روايات

رواية طفلة القاسي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الجزء العاشر

رواية طفلة القاسي البارت العاشر

رواية طفلة القاسي الحلقة العاشرة

تاني يوم الكل صحي بنشاط ومي وسهي الي كانو بيبصوا لبعض بخبث وغرام كانت قلقانة منهم
فطروا ومراد قال ل غرام انو هيروح الشركة هو واسر
غرام كانت مطمنة ان معاها منة وياسمين وبيحبوها وهيدافعو عنها
مي بتلقيح: بس تعرفي ي كنط ياسمين ان كلاب الشوارع بقت هوانم
ياسمين فاهمة هي تقصد اي ف ردت: اه زي كده كلاب الشوارع الي بنعطف عليهم ويبقوا قاعدين عندنا ليل نهار
مي اتحرجت هي وسهي بس سهي اتكلمت
سهي بخبث: دي غرام كنت بديها هدوم مي بعد ما بتقدم عليها.
غرام وكانت خلاص هتعيط: انتي كدابة انا عمري ما اخدت منك حاجة واصلا عمري ما شوفتك انا ماما وبابا كانو مقفلين عليا مبطلعش
سهس بقلة ذوق.: تصدقي انك بنت قليلة الادب ولازم اقوم اربيكي قامت ولسه هتضر’ب غرام ب القلم بس ايد مسكتها وكانت ايد مراد اللي رجع من الشركه ياخد ملف
مراد بصوت جهوري: انا من اول يوم ساكتلك انتي وبنتك انما تتعدي حدودك وتيجي تمدي ايدك علي مراتي لااء دنا انسفك انتي وبنتك من ع الدنيا
سهي بغضب: مانت مسمعتش قلة ادبها كانت بتقولي اي
مراد زاح ايديها بسرعه وربع ايده وقال: وقالت اي بقا
سهي بمسكنة وخبث: بتقولي اني بخلي مي تروح تسرقها وبتقول غليا ست كدابة وقليلة الادب
ياسمين بتدخل: لا طبعا الست دي كدابة ي مراد غرام معملتش حاجة بلعكس بنتها دي وشاورت علي مي بقرف بتلقح عليها بلكلام وحكت له كل الي حصل
مراد بعصبية: اخر انذار ليكم لو ايدك اتمدت ع مراتي يست انتي او بنتك ولو سمعت كلمة مش تعجب عليها صدقيني. تصرفي مش هيعجبكم
مي بانفعال: علي فكرة بقا غرام مش بنت بنو’ت
مراد برق بصدمة من كلامها وغرام شهقت بانكسار وعياط ياسمين ضمتها ليها هي ومنة
محمدي وعمران كانو خايفين من رد فعل مراد
مراد قرب من مي بهدوء وفجأة قلم قوي نزل علي وشها لدرجة انها وقعت
مراد مسكها من شعرها
مراد بغضب جحيمي: دي مراتي يابنت ال….. دي اشرف منك ومن اي حد واه علي فكرة بقا انا د’خلت علي مراتي ومراتي شريفة واشرف منك يا و…..
مي كانت بتعيط وسهي بتترجي مراد يسبها ولعنتها انها اتسرعت بكلامها
محمدي بزعيق: مراد سيبها ونا هتصرف
مراد بغضب: لا ي جدي انا الي هتصرف المشكلة دي معايا انا
محمدي سكت لانو عارف عصبية مراد
مراد مسك مي وسهي وشدهم
_تطلعو دلوقتي حالا تلمو هدومكم القذرة دي ومش عايز اشوف وشكم تاني
مي اخدت سهي وجريت ع فوق
مي بعياط: لا ي ماما انا مش هسكت دانا هوريه ازاي يعمل معايا انا كده
سهي بشخط: اسكتي بقا لولا كلامك كنا هنفضل موجودين بس خلاص انا هتصرف المهم قومي نحضر هدومنا
تحت عند مراد
_تعالي ي غرام معايا
طلعت غرام. ورا مراد ع الاوضة
مراد اخدها في حضنه بحنيه: خلاص ي غرامي متزعليش
غرام بشهقات: انت لو مكنتش لمستني ك كنت هتصدقهم
مراد بلهفة: لالا ي غرام انا واثق فيكي وبحبك
مراد اخدها نايمها علي السرير لانها تعبت من العياط
مراد اتصل ب اسر: تعالي خد الملف ي اسر انا عندي. مشاكل
اسر بتعب: حاضر ي صحبي
اسر وصل البيت واخد الملف من مراد
ومي وسهي نزلو من ع سلم ومراد شافهم
مراد بقرف: ايوة جدعين يلا غورو فداهية واوعو اشوف وشكم تاني بدل والله لحبسكم
سهي اخدت مي بغل وخوف
مراد طلع لمراد غرام كانت لسه نايمة ومراد غير ونام بجانبها وخدها ف حضنو
جه بليل وغرام طلبت من مراد تنزل يجيبو شوية حاجاات هي محتاجاها
مراد وغرام نزلو من العربية ولسه هيدخلو السوبر ماركت
لاكن عربية جت بسرعه وضر’بت نا’ر علي غرام
مراد بخوف: غراااام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى