روايات

رواية صعيدي احتجزني لنفسه الفصل السادس 6 بقلم سلمى أسامة

رواية صعيدي احتجزني لنفسه الفصل السادس 6 بقلم سلمى أسامة

رواية صعيدي احتجزني لنفسه الجزء السادس

رواية صعيدي احتجزني لنفسه البارت السادس

رواية صعيدي احتجزني لنفسه الحلقة السادسة

حنبدأ القصه من الاول
ادهم..اللي حصل هو ان انا بحبك يا رضوي وانت ماكنيش بتعتبريني غير اخوكي حتي كلمه حبيبي قولتهالي اكني اخوكي ولما جيت اقولك بحبك قولتيلي
فلاش باااك
ادهم..رضوي انا عايز اقولك علي حاجه
رضوي ..وانا كمان عايزه اقولك علي حاجه
ادهم..قولي انتي الاول ايه
رضوي بفرحه..طيب انا بحب
ادهم بصدمه..ايه بتحبي بتحبي مين
رضوي..واحد معايا اسمو فارس هو صديق سيليا انا كنت معجبه بي بس طلع هو كمان بيلمح وباين كدا هو كمان بيحبني وحايجي يتقدملي انشاءلله
ادهم..طب وانا
رضوي باستغراب..انت ايه
ادهم..انا بحبك يا رضوي
رضوي..بس انا بعتبرك اخويا يا ادهم ومافيش اي حاجه تانيه من ناحيتي ليك
ادهم..بس
رضوي..ادهم ابعد عني انا بحب فارس ومش مستعده اخسره لاني مصدقت الاقي واحد زيه وصدقني انا حبعد وانت كمان واي مشاعر ليك نحيتي الغيها
ومن هنا بدأت اتسرع واعمل الغلطه اللي لحد الوقتي ندمان عاليها
بعد ايام من الارتباط بدأت احس بالغيره والتسرع مكانش في فدماغي حاجه الا ان انتي خلاص بقيتي لحد تاني واللي عرفته ان سيليا تعرف فارس هي كمان وان هي اصلا اللي معرافاكوا علي بعض فباقيت عاوز اوقعكوا في بعض عشان تخسري فارس بس نسيت البريئه اللي دخلتها في الموضوع نسيت ان انا فكرت فيا وفيكي ونسيت سيليا وجه فدماغي اعمل النصيبه دي لما شوفت سيليا وفارس مع. بعض
فارس بفرحه..انا قولتلها يا سيليا واخيرا قولتلها وعرفت ان هي كمان بتحبني انا مش عارف اقولك ايه انا من غيرك ومن غير كلامك مكنتش حعرف اقول اي حاجه بجد بجد شكرا
وبتلقتئيه وبدون اي مقدمات احتضن فارس سيليا بفرحه وفي نفس الوقت طلع ادهم التليفون وصورهم وفي يوم كان فارس كالعاده بيكلم سيليا لانها زي اخته عادي وادهم كان مراقب. فارس
فارس وسيليا قاعدين بيتكلموا في موضوع شغله وعالي البنت اللي عايزه تخربلو الشغل بتاعه
سيليا..طب وحتعمل ايه
ادهم بزهق..معرفش دي مصدقت لزقت فيا ومش عايزه تسيبني في حالي
سيليا..طب معلش اهدي
ادهم..ولاهي العظيم انا ماكنتش حاططها في دماغي وبعدين هو عشان كلمتها كلمتين حلوين تقولي خلاص ان هي بتحبني وانا اصلا مش بطيقها
سيليا ..ولاهي ولا انا
وعد يومين ولا تلاته رحت وريتهاك وانتي لما شوفتيها فضحتي سيليا وانفصلتي عن فارس وماسبتهوش حتي يوضحلك
رضوي بزعيق..انا افتكرتك اختي امش امشي اطلعي برا وعماله تقوليلي حقربكوا من بعض ومش عارف ايه وانتي اوسخ من الوساخه براااا وانت انا مش عايزه اشوفك تاني انت فاهم اطلع برا يا فارس واياك المحك
فارس..يارضوي افهمي…
رضوي..انا مش عايزه افهم حاجه اطلعوا برااا وانتي يا سيليا انسي ان ليكي بنت خال انتي فاهمه
وسافرتي ومن هنا انقطعت علاقتك بفارس وبيا لما قولتلك بحبك وقولتي انك ماينفعش تقعدي وقررتي تبعدي عن سيليا
بااااااك
نظرت رضوي ودموعها تتساقط بغزاره بسبب اللي سمعته ووقعت مغشي عاليها انتفض ادهم وشالها طلعها غرفتها هو واللي متواجدين
عند جابر
انتفض واقفا..الو الو عمي رد عليا الو
وذهب سريعا الي عمه والد سيليا
وبعد عده ساعات ليست بقليله وصل امام فيلا والد سيليا راي الباب مفتوح اخرج سلاحه ودخل الي الداخل وتوقف بصدمه عندما راي عمه ساقط غارقا بين دمائه
في المستشفي
فتحت عيناها ببطئ واستمعت الي تلك الممرضه
الممرضه..انسه سيليا انتي كويسه حضرتك شيفاني
هزت راسها بالرفض
سيليا باستغراب.:انتو قافلين النور ليه ايه الضلمه دي
الممرضه..حضرتك النور منور انتي مش شايفه
سيليا ورفعت يدها بارتعاش لتدعك علي عيناها عده مرات وفتحتهم ببطء
الممرضه..حضرتك شيفاني
سيليا بدموع..انا مش شايفه حاجه مش شايفه اي حاجه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدي احتجزني لنفسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى