رواية ظننا انه باب الامل الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك ناصر
رواية ظننا انه باب الامل الجزء التاسع عشر
رواية ظننا انه باب الامل البارت التاسع عشر
رواية ظننا انه باب الامل الحلقة التاسعة عشر
عمر بهدوء: اوه كيان المهدي وجاسر وعيله الجارحي عندنا..
كيان قربت وقعدت على الكرسي بهدوء..
كيان: اهلا وسهلا يا عمر بيه..
عمر: اهلا سنيوريتا..
جاسر اتعصب جدا من عمر وانو بيدلع كيان اودامو..
عمر: اهلا جاسر الجارحي اهلا عدي واحمد الجارحي..
جاسر بجمود: اهلا..
كيان: خلصنا سلامات نبدأ بقا الشغل..
فضلوا يشتغلوا كلهم في جديه وسط تغزلات عمر الواضحه لكيان..
كيان رجعت ضهرها لورا بتعب: تمام هنبدا امتى..
جاسر: انا رأيي نبدأ من بكره علشان نخلص شغلنا بسرعه
ونرجع في اسرع وقت مصر..
كيان: اممم اتفق..
عدي: وانا كمان..
عمر: شيفكوا مستعجلين اوي انكوا ترجعوا بلادكم..
كيان: اكيد مستعجلين.. مع اني كان ممكن نخلص شغلنا من هناك بس يالا مش مشكله..
عمر: انا كنت حابب اتعرف عليكي سنيوريتا وهل فعلا حلوة وذكيه زي ما بيقولوا عليكي ولا لا.. بس طلعتي.. واكمل باللغه الايطاليه(فائقه الجمال سنيوريتا)
جاسر كان قرب يفقد اعصابوا وكور ايدوا بغضب وكيان وعدي لاحظوا..
عدي وهو بينهي الموضوع: والاهم من ده انها ذكيه.. يالا يا جماعه علشان نمشي.. فرصه سعيده يا عمر..
كيان: فرصه سعيده يا مستر عمر..
عمر: انا اسعد سنيوريتا.. ومد ايدوا يسلم عليها كيان بصت لايدو بتردد بس بدلته السلام.. مسك عمر اديها بطريقه معجبتش ولا كيان ولا جاسر
جاسر مد ايدو يسلم عليه واول ما مسك ايد عمر ضغط عليها بعنف لدرجه انها كانت هتتكسر..
عمر اتألم بس بصلوا بابتسامه سمجه ومستفزه..
كيان وهي بتسحب جاسر قبل ما يكسر ايدوا: يالا يا جاسر..
عمر شاورلها بايدوا بمعنى باي وكيان لفت وشها من غير ما ترد عليه..
♡تحت♡
جاسر مسك ايد كيان وكيان اتفجأت من ده..
جاسر وهو بيمشي اتجاه عربيتوا: هركب انا وكيان عربيتي تعالو انتو بالعربيه التانيه
كيان لسه هتتكلم سحبها ودخلها العربيه والباقي راح على العربيه التانيه باستغراب..
كيان بعصبيه: انت ازاي تسحبني كده انت ساحب بق.ره
جاسر: متعليش صوتك علياا
كيان بانفعال: لا هعلي مين انت علشان تزعقلي وتسحبني وراك زي الحم.اره
جاسر بغضب وقف العربيه مره واحده وكيان شهقت بفزع..
جاسر بانفعال: انتي ازاي تخليه يمسك ايدك كده ويكلمك بالطريقه دي انتى مكنتيش شايفاه وهو عمال يبص عليكي طول ماحنا قاعدين مكنتيش سامعاه وهو عمال يتغزل فيكي اودامى عادي..
كيان: وانت مالك هاا انت مالك
جاسر بصلها بغضب ومردش عليها وكمل سواقه..
كيان: جاسر متعصبنييش رد عليا
لا رد…..
كيان وهي بتحاول توقف العربيه: جاااسر انا بكلمك..
جاسر كان بيحاول يبعد اديها: عشق انتى مجنونه ه.. وفجاه استوعب هو قال ايه
كيان بصدمه ودموع متكونه في عنيها: عشق!
جاسر لسه بيبص اوداموا فجاه لقا عربيه كبيره جايه سريعه جدا وفي لمح البصر كانت عربيه جاسر وكيان متشقلبه كذا مره والاتنين فقدوا الوعي..
العربيه اول ما اطمنت ان العربيه اتقلبت بيهم لفت ورجعت تاني………
♡عند دهب♡
مسكت قلبها وحست بنغزه فيه..
دهب: اااه
اسيل ومليكه جريوا عليها: ماما في ايه
دهب: حاسه قلبي بيوجعنى اوي..
مليكه: اهدي يا حبيبتي.. انتى خدتى الدوا بتاعك..
دهب: اه
اسيل: استني هجيبلك ميه تشربي..
دهب: مليكه
مليكه: نعم يا ماما
دهب: اتصلي باختك كيان عايزه اطمن عليها..
مليكه: ماما زمان كيان دلوقتي في الشغل مش فاضيه..
دهب: بقولك اتصلي بسرعه..
ملكيه: حاضر حاضر.. وراحت تجيب تليفونها واتصلت على كيان ومردتش..
مليكه: مش بترد
دهب: اتصلي تاني..
مليكه: حاضر.. في الوقت ده الناس اتلمت حلوين العربيه وخرجوا جاسر بس كيان مكنوش عارفين يخرجوها ولانى
العربيه كانت جايه باتجاه كيان فا معظم الخبطه جت فيها..
وفجاه حد من الموجودين سمع صوت موبايل بيرن في جاكت جاسر خدوا بسرعه وفتح..
الشخص بالايطالي: الو
عدي: الو مع من اتحدث.. وبص على الفون لقا اسم جاسر مكتوب..
الشخص: سيدي الشخص الذي كنت تتصل به قام بحادث وهو والفتاه التي معه والان استدعينا الاسعاف وستاتى..
عدي بصدمه قام وقف: ايه..
احمد بقلق: عدي في ايه..
عدي: قم بأرسال العنوان فورا..
الشخص: حسنا سيدي..
عدي بص لاحمد اللي كان بيبصلوا بتساؤل..
عدي: جاسر وكيان عملوا حادثه..
احمد: اييه؟!
&&&&&&&&&&عند ملكيه
مليكه: مش بترد..
فجاه تليفون اسيل رن راحت ترد وهي ماسكه كوبايه المايه..
اسيل بصت لقت عدي (كانت مسجله رقمو) : الو
عدي بارتباك: ا. اسيل
اسيل: نعم يا عدي في حاجه..
عدي: بصي هقولك حاجه بس تهدي..
اسيل: قول يا عدي بسرعه علشان مش فاضيه..
عدي: كيان
اسيل اول ما سمعت اسمها قلبها دق بسرعه..
اسيل:م. مالها
عدي: كيان وجاسر عملوا حادثه..
اسيل الكوبايه وقعت منها واتكسرت.. مليكه جريت عليها..
مليكه: اسيل مالك في ايه..
مسكت الفون وردت: الو مين..
عدي:……….
مليكه: اييه!
دهب بقلق: ف. في ايه يابنات..
اسيل بتوهان: كيان.. كيان
دهب: مالها كيان.. مالها بنتي..
مليكه: م. ماما اهدي اهدي بالله عليكي
دهب: اخلصي مالها بنتي
مليكه: كيان عملت حادثه بس..
مكملتش الجمله وفجأه دهب وقعت فاقده الوعي..
اسيل بصراخ: مامااا
♡♡♡♡♡♡♡عند كيان وجاسر♡♡♡♡♡♡♡♡
الاسعاف وصلت وطلعوا كيان واخدوهم على المستشفى وكان عدي واحمد وصلوا ومشيوا رواهم بالعربيه لحد ما وصلوا..
عدي واحمد نزلوا بسرعه من العربيه وعربيه الاسعاف كمان نزلوا كيان وجاسر ودخلوهم على غرفه العمليات..
عدي مكنش قادر يقف على رجلوا من كتر الخوف على ابن عمو وصاحبوا الوحيد وشريط زكرياتوا مع جاسر عدت اوداموا..
&&في مصر&&&
البنات اتصلت بالاسعاف اللى جت واخدت دهب ونقلوها على
المستشفى ومعاها مليكه اما اسيل فطلبت من واحد من سواقين القصر يوصلها لقصر الجارحي..
بعد وقت وصلت وخبطت على باب القصر..
الشغاله: اتفضلي حضرتك عايزه مين..
شروق جت من وراها: مين يا….. اسيل!
قالتها اسيل بتعجب..
اسيل: دخلت بسرعه واترمت في حضن شروق وهي بتبكي..
شروق بخوف وخضه: اسيل.. اسيل في ايه في ايه يا حبيبتي..
اسيل: ك. كيان يا شروق كيان.. اختى بتروح مني يا شروق..
شروق بقلق: م. مالها كيان..
اسيل بعدت عنها شويه: كيان وجاسر عملوا حادثه..
شروق بعدم تصديق وصدمه: ج. جاسر!!
♡♡♡♡♡♡♡عند كيان في غرفه العمليات♡♡♡
الدكتور: اسرعي ايتها الممرضه المريضه قلبها يتوقف..
مريضه: تفضل دكتور.. واديتوا جهاز الصدمات.. وبدأ الدكتور
يعمل في صدمات كهربه لكيان اللي قلبها بيقف..
الدكتور: هيا يا عزيزتي هيا..
♡♡في احلام كيان ♡♡
كانت كيان موجوده داخل غرفه مظلمه معتمه مفيهاش اي
شعاع نور بس حست بنور من بعيد بيقرب منها واحده واحده..
كيان بخوف: ان. انت مين
فجاه النور اختفى وظهر مكانوا جاسر: انا جاسر يا كيان متخافيش..
كيان اتنهدت بارتياح وجريت عليه تحضنوا بس هو مداش اي رده فعل..
كيان بفرحه: انت جاي عشان.. عشان تنقذنى صح
لا رد….
كيان بعدت عنو باستغراب: جاسر انت جاي علشان تاخدنى معاك صح..
جاسر بص وراه وظهرت صورة عشق: مش هينفع يا كيان
كيان بعدم تصديق: لا لا اكيد مش هتسبني صح جاسر صح
جاسر ساب اديها: انا مكانى مع عشق مع حبيبتي
كيان: انا حبيبتك انا كيان حبيبتك مش هي
جاسر بص لعشق بابتسامه ورجع بص لكيان: اسف.. وبدأ يبعد عنها تدريجيا.. كيان لسه هتجري نحيتو لقت ايد منعاها بتبص لقت فاروق باباها..
كيان: ب. بابا.. سيبنى.. بقولك سيبني هيمشي ويسبنى زي مانت سيبتنى..
فاروق كان ماسكه بعنف وماسك حبل وبيربطها
كيان بصراخ: جااااااااسر متسبنيش معاه.. يا جااسر متسبنيش
جاسر بصلها بحزن وراح مع تشق ومسكوا ايد بعض ومشيوا اودام عيون كيان.. وفجاه صورتهم اختفت..
نرجع للواقع..
الممرضه: قلب المريضه يقف افعل شئ يا دكتور سنفقدها..
الدكتور بص باسف: سنفقدها لا يوجد امل….
♡♡في غرفه العمليات التانيه♡♡
خرج الدكتور من غرفه العمليات وهو بيتنهد بتعب..
وبسرعه جري عليه عدي واحمد
عدي بقلق: جاسر كويس يا دكتور..
الدكتور مفهمش عليه علشان كان بيتكلم عربي..
احمد: هل جاسر بخير؟
الدكتور: نعم نشكر الله انه بخير الان استطعنا ان ننقذ المريض بصعوبه..
عدي: اوووف الحمدلله
احمد حضن عدي بفرحه: جاسر فاق.. انا كنت متاكد..
عدي افتكر كيان: هل كيان ايضا بخير
الدكتور: لا اعلم انها في الغرفه الثانيه..
احمد بحزن: حسنا اشكرك..
احمد وعدي راحوا عند اوضه كيان بعد ما اطمنوا على جاسر..
اول ما راحوا لقا الدكتور خرج جريوا عليه بسرعه..
عدي: هل كيان بخير
الدكتور بتنهيده:………..
عدي واحمد بصوا لبعض بصدمه…..
تفتكروا كيان حصلها ايه؟
ومين اللي عمل فيهم كده وخبطهم بالعربيه..
❤❤❤❤❤❤❤❤❤
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننا انه باب الامل)