روايات

رواية طليق أختي الفصل الثالث 3 بقلم ندى أبواليزيد

رواية طليق أختي الفصل الثالث 3 بقلم ندى أبواليزيد

رواية طليق أختي الجزء الثالث

رواية طليق أختي البارت الثالث

رواية طليق أختي
رواية طليق أختي

رواية طليق أختي الحلقة الثالثة

كانت تفتح الرساله بعنايه شديده وكأنها هى المنقذ الوحيد لها من أفكارها وأن ما فى الرساله سوف يحدد قرارها من دون أى تفكير….
فتحت عشق الرساله وكان بها : ( ازيك يا عشقى تعرفنى انك وحشتينى اوووى وحشتينى لدرجه انتى نفسك متتخيلاهاش من ساعه ما اتجوزت اختك وخسرت وحشنى كلامك وحشنى ضحتك وحشنى كل حاجه كنتى بتعمليها معايا انا عارف انى مينفعش اقولك الكلام ده ابدا وانتى لسه مبقتيش على ذمتى وحلالى بس انا كان لازم اقولهالك عشان خاطرى يا عشقى وافقى لو مش عشانى عشان ملاك حتى ارجوكى يا عشق وافقى على جوازنا لأن فيه حاجات كتيره انتى متعرفيهاش ولازم اقولهالك…..بحبك….)
ودموعها تنهمر بشده على خديها يعنى ايه يع يع يعنى مازن بيحبنى انا انا مش قادره اصدق طب طب ازاى طب ليه عمل فيا كده ليه
بالرغم من بساطه الكلامات المكتوبه إلى انها ظلت تحدث نفسها بكلامٍ كثير وظلت فى صدمه لمده لا تتذكر كم استغرقت من الوقت كل ما تتذكره هو انها والدتها تقوم بإفاقتها
عشق حبيبتى عشق انتى يا بت يا عشق اصحى يا بت انتى على طول مغلبانى كده اصحى احنا بقينا الضهر
نعم يا ماما نعم
صح النوم يلا اصحى ابوكى مش عايز يفطر إلى لم انتى تصحى
حاضر يا ماما حاضر هقوم اهو

 

 

حضرلك الخير يا أميره
افاقت من نومها وتتسأل كيف ومتى ذهبت إلى النوم تضايقت من نفسها لأنها اضاعت قيام الليل والفجر
ذهبت إلى المرحاض وقامت بالتوضئ وقامت بأداء صلاه الظهر وصلاه الصباح ثم ذهبت إلى والدتها فى المطبخ
أساعدك فى حاجه يا ست الكل
اه يا حبيبتى خدى قطعى البطاطس دى
حاضر
مقولتليش صحيح الرساله كان فيها
بصدمه ممزوجه بضحك هو لحق يقولك
اوماااال من امتى يا بت وابوكى بيخبى عنى حاجه
انتى هتقوليلى الحب يا امير😂😂
انا فى الحب معنديش ياما ارحمينى
تعالى يا بابا اسمع مراتك بتقول ايه
بتقول ايه
انت صحيح قولتلها على الرساله بتاعت مازن
بقولك يا سعاد كان فيه هنا جرنال متعرفيش راح فين
قول يا بابا انت هتضحك عليا انا وتعمل من بنها
الجرنال راح فين يا حجه
بضحك الجرنال فى ايدك يا حج
ايه ده والنبى ايه
بنظره خبيثه من عشق
انا بصراحه مبعرفش اخبى عن امك حاجه بتقعد تسحبنى فى الكلام وانا غلبان والله هى إلى بتجرجرنى
وعشق فطسانه ضحك على طريقه والدها
طب بذمتك تقدر تقاوم جرجرتى ليك فى الكلام
هو انا اقدر استغنى عنك انت بردو يا جميل
احم احم نحن هنا فى ايه يا حج
ده انتى فصيله ذى امك
بتقول حاجه يا حج
سلامتك يا ست الكل
يلا عشان الأكل جاهز

 

 

جلسوا جميعا على طاوله الطعام ليتناولوا الإفطار فى جو ملئ بالبهجه والضحك
وفجأه دق جرس الباب ذهبت عشق لفتحه وإذا بها تجد مازن يحمل ملاك على ذراعه وتحمل لعبه فى يديها وعندما رأت عشق قامت بمد يديها حتى تحملها وتقول عسق عسق وتضحك بشده
أخذت عشق ملاك منه وهى فى غايه السعاده بها
مين يا عشق
ده استاذ مازن يا بابا وملاك
ازيك يا عشقى
الحمد لله لو سمحت بعد اذنك انا اسمى عشق بس من غير ياء انا مش ملك حد
متخافيش هتكونى ملكى انا وعن قريب اوووى وانا هكون ملكك لآخر العمر
بعصبيه مش هيحصل ده بعدك
لسه مازن هيرد
اتفضل يا مازن يا حبيبى واقف بره ليه
معلش يا عمى والله ما انت عارف الشغل بإذن الله هاجى بالليل عشان اخد ملاك
لا لا لو سمحت انا عايزاها تبات معايا النهارده
معلش يا مازن سيبها معانا النهارده
عادى يا عمى والله وبالمره تقدر عشق تكون مبسوطه معاها عشان تقدر تفكر فى موضوعنا
عايز حاجه يا عمى
عايز سلامتك يابنى والله خلى بالك من نفسك
الله يسلمك السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مين حبيب ماما
اناااا
مين حبيب جدو
اناااا
مين حبيب تيته

 

 

اناااا
وسط ضحكاتهم وفرحتهم بملاك وضحكاتها التى تملأ البيت عليهم كانت ملاك تريد أن تأكل
هقوم اعملها أكل
لا يا عشق مامتك هتعملها إلى هى عاوزاه
اقعدى انتى عشان نتكلم شويه
تعالى يا روح تيته
نعم يا بابا
رأيك ايه يا عشق موافقه ولا لا
بابا انا……..

  يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طليق أختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى