روايات

رواية طفلي الصغير الفصل العاشر 10 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلي الصغير الفصل العاشر 10 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلي الصغير الجزء العاشر

رواية طفلي الصغير البارت العاشر

رواية طفلي الصغير الحلقة العاشرة

يمنى ب إبتسامة : موافقة على الجواز
أيمن بدهشة و استفهام: جواز ؟
يمنى ب إبتسامة: خلاص طالما نسيت أنا مش موافقة
أيمن بهدوء : نسيت أى دا أنتِ طلعتي عيني علشان توافقي
يمنى بقوه : بس فيه شرط
أيمن: أتفضلى يا ستى
يمنى : ولادي هيكونوا معايا
أيمن ب إبتسامة: أكيد طبعاً ، مش أنا الشخص إللى هيبعد ولادك عنك , هم ولادي أنا كمان
يمنى بسعادة: ربنا يعزك .
شيماء جاية بسرعة: يمنى يمنى زين بقا كويسة
يمنى جريت بسرعة على غرفة العمليات بس زين مكنش فيها
شيماء: عماله أقولك مش فى العمليات وأنتِ مش مركزه معايا
يمنى بلهفة: هو فين؟!
شيماء : فى غرفة ١٥
يمنى بسرعة كنت فى غرفة ١٥ قدام زين: يا زين أنا مش همشي تانى هكون جنبك عالطول
زين بسعادة: بجد؟
يمنى بفرحه و حنان: اه هنكون ديما مع بعض
حسام بعصبيه : حرام عليكِ أنا عمال الف عليكِ المستشفى كلها كنتِ فين يا يمنى؟
يمنى ب إبتسامة: أنا الحمد لله كويس, طالما زين كويس
حسام : طب يلا بقا , اطمنتي على زين أهو
زين بحزن : هتمشي تانى ؟
يمنى : معلش يا حسام لازم أفضل موجودة النهارده جنب زين
حسام بدون فهم : ليه؟
يمنى : حكاية طويلة أوي , لما أرجع البيت هقولك كل حاجه بالتفاصيل , ممكن تأخد شيماء و تمشوا أنتوا
شيماء بغيظ و رفع حاجب ل يمنى : أنا هقعد عندى شغل
يمنى : اه نسيت إنك مش عايزه تمشي مع حسام
شيماء بعصبية: يمنى ركزى فى كلامك
يمنى : عكيت الدنيا صح؟
شيماء بزعل : تقريباً
يمنى : معلش مبسوطة برجوع زين , ومش مركزة.
شيماء: حصل خير
يمنى : بالله عليكِ مش عايزكِ تزعلى ، حسام أمشي أنت علشان تريح جاي من السفر تعبان و أنا هركب اوبر و أنا جايه ان شاء الله .
حسام : خلاص تمام ,هستناكي فى البيت.
يمنى : تمام متحرمش منك يارب
حسام : حبيبتي, سلام
شيماء بعيظ: أنا هنزل أركب و أمشي لأنى ساعتين و هرجع تانى على المستشفى للأسف
يمنى : بالله عليكِ بلاش زعل , أكيد حسام فاهم إنى أقصد أنه يوصلك مش أكتر .
شيماء : خلاص والله حصل خير
يمنى : نسيت أقولك فيه خبر حلو , أنا هتجوز أيمن .
شيماء بسعادة: بجد؟!
يمنى بتردد: يعنى لسه بفكر، بس قولتله ان أهم شرط ولادي يكونوا معايا
شيماء : و هو أكيد وافق ، لأنه قالى كده من الأول .
يمنى بضحك : حصل
أيمن بيخبط على الباب : أدخل؟
شيماء : اه أتفضل
أيمن: أنا جبت آكل, عارف أكيد تعبناكم النهارده
شيماء بضحك: يمنى بالنسبة ليها عادى مفيش تعب لأنها لسه مش واخده شغل جامد فى المستشفى ، أنا المفروض الساعتين دول البريك بتاعي اعيط يعنى بس يلا كله يهون فى سبيل زين حبيبي
أيمن: والله مش عارف من غيركم كنت عملت أى .
يمنى بضحك : أنا جعانة يلا نأكل
شيماء بضحك و صوت واطى : والله أنتِ مش بتتكسفى
يمنى: أنا مش هرد .
^بعد خروج زين من المستشفى^
شيماء : يمنى كنت عايزه أكلمك فى حاجه كده لو فاضية
يمنى بقلق : لو مش فاضيه افضي نفسي علشانك هو أنا عندى أغلى منك
شيماء ب إبتسامة: لا بلاش قلق دا خبر حلو .
يمنى : أى قولى بسرعة.
شيماء : مامتك كلمتني النهارده
يمنى ب إبتسامة: مامااا؟! طب ما هى عالطول بتكلمك أى الجديد؟
شيماء بسعادة : بتكلمنى علشان أقولك ان البش مهندس عايز يفرح و يعمل الفرح, و بصراحة مفيش أجمل من كده عايزين نفرح بقا
يمنى بضحك : طب هى بتكلمك أنتِ ليه؟
شيماء بضحك : علشان أنا صحبتك يعنى , و هعرف اقنعك المفروض .
يمنى بضحك : طب أنا مش موافقة بقا .
شيماء بضحك : يحرق رخمتك يا شيخه ، مبروك الفرح الخميس الجاى
يمنى بدهشة : بتتكلم بجد؟
شيماء بصدق : اه والله
يمنى بعصبيه : لا هيكون بعد فتره أكون عدلت كذا حاجه فى حياتى, هو أى يوم وخلاص
شيماء :ماشى يا ستى الف مبروووك
يمنى : الله يبارك فيكِ
^^^بعد فتره ^^^
أيمن بسعادة: الاسبوع الجاى الفرح الواحد مش مصدق بجد
يمنى ب إبتسامة و كسوف : أخيرًا, بس كنت عايزه أقولك إنى مش هعمل فرح
أيمن بحزن: أي, مش فاهم تقصدى أى.
يمنى : يعنى حابه حياتنا تبدأ ب هدوء، ممكن نسافر كلنا أنا و أنت و ولادنا
أيمن بنظره كلها حب : دا أحسن قرار
يمنى ب إبتسامة: يعنى أنت موافق ؟
أيمن بسعادة: أكيد موافق ، أزيك يا ليلى عاملة أيه, شوفى جبتلك أى
ليلى : الله يسلمك يا عمو و دخلت على جوا
أيمن: هى ليلى ماله؟
يمنى:…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلي الصغير)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى