روايات

رواية طفلتي المنسية الفصل الحادي عشر 11 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الفصل الحادي عشر 11 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الجزء الحادي عشر

رواية طفلتي المنسية البارت الحادي عشر

رواية طفلتي المنسية الحلقة الحادية عشر

حور : ياسمينة كنت عايزه أسألك على ..
ياسمين : بدهشة على أيه
حور : هو أنتِ..
ياسمين : أنا أيه ؟!!!
حور : ..
ياسمين : فيه آيه ي حور
حور : عايزه أسألك ، أنتِ ليه بتحبيني كده ؟!!
ياسمين: بضحك مين قال إنى بحبك
حور : الموقف ده
ياسمين : بدموع فاكره أول يوم شوفتك فيه ؟!
حور : أكيد فاكرة طبعاً
ياسمين :اليوم ده كنت حرفياً تعبانة جداا فاكرة يومها أنتِ عملتى أيه
حور : بدهشة عملت إيه ؟؟!!!
ياسمين: ممكن تكوني نسيتي لكن أنا بقا مش هنسى ، فاكرة يومها إنك اديتني بوكية ورد هدية عارفه ي حور رغم ان كل الورد ده كان معايا بس احياناً الواحد بيكون عايز حد يهديه ورد حتى لو هو بيبيع ورد و . …
حور : تصدقي كنت نسيت + أنت ِ اصلا لا يليق بكِ غير الورد ي ياسمينة
ياسمين : بجد ؟!!
حور : بجد أيه!!
ياسمين : يعنى أنا حلوه
حور : حد يقدر يقول غير كده ؟؟!
ياسمين : حبيبتي
حور : بدهشة بالحق!!
ياسمين: أيه..
حور : فين ال..
ياسمين : أيه
حور : فين الورد بتاع النهاردة
ياسمين : هاها تصدقي نسيته فى ..
حور : فين
ياسمين : هجيلك دلوقتى
حور : هتسبيني؟!!
ياسمين : كنت هشوف الورد لأنه فى..
حور : أتفضل
ياسمين : أتفضل ي دكتور محمد
حور : بدهشة دا أنتِ تعرفي دكاترة المستشفى هنا كمان
ياسمين : هههه لا بس ده دكتور محمد إللي عمو كان هيفصله
حور: بضحك لسانك ده عايزه قطعه
محمد : كدبت يعنى ما هو المدير كان هيفصلني فعلاً
ياسمين : بضحك على رأيك يعنى كدبت ؟!!
حور : ضحكت
محمد : الحمد لله شكلك أحسن، جاى أقولك خبر ح …
ياسمين : خبر حلوه أيه أيه؟!
حور : بضحك طفلة بتتكلم
محمد : هتخرجي بكره
ياسمين : هو ده الخبر الحلو ما هى دى معروفة من زمان ي دكتور أنت شكلك نسيت إنها بنت مدير المستشفى و عارفين إنها هتخرج بكره
محمد : بضحك لا ي ستي مش نسيت حد يقدر ينسى بنت مدير المستشفى
ياسمين : المهم ي دكتور بقولك أيه..
حور : بعصبية يبتتتت ي ياسمين
ياسمين : كان معايا ورد وأنا جايه فى عربية الإسعاف متعرفش مين داس عليه و خُدَّة
محمد و حور بضحك داس عليه و خُدَّة
ياسمين : بضحك ي بيه تعليم حكومي
محمد : بضحك لا دى صحبتك دى عسل اووى والله ي انسه و كمان فيه ي بيه
حور : بضحك إحنا تعليم المانيا
محمد : بضحك لا أنا نفس الحكومى
حور : والله كله واحد
ياسمين : سلام عليكم بقا أروح آشوف الورد بتاعى راح فين دا أنا لازم أجمع حقه النهارده مش هيكون تأخير و كمان مفيش فلوس و مشيت
***** و عند الطوارئ*****
ياسمين: أيه كل الدكاترة إللى هنا دى
الممرضة: فيه حالات طوارئ
ياسمين : لا أنا لازم أشوف الورد بتاعي فين
الممرضة: بدهشة ورد ؟؟
ياسمين : اه ي حلوه ورد
الممرضة: سابتني و ماشية
ياسمين : قوليلي فين دكتور فهد اخد منه الورد و اديكي بوكيه هدية
الممرضة : بجد أنتِ غريبه
ياسمين : هو أكيد فى العمليات أنا طالعه
الممرضة: مش هينفع
ياسمين : مشيت طلع عند دكتور فهد و فى العمليات  بنادى دكتور فهد دكتور فهد
دكتور فهد : …
ياسمين. : هو مش سامع ولا إيه ، قربت شوية ، بصوت عالى دكتور فهد
فهد : فيه آيه حور حصل ليها حاجه
ياسمين : لا ، بس …
فهد : فيه آيه ، مدير المستشفى كويس؟؟!
ياسمين : كلهم كويسين
فهد : بعصبية  طب فيه آيه حضرتك مش شايفه إنى فى العمليات و..
ياسمين : جايه أسألك على..
فهد : بعصبية قولى بسرعة فيه آيه و اتفضلي اطلعي من هنا و انا لما اخلص
ياسمين : بدموع كنت هسألك فين الورد إللى كأن فى عربية الإسعاف
فهد : اتفضلي اطلعي بره ده مش مكان ل..
ياسمين : أنا آسفة بس حضرتك مش متخيل الورد ده بالنسبة ليا اي
فهد : … هيكون أيه غير أنه ورد هديه ل حور
ياسمين : طلعت بس الدموع فى عيوني بحاول أعدى علشان حور
***عند حور ***
ياسمين : عامله آيه دلوقتى ي حور
حور : الحمد لله كويسه
ياسمين : اه
حور : مالك؟!!
ياسمين : ب ابتسامه مزيفة مفيش حاجه أنا كويسه الحمد لله
حور : بت مالك اخلصي
ياسمين : معرفتش أيه إللى حصل بينك و بين محمد
حور : بدهشة أيه؟!!
ياسمين: أقصد قالك ايه لا قصدي كشف يعنى
حور : بت كشف إزاى هو انا جايه اكشف علشان تعرفى إنك مش كويسه ؟! مالك؟؟
ياسمين: ههه أمال كأن جاي ليه
حور : بضحك علشان يكشف
ياسمين : مستفزه
حور : بضحك ما أنا عارفه
ياسمين : ابتسمت
حور : حاسه طريقه كلامه غريبه معايا
ياسمين : أكيد شديد زى صاحبه
حور : بدهشة ….
(ربما ترى إنها اشياء تافهه جدا بالنسبة لك ولكن هى بالنسبة لي الحياه )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي المنسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى