روايات

رواية صدفه الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء الخامس

رواية صدفه البارت الخامس

رواية صدفه الحلقة الخامسة

اريچ وصلت البيت واخدت اسيم غيرتلو واكلتو ونيمتو
وهيه كمان غيرت هدومها وصلت وفضلت تدعي ربنا عشان يشفي والد اسيم
فريال:اريچ مالك يا حبيبتي سرحانه كده ليه
اريچ:هاااا….لا ابدا انا بس بفكر في الشغل وازاي هقنع المدير يديني اجازه انا هوا مش بنطيق بعض
فريال: طيب يابنتي متحاولي تلاقي اهلو وترجعليهم ابنهم وانتي شوفي حياتك شغلك هو اللي ساترنا معاش ابوكي مش بيكفي يابنتي
اريچ:لا يا ماما انا مش هدور علي حد هما اصلا مش فارق معاهم ابنهم بقالو يومين مرمي في المستشفي ومحدش فكر يدورو عليه
فريال:يا حبيبتي انتي متعلميش ما يمكن بيدور عليه بس مش عارفين يوصلو مش بتقولي الظابط قالك انو العربيه انسرقت في وسط الزحمه ومعرفوش يلاقو اثبات شخصيه معاهم
اريچ:ايوا فعلا الظابط قال كده
بس لو مهتمين كانو بلاغو عن اختفائهم وكانت الشرطه اكيد هيعرفو انو عمل حادثه
فريال: ربنا اعلم بيهم يا بنتي
اريچ:انا خلاص قررت اسيم هيفضل معيا لحد ما ابوه يفوق من الغيبوبه وهاهتم بيه وهاروح الشغل
فريال: ربنا معاكي يابنتي

في مكان معا وبالتحديد في فيلا الهواري تجلس امراء في الاربعين من العمر ومعها فتاه تبلغ من العمر28 في جو من الفرح
الفتاه: اخيرا خلصت منك يا سليم وفلوس سليم هتبقا ليا
المراءه(سميه):انتي نسيتي نفسك ولا اي فلوس اي اللي هتبقا ليكي
انتي ليكي المبلغ اللي اتقفنا عليه وهتغوري من هنا
الفتاه(امل): جرا اي يا حماتي ده احنا دفنينو سوا وشويه الملليم اللي انتي هتديهوملي مش هيجو حاجه قصاد الملاين اللي هتوريثيها ومتنسيش امي مراتو وام ابنو يعني انا احق منك
سميه بضحكه صفراء:ههههه مراتو سابقا يا حبيبتي ولا نسيتي انو سليم طلقكك وبالتلاته يعني انتي مالكيش اي حاجه وابنك دلوقتي في الجنه مع ابوه يعني كل الورث هيبقا ليا امل بغل:بقا كده يعني انتي تخططي وانا نفذت وقتلت جوزي وابني وفي الاخر تخدي كل حاجه علي الجاهز لا ده اوديكي في ستين داهيه
سميه بمكر:اللي عندك اعمليه
امل بغل:انا هوريكي هعمل اي هفضحك
سميه بضحكه خبيثه: هههه قصدك تقولي هتفضحي نفسك يا حلوه انتي ناسيه انك قتلتي جوزك وابنك ولا اي عشان شويه فلوس
امل بكره:انتي اللي قولتيلي اعمل كده وهتخليني هانم وهورث معاكي بعد موت سليم انتي اللي خططي لكل ده
سميه بخبث:اه كان اتفقنا بس قبل ما تغلطي وتخلفي من سليم وقبل كمان ما سيلم يطلقك بعد ما خونتيه ولا ناسيه لو نسيتي عندي سي ڤي ليكي يفكرك
أمل بكره شديد:يا حقيره يا واطيه انتي بتعملي فيا كده انا هوريكي هعمل اي
سميه:باي باي يا قطه
واخيرا كل حاجه بقيت ملكي وخلصت من سليم وابنو وخلصت من امل كمان
وهنا يتحدث شاب قائلا:يالهوي عليكي ده انتي دماغك سم
سميه بضحكه خليعه:هههههه انت هنا من امتا
نائل:من اول ما ضحكتي علي البت ولبستيها الليله كلها
بس اقولك عجبتيني
سميه بمياعه:اومال انتي عاوزني اخلي واحده زي دي تقسم معيا الورث ولا اي
نائل بنظره شهوه:لا طبعا
بقولك اي متيجي نحتفل بالخبر
سميه بحضكه خليعه:يلا يا بيبي.ووووعيب ملناش دعوه😂🤭)
تاني يوم عند اريچ بتحصي بتقوم براحه عشان اسيم ميصحاش وبتاخد شاور وتلبس الاسدال عشان تؤدي فرضها وبتلبس دريس اسود وطرحه مشجره وكوتش ابيض
اريچ: صباح الخير يا فيفي
فريال: صباح النور يا حبيبتي
اريچ: بقولك يا فيفي انتي انهارده هتقضي اليوم مع اسيم لاني رايحه اقدم طلب اجازه
وحور مش مبطله رن خلي بالك منو يا فيفي وانا جهزت الاكل بتاعو
فريال بغيظ:خلاص ياختي كبرتي عليا وبقتي تقوليلي اعمل اي انتي ناسيه انو انا اللي مربياكي
اريچ بضحك:لا يا حبيبتي مقدرش انا بس متوتره شويه من الشغل لكن انا عارفه انو فيفي احسن مني ميت مره
فريال بضحك:انتي بكاشه… متخفيش يا حبيبتي انا هخلي بالي منو روحي واطمني وخلي بالك من نفسك و سلميلي علي حور
اريچ:حاضر ياحبيبتي بأي
اريچ مشيت وفي طريقها للشركه الهواري

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى