اتفزعوا..
عدي بارتباك: ا. انا
كيان بتمثيل: ااااه
جاسر قرب منها بسرعه: كيان في ايه مالك
كيان: دماغي يا جاسر بتوجعني اوي مش قادرة..
الدكتور ادخل بسرعه: اذا سمحتم يلزم ان تخرجوا الى
الخارج الان المريضه يلزم ان ترتاح..
بعد ما خرجوا كيان اتنهدت بارتياح:
اوف الحمدلله…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننا انه باب الامل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى