روايات

رواية طفلة الآرام الفصل الثاني 2 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام الفصل الثاني 2 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام الجزء الثاني

رواية طفلة الآرام البارت الثاني

رواية طفلة الآرام الحلقة الثانية

اللي بيسألني عن اسم آرام انه غريب دا اسم من اسماء الغزال يعني مش اختراع من عندي😂
شغف بخوف : عمو قاسم قال عادي
نيفين: اهدا يا حبيبي مالك عادي اخدت اذن ابوك وانا وهو وافقنا عشان نسمة عاوزة شوية حاجات للفرح
آرام حاول يهدي نفسه : شغف قومي من وشي احسن ليكي يلا
شغف قامت بدموع : حاضر
آرام: ماما لو سمحتي نسمة هتسافر مع امير لأمريكا الشهر الجاي يعني دلوقت ما فيش خروج ل شغف ابدا لو عاوزة تطلع مكان تاخد اذني انا عشان انا اللي مسؤؤل عنها
نيفين بخبث: ليه مش ابوك عمها مش هو المسؤؤل عنها؟
آرام بحدة: لا مش بابا انااااا

 

 

نيفين بضحك : طب البنت ما عملتش حاجة بس انت مالك بتنطط كده زي القرد
آرام بعبوس: قرد ؟ انا قر….
ما كملش كلامه وسمعوا صوت ضحكة
شغف ببراءة بضحك: ماما بتقولك قرد 😂
نيفين: اه قرد ولو ازعجك قوليلي عشان اربيه
شغف ضحكت بأعلى صوتها
آرام باستفزاز: ماماااا عمري ٣٤ سنة وبتقوليلي كده 🤨
نيفين قلعت الشبشب وحدفته فيها : اه بنظري عمرك ٣ سنين
آرام بضحك : طب والله بوريكي هضربلك شغف اللي بتحبيها
وراح يضرب شغف بس هي راحت تجري وقعدوا زي لاطفال يجروا ورا بعض
نيفين لنفسها: يارب اشوفهم مع بعض يارب واشوف اولادهم
_______________
شغف بتعب وقفت في الجنينة: خلاااص مش هضحك عليك تاني بس ماما نيفين ضحكتني اوي
آرام وهو بينهج من الجري: ايه اللي ضحكك كل ده هي مجرد كلمة يعني
شغف بضحك: عشان انت كبييير اوي ودايما متعصب وف الشرطة ولما قالتلك قرد تخيلت منظرك لو حد غير ماما قالتهالك هتعمل بيه ايه 😂
آرام بابتسامة : اه ماما طبعا تقدر تحدفني زي قبل شوية
وانتي كمان مسموح ليكي عشان اللي بحبهم بس مسموح ليهم يهزروا معي كده
شغف بفرحة: بجد ؟
آرام ” بجد يا قلب آرام
شغف بكسوف: طب ما تيجي تاخدني مشوار زهقانة وانت ما بتخلينيش اخرج من غيرك واصلا ما عنديش اصحاب
آرام : تكرمي اطلعي جهزي نفسك بكره اجازة والنهاردة هنعمل حاجات اووووي
شغف نطت بفرحة: اشطاااااا
وجرت تغير هدومها
آرام بابتسامة: ياارب ما تحرمنيش منها وتكون بتحبني كمان ._________________________
نسمة بدموع: امير مش عايزة الفرح الشهر اللي جاي
امير بلهفة مسح دموعها: ليه مش انتي بتحبيني؟؟
نسمة بكسوف بعدت ايده : اه بس مش عايزة ابعد عن اهلي دلوقت

 

 

امير بحنية: ما تخافيش كلها سنة لما ازبط شغلي هنيك ونرجع نستقر هنا ف مصر يعني مش عايزك تكوني زعلانة عشان هتكوني معي
نسمة مسحت دموعها : يعني مش هتخلي اهلي يوحشوني
امير بضحكة : لا يا كتكوتة مش هيوحشوكي بعدين انتي عايزة تكوني مع اهلك وانا مستني الفرح بفارغ الصبر وغمزها
نسمة بكسوف: خلااص قوم نرجع الفيلا
امير قرب وباسها من شفايفها برقة ونيمة بتحاول تزقه
نسمة بغضب : ازاي تعمل كده ؟
امير بوقاحة: مش مكتوب كتابنا ولا ايه؟؟
نسمة بنرفزة : قوم نرجع يلا
امير : اسف بس انتي مراتي ومافيهاش حاجة يعني عادي
نسمة ما ردتش
امير بجرأة: امال لما نكمل بعد الفرح هتعملي ايه؟ 😉
نسمة بكسوف زقته وركبت العربية
امير؛ تدلعي لسا شهر وهوريكي يا نسمة
________________________________________________
آرام : خلصتي ؟
شغف من ورا الباب : اه لحظة
وخرجت شغف
آرام بضحك : لابسة الخزانة كلها؟؟
شغف بغيظ: اه برد عندك مانه بعدين مش شايف المطر اللي برا ولا مش مهمة بالنسبالك لو مرضت ولا عا….
سكرلها تمها: بسسسسسس ايه ده راديو واتفتح مالك خلاص ندمت عالساعة اللي هزرت معاكي
شغف بكسوف بعدت ايده: طب يلا ننزل

 

 

آرام مشي قدامها وقال ببرود: مهمة كتير بالنسبالي
شغف فرحت ونزلت وراه
وهي بتركب العربية
…….شغف ازيك ؟
شغف بخوف: انت؟
خالد: جاي اقولك ان…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغك على : (رواية طفلة الآرام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى