رواية طفلة الرعد الفصل الخامس عشر 15 بقلم دنيا محمد
رواية طفلة الرعد الجزء الخامس عشر
رواية طفلة الرعد البارت الخامس عشر
رواية طفلة الرعد الحلقة الخامسة عشر
عددت الايام وجه وقت السفر رعد وملك
رعد بحب.. حضرتي شنطتك؟
ملك بتأكيد.. ايوة حضرتها وكلو تمام
رعد.. ماشي يلا بقا عشان نلحق ميعاد الطيارة.
ملط هزت راسها ورعد قرب منها
_ ملوكتي انا عارف انك خايفة من الطيارة لانك اول مرة تركبيها بس متخفيش ونا جنبك ي روحي
ملك بحب.. ماشي ي رعودي
رعد ابتسم ومسك ايد ملك وركبو العربية لحد ما وصلو المكان الي ياخدو منو الطيارة
وركبو الطيارة وملك كانت خايفة شوية ولاكن رعد كان مطمنها واخدها في حضنو لحد منامت
وبعد عددت ساعات وصلو وكانو في اجمل مكان في مالديف وحجزو ليهم فيلا هناك
ملك. بانبهار.. الله اي الحلاوة دي
رعد بابتساامة.. اي رايك ي قلبي
ملك بفرحة.. ده حلو اوي والمكان ماشاء الله تحفه
رعد بحب.. كويس انو عجبك ي حبيبتي انا عملت كل ده عشان خاطر اشوف ابتسامتك القمر دي
ملك حضنتو وقالت: ربنا يخليك ي حبيبي واكملت بستغراب
_ انت مجبتش معانا رامي لي؟
رعد بابتسامة.. واحد ومراتو بيقضوا شهر عسل هياخد صاحبو معاه ثم هنسافر تاني لندن وهيبقي معانا
ملك بفرحة.. ياعني احنا هنقعد هنا شهر
رعد بحب.. ايوة ي روحي
ملك كانت مبسوطة جدا وشوية ودخلت تاخد شور
طلعت كانت لابسه بيجامه سيتان رقيقة لونها اسود ورعد كان لابس شورت اسود وتيشرت ابيض
رعد بحب.. اي الجمال ده ي حبيبتي ودفن وشه في رقبتها ببتلذذ
رعد بتوهان: ريحتك تجنن ي ملك
ملك كانت مغمضة عنيها ومكسوفة
رعد قرب باسها وو
رامي كان قاعد مع روح في كافية
روح بزهق.. يووه متقول بقا عايز تقول اي
رامي بقرف.. يابت انتي لسانك ده متبري منك
روح بضحك.. طب اخلص
رامي.. بصي ياستي بصراحة الوقت الي اتكلمنا فيه وخناقنا والحاجات. دي كلها خلتني اتنيل علي عيني واحبك ف انا طبعا طالب ايديكي
روح بصدمة.. انت بتحبني انا؟
رامي بستغراب: ايوة اي الاستغراب ف كده
روح بضحك.. دحنا كل يوم بنتخانق ف متخيلتش
رامي بضحك.. قلبك ابيض بقا ي روح وبعدين دي خناقات خفيفة بس متقلقيش نهارك اسود معايا لما نتجوز
روح بتحذير: ولا متقلش ادبك
رامي برفعة حاجب: اي يختي؟ ولا انتي عبيطة ولا اي لا اظبطي كده
روح بضحك.. ههه خلاص خلاص امم ماي موافقة بس هتيجي تطلبني من بابا
رامي: اكيد طبعا. بس هستني صاحبي يجي من السفر واتقدم ليكي ولازم هو يكون معايا مش هينفع اكون لوحدي لان زي منتي عارفة ان اهلي ميتين
روح بابتسامة.. خلاص ماشي بس هفتح كلام مع بابا دلوقتي لما صاحبك ده يجي من السفر هبقي اقولو الا صحيح هو صحبك متجوز؟
رامي.. ايوة متجوز
روح بضحك.. اهاا عشان كده
رامي.. محتاجه لانه اكيد بيعرف يفتح كلام ف قعدة زي دي
روح بضحك.. ماشي ماشي
خلصت القاعدة
ورعد وملك قضوا احلي ايام حياتهم في السفرية وخلص الشهر بحلو كلو وكانو اجمل الشهر مر عليهم
ملك بضحك.. الواحد لازم يجي هنا تاني بقا
رعد بتأكيد.. منا اكيد هجيبك تاني هنسافر كتير يا برنسيسة
ملك بحب.. بجد انت احن شخص عليا انا بحبك اوي ي رعد وحضنتو
رعد بضحك..ونا بموت فيكي بس مش يلا بقا لحسن الطيارة تفوتنا
ملك خرجت من حضنو.. يلا يخويا
رعد برفعة حاجب. اخوكي والله عيب علينا… ولازم. تنزلي الجامعة عشان ده غلط التأخير ده كلو
ملك هزت راسها.. حاضر
رعد وملك ركبو الطيارة وبعد عددت ساعات وصلو الي القاهرة
دخلو الفيلا بتعب
الخدم: الف حمدلا ع سلامة نورتو والله
رعد بابتسامة: ربنا يخليكو طلعو بس الشنط دي
وفعلا الخدامين طلعو الشنط
الدادة: احضرلكم الاكل؟
رعد برفض.. لا ي دادة كتر خيرك احنا يدوبك ننام
الدادة هزت راسها.. ماشي يابني تصبحو علي خير
رعد.. ونتي من اهلة
وملك ورعد طلعو واخدو شور وطلعو نامو بارهاق
تاني يوم الصبح صحي رعد ع فونه الي بيرن
رعد فتح عيونه بضيق ورد: اي بتتصل بدري كده لي
رامي بضحك.. دنا مصدقت انك رجعت من السفر عايز اتجوز بقا
رعد برفعة حاجب.. تتجوز انت بتقول اي يابني
رامي بتأكيد.. انا مستنيك عشان اتقدم لبنت الحلال انا ونت تكون معايا
رعد بصدمة.. وهي بنت الحلال ظهرت امتي
رامي بضحك.. من شهر ونص ي متوحد
رعد بزهول.. ونا معرفش دانت نهارك اسود معايا
رامي.. ياعم خلاص بقا المهم هتبقي فاضي امتي
رعد بتنهيدة: خليها الاسبوع الجاي
رامي بجدية: الخميس الجاي اخر كلام
رعد ببرود.. بس ده بعد بكره مش الاسبوع الجاي
رامي بضحك.. مش هستني انا الاسبوع الجاي
رعد بنفخ.. ماااشي اقفل بقا سبني اكمل نوم ونت شوف شغلك
رامي بغيظ.. مااااشي ناام
قفل رعد وكمل نوم
ملك صحيت بليل
ورعد صحي معاها برضو
رعد بضحك.. خدك ورم من كتر النوم
ملك بتعب.. وقت السفر كتير ي رعد تعبت
رعد بحنان.. معلش ي روحي المهم تبقي مرتاحة بس نامي برحتك
ملك.. ماتيجي ننزل نروح الهايبر نجيب حاجات للبيت
رعد بهزت راس.. ماشي ي روحي
اتغدوا وقامو لبسو ونزلو مع بعض
ركن رعد العربية قدام هايبر كبير
ودخلو مع بعض فيه
كانو بيشترو حاجات
ملك: بقولك ي رعد هجيب حاجة من هناك وهاجي
رعد بهدوء.. ماشي
ملك راحت تجيب حاجة وهي ماشية خبطت في راجل في الستينات
ملك باسف.. انا اسفة
الراجل.. ولا يهمك
رعد جه لما لاقاها اتاخرت بس اتفجأ من الراجل الي واقف معاها
ساعتها عقل رعد راح لسنين ورا
فلاش باك
رعد بطفولة: ماما هو مين الراجل الي معاكي ده
الام بعصبية.. انت لسه منمتش اووف ده راجل جاي يصلح حمام الاوضة خش نام بس عشان مدرستك
رعد.. حاضر تصبحي ع خير
باااك
رعد بصدمة: انت ازاي؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)