رواية صدفه الفصل السادس 6 بقلم حبيبة علاء
رواية صدفه الجزء السادس
رواية صدفه البارت السادس
رواية صدفه الحلقة السادسة
عند امل كانت ماسكه كأس الخمر وبتتحدث مع شخص
امل بغل:بقا انا تعمل فيا كده
انا تضحك عليا وتطلعني من المولد بلا حمص
انا هوريها انا هعمل اي
الشخص بضحك:هتعملي اي يعني انتي ناسيه انها مصوراكي ومسجلالك
امل بغل وحقد:لا منستش وبعدين انت معيا ولا معها
نائل بتوتر:اكيد معاكي ياروحي بس انا بقولك عشان تاخدي بالك وتعرفي تخططي كويس
(مفجأه صح نائل ده هو المصايب كلها يعني واحد منافق هيوقعهم في بعض عشان ياخد هو الفلوس كلها)
امل:طيب هعمل اي دلوقتي ده انا قتلت جوزي عشان اورثو وقتلت ابني عشان ميورثش معيا وفي الاخر الحقيره دي تاخد كل حاجه علي الجاهز
نائل بخبث: بقولك اي انتي محتاجه خط توقعيها بيها
امل بتفكير:بس ازاي هيه حد يقدر عليها ده ابليس نفسو ميقدرش عليها
نائل بمكر:طب واللي يقولك خطه
امل بتقرب منو بدلع: هعمل اللي هو عاوزه
نائل بمكر:طب اسمعي……………
امل ببتسامه شر:حلو اوووي الخطه دي
نائل بنظره قذره:طب اي في الهديه بتاعتي
امل بضحكه خليعه:طبعا يا بيبي
وذهبو لكي يفعلو ما حرمه الله
عند اريچ كانت وصلت الشركه وكانت مستنيها صديقه عمرها حور
حور بقلق:كنتي فين بقالك يومين مبتجيش الشغل وفونك مقفول قلقاتيني عليكي
اريچ:طب تعالي ندخل وهحكيلك كل حاجه
حور:طيب تعالي
دخلت نور واريچ الشركه وجلسو علي المكتب
حور:اهو ادينا قعدنا احكيلي بقا
اريچ:بصي ياستي من يومين………واخدت تحكي اريچ كل ما حدث معها واخدها لأسيم معها وهذا الرجل الذي لا تعرف اسمه بعد
وبس ياستي هو ده اللي حصل
حور متفاجئه:يالهوي بقا ده كلو حصل معاكي ومتكلمنيش يا نادله
اريچ: ومكنتش فايقه خالص ومكنتش عارفه افكر
حور:طب هو لسه محدش من اهلو ظهر
اريچ هزت راسها بنفي
حور:طب يلا ياختي ركزي في الشغل عشان انهارده القبض لحسن انا مش عارفه اكذب وادري عليكي تاني كل الحجج خلصت والمدير شكلو هيتردنا
اريچ بمغزه:هو ميقدرش علي بعدك يا جميل
حور بغيط:اسكتي يا بت انتي
اريچ بضحك: برضوه لسه مغلباه معاكي
حور بحزن:انتي عارفه يا اريچ انا بالنسباله مجرد نزوه وهو مراد الهواري هيبص ليا انا
اريچ بطبطب عليها:انتي الف مين يتمناكي وبعدين لو كنتي نزوه مكنش فضل مصر عليكي وطلب الف مره يتقدملك وانتي بتتهربي جربي واديلو فرصه
حور بتتهرب من الموضوع:انتي باين عطشانه هجبلك مياه وبعدين انتي اللي بتتكلمي ده انتو مش بطيقو بعض
اريچ بضحك:افضلي اتهربي بس هيجلك يوم وهتقعي علي بوذك
هتقبلو عشان هيبقا زوج صحبتي
حور بغيط وبطلعلها لسانها:مش هيحصل
ولسه بتلف حست انها اصدمت في صدر ضخم وبترفع عينها عشان تشتم اللي خبطت فيه لقيتو نوح
حور بأرتباك:نوح بيه انا اسفه مخدتش بالي من حضرتك
نوح:احمم ولا يهمك كنت جاي اسلم علي انسه اريچ
عامله اي دلوقتي حور قالتلي انك تعبانه
اريچ برسميه وصدمه: الحمدلله حضرتك احسن دلوقتي
نوح:تمام كنت حابب اقول المرتب نزل تقدور تروحو تستلموه
اريچ وحور: شكرا مستر نوح
نوح مشي وحور اتنفست بارتياح من كتر كسفتها وشها احمر
اريچ بضحك:يالهويي علي الفراوله ياناس طلامه انتي بتحيبه وبتشوفيه بتتوتري كده ليه بقا بتأوحي
حور اتنهدت:مش عارفه لسه مش متأكده يا اريچ
اريچ:يا حبيبتي استخيري ربنا وشوفي هيقولك اي
حور: حاضر يلا نروح ناخد المرتب
اريچ:يلا
اعرفكم (حور محمد الحسيني عندها 23سنه هيه صديقه اريچ منذ الصغر هيه حاجه كده قمر وطيبه جداا عيونها لونهم عسلي فاتح مثل العسل الصافي وذات جسد ملفوف وبشرتها برونزيه وشعرها بني خفيف ولكنها تداريه بحجابها طولها 156سم عايشه مع مامتها وباباها واخوها الصغير
نوح الهواري اخو سليم الهواري 25سنه يتميز نوح بالصرامه في العمل حاد الطباع وذات عيون بنيه حاده وشعر اسود وجسد قوي كالصخر
ناجح جداا في شغله بيعتبر سليم ابوه مش بس اخوه
بيحب حور ولكنه بيفشل في التعبير عن حبه ولكنه يمتلك حنيه كبيره)
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)