روايات

رواية طفلة القاسي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الجزء الثاني عشر

رواية طفلة القاسي البارت الثاني عشر

رواية طفلة القاسي الحلقة الثانية عشر

مراد بغضب: انتي اي الي جابك هنا اطلعي بره
ملك بخبث: ليه كده دنا حتي جاية اطمن علي غرام
مراد بشك. وغضب: امم ونتي عرفتي منين بقا ياست هانم
ملك بتوتر: ها اصل اصل انا بعرف كل حاجة عنك ي روحي
مراد اتحرك من مكانو بهدوء هو خلاص كان اتأكد من الشك بتاعو
مراد مسكها من شعرها جامد وضر’بها قلم صاروخ حرفيا
مراد بغضب اعمي: كنت عارف ان الخطة الوس’خة دي منك انتي ي ملك بس متخافيش انتي الي جيتي برجلك وانا حالف اني هقتلك لو حصلها بس حاجة
مراد وهو بينده الحرس: تعالو امسكو الزبالة دي ودوها علي المخزن وروقوها
البودي جارد مسكنها جامد وبيشدوها
ملك بعياط ورعب: ونبي ي مراد سبني مش انا مش انا ي مراد انا بحبك سبني ونبي
مراد بدموع: كنتي هتخسريني احسن حاجة جاتلي ف حياتي اللي عوضتني ونا مبحبكيش ي ملك بكرهك بكرهك ي ملك
ملك كانت بتصوت بصوت عالي جدا لدرجة ان اغمي عليها والدكاترة جت وزعقت
الدكتور بزعيق: اي المهزلة الي بتحصل دي واي الصوت العالي ده فيه ناس مريضة ياعني ممنوع الصوت العالي
مراد بهدوء مخيف: انت لو اتكلمت معايا بطريقة دي تاني ههد المستشفي علي دماغك انت متعرفش مين مراد المحمدي ي دكتور ولا اي
الدكتور بخوف: ا اهلا ي باشا منور
الدكتور خرج والبودي جارد اخدو ملك ودوها المخزن بتاع مراد
مراد قعد بهدوء وغرام كانت مغيبة لانها واخدة بنج
مراد حط ايدو علي شعرها وفضل يملس عليه بهدوء
مراد بحب: بحبك وحبيتك ي غرامي بس فوقيلي ونا هعوضك
عندي مي وسهي
سهي بشر: البت الي اسمها غرام دي انا عايزاها تطلق من مراد
مي بغيظ: ايوة فعلا ي ماما عشان ميلقيش غيري قدامو ونا ابقي حرم مراد المحمدي
سهي بخبث: صدقيني هيحصل بس اتكي ع الصبر ونا هعملها خطة كبيرة
مي بفرحة: ايوة بقا ي ماما فجأيني
في البيت
عمران بحزن: والله البيت وحش من غير غرام
ياسمين بمواساه: هي ان شاء الله هتقوم بالف سلامة هي وحشتني والله وحنان تعبانة ونايمة من ساعت مجينا
محمدي: مراد هيعرف مين الي عمل كده وهو هيتصرف
منة بحزن شديد: غرام دي طيبة اوي معوضاني عن الاخت والصحاب وكل اسرارنا مع بعض من اول مجيت من برا ونا بفضل اتكلم معاها كتير
ياسمين بحب: هتقوم بسلامة ان شاء الله ومدام فاقت يبقي اكيد عدت الخطر
كلهم طلعوا ينامو بس كان البيت مليان ب الحزن
في الصباح
غرام صحيت بتعب ودوخة رهيبة
لقيت مراد قاعد قدامها ع كرسي نايم وماسك ايديها
غرام بضعف: مراد قوم رقبتك هتوجعك
مراد صحي بسرعه: مالك انتي كويسة حاسة بحاجة
غرام بحنيه: اهدي اهدي بس انا كويسة بقولك قوم نام جنبي عشاان رقبتك هتوجعك
مراد برفض: لالا خدي راحتك انتي بس غرام اتعدلت ومراد ساعدها
غرام؛ الكانيولا الي ف ايدي وجعاني اوي وعايزة اخد شور
مراد بارهاق: حاضر ي حبيبي قام وشالها براحة جدا ودخلها الحمام
غرام بكسوف: اي ده انا هعمل لوحدي
مراد بضيق: يشيخة اسكتي ونتي قدرة تقفي اصلا عشان اسيبك لوحدك
غرام سكتت بكسوف مراد اتصل ب منة تجيب هدوم ل غرام
منة حضرت هدوم ل غرام
وصلت المستشفي
مراد ساب غرام قاعدة ف الحمام وطلع اخد الهدوم من منة
مراد باس راس اخته: حبيبتي شكرا تعبتك
منة حضنت مراد جامد وعيطت
مراد بتهدية: خلاص ي منوش هي هتبقي كويسة اهدي بس وكمان هي يومين وهتروح البيت وترجع تاني
منة: طب انا هروح ي مراد وهاجيلكم بليل
مراد بحب: تمام انتي جيتي بعربيتك
منة بتاكيد: آه
مراد: طب كويس خلي بالك. ع نفسك
منة حضنتو ومشيت
مراد دخل وساعد غرام في اللبس
(ملحوظة: غرام لما كانت بتقول ل محمدي ي عمي ده عشان هي مشفتهوش بقالها زمن ومش عايشة معاه واتكسفت تقولو ي جدي اما مراد ف عشان عايش معاها علطول..)
غرام بتعب: انا نفسي اروح بقا ماما وحشتني
مراد بحب: هخليها تجيلك بليل مع منة ي حبيبتي
غرام مسكت ايد مراد وباستها: شكرا ي مراد علي وقفتك جنبي بجد كل حاجة بتبقي ف ضهري وجنبي فيها بجد انت احسن زوج
مراد بحب: غرام انتي متعرفيش دخلتي حياتي غيرتيها ازاي انا بطلت الشرب بسببك وبقيت بصلي وحتي كل حاحة عملتها معاكي ندمت عليها الف مرة وكنت هضيعك من ايدي
كل ده عشان كنت شايف البنات كلها بتحب فلوسي مش انا لاكن انتي وردة بتفرحك ي غرام انتي بسيطة وهادية اوي ومفيش شكر بين الازواج احنا بنكمل بعض
( هنا نوصل رسالة لكل زوج وزوجة ان انتي او انت لازم تقف جنب مراتك تبقي عايز تشوفها ناجحة دايما متبقاش اناني وتكسر فرحتها تعبت ف يوم تقف جنبهت وهي عمرها ما هتسيبك ابنو العلاقة عن حب مش جواز وخلاص الرسالة ان انتم الاثنين بتكملو بعض محدش اهم من التاني انت هتتعب فيوم هتلاقيها جنبك ومعاك وهي تتعب فيوم حقها انك تبقي جنبها ومعاها..)
غرام قربت من مراد وحضنتو ومراد دفن وشو في حنضها باشتياق ليها
مراد بحب: ارجعيلي بقا عايز اشبع منك وحشتيني
غرام بحب: هرجعلك يخوياا اقوم بس من الي انا فيه
مراد باس راسها وطلب ليهم اكل. عشان كانو من امبارح مكلوش
نروح ل شخص
عثمان كان بيرن علي ملك كتير: يووه متردي بقا.. شكلها هتاكل عليا الفلوس بس وربنا اقتلها لو متدنيش فلوسي
عندك ملك كانت مسحوله من الضر’ب الشديد الي حصل بامر من مراد
جه الليل ومنة وحنان وياسمين وعمران ومحمد كانو عند مراد وغرام
حنان قاعدة جنب غرام وعمالة تبوس راسها وحضناها: الف سلامة عليكي يابنتي
غرام بحب: الله يسلمك ي ماما
عمران ومحمدي: احنا لازم نعرف مين الي عمل كدهه
مراد بغضب: انا عرفت
كلهم. بتركيز: مين؟؟!
مراد بعصبية: ملك بنت ال…..
الكل بصدمة: ايه؟؟؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى