روايات

رواية ضي الجبل الفصل الثالث 3 بقلم جهاد موسى

رواية ضي الجبل الفصل الثالث 3 بقلم جهاد موسى

رواية ضي الجبل الجزء الثالث

رواية ضي الجبل البارت الثالث

ضي الجبل
ضي الجبل

رواية ضي الجبل الحلقة الثالثة

جبل / ضى حاااااااسبى وكان ينظر فى اتجاه تانى ضى نظرت لنفس المكان ووجدت قنا.صه مصوبه عليها و سمعت صوت طل.قه وللأسف جت فى صدر جبل واصبح غارق فى دمائه
هناء بصريخ/ لااااااا جبل وجريت عليه
ضى بدموع وشهقات/ ج.جبل قوم هو ماله هيبقى كويس صح جبل قوم
شمس من وراهم بدموع / الاسعاف جايه دلوقتى وربطتله الجرح
هناء وهى تنظر لضى بغضب/ انتى السبب انتى السبب ابنى عيروح منى بسببك منك لله يا شيخه
شمس / مش وقت الكلام ده دلوجت يأمى ده قدر
ضى فضلت ساكته ودموعها بتنزل فى صمت وحست بنغزه فى قلبها
بعد فتره قصيره وصلت الأسعاف واخدت جبل وكان معاه امه وشمس وضى بعد محايله شمس على هناء
شمس دخلت المستشفى بسرعه

 

 

شمس للدكتور / انا شمس الجناوى اخوى جبل لو حصله حاجه هخليها عليها وطيها
اخذ الدكتور جبل واتجه لغرفه مخصصه للمرضى بمستوى عالى جدا
وكان يوجد امام غرفه العمليات كثير من كبار الصعيد بل المصاب هو جبل الصعيد رجل الأقتصاد
[٧/‏٢ ٨:٣٧ م] Jehad 🪄🤍: ولكن جاء من وسط هؤلاء شخص يظهر على عينيه اللهفه يمينأ ويسار حتى رأى هنا وارتمى فى احضانها وهو صقر القناوى شقيق جبل القناوى يشبهه كثيرا لأنه تؤامه ولكنه يعمل فى المخابرات
هناء ببتسامه/ وحشتنى يا ولدى كيفك
صقر بشتياق وهو ينظر لضى بعيونه / كويس يأمى واللى حصل لجبل
هناء / جبل فى العمليات يا ولدى بيطلعولوا رصاصه من صدره منه لله اللى كان السبب وهى تنظر لضى
صقر بتساؤل / مين دى
شمس بسرعه/ بعدين يا صجر مش وقته وهى بتلتفت رأت شخص ينظر لها بحب ونظراته تتحدث عن مدى اشتياقه لها وهو ريان المحمدى صديق صجر العاشق لشمس ولكن قاطع ذلك النظرات صوت الدكتور
الدكتور بتنهيده/ الحمد لله جبل بيه زى الجبل بجى كويس تقدروا تشوفوا
هناء بفرحه/ الحمد لله يارب الحمد لله
( صجر القناوى تؤام جبل ولكن عكس شخصيته تماما ولكن يعمل بالمخابرات وطويل ويشبه جبل إلا عنيه الخضراء )
( ريان المحمدى صديق صقر وجبل ولكن اصغرهم سنتين وهو شب رياضى بشره قمحاويه عنيه عسلى ووسيم جدا )
دخلت هناء وشمس وصقر وريان لجبل الغرفه وكانت ضى تشعر بالغربه وتقف فى جانب وحدها ودموعها تنزل بغزاره
هناء بدموع/ حمدلله على سلامتك يا يا جبل يا ولدى
جبل بتعب / الله يسلمك يأمى
صقر ببتسامه/ حمدلله على سلامتك يا جبل اكده تخضنا عليك ده هى رصاصه
جبل بتوهان وهو ينظر حواليه / معلش باه
شمس لضى / واجفه بعيد لوحدك كده لى يا ضى تعالى
دخلت ضى وهى تنظر للأرض حتى تكلمت
ضى ببكاء/ انا اسفه جوى يا جبل اللى حصلك ده بسببى

 

 

جبل ببتسامه/ لا ولا يهمك يا جمر ده قدر وملكيش دخل بيه
ضى بهدواء/ انا عايزه امشى وهتشوفونى تانى
هناء بحنيه/ حجك عليا يا حببتي مكنتش اجصد انا من خضتى على ولدى مداريانش باللى جولتى
ضى ببتسامه/ العفو خلاص مش زعلانه
بعد يومين خرج جبل من المستشفى وكل ما يدور بعقله من الذى له يد فى ايذاه او ايذاء ضى
هناء / نورت بيتك يا ولدى
جبل / نورك يأمى وكان ينظر لضى
صالح / من النهارده ضى ملهاش خروج لغيط ما نعرف مين اللى اتجرء وحاول يأذيها وهى فى بيت صالح القناوى
صقر / عندك حق يا بوى وانا هزود حراسه الجصر لغيط ما اعرف انى كمان
جبل بضيق/ متتحمقش اكده يا خوى
قاطع كلامهم دخول نوران
نوران بدلع/ جبل مش يلا عشان تطلع اوضتك الكلام الكتير غلط عليك
صقر بضحك/ يا حنينه
صالح / اخرس يا صقر دى هتبجى مرت اخوك

 

 

جبل بضيق/ انا طالع وكمل وهو ينظر لضى ممكن تساعدينى
ضى بتوتر/ حاضر ممكن وكان جبل ساند عليها وهو ايده على خصرها مما اشعل غضب نوران
الحارس/ فى ظرف لجيته على باب الجصر واعطاه لصالح
صالح فتحه واتصدم لما لقى

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية ضي الجبل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى