رواية طفلي الصغير الفصل العشرون 20 بقلم هدير عبدالعليم
رواية طفلي الصغير الجزء العشرون
رواية طفلي الصغير البارت العشرون
رواية طفلي الصغير الحلقة العشرون
زين : بس أنا بحبها , و هتجوزها.
يمنى بعصبيه : مينفعش تتجوزها.
زين بعصبيه: هو أنا مش باخد رأيك, أنا إللى هتجوز , بلاش بقا جوا إنك خائفه عليا و الكلام ده.
يمنى بزعل : جوا إنى خائفه عليكم !؟ أنا فعلاً بخاف عليكم.
زين :…
يمنى : مستحيل تكون أنت زين إللى ربيته , علشان بقولك لا على جواز من واحده مش زيك , عارف السماء و الارض , أنت السماء و هى الارض , مش بقلل منها كلنا حلوين لان ربنا الخالق , بس يابنى الأنسان بيتعرف من اسلوبه , من أول كلمة , أول نظره الناس بتعرف أذا كأن الشخص ده محترم ولا لا و على أساسه بتلاقى التقدير و الاحترام او لا, ريم شخصيته مش زيك , أنا معرفش عنها أى معلومات و مش عارفه هى بنت مين بس طريقه كلامها بتدل إنها مش شبهنا .
زين : لو قولتلك إنها بنت رائد أعمال كبير و..
يمنى بهدوء: مش مهم فى الجواز هى بنت غنى ولا فقير المهم أهلها عرفوا يربوا ولا لا ؟ محترمين و عندهم أصل و لا مع أول مشكله هنكون عند القاضي بيحكم الطلاق هيكون فين؟
زين بعصبيه : ينفع تخليكِ فى حالك , أنا مش عايز رأيي حد.
يمنى بصدمة: رأى حد؟! أنت فعلاً تبقا مجنون لو اتجوزتها.
زين : أنا محتاج أكون لوحدى ممكن تتفضلي
_يمنى خرجت و الدموع فى قلبى قبل عين إزاى ده زين إبني إللى ربيته , إزاى يكلمنى كده.
يارا بعصبيه : عالفكرة أنت قليل الذوق , إزاى تكلم ماما بالطريقة دى , عالفكرة أنت دخلت الجامعه دى بفضل ماما و بابا إياك أشوفك بتتكلم بالأسلوب ده مع ماما.
زين ببرود : ملكيش دعوه.
يارا برفع حاجب: أقسم بالله يا زين لو أتكلمت كده تانى ل أقول ل بابا , مش معنى إنك تعبان تتعامل بالطريقة دى مع أكتر ناس بتحبك.
مريم بتخبطت على الباب : ممكن أدخل.
يارا: تعالى.
مريم بقلق : زين أنت كويس ؟
زين : فى أى ؟
مريم : قلقت لما شوفت ماما بتعيط أوى بره.
يارا بتبص ل زين بغيظ : ل البيه كويس , هنزل آشوف ماما.
زين : هى زعلت ؟
يارا بعصبيه : يا راجل تفتكر ؟ أصل الكلام ميزعلش خالص.
مريم بدون فهم: أنا مش فاهمه فى أى ؟
يارا: معلش يا مريم دى حاجه بين زين و ماما.
مريم : معلش أنا اسفه افتكرت حاجه ممكن أساعد فيها , أنا طالعه.
يارا : وأنا رايحه ل ماما
^^^
يارا : ماما خلاص حقك عليا , زين تعبان و لسه مفعول البنج وكده.
يمنى بصوت فيه حزن : أنا مش زعلانه من زين, تعرفى محدش بيزعل من عياله بنزعل عليهم إنهم يروحوا ل طريق غلط مش طريقهم ,بنزعل لما يقربوا من ناس هتضرهم أكتر ما تنفعهم لكن ديما عيالنا جزء مننا مينفعش نزعل منهم ابداً, بدموع أنتوا اه مش عيالى بس أنا ربيتكم و كانكم عيالي . التربيه أصعب بكتير من الحمل و الولاده , التربيه هى الخوف على كل واحد فيكم لما يتعب , التربيه هى القلق على كل واحد أتأخر عن معاده , التربيه هى فرحتنا بيكم يوم نجاحكم , التربيه هى الحزن إللى بنحسه لما نشوفكم زعلانين ، عرفتي لى أنا زعلانة علشان مش دا جزاءي يا يارا.
زين بدموع : أنا آسف والله مكنتش أقصد.
يمنى بخضه : أنت إزاى اتحركت من على السرير , الدكتور قال لسه أسبوع كمان و تبدأ تتحرك.
زين : مقدرتش أحس إنك زعلانه منى.
ليلى جايه من بره : زين أنت إزاى اتحركت.
زين : غصب عنى يا دكتوره.
ليلى : يارا أنتِ إزاى شوفتيه بيتحرك من مكانه و سكتي.
يارا : ملحقتش أنا اتفاجات والله.
ليلى : لازم تروح ل الدكتور دلوقتى
يارا: الدكتور إللى هييجي ,مش عايزينه يتحرك.
ليلى :تمام كلمى الدكتور عقبال ما أغير البس و أنزل.
^^
أيمن: طمنى يا دكتور
الدكتور بهدوء: حضرتك قلقان كده لى , الحمد لله زين كويس ، بس لازم يبدأ العلاج طبيعي من الاسبوع الجاي.
ليلى : أنا موجودة, لو على الاجهزة ممكن يروح مركز دكتور طارق.
الدكتور : لا هو محتاج راحه مش عايزين حركه اوى.
ليلى : أنا معه أهو و هبدا معه ربنا يقومك بالسلامة يا بطل .
زين : ربنا يخليكم ليا , شكراً جداً يا دكتوره.
ليلى : على أى إحنا أخوات يا عبيط أهم حاجه تقوم بالسلامة.
سلمى: ماما أنا نجحت و طلعت الأولى على جامعه.
يمنى بسعادة: يا روحي الف مبروك , ياسين عمل أى؟
سلمى : ربنا يخليكِ يا ماما , نتيجة ياسين لسه يا ماما.
يمنى ب إبتسامة: ماشى يا متر.
سلمى : يارب أكون معيدة .
يمنى : أشطر دكتوره فى حقوق يا عيون ماما .
أيمن , ليلى , زين فى صوت وأحد: ألف مبرووووووك
سلمى : الله يبارك فيكم
^^ بعد فتره ^^
يارا : فيه راجل بيسأل عليكِ بره يا ليلى
ليلى : مين ؟
يارا:…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلي الصغير)