روايات

رواية احببت خادمة الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد

رواية احببت خادمة الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد

رواية احببت خادمة الجزء السادس

رواية احببت خادمة البارت السادس

احببت خادمة
احببت خادمة

رواية احببت خادمة الحلقة السادسة

رواية «احببت خادمة»
الفصل /السادس
طاهر: تتجوزيني
فيروز بصدمة: اي اتجوزك؟
انت واعي انت بتقول اي
طاهر: اكيد عارف بقول اي كويس مالك مصدومة؟
فيروز: انت مستزعب انك عايز تتجوز خدامة؟
طاهر: مش هتبقي خدامة لما تبقي مراتي
فيروز بزهول.. طب وشكلك قدام الناس والصحافة
طاهر بجدية: وهل فيه حد من الصحافة او الناس يعرف انك بتشتغلي هنا
فيروز.. ايوا بس مش بس كده سوزان هانم لو عرفت حتي انك بتفكر ف كده بس. مش هتسكت
طاهر: وهي مالها هي اساسا مش امي وملهاش عليا حاجة وكده ولا كده هي مشيت من البيت
فيروز: طاهر بيه ده جواز مش لعب ياعني لازم تفكر انت. بتختار اي كويس الي زيك يختار حد من الطبقة الي منو والي زيو وكمان الي مكمل تعليمو
طاهر
لا علي فكرة مش شرط وكده كده انا هقدملك في جامعه انتي هتكملي تعليمك بس ده ميمنعش اني اتجوزك وانا مباخدش الحكاية ب الفلوس ياعني مثلا انتي مش زي سوزان هانم كده
فيروز بفضول
هي عملت اي
طاهر بشرود
مش حابب اتكلم دلوقتي سبيني ونا هقولك في الوقت المناسب
فيروز
الي تحبو بس صدقني انا خايفة علي منظرك
طاهر
فيروز احنا هكتب الطتاب بس مش هنعمل فؤح لظروف شغلي بس طبعا هعلن جوازي منك والصحافة هتنشر الخبر ده
فيروز بسخرية.. ااه ويبقي الخبر جامد بقا تم عقد قران طاهر سليمان الجارحي علي الخادمة فيروز
طاهر بضحك
انتي بتعملي افلام لي يابنتي متقلقيش من حاجة
فيروز.. انت عاوز تتجوزني لي؟
طاهر.. محترمه وامينة وعجباني
فيروز برفعة حاجب
عجباك
طاهر بضحك: مش الي ف دماغك انتي عجباني كشخصية
فيروز.. اااه طيب عموما اديني بقا فرصة افكر
طاهر.. تفكري اي انتي موافقة اصلا خلاص
فيروز.. والله طيب ماشي
طاهر.. كتب الكتاب بكره
فيروز.. يلهوي بكره اي
طاهر.. متقلقيش كل حاجة تمام
فيروز.. ااه دانت مظبط بقا
طاهر.. ايواااا
فيروز ضحكت وطلعت الاوضة
اسماء.. مالك مبتسمة بقا
فيروز.. فيه حاجة غريبة حصلتلي
اسماء بستغراب.. واي هي
فيروز.. طاهر بيه اتقدملي
اسماء وهي بتحاول تستوعب.. اتقدملك اتقدملك انتي ي فيروز؟؟؟
فيروز برفعة حاجب.. ونا معفنة ولا اي
اسماء.. مش قصدي طبعا بس ياعني انتي مش شايفة احنا شغالين. اي؟
فيروز.. لا وكمان اي ي اسماء كتب الكتاب بكره وهيعلن جوازو مني دي سوزان لما تشم حبر هتولع الدنيا
اسماء بضحك.. انتي بتقولي فيها دي مش بعيد تمسكنا احما الاثنين ترمينا برة
فيروز.. ده مش بيتها ي اسماء
اسماء.. خلاص ياختي تمام
فيروز.. ماشي انا هنزل اعمل بقيت حاجة
اسماء هزت راسها ونزلت فيروز
في بيت سهي ومايا
سوزان.. احنا لزم نفكر في فكرة تاني احنا مش. هنسيبو يتجوز الي غلي مزاجه
سهي بضيق… انتي مش شايفة عمل معانا اي
سوزان
انا فكرت في فكرة خطيرة
سهي ومايا.. اي هي؟
سوزان: هنعمل *******
سهي.. دانتي بتفكري صح بقا وافرض منفعتش
سوزان: عندي فكرة تاني بس دي هنعملها لو دي منفعتش
سهي.. تمام كده حلو بقا
عند طاهر وياسين
ياسين.. فيه مشاكل في الشغل ولاظم انت تحلها ي طاهر
طاهر بستغراب.. مشاكل. اي يابني
ياسين.. في ناس بتحاول تسرق الورق الي هيخليك تخسر الشركة ويدخلك ف مشاكل محناش قدها
طاهر. ومين ده
ياسين.. لسه منعرفش هو حد من الشركة بقالو كذا يوم بيحاول ياخد الورق بتاع. الصفقة واوراق تانيه تخص الشغل مهمة
طاهر
بعد يومين.تلاته كده هروح واشوف الحوار ده
ياسين.. طيب مالك بقا مش ع بعضك
طاهر.. انا اتقدمت ل فيروز
ياسين بصدمة: ايه؟
طاهر حكالو كل حاجة
ياسين.. ده الحب ولع ف الدرة بقا
طاهر.. مش عارف ي ياسين بس حاسس اني عايزها تكون اكتر من. شغالة عندي حاسس اني عايز اتجوزها فعلا
ياسين.. سبحانو دانت البنات بتترجاك تتجوزها اصلا
طاهر.. بس دي مش زيهم دي عندها كرامة انها مبتعملش كده
ياسين.. ونا برضو شكلي بحب حد. ومهتم بيه
طاهر.. اوعا بقا مين ي معلم
ياسين.. لما الموضوع يبقي صحيح هقولك وهتعرف.. بس خلي بالك سوزان هطربق الدنيا علينا
طاهر.. تولع
ياسين بزهق.. انت حر بقا انا قولتلك بس طبعا احنا مش. هنسكت لها
طاهر هز دماغو واليوم خلص والكل نام
تاني يوم صحي طاهر علي رنة تلفونو
طاهر بنوم
في اي يابني
يوسف.. افتح النت وشوف الي نزل عليك
طاهر استغرب وقفل وفتح النت لقي عددت منشورات ليه ومكتوب فيها وعليها صورتو هو ومايا مكتوب فيها
خطوبة رجل الاعمال طاهر الجارحي علي ابنة خالته مايا
طاهر بعصبية ورمي تلفونو ف الارض.. ي ولاد الك’لب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت خادمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى