رواية صدفه الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حبيبة علاء
رواية صدفه الجزء السادس والعشرون
رواية صدفه البارت السادس والعشرون
رواية صدفه الحلقة السادسة والعشرون
بعد ما سليم مشي ثويبه وحور شغلو اغاني وفضلو يرقصو وخلو اريچ ترقص معاهم وفريال كمان
وكانو مبسوطين واريچ كانت فرحانه جداا وبعد انتهاؤ اليوم حور روحت البيت واريچ غيرت هدومهع واكلت اسيم ونيمتو وبعدين هيه نامت
وثويبه كانت مبسوطه انها شافت يعقوب ومبسوطه اكتر انها هتشوفه بكره تاني ونامت
********
تاني يوم الصبح
صحيت اريچ وهيه متحمسه لليوم وقامت اخدت شاور وادت فرضها وراحت تصحي اسيم
اريچ بحب: اسومي يلا اصحي يا حبيبي
اسيم فتح عينو براحه وبص لايچ وضحك
اريچ ببتسامه: يا خرابي علي الضحكه القمر دي ياناس
اخدتو وخرجت تجهز الاكل
ثويبه: صباح الخير يا عروسه
اريچ ببتسامه: صباح النور يت حبيبتي
ثويبه: انا فرحانه عشانك انتي وابيه اووي
اريچ ببتسامه: حبيبتي يا سوسو عقبال ما افرح بيكي انتي ويعقوب 😉😂
ثويبه بخجل: يارررب يا اريچ
اريچ بضحك: هههههه 😂 انتي واقعه خالص
ثويبه بضحك: ومن الدور الرابع كمان 😂😂
فريال ببتسامه: صباح الخير يا حبايبي
اريچ و ثويبه: صباح القمر يا فيفي
فريال : يلا يا حبايبي اجهزو عشان زمان سليم جاي
ثويبه بفرحه: ايوا يلا بسرعه يا عروسه روحي اجهزي
اريچ بكسوف: يووه بقا 🤭🙈 خلاص هلبس اسيم الاول وبعدين هجهز انا
فريال: ماشي يا حبيبتي
وانتي يا ثويبه روحي اجهزي يلا
البنات راحو وجهزو نفسهم وكانو قمرات وحور جتلهم
حور بمشاكسه: أوباااااا اي الجمال ده يا اروچا ده سليم مش هشيل عينو من عليكي😉😂
اريچ بكسوف: بس بقا يا حور الاه 🙈🤭
حور بغمزه: ده الجميل بيتكسف 😉
ثويبه: متكسفهاش يا حور
فريال ببتسامه: يلا يا بنات سليم تحت بالعربيه
نزلو كلهم وكان مستنيهم سليم ويعقوب واسر
سليم اول ما لمح اريچ فضل متنح من جمالها ومشلش عينو من عليها
حور بغمزه: اوباااا مش قولتلك اهو مش عارف يشيل عينو من عليكي 😉
اريچ ابتسمت بخجل
يعقوب بمشاكسه: اجمد كده يا سليم احنا لسه هنجيب الشبكه 😂🤭
سليم: هاااا.. قصدك اي ياض
يعقوب بضحك: هههههه 😂 لا ولا حاجه اركب انت واريچ وانا هاخد ثويبه و حور
سليم: تمام
اتفضلو يا امي
اتفضلي يا اريچ
يعقوب: ثويبه حور تعالو اركبو معيا
وانت اسر تعال ورانا
اسر: تمام
ركبو العربيات وانطلقو في اتجاه اكبر محل دهب
سليم وقف بالعربيه وكلهم نزلو
فريال: اي ده يابني
سليم: المحل اللي هنجيب من الدهب
فريال: بس ده شكلو غالي اووي
سليم ببتسامه: مفيش حاجه تغلي علي اريچ يا امي
يلا يا جماعه اتفضلو
كلهم دخلو المحل وطبعا كان قبلها سليم متفق مع صاحب المحل علي افخم تشكيله دهب وألماز
صاحب المحل: اهلا سليم بيه اتفضل
الرجل طلع التشكيله قدام اريچ
سليم: يلا نقي كل اللي يعجبك
اريچ كانت واقفه متوتره ومش عارفه تعمل اي
سليم: اريچ ….يا اريچ
اريچ بانتباه: هاااا….نعم
سليم: يلا شوفي اي عجبك
اريچ كانت مش عارفه تختار حاجه لانو هيه مش بتحب الحجات الكبيره دي هيه بسيطه جدااا
وهيه بتتفرج لفت انتبها دبله سيمبل اووي كانت بعيده وجمبها خاتم رقيق اووي
اريچ: لو سمحت ممكن اشوف اللي هناك دول
الراجل استغرب انها سابت كل دول واختارت الحجات البسيطه دي: انتي متأكده
سليم: اريچ انتي متأكده
اريچ: ايوا دول عجبوني
سليم: هاتهم
الراجل جاب الحاجه اللي اختارتها اريچ وكانو جمال علي اديها وكان عباره عن دبله سيمبل وخاتم رقيق جداا
سليم: شوفي من دول بقا
اريچ؛ لا دول كفايه انا حبيت دول
سليم: طيب تسمحيلي اختار انا حاجه
اريچ ببتسامه: اكيد
سليم اختار انسيال تحفه لأريچ واختار سلسله رقيقه جداا لانو هو فهم أنها بتحب الحجات البسيطه
انبسط جدااا هيه فعلا مختلفة عن اي بنت
سليم: اي رأيك في ذوقي
اريچ ببتسامه: جميل
سليم للراجل؛ هناخد دول
الراجل ؛ تمام
فريال وحور زغرطو
حور حضنت اريچ: مبروك يا حبيبتي
ثويبه كمان حضنت اريچ: مبروك يا قلبي
اريچ ؛ الله يبارك فيكم يا حبايبي
يعقوب: وعشان المناسبه السعيده دي انا عازمكو علي الغداء
سليم: والله فيك الخير
اسر بضحك: يعقوب هيضحي انهارده 😂
يعقوب: طب يلا يا اخويا انا مجهز كل حاجه
ركبو العربيات واتجهو للمطعم عشان يتغدو
وصلو وكان مطعم في منتهي الجمال
يعقوب: اتفضلو يا جماعه
صاحب المطعم بأحترام: اهلا يعقوب بيه
يعقوب: كل حاجه جهزت
صاحب المطعم: ايوا اتفضلو
يعقوب: انت رايح فين
سليم: مش فاهم هنتغدي معاكم
يعقوب: لا انت ليك تربيزه لوحدك انت واريچ
يلا روح معاه
صاحب المطعم: اتفضل سليم بيه
سليم: تمام
يعقوب بغمزه: اي خدمه 😉
سليم سابو واخد اريچ وراحو عشان يقعدو
اريچ قعدت وكانت مكسوفه جداا وباصه في الارض ومش بتتكلم
سليم حب يفك الجو: احممم….بس انتي طلعتي زوقك بسيط اوي يا اريچ
اريچ ببتسامه: من صغري بحب البساطه مفيش احسن من انك تبقي علي طبيعتك وانك تكون بسيط في كل حاجه حتي لو ربنا كرمك من وسعه بس انك تكون متواضع وبسيط ده شئ جميل
سليم انبسط من كلامها جداا واتأكد انها فعلا مش زي البنات اللي كل همها الفلوس وبس
سليم: طيب يلا كلي
اريچ اكلت وكلهم اكلو وخلصو وكل واحد راح ع بيتو
وثويبه رجعت مع اريچ
اريج طلبت من سليم انها تفضل معها لحد ما الفرح يخلص و سليم وافق
اريچ دخلت البيت وكانت مبسوطه جدااا وطبعا نامت عطول واسيم كان نام
فات اسبوع وكان سليم بيجي ياخد اريچ عشان يشترلها لبس ويجبلها الفستان بتاع كتب الكتاب لانو خلاص فاضل كام يوم بس
عدي ست ايام وكانو في منتهي السعاده بالنسبه لاريچ وسليم
وجيه يوم كتب الكتاب وكانت اريچ متوتره بشكل مش طبيعي
حور ببتسامه: عروستنا الجميله
اريچ بتوتر: بس يا حور لحسن انا حاسه اني همون من التوتر
حور: اهدي بس يا حبيبتي ده المأذون بره
طبعا لانو اريچ ابوها متوفي ف كان وكيلها محمد والم حور وهو في مأم والدها
فريال: يلا يا حبيبتي عشان تمضي
اريچ خارجه وكانت متوتره جدااا وخايفه
الماذون امضي هنا يابنتي
اريچ مضت والمأذون قال جملته الشهيره
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خي”
ومع انتهاء الجمله كان قلب اريچ كاد أن يقف من كثره نبضاته
وبدا الزغريط لولولولولولولوي
حور حضنت اريچ: مبروك يا حبيبتي ربنا يهنيكي يارب
ثويبه حضتنها: مبروك يا روحي
وفريال حضنتها بدموع: مبروك ياروحي ربنا يسعدك يا حبيبتي
اريچ بدموع: ربنا يباركلي فيكي يا حبيبتي
وجيه سليم بدون مقدمات وحضن اريچ
واريچ انصدمت بس في نفس الوقت كانت مبسوطه
والكل اتفجأ من فعل سليم بس فضلو يضحكو واتمنو ليهم السعاده
……
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)