روايات

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء الرابع عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت الرابع عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة الرابعة عشر

جاسر ومرام بخبث : احنا اشباح المخابرات 😌.

حور بتعجب: اول مره اسمع عنكو صراحه ووبصت ل ادم وفضلو يضحكو 😂😂.

جاسر و مرام بصولهم بغيظ .

مرام باستفزاز: تصدقي انتي كمان مش باين عليكي انك صقر الداخليه اصلا .

حور وقفت ضحك .

حور بغيظ: ادم هي عايزه خناقه صح .

جاسر بغضب: علي فكره بقا انا مكنتش موافق من الاول اصلا اني اجي هنا ولا اشوفكوو.

ادم بغضب: لا ياشيخ واحنا ال متشوقين اوي نشوفك روح العب بعيد بلا اشباح بلا نيلا .

جاسر بغضب : وضر*ب ادم بو*كس ف وشو .

مرام باستفزاز: دي اقل حاجه تخدها يا سياده المقدم .

حور بديق شديد من مرام وراحت ماسكه ف شعرها ومسكو ف بعض جامد.

ادم بغضب : وضر*ب جاسر بو*كس ف وشو .

ومسكو ف بعض كلهم .

مراد و ورد شافوهم وطلعو بسرعه من البحر يحشوهم و اللواء و الوزير و سعاد و ريم شافوهم ماسكين كلهم ف بعض راحو ليهم بسرعه .

مراد فضل يحوش ف ادم و جاسر .

ورد فضلت تحوش ف حور و مرام .

جاسر بغضب : ابعد انت يا سياده رائد بدل ما اتغابي عليك .

مراد بغضب : تتغاابي علي مين ياض يابن ال وبدل ما بيحوشهم مسك ف جاسر هو كمان 😂😂😂.

ورد بنفاذ صبر : صبرني يارب عليهم .

اللواء و الوزير بزعيق: بسسسسسس .

كلهم شافو الوزير و اللواء سابو بعض بسرعه و وقفو. زي الالف .

الوزير بحسره: يا خساره بجد لدرجادي عقلكوو صغير علشان تمسكو ف بعض كده .

جاسر بديق : هما ال بداو ياسياده الوزير .

الوزير بغضب : مش عايز اي كلام بجد خيبتو املي فيكو .

مرام بحزم: سياده اللوزير ال حصل أن حور و ادم اتريقو علينا وغلطو ف حقنا وفاكرين أن احنا بنكدب عليهم وان احنا فعلا مش اشباح المخابرات.

ادم و حور نظروا بديق ليهم .

اللواء: كلام دا صح يا حور انتي وادم .

حور بثقه : ايوه يا سياده اللواء لان احنا بطبعنا مش بنصدق حد يجي يقول لينا أنهم اشباح المخابرات .

الوزير: اعتذري يا حور حالا ليهم .

حور: بس .

الوزير بغضب: اعتذري حالا .

حور بديق : اسفه .

اللواء بحزم: علي صوتك اكتر .

حور بديق اكتر : اسفه .

ادم بديق : بس ال حضرتك متعرفهوش يا سياده الوزير أن ال استاذ ضر*بني بو*كس ف وشي .

اللوزير بسخرية: وهو هيضر*بك بدون سبب برضو يا آدم . بس برضو دا ما يبررش انك غلطان يا جاسر .

اعتذرو لبعض حالا ولسه هيتكلمو بصلهم نظره أنهم يسكتو ويعتذرو لبعض .

ادم بديق : اسف .

جاسر بغضب مكتوم : اسف .

الوزير بص لمرام وقال اعتذري انتي كمان لحور .

مرام : حاضر اسفه .

سعاد بشك : اي الادب دا .

مرام بديق : يعني هحرج سياده الوزير مايصحش بردو .

سعاد بشك: اممم تمام ربنا يكملكو بعقلكوو.

حور بصوت واطي : ادم البت دي مش سهله .

ادم بصوت واطي : خلي الليله تعدي يا حور اهدي .

حور بغيظ : حاضرررر.

الوزير بحزم: تعالو ورايا كلكو .

ودخل جوا الشاليه وقعد ف الصالون علي الكرسي هو واللواء و سعاد قعدوو معاه .

و حور و ورد و ادم و مراد و جاسر و مرام و ريم. كانو واقفين مستنين أمر من الوزير أن يستأذن ليهم أنهم يقعدو .

الوزير : اتفضلو اقعدو .

قعدو كلهم .

الوزير : جاسر و مرام اشطر ظباط ف المخابرات المصريه . ومكنش حد يعرف غيري وانا ال سمتهم الاسم دا لان كانو ممتازين في شغلهم كويس .

مراد بتساؤل: بس يا فندم هما طلعو ف مهمه اي لان انا مسمعتش عنهم قبل كده .

الوزير :ف الاربع شهور ال كانت حور اختفت فيهم .

✨فلاش باك ✨.

كنت راكب عربيتي والحرس كانو ورايا وفجاه لاقيت عربيات وقفت قدامنا ونزلو منها ناس مقنعين وفهمت أنهم عايزين يقتلو*ني وقتها اتشاهدت .

والحراس نزلت علشان تقدر توجهم وتخلص عليهم

ولاقيت كل الحراس ما*تو ولاقيتهم جاين علي عربيتي وطلعوني منها وقت*لو سواق بتاعي .

ولسه الشخص كان هيقت*لني بسك*ينه لاقيتو واقع علي الارض ميت ولاقيت كلو عمال يقع علي الارض ومش فاهم ال بيحصل دا واطيت اشوف لاقيت حاجه حاده كده زي دبوس استغربت ازاي دبوس دا بيخليهم يقعو علي الارض كده .

ولاقيت اتنين جايين من بعيد وكانو لابسيين اسود ومقنعين .

الوزير : انتو مين .

الاتنين نظروا لبعض نظره وبصولو تاني وقلعو القناع .

جاسر: انت كويس يا سياده الوزير.

مرام بخوف: حد اذاك فيهم .

الوزير بذهول : لا انا كويس مفيش حاجه بس انتو مين وعرفتو منين ان المجرمين دول هيقتلو*ني .اياكو تخبو حاجه عني .

جاسر بهدوء : اول حاجه لازم نمشي من هنا ونوصل حضرتك لبيتك واحنا هنفهمك علي كل حاجه.

مرام : متقلقش يا سياده الوزير احنا ظباط عادين مش هناذي حضرتك بشي .

اللواء اطمن ليهم شويه و وافق أنهم يوصلو لييتو .

وركبو العربيه .

الوزير بتساؤل : عارفين بيتي ولا اعرفكم .

مرام بثقه: اكيد يا سياده الوزير .

جاسر بثقه: وكمان عارفين بيت سياده اللواء واكمل بغرور وثقه كبيره وكمان عارف بيت صقور الداخليه و المقدم ادم و رائد مراد.

الوزير بصدمه: شكلكو وراكو سر كبير ولازم اسمعكو .

مرام و جاسر : اكيد يا سياده اللوزير .

و وصلو قدام بيت الوزير .

و نزلو من العربيه و دخلو علي غرفه المكتب .

الوزير قعد علي الكرسي المكتب وأمرهم بجلوس .

الوزير : اتكلمو سمعكو .

جاسر : احنا بنكون ظباط عادين ف الشرطه لاكن احنا بنعرف كل حاجه عن الداخليه و المخابرات لينا ف كل حاجه محدش بيقدر يهزمنا انا ومرام مراتي .

مرام : احنا اول عرفنا حضرتك انك ماشي من المديرية وهتوصل علي البيت شكينا أن هيحصل حاجه وفعلا إحساسنا كان صح وبسرعه انا وجاسر لبسنا بدله المهمات ال صنعتها. بنفسي و ركبنا بسرعه

الموتسكلات وفورا وصلنا لحد عندك والحمد لله ف الوقت المناسب وانقذناك منهم وطلعو ناس عايزين يختلو*ك .

جاسر: محدش يعرف أننا بنكون متخافين غير حضرتك دلوقتي .

الوزير بنبهار: تعرفو انتو بجد رمز من القوه والشرف انكو تبقو من المخابرات المصريه.

جاسر و مرام بصو لبعض بنظره انتصار وفرحه ❤️.

الوزير بفخر : انا مبسوط منكوو وال عجبني فيكو انكو أذكياء ماشاء الله عليكم وبرافو علي مجهودكم الرائع اسعدتوني جدا . وأكمل ب بفخر من انهارده انتو هتتعينو ظباط ف المخابرات المصريه.

جاسر و مرام بفرحه : بجد يا سياده الوزير.

الوزير : كلامي مره وحده بس مش بعيدو تاني يا مرام .

الوزير بتفكير : من انهارده لقبكوو هيبقى.

                   (اشباح المخابرات 😌).

استوب .

جاسر :يبلغ من العمر ٢٨ سنه طويل القامه بشرتو بيضاء و عيونو بني اللون .

مرام :تبلغ من العمر ٢٤ سنه متوسطة الطول بشرتها بيضاء وعيونها لون البندق ❤️.

نرجع ❤️

مرام و جاسر بصدمه : يعني احنا دلوقتي ظباط ف المخابرات وكمان لقبنا اشباح المخابرات 😳 مش مصدقين بجد .

الوزير : خلاص مدام مش مصدقين هخليكو زي ما انتو .

مرام و جاسر بسرعه : لاااااا مصدقين خلاص .

الوزير بضحك : تمام دلوقتي عندو كام سنه واسمكو اي كامل .

جاسر : اسمي جاسر السيوفي عمري ٢٨ سنه خريج كلية الشرطة.

مرام : اسمي مرام الشاذلي عمري ٢٤ سنه خريجه كليه شرطه.

الوزير : تمام سجلتكو ومن بكره هتتعينو أن شاء الله ف المخابرات المصريه ب التوفيق ليكوو.وهيكون سر ما بينا مفهوم .

مرام و جاسر :مفهوم. شكرا سياده الوزير .

مرام بشكر : بجد انت حققت حلمنا ومش هننسا ابدا وقفتك معانا .

الوزير : شكرا ليكو انتو علي انقاذي انا ال خلاني اقدملكو الخطوه دي هو ذكائكم يا مرام .

جاسر بثقه: هنكون عند حسن ظنك فينا يا سياده الوزير.

الوزير : وانا واثق من دا يا جاسر .

مرام : حضرتك ممكن نمشي عشان نكون جاهزين لبكره .

الوزير : هتمشو بس قبل ما تمشوو.

اي هي ال حاجه ال حاده ال قتل*تو بيها المجرمين دي .

جاسر بفخر : دي فكره مرام وهي تقدر تقولك اي هي .

  مرام الموضوع كا الآتي 😉 👌

مرام : هي شبه الابره بس صغيره دي عباره عن عبوات صغيره وداخلها سم قا*تل بشتري ابر وبخدهم علي المعمل عندي ف البيت و عندي زي جهار كده بقدر احط ف الابر ويخرموو من جوا و وبخلص تخريم الابر .

افتح ال جهاز تاني حاطه ف ابره كبيره وداخلها سم .

بحط في الابر الصغيره واضغط علي رقم من الجهاز و يبدأ يشغل الابره الكبيره و تبدأ تدخل بسن بتاعها داخل الابر صغيره و يدخل فيهم السم .

وبضغط علي رقم تاني عشان يقفل العبوات كويس .

بعدين بيكونو الابر كلها جاهزة بحطهم ف صندوق كبيره وكل مابيكون في مهمه جديده بخدهم وبيكون معايا زي عصايه كده فيها خرم من ناحيتين بحط فيهم الابره واكون مسبتاها علي الهدف بظبط واروح نفخه ب فمي ف العصايه بتطير الابره ف اتجاه الشخص واول ما الابره دي تدخل جسم انسان بيمو*ت فورا بس كده .

الوزير بذهول 😳: انتي جبتي الفكره دي منين دا محدش فكر ف الفكره دي ابدا ولا حتي جات ف بالنا . انتي بجد موهوبه يا مرام وبكده انا قررت انتو وصقور الداخليه و ادم و مراد هتبقو فريق واحد .

مرام بديق : ممكن يا فندم بلاش خلينا احسن لوحدينا .

جاسر بديق : معاها حق يا فندم مش عايزين اختلاط . بحد احنا لوحدنا هنقدر نهزم اي حد أن شاء الله لو الف حتي .

الوزير : واثق من دا يا جاسر بس انتو لو اتعاونتو سوي العالم كلو هيبقا ف امان بوجودكو سوي .

مرام : يافندم بس .

الوزير بمكر: يعني يرضيكو كلمتي تتكسر .

جاسر و مرام : ابدا يا فندم منقدرش .

ونظروا لبعض بديق أنهم موافقين .

احنا موافقين يا فندم .

الوزير : تمام اوي زين ما عملتو .

باك ✨.

الوزير : طول الاربع شهور دول كنت بشوف مهارتهم

وكانو يستحقو فعلا الاسم دا . اختارت انكو. هتبقو فريق واحد ومش عايز اي نقاش مفهوم .

مراد بانهبار : الصراحه برافو عليكو تستاهلو اني اسقفلكو . شاف حور بتبصلو بانو يسكت وسكت .

ورد ضحكت علي جنب هي و ريم وسعاد 😂.

مرام بذكاء : عارفه انك غيرانه يا حور بس مش لازم تبيني كده وتبصي لمراد انو يسكت .

حور بغيظ وبصوت واطي : ادم لو مسكتتش هقوم عليها .

ادم : اهدي يا حور الوزير قاعد وخلاص احنا غلطانين وطلعو فعلا ظباط ف المخابرات هدي نفسك شويه .

حور بديق : ماشي وبتتواعد ل مرام .

الوزير: انا كنت عارف من الاول انكو مش هتتفقو بس لازم تتفقو لان في مهمه كبيره محتاجكو فيها .

كلهم بصولو باهتمام .

سعاد : انا هقوم اعملكو شاي وجيالكو تعالي ساعديني يا ريم .

ريم : حاضر يا ماما سعاد. وقامت وراحو يعملو شاي .

الوزير : لازم شهرين جاين دول تتمرنو كويس اوي لان انتو داخلين علي مهمه جامده جدا وعايزكوو تكونو فايقين كويس جدا . مفهوم .

كلهم : مفهوم .

الوزير : ٣عصابات تجار سلا*ح هيتجمعو سوي ف دوله فرنسا وعايزين يختالو كل الشرطه ال فيها و ورائيس كمان. و الوزراء و طبعا كل دا مخططينلو هيبقا ف شهر يوليو واحنا ف شهر مايو دلوقتي قدامكو شهرين بظبط طبعا احنا مش هنستنا لحد ما شهرين دول يخلصو و تروحو فرنساا تخلصو عليهم هناك . دا مش هيحصل .

كلهم : المعني معادا حور و ورد و مرام .

حور بذكاء : هنخلص عليهم واحد واحد منغير ما يسافرو فرنسا ونقت*لهم هناك .

ورد بدهاء : المعني اكتر أن احنا هنروح لكل عصابه ونخلص عليهم واحد واحد .

مرام بثقه : هنروح كلنا مع بعض وهنخلص علي كل عصابه بدون ما العصابه تانيه تدري .

اللواء : كل اتنين منكو هيروح لعصابه دا افضل حل انكو تخلصو عليهم ف نفس الوقت وبكده فرنسا هتبقا ف امان .

الوزير : كلامك صح يا سياده اللواء المهم دلوقتي شهر كامل هترتاحو في ❤️ ف هتاخدو شهر اجازه وهتبداو ف المهمه الشهر ال بعدي أن شاء الله.

كلهم تمام يا فندم .

ادم : عايز اسماء عن كل واحد منهم.

الوزير بابتسامه : كنت متاكد انك انت اول واحد هتسالني سوال دا يا آدم .

ادم اكتفي ب بابتسامه .

الوزير : اول زعيم مافيا اسمو تشارلي تشيليك .امريكي وعندو رجال كتير ويعتبر هو اقوي واحد فيهم وهو صاحب فكره تدمير فرنسا .

تاني زعيم مافيا مارلي تشاندك . اسباني بيكون نفس دماغ زي تشارلي بس تشارلي اقوي منو .

تالت زعيم مافيا هوان باو .صيني وممتاز ف الدفاع عن النفس و الكونغ فو.

مراد : مفهوم يا فندم مين بس مين هيروح مع تاني و وعلي اني بلد .

اللواء و الوزير : حور و مرام هيكونو سوي وو .

حور و مرام بغضب : وقامو وقفو مستحيل ابدا .

الوزير بغضب وقام وقف .

احنا عيال صغيره ولا اي احنا ف مهمه صعبه دوله بحالها ف خطر وانتو جاين ترفضو تكونو سوي اكبرو شويه بقا .

وفجاه حس بالم ف دراعو ااااه .

كلهم قامو بسرعه عليه ومسكو .

حور بخوف : اهدي يا سياده الوزير هنعمل ال انت عايزو .

مرام بخوف : موفقه ان انا وهي نكون سوي بس ارجوك متزعلش .

الوزير ابتسم بمكر هو و اللواء .

مراد و ادم و جاسر لاحظوا دا .

ادم بخبث: ياترا دراعك وجعك اوي ولا نص نص يا سياده الوزير .

الوزير بقلق مزيف: قصدك اي يعني يا آدم .

ادم بخبث : لا ابدا الف سلامه عليك .

ورد بصوت واطي : واخدت ادم بعيد وقالت ادم دا وقت هزار .

ادم : دا بيمثل انو دراعو وجعو علشان يوافقو يبقو سوي .

ورد بضحك : عارفه دا لان الوزير مش بيشتكي من حاجه اصلا .

مراد دخل ف موضوع معاهم .

مراد : أما الوزير دا طلع لعيب خلاهم ف ثانيه يوافقو .

جاسر دخل وسطيهم وسابو حور و مرام مع الوزير ممكن ادخل معاكو ف كلام .

ادم ببرود. : لا .

ورد : ادم عيب بقا .

ادم : بهزر يا ورد الاه.

مراد بضحك: كده كويس انكو اتصفيتو .

جاسر بضحك: ناقص الاتنين ال وراء دول .

ورد بضحك : لازم الاول ياكلو بعض وبعد كده هيبقو. كويسين مع بعض .

مراد بضحك : الله هيبقا في مسلسل جديد مع مسلسل حور و ادم ومسلسل تاني هيبقا حور و مرام

ادم بغيظ : و داس علي رجل مراد .

مراد بالم : ااااااه .

ادم بسرعه كتم صوت مراد

اللواء : في اي .

ادم : ابدا مفيش جالو شد عضل ف رجلو .

اللواء : تمام .

الوزير : انا كويس خلاص سبوني .

حور و مرام: هنكون بس مع بعض لأجل حضرتك بس .

الوزير بنفاذ صبر: تمام موفقين .

وبتيجي سعاد ب الشاي هي و ريم .

سعاد : اتفضل شاي يا سياده الوزير .

الوزير بأسف : معلش يا سعاد هانم هتطر اروح البيت

سعاد : اشرب شاي طيب قبل ما تمشي .

الوزير : اسف مستعجل وقت تاني يا سعاد هانم .

سعاد : خلاص مش هعطلك يا سياده الوزير.

اللواء : وانا كمان همشي معاه عايزين حاجه .

كلهم: برعايه الله.

ريم كانت قاعده معاهم ممشيتش .

سعاد : انا هروح اريح شويه يا ولاد.

ريم : وانا كمان يا ماما سعاد خديني معاكي .

مراد غمز لورد و انا كمان عايز انام يلا يا ورد .

ورد بنفي: لا مش عايزه انام انا.

مراد بخبث : اممم ماشي وشالها ومشي بيها .

كلهم فضلو يضحكو علي خفه دمو 😂❤️.

وراح بيها اوضتهم .

ورد بخجل: نزلني يا مراد عيب كده .

مراد بحب : ششش وووو

نسييبهم بقا لوحديهم ونرجع للصالون .

ادم : تعالي يا جاسر نروح اي كافيه.

جاسر : تمام يلا بينا .

وسابو حور و مرام لوحديهم .

حور و مرام نظرو لبعض نظرات مخيفه وفجاه حصل كارثه 🤌.

ف امريكا ف سجن نيويورك بتحديد.

مالك بغضب: اول ما هطلع من هنا مش هسيبك يا حور الا لما اخلص عليكي .

وفجاه لاقا الباب اتكسر وبيدخل منو شخص .

مالك بصدمه: ان…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقور الداخلية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى