روايات

رواية صراع الحب الفصل السادس 6 بقلم سارة

رواية صراع الحب الفصل السادس 6 بقلم سارة

رواية صراع الحب الجزء السادس

رواية صراع الحب البارت السادس

رواية صراع الحب الحلقة السادسة

✨الأخير✨
فجأة بصوا حواليهم.. وما ان طارق قد اختفى
غير موجود..
بعد وقت طويل… كان مستنيها ف المستشفى.. كانت فرح واقفة برضو

_انت جيت لية؟! انت السبب ف كل دة جاي لية ها
=فرح.. اهدي وخلينا كويسين دلوقتي مش وقتو
_امال امتا وقتو يماما.. انتو عاوزين اي تاني
كل حاجة حصلت وبتحصل انتو السبب.. بسبب انو بابا دايما ماشي ورا كلام اخواته حتى لو هيجي علينا
ازاي قدرت تستسلم وتخطبها لطارق
وما ان السكوت اطلقه برد صدم فرح: ايوا يافرح.. وهتتجوزه
بصدمة_انت بقول اي؟ ولسا بتقول كدة كمان.. انت حتى مش فارق معاك انها حاليا بين الحياة والموت
انا….
=هشش. اسكتي بقا كفاية وجع دماغ
(كل الكلام دة كان تحت انظار سليم اللي مكنش مركز ف اي حاجة منه غير ان سارح ووشه للسما.. ومغمض عينه بالم.. ولاول مرة تظهر شخصيته الضعيفة ويضعف كدة.. ودموعه بتتساقط من عينه
ومستني يسمع بس انها كويسة
هو شاف ان الدكتور قال انها كويسة.. لكن مش متطمن
بالفعل خرج
فسالته فرح: قولي كويسة
_تمام اهدي اهدي.. من غير توتر. هي كويسة الحمدلله نجحنا ننقذها لكن.. محتاجة تكون ف العناية شوية
الحالة مش احسن حاجة
لازم تكون تحت نظري لحد ما اتاكد انها كويسة
الخبطة اثرت بشكل جامدة….
_شكرا… هو مش ممكن ادخلها؟
=لا اهدي بس شوية.. مش هينفع دلوقتي خالص
استني شوية وهحاول يافرح اساعدك تدخليلها.
_شكرا
=العفو يافرح مفيش حاجة بعد اذنك
_اتفضل
بتنهد: الحمدلله
=الو.. نعم ياعفاف
طيب طيب جاي
_جاي!!!
=ايوة ي فرح.. همشي
نبيلة: في اية ياعز
=هي تعبانة اوي ومفيش حد معاها..
لازم اروحلها
فرح بسخرية: لا الف سلامة اوي
=انا ماشي من وشك احسن
_مع اسلامة
(استنت مابين التوتر والتعب.. وفضلت موجودة
بعد شوية قال ان مفيش حد هينفع يدخل
كان الوقت طول
بعد الحاح كبير من فرح على نبيلة انها تمشي وترتاح ولما تفوق هتكلمها.. وافقت نبيلة ومشيت)
_سليم.. انت هتفضل واقف كدة
=متفكريش… لاني مش همشي يافرح.
انا لازم اشوفها
مش همشي ابدا
_لية ياسليم.. طب اوعدك اول لما تفوق…….
=متكمليش.. انسي
_اوف.. براحتك ياسليم
بيكون سليم عايز يشوفها
بيتسنى وبيلاقي مفيش حد موجود.. وفرح نامت مكانها
بيستغل الفرصة وبيدخل من غير ما حد يشوفه
واول ما بيبصلها بيحس انه مكسور وحزين
وبيبصلها ب الم
وعيونه كلها حزن ودموع
وبيقرب ويقعد قدامها
ويركز فيها ويسرح بعيون ملينا دموع وحزن
وبينطق: مش عارف لية عملت كدة… لية زعلتك مني
حقك عليا… يمكن مكنتش عايز اعلق نفسي بيكي بعد اللي قولتيه… حسستيني انك هتبعدي
ونا معرفش اعيش فبعدك
حقك عليا اني زعلتك
_مش مينفعش تدخل من غير ما تقول برضو ي استاذ
=بصدمة=انا…
بابتسامة: تمام تمام.. مفيش مشكلة انا هنقلها اوضة تانية دلوقتي.. الدكتور قال طالما كويسة يبقى خلاص
وتقدر تشوفها براحتك
=بجد.. شكرا شكرا
_تمام اتفضل دلوقت
««
(سليم فضل ساكت.. حتى مرضاش يقرب جمب فرح علشان يعرف يدخل لسارة براحته.. ويقدر يتكلم
وفعلا بيدخل تاني..
وبيقعد جمبها تاني.. وبيتكلم معاها وكانها صاحية.. بس كلام ميعرفش يقولهولها وهي صاحية…
بس جت فرح
_انت مقولتليش لي ان ممكن اشوفها
=مكنتيش نمتي طول اليل سبتك
_اوف…
طب هي مفاقتش
=بحاول اتكلم علشان تفوق
_حببتي عانت.. اكيد مش مرتاحة انا حاسة بيها
=ان شاءلله هتبقى كويسة
_مش ناوي تقولي لي بعدت كدى.. ولية مش بتسالها عن حالها بنفسك ولية بتدارى منها
=خايف
_خايف من اية
=تبعد عني…
_ازاي يعني انت عبيط بالعكس
=مانتي مش، هتفهمي دلوقت
مش مهم.. عديها
_لا فهمني.. كدة انت ال بتبعد
=ايوا.. بحاول ابعد علشان متعلقش بيها وهي مش ليا ومش عاوزاني..
المهم دلوقتي انها تفوق.. انا حتى فشلت ابعد قدام حنيتها ال ظهرت فجأة
_طول عمرها كدة
لكن كانت بتخاف من دخول الاشخاص فحياتها. لان دايما كانت بتخرج من العلاقات مجروحة… وعمرها ما شافت حد كويس.. حاولت اقنعها ان في صحاب كويسين
. لكن هي بتقول طب لية صحابي وحشين
ولية الكل بيكرهني
_غبية.. بس يلا
=حيلك.. لو بس تسمعك وانت بتقول انها غبية..
بإبتسامة حزينة: تعمل اللي هي عاوزاه..
براحتها وعمري ما هزعلها تاني
._هممم… انا بقول اخرج انا بقا
=مش انتي الي سالتي
_هم.. طيب استناني ثانية.. هرد على الموبايل واجي فوراً
=تمام
(وبعد لحظات صمت
فحس انو مش عارف يكمل
=وبعدين….
ناوية تعذبيني كتير كدة
كفاية حتى وانتي نايمة بتعذبيني ياسارة؟
ههم… هم كبير اوي عليا والله
وفجأة.. فتحت عيونها على اول نظراتها عليه
واول حد شافته كان هو
وابتسمت للحظة انها شافته قدامها
مما طبعا اثار استغرابه جدا ليها
وكانت بتستجمع نفسها وكلماتها فقالك بكل حب: سليم..
=انا جمبك.. نعم
_انت سبتني لوحدي لية
=انا معاكي اهو.. مين قال اني سبتك ولا هسيبك.. انا مهما حاولت ابعد بصراحة بقا مش عارف.. ومهما حاولت متعلقش بيكي معرفتش برضو
انا مش عارف اعمل اي
بس الاهم انك تبقي كويسة
وبعدها تبقي ترفضي او تقبلي
لكن حاليا ممنوع رايك
سارة… انا مبسوط اوي انك فوقتي.. ممكن متزعليش مني من اخر موقف انا اسف….
قاطعته: ممكن تفضل جمبي
_انا جمبك وهفضل جمبك
=لو عاوز الصراحة انا سامعاك من بدري.. وفضلت مغمضة عيني علشان كنت عاوزة اسمعك اكتر.. بس انت سكت
سكت لية.. انا عاوزاك تتكلم
انا عاوزة اسمعك
بدهشة: فجأة… فجأة كدة تسمعيني.. عاوزاني اقول اي
_كمل كلامك اللي كنت بتحكيه… هو انا بعذبك
انا اسفة
=هششش.. اهدي واعقلي
لو عيطتي تاني والله اسيبك وامشي انا مجنون
بابتسامة: مش هعيط
_طب كويس.. انما اي المعاملة الحلوة دي فجأة
=كنت واحشني
_نعم!!
=كنت واحشني..
_اية… انتي بجد
=سليم… انا بخاف.. وانت جمبي بطمن.. متسيبنيش
مش عاوزة ابقى مع طارق
انا ممكن اتعذب ولا اني ابص فخلقته
_تمام تمام.. اهدي ممكن
انتي لسا تعبانة
=هتسبني….
_مش هسيبك ابداً
=شكرا يااحلى صاحب..
_العفو يااحلى صاحبة
–ماشاءالله وبتتكلمو كمان
_انتي مش كنتي بتتكلمي ف الموبايل
–حمدالله على سلامتك ياحببتي انشالله هو وامه منهم لله
=خلاص بقا
عز_حمدالله بالسلامه اخيرا فوقتي
=ايوا
عز_كويس.. شدي حيلك علشان نحدد معاد الفرح
__بابا… اي االي بتقولو دة
_تعرفي تسكتي خالص انتي
=بابا…
_لا لا مش بضغطك.. بس عارف انك مش هترفضي لبابا حبيبك طلب
=لا هرفض.. ومش موافقة
__هش هش.. تهدي بعد اذنك
_وحيات امك.. امال الفرح ال اتاجال دة تقول اي الناس
__يولعو
_استغفر آلَلَهّ
__انت ملقتش غير زفت طارق
_امال اجيبلها مين يختي.. توم كروز
__سليم
_نعم.. سليم مين
__دة.. جوزها الواد دة يبابا
طيب وغلبان احسن من الخنزير التاني دة
_عل بركة الله
__فرح بغمزة لباباها: بالسرعة دي
_ايوا ماخذكوش اسبكم بقا مع السلامه
=استنى هنا… انتي بتقولي اي يافرح
_صاحبتك. اولى بيك ياحبيبي
ولا انت شايف اي
=بس يافرح
_سلام سلام.. في حاجة مهمة اخلصها واجي
….
=استني…
هي… دي بتهزر ازاي تعمل كدة
_اتدبست
=ايواا… قصدي لا.. يعني انتي مش فاهمة.. انتي اصلا..
اُف..
_انا موافقة.. اهو احسن من طارق
=نعم!!! انتي…
لالا انا مش مستوعب
_استوعب.. بعد ما نخرج نكتب الكتاب وننزل كام ستوري نسكت بابا.. وبعد كدة براحتك تبقى تعمل ال انت عاوزه.. لو عاوز تسيبني حتى
=سارة.. متجننيش.. انتي مكنتيش بطيقيني
(((الله عليك يابابا ياجامد
_عيب يابت دة انا خبرة
انا لما اتجوزت امك حطتها ف الامر ااواقع
=دة انا صدقتك والله وقسوتك دي يلهوي
_خبرة بقا
=هبقا اسلط ماما عليك واقول انك كنت بتحب بنات تانية قبلها
_بس يبت لابوظ الموضوع
=خلاص ياغالي حقك عليا
…..
(بعد فترة… خرجت سارة.. وبعدها فعلا كتبو الكتاب
اخدتو من ايدو
… تعالى
=اجي فين بس…
_تعالى بس…
ننزل تحت شوية
=طيب
____
_سليم..
=ها
_ممكن اسالك سؤال
=اسألي
_انت مكننش عاوز تتجوزني
………………..
ها… رد عليا
مكنتش عايز
=سارة الموضوع جي فجأة واختك ال منها لله حطتني ف الامر الواقع ونا مبعرفش ارفضلك طلب بعد ما وعدتك مسبكيش
_يعني…
طيب ممكن اسال سؤال تاني
=هااا…
_هو…
يعني هو انت
=مالي
_لسا بتحبني زي الأول؟
=نعمين… احم.. اي
بحزن: لا
بانفعال سريع: لا فعينك
_نعم!!!!
=احم… قصدي لا اية.. قصدي يعني
تؤ.. اوووف
بهدوء هتكلم بهدوء لانك وترتيني
بصي
يوووه مشعارف اجمع
بضحك: اي كل دة يابني
_متضحكيش عليا ونا متوتر وانتي السبب
سارة انا…
مش عاؤف اوصف احساسي.. ويمكن خايف منك اكتر
ومن رد فعلك
مش عارف اتكلم.. لساني عاجز.. يعني. انتي فاه……
قاطعته بانها قربت منه فجأة وحضنته بسرعة
واغمضت عينيها براحة
وهو كما هو مصدوم ومش عارف يتحرك ولا يتكلم
وبياخد انفاسه بصعوبة من الصدمة
وبعدها بعدت عنه
مسكته من ياقت قميصه فأتكلمت: اسمع بقا يلا.. انت دلوقتي جوزي فاهم.. يعني تنسى اني قولتلك ابقى سيبني
مش هتسببني الا فحالتين
يا انا اموت
يا انت تموت
ولو انت عاوز تسبني يبقا توقع التاني
وبص بقا هعترف بحاجة
اناشايلة ذنبها فقلبي طول الفترة دي
اني عذبتك معايا وكسرت قلبك كتير بس انت هتستحملني غصب عنك صح.. وعايزاك انهارده تصفالي تماماًوكأنك بتنسى الماضي
علشان خاطري افتكرلي الحلو بس ولو اني مظنش
بص بقا ياعم انت
وطبعاً كما قال الشاعر الحبيب
:زهرة عُمري فِداك وحُبي لك دوامْ
والصراحة بقا انت وقعتني ومش اي وقعة
دة انا اتزحلقت على بوزي ياغالي. ونسيت همومي معاك
والفترة الاخيرة حسيت اني في شعور ليك مختلف
فقررت اتغير علشان واخليك تغيرني معاك ونا ونت نحط ايدينا ف ايد بعض وننسى كلو سوا.. انت تنسيني ونا انسيك
اي رايك
موافق
…. مالك مصدوم كدة لية ومبرقلي..
=اول مرة اسمع منك الكلام دة
_وانا اول مرة اعترف كدة واقر
وسامحني ع حركة فرح
اصل انا فوقت قبل م تشوفني
وفرح حكتلي كل حاجة
وقالتلي انها اقنعت بابا انك بتحبني راج قال شاريها خلصانة
قولي بقا انت لسا بتحبني
_انا مبطلتش احبك اصلا.. ومش هبطل.. وكنت بحاول معلقش نفسي بيكي علشان لما تبعدي متعبش
بس اعتبريني لزقة ضبل فيس
بضحك: وكمان ضبل فيس
_ايوة
سارة انا مش عارف اصدق.. طب انتي بتتكلمي جد… عمري مسمعت منك كلمة حلوى
=قولنا ننسى ي ابو قلب اسود
_ابو قلب اسود بقا ابيض من ساعة ما سمع منك الكلام دة
وابو قلب اسود دة بيموت فيكي ياحببتي فخلي بالك
=لو قولتلك اني كنت بحبك من زمان وبداري علشان عقليتي ال كانت متخلفة هتصدقني
_بصراحه لا.. انتي ياشيخة حتى مكنتيش بتشفقي عليا
=كنت بتقل.. وبداري علشان مكنتش عايزة احب حد تاني من كتر الاذى
_سارة.. انا والله بوعدك اني عمري ما اذيكي ولا ازعلك واوثقي فيا بس
خلي الثقة بينا كبيرة
اكبر من الحب نفسه
=ولا بقا
_اي بس
=انت يلا ازاي عملتها
_عملت اي
=زمانِ الزمانِ لم انسى الاَلام.. وبِحبكَ تحول الآلآم الى غرَام… اة. والله اقسم بالله
و القَلب ياذو القَلب الجَميل
تدمرت حصونه بواسطتك
فكيفَ وصلت الي اعمِاقه؟
ياذو العيوُن الخَاطِفة
الاِعتراف بالحُب لازِم
وانا بصراحة كدة ومن غير لف ودوران
بحبك والله
_انا… مش عارف اوصف احساسي.. متلغبط
بس المتأكد منه اني بحبك اكتر من اي حاجه
=انت خليت سارة دي سارة تالتة خالص مش تانية لا تالتة
انت من ساعة ما اعترفت بحبك وانا اتلغبطت واتشتت والصراحة
_الصراحه
=وقعت
_وقعتِ…
=ايوا
_طب بقولك اية..
=قول
_انا بقدِم قلبي اة لو تقبليه
بغمزة _قبلت
باسها من خدها
_انتِ احلى حاجة حصلتلي فحياتي وهتحصلي
ودلوقتي انتي اسمك على اسمي
بحب: ماشي ياسيدي.. وعل راي الشاعر الحكيم اللذيذ.. اذا اردَت النجَاة فأمسِك بقلبيِ
_والله ماسك ومتبت ومش هسيب لو اية حصل
=خلصت ياحبيبي
_حبيبي!!!
=حبيبي.

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صراع الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى