روايات

رواية صدفه الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء الثاني عشر

رواية صدفه البارت الثاني عشر

رواية صدفه الحلقة الثانية عشر

عند سميه في الڤيلا كانت قاعده بكل غرور وماسكه كأس الخمر
نائل بخبث:يعني بنتك سمعتنا وعرفت كل حاجه
سميه بغل:اهاا سمعت
نائل بخبث:طب هتعملي اي دي لو قالت حاجه هنروح في داهيه
سميه بشرر:لا متخفش ده بت هبله وجبانه متقدرش تعمل كده
نائل بمكر:بس بقيت خطر علينا
سميه بخبث: انا عارفه هعمل اي معاها
نائل بخبث: هتعملي اي؟؟؟
سميه بشررر:هحبسها في المحزن واقفل عليها عشان اضمن انها متبوظش كل اللي خططتلو
نائل بمكر:طب هتقولي اي لنوح مهو اكيد هيسأل عليها
سميه بضحكه صفراء:بسيطه هقولو سفرتها تكمل دراسه بره وكده كده نوح اصلا مش واعي لنفسو عشان يسأل عليها
نائل بمكر:هو بياخد الدواء
سميه بغل:اهااا بيخدو كل يوم
عملت اي في البضاعه اللي هنهربها بره مصر
نائل:الكميه كبيره محتاجين وقت عقبال منعرف نهربها
سميه بتوتر:مش عاوزين تاخير عشان الناس دول تقال اووي وممكن يقتلونا
نائل بتوتر: تمام
عند نوح بيصحي بيلاقي نفسو بالبس بتاعو وفي شقه غريبه
نوح بيمسك راسو من الالم ويبقوم يخرج الصاله
يعقوب: صباح الخير اخيرا صحيت
نوح بألم:يعقوب هو اللي حصل
يعقوب:اللي حصل انو البيه فضل يشرب لحد مبقاش شايف قدامو
نوح بصدمه:بشرب انا مش فاكر حاجه
يعقوب بسخريه:اه صح منت هتفتكر اي هو انت واعي لنفسك اصلا هو انت كلام سليم مأثرش فيك هو مش محظرك وقالك بلاش تروح الإمكان دي ولا هو كلام عيال
نوح بحزن:يعقوب بجد انا معرفش رحت هناك ليه انت مش فاكر اي حاجه
يعقوب:خلصنا يا نوح ادخل خد شاور والبس الهدوم دي عشان ندور علي سليم
نوح: حاضر
عند ثوييه كانت محبوسه في اوضتها وقاعده حزينه علي اللي هيه فيه وفجأءه الباب اتفتح
سميه بحده:يلا قومي البسي
ثويبه بخوف:ل…ليه
سميه بخبث:هوديكي مكان حلو اووي
ثويبه بخوف اكتر:بس…..بس انا مش عوزه اروح في حته
سميه بزعيق:هو انا مبخدش رأيك اخلصي بدل ما اخدك كده والرجاله بتوعي عنيهم زايغه مضمنش يعملو فيكي اي
ثويبه بصراخ وقرف:انتي اي يا شخيه مستحيل تكوني ام مستحيل تكوني بني ادمه اصلا
سميه ببرود :خلصتي اتزفتي البسي اي زفت عشان تمشي من هنا
ثويبه استسلمت ولبست هدومها ومشيت معها بحزن
سميه بحده:اركبي
ركبت ثوييه العربيه وهيه خايفه وبتترعش
وسميه ركبت جمبها لسه ثويبه هتتكلم لقت اللي بيرش حاجه علي وشها افقتدها الوعي
بعد شويه ثويبه بتفوق يتلاقي نفسها محبوسه في مخزن مهجور وكلو مترب ومقفول بباب حديد واضاءه خافته
ثويبه ضمت نفسها وفضلت تعيط وتدعي ربها ينجدها من اللي هيه فيه
عند نوح كان ركب العربيه مع يعقوب وراحو كل الامكان اللي بيتردد عليها سليم لاكنو مش هناك
يعقوب: اللي انا مستغرب ازاي سليم يختفي ويسيب اسيم
نوح بحزن:لا مهو اخدو من امل ومشي
يعقوب باستغراب:يعني اي اخد اسيم ومشي وطب وامل فين انا مش فاهم اي حاجه
نوح بحزن:ولا انا يا يعقوب بس انا لما روحت البيت عند امل قالتي انو سليم اخد الولد منها ومتعرفش عنو حاجه لحد دلوقتي
يعقوب:في حاجه غلط
نوح:قصدك اي
يعقوب:في حاجه غلط بتحصل وهكتشفها قريب اووي
نوح بعدم فهم: هتعمل اي مش فاهم
يعقوب: هورحك البيت ارتاح شويه وانا هطلع علي الشركه اشوف الدنيا ماشيه ازاي
نوح:ماشي
مش عارف منغيرك كنت هعمل اي
يعقوب بابتسامه:بس يا اهبل انت
انت اخويا
يلا وصلنا انزل
نوح:لو في اي جديد كلمني
يعقوب :اكيد يلا انا هامشي
يعقوب طلع علي الشركه
يعقوب:عم حسين هاتلي قهوه علي المكتب
حسين:اهلا يعقوب بيه نور…حالا هتكون عندك
يعقوب: حور عاوز كل الملفات بتاعت الشهور اللي فاتت كلها تبقا عندي
حور:حاضر مستر يعقوب
حور في نفسها:اخيرا جيت انت اللي هتنقذ الشركه
بعد شويه حور خبطت ويعقوب اذن لها بالدخول
حور بتوتر:ات…اتفضل
يعقوب باستغراب:خير يا حور في حاجه
حور بتوتر اكبر: هااا.. بصراحه مستر يعقوب في حاجات كتير بتحصل في الشركه لازم تعرفها
يعقوب بانتباه:اقعدي يا حور عاوز اعرف كل حاجه حصلت
حور: حضرتك كنا من فتره داخلين في صفقه مهمه جداا للشركه ومستر نوح كنا مجهز كويس جدا بس اتفجأنا انو معلومات الصفقه اتهربت للمنافس وللاسف خسرنا وفقدنا خسائر كتير في الشركه وكل صفقه علي نفس الوضع نخسر ومن يومين كنت براجع الملفات لقيت انو في اختلاس 50%من خزانه الشركه
يعقوب بعصبيه:ونوح فين من كل ده ياحور
حور:مستر نوح كان في حاله وحشه ومش مركز خالص وديما شارد الذهن ف معرفتش اتكلم معاه
يعقوب: تمام يا حور محدش يعرف باللي حصل وانا هشوف هعمل اي
حور:تمام عن اذن حضرتك
حور خرجت ويعقوب فضل يراجع الملفات واخد تلفونه ورن علي حد
يعقوب:عاوزك تراقبلي كل موظف في الشركه وتيجلي بليل انهارده ومعاك كاميرات بس اللي مش بتبان ومن غير ما حد يشوفك
الشخص:امرك يعقوب بيه
يعقوب:تمام
انا هعرف ارجع شركه الهواري من تاني
عند اريچ كانت بتجهز نفسها عشان تروح المستشفى
اريچ:فيفي سليم في امانتك لحد ما ارجع
فريال:في عيوني
اريچ بهزار:ايوا ياعم اسيم اخدت الدلع كلو
فريال بضحك:هنغير بقا ولا اي
اريچ بضحك: لا طبعا مغيرش من اسومي
يلا انا هامشي
فريال:ربنا معاكي
اريچ مشيت وفي طريقها للمستشفي
عند نوح وصل الڤيلا ولقي سميه قاعده بكل غرور علي الكرسي
(اما وليه عقربه بصحيح 😡)
نوح:ازيك يا امي
سميه بحب مزيف:اهلا يا نوح رجعت بدري
نوح:اه تعبان شويه
سميه بخبث:اومال مين في الشركه
نوح:يعقوب هو اللي راح
سميه بغل حاولت تتداريه:ويعقوب اي داخله في الشركه
نوح: انتي نسيتي انو يعقوب هو اللي بيساعدنا وبيجبلنا صفقات
سميه بحزن مصتنع:اومال اخوك لسه مظهرش
نوح بحزن:مش عارفين ليه طريق لحد دلوقتي بندور عليه
سميه بحزن مزيف:ياتري رحت فين يا سليم
(اما وليه خبيثه تقتل القتيل وتمشي في جنازتو😡)
نوح بحزن:انا طالع ارتاح شويه
سميه بخبث:اطلع يا حبيبي ومتنساش الدواء بتاعك
نوح:حاضر
نوح مشي كام خطوه وبعدين رجع تاني
اومال ثويبه فين
سميه بمكر: سافرت انهارده تكمل تعليم بره
نوح بتسغراب:ازاي تسافر من غير ما اعرف
سميه بتصنع الحب:اي يا نوح كانت متضطره يابني عشان دراستها هيه استنتك بس انت اتأخرت وهيه مشيت عشان تلحق الطياره
نوح بحزن علي أخواته اللي بعدو عنو وحس انو بقي وحيد خلاص
نوح اتنهد ومشي بقله حيله وحزن متراكم جواه
سميه بمكر: يعقوب الزفت ده هيبقا عقبه في طريقي لازم اخلص منو
عند اريچ:كانت وصلت المستشفى وطلعت علي الاوضه اللي فيها سليم
دخلت وكان سليم مازل زي مهو نايم بس جروح وشه خفت عن الاول وده باين وسامتو وباين ملامح وشه اكتر لكنو لسه متركب علي الاجهزه
اريچ سحبت كرسي وقعدت جمبو
اريچ: ازيك اتمني تكون بخير وتصحي في اسرع وقت انا جايه عشان اطمن عليك وزي ما واعدتك اني مش هسيبك لوحدك هحيكلك عن اسيم هو اخر الشهر ده هيبقبا عندو عشر شهور وانا اخدتو للدكتور وكتبلي الاكل اللي اسيم ياكل منو ومتقلقش انا واخده بالي منو كويس بس ناقص انك تصحي… هيييح انا اتكلمت كتيرر بس مضطره امشي بقا وهجيلك بكره بس اتمني تكون صحيت
اريچ خرجت من عند سليم وقابلت في وشها دكتور احمد
احمد: اهلا انسه اريچ
اريچ برسميه: اهلا بحضرتك
احمد: احب اقولك انو نبضات قلبو كويسه جدا بس الغيبوبه طولت بسب انو عقلو الباطن رافض يرجع الحياه اعتقد انو اتعرض لصدمه شديده وده سبب انو يطول في الغيبوبه
اريچ بحزن: تمام يا دكتور ارجوك لو في اي جديد بلغني
احمد بابتسامه:اكيد
اريچ بحزن:عن اذنك
مشيت اريچ وهيه حزينه جداا عليه هيه كل ما تشوفه تحس اكنها تعرفو وبتحس نفسها مبسوطه معاه وملامحو مش بتفارق خيالها بس هيه بتحاول تتجنب احساسها
عند يعقوب كان قاعد وبيتشغل علي الصفقه اللي هيدخل فيها وفونه رن فجأه
يعقوب:ايوا
الشخص:يعقوب بيه عرفت مين اللي بينقل اخبار الشركه
يعقوب بغضب:انطق مين
الشخص:……..
يعقوب بغضب: اي؟؟؟؟!!!!

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!