رواية طفلة الآرام الفصل السادس 6 بقلم غنوة حبيب
رواية طفلة الآرام الجزء السادس
رواية طفلة الآرام البارت السادس
رواية طفلة الآرام الحلقة السادسة
ريم؛ احنا بعنا بيتنا عشان كنا محتاجين فلوس ودلوقت ما فيش مكان نقعد فيه ف احنا عاوزين نقعد عندكم فترة عشان ندبر امورنا
قاسم اتنهد: بس كده انا افتكرت حصل معاكم مصيبة خلاص يا اختي البيت بيتكم ولو مش عايزة تفضلي معانا انا هجيبلكم شقة قريبة من هنا
سمر بسرعة: لا يا خالي نفضل هنا احسن عندكم
نيفين: البيت بيتكم طبعا هتقعدوا عندنا امال كم ريم عندنا احنا
ريم: ربنا بخليكم ليا
قاسم: تعالوا معايا
….
قاسم: بصي الاوضة دي لسمر واللي تحت ليكي ولو عاوزين تبدلوا مفيش مشكلة
سمر: خالي هو اوضة آرام فين هنا او تحت؟؟
قاسم: لا هنا
سمر: خلاص انا هاخد الاوضة اللي هنا لكن
قاسم: زي ما تحبوا ولو عاوزين حاجة اهلا وسهلا
_________________
آرام : طب لو هما مش مرتاحين هنا كنت خدلهم شقة مش احسن
قاسم: لا هما حابين كده
آرام : طب انا هطلع انام تعبان شوية
نيفين بلهفة: مالك يا حبيبي اعملك حاجة ؟؟
آرام باس ايدها: مافيش يا ست الكل بس نعسان اوي
نيفين: ااااه طب نسيت اقولك ان شغف نايمة
آرام : ومالي انا؟؟
نيفين باحراج : ما فيش اطلع نام يلا
آرام باستدراك وحرج وتوتر: انا تعبان بجد وعايز اطلع انام بس مش اكتر
نيفين وقاسم ضحكوا: تصبح على خير
آرام طلع الاوضة ودخل وشافها نايمة زي الملاك
دخل اخد شاور وخرج شدها لحضنه وباسها برقة
شغف تململت بانزعاج
شغف بنوم: في ايه
آرام: ما فيش يا قلبي نامي
شغف : انا استنيتك ليه تأخرت ها
آرام قرب وباسها : اسف بس كنت مشغول اوي
شغف: طب اكلت
آرام: اه اكلت ف القسم
شغف باسته على خده: تصبح على خير
آرام بصلها بصة غريبة وحضنها وناموا
________________________________
سمر: صباح الخير
قاسم : صباح النور فين مامتك
سمر: خالو احنا المفروض ننزل النهاردة عشان نجيب اغراضنا من البيت وحاجات ضرورية وهنرجع الجمعة انشالله
قاسم: طب خدوا السواق
سمر: حاضر يا خالو شكرا
نيفين: طب بس افطروا ما تطلعوش من غير اكل
ريم: معلش يا حبيبتي عشان مش نتأخر باي
نيفين وقاسم ” ربنا معاكم
_____________________
كانت شغف خارجة من الحمام ولافة فوطة
آرام : صباح الخير
شغف بكسوف: صحيت امتى ؟
آرام : دلوقت
شغف : صباح النور خد شاور عشان ننزل
آرام قرب وحضنها : طب ايه رأيك اساعدك تلبسي
شغف شهقت بخجل: ياااااااااا انا هلبس وانزل ابعد كده
آرام ضحك : طب بوسة يا حلوة
شغف باسته من خده : يلا خد شاور ما تتأخرش عشان عندنا شغل اوي بكره
آرام: شعل ايه
شغف: لما تاخد شاور اقولك يلا وزقته للحمام
_____________________
آرام : صباح الخير
قاسم ونيفين: صباح النور
آرام : انا النهاردة اجازة هنروح انا وشغف لبيتنا ف الجبل
تعالوا معان لو حابين
نيفين: لا يا حبيبي خد راحتك انت ومراتك
قاسم: ما تتأخروش البيت وحش من غيركم
آرام باسهم وطلع هو وعشق
_____________________
آرام في العربية: قوليلي كنتي عايزة تقولي ايه ؟؟
شغف : هو انت نسيت ان بكره عيد الام؟؟؟
آرام: اهااااا كنت ناسي شكرا انك فكرتيني
شغف : هنعمل حفلة لماما نيفين صح؟؟
آرام ركن العربية وحضنها بهدوء وحزن ان شغف يتيمة
آرام بحنية: طبعا يا قلبي
شغف : طب انت مش جعاااان انا هموت
آرام : يا لهوي طبعا هنجيب اكل
___________________بعد فترة
دخل آرام وشغف للشقة
شغف: اللللله المشهد حلو اوي من البلكونة مع المطر هيبقى يجنن
آرام ابتسم: النهاردة هنقضيه هنا عايزك تكوني مبسوطة
شغف حضنته: شكراااااا
بقولك ما تروح تجيب شيبس وحلويات عشان تكون السهرة حلوة ونشوف فيلم
آرام بضحك : حاضر مش هتأخر
بعد ربع ساعة
شغف ف حضن آرام على البلكونة
آرام بزهق: شغففففف انا هموت انا مش بحب المارشميلو والحاجات التافهة دي بلاش تزقيهم ف تمي حاسس نفسي طفل ٣ سنين وبتأكليني غصب
شغف بضحك: طب ازاي مش بتحب الحاجات دي انا مستعدة اكلهم كل دقيقة
آرام بمسخرة: عادي الاطفال بيحبوا الحاجات دي
شغف بغضب: قصدك انا طفلة هاااااااا
إرام بضحك: اه
شغف قامت وحطت ايدها على وسطها : بص يا حبيبي انا ساكتة ومتحملة مش معنى مراتك يعني تهزقني وتقلل من قيمتي انت عارف ان انا قوية والله يا آرام لو قولت طفلةتاني هتشوف وشي التاني وه…….
إرام بصدمة سكر تمها: بسسسسسسسس مالك مالك خلاااص مش هقول طفلة تاني ازاي تقدري تتكلمي بالسرعة دي الله اكبر عليكي
شغف عضت ايده: ايوه بحذرك مش تقول طفلة تاني
آرام بألم: اااه يا عضاضة
شغف بضحك هربت للسرير
آرام لحقها بخبث وشلح حزام البنطلون
آرام بتمثيل الغضب : هعلمك ازاي تعضي جوزك
شغف بخوف” هتضربني؟؟؟
آرام ………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الآرام)