روايات

رواية صافي الادم الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية صافي الادم الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية صافي الادم الجزء الثاني

رواية صافي الادم البارت الثاني

رواية صافي الادم الحلقة الثانية

الكل في حالة صدمة
غزل.. ت …. تتجوز يعني ايه
الام بفرح.. أيوة كده خلي الفرح يرجع على حياتنا من تانى
حواء بعصبية.. فرررررح بدل ما تعقلييي بتقولى فرح انتىىى عارفه هو عمل ايه
ريم زوجت عمه.. تتجوز يعنييي ايه طب و بنت خالتك فين من كل ده معقوووول انك منغير قلب و البت الغلبانة اللى عملتوا فيها الصبح ايه مبتحسش بقيت حجر اااااااااايه
ادم بزعيق.. بنت اختك دى زب*الة و يعلم خان**تني كام مرة و يا تري كانت
و قبل ما يكمل كلامه كان قلم قوى نزل على وشه من ريم
ريم بعصبية .. اخررررررس يا ك**لب اللى بتتهمها دى اش**ر**ف منك و من مليون زيك يا ******* اتفو عليك و على اشكالك و ذهبت ريم
غزال نظرت لى ادم بحت**قار.. حسبي الله ونعم الوكيل فى امثالك

 

حواء بسخرية.. انت تحمد ربك ان ابوك و عمك مش هنا لان لو كانوا موجودين كان زمنا بند**ف**نك
حياة بوجع.. احب اقولك انك عندك اللى زيها انت افتريت عليها و انت عارف كويس ان دى مش اخلاق ولا تربيت صافى صافي دى انض**ف منك دلوقتي عرفنا مين هو
الام .. غوررررر من هنا مش طيقة اشوفكمم ده بدل ما توقفو مع اخوكم تيجو مع الغريبة
چانا .. معاكي حق يا خالتي صافي غلطت و مينفعش معها غير كده انا لحد دلوقتي مش عارفه انت اتجوزتها ازاي
روؤف.. چاناااا
چانا .. ايه ها تضربني علشان بقول الحقيقة
روؤف.. كلمة كمان و تبقى السبب في انهى كل حاجة بينا
مهند بغضب.. يلا يا حياة
حياة بدموع.. ط
مهند اتعصب اكتر لم شاف دموع حياة.. قووولت يلا
و ذهبوا الجميع على غرفهم أما عند صافي
دينا بعيط.. علشان خاطري متعملشي في نفسك كده
صافي بعيط.. والله العظيم مظلومة انا مخو**ن**تش ادم
دينا.. ايه اللي بتقوليها ده هو انا يعني مش عارفكي

 

صافي بدموع.. حتى صعب يعرف بى الح**م**ل ….. مش بعيد يموت**نا يا دينا ها يموت ابنى
مصطفى.. محدش يقدر يجى جانبك ولا جانب حفيدي و ابن ال**كل**ب ده والله ل يتربة
صافي.. لا يا عمي
احمد نظر لى صافي.. انتى تسكتي خالص و ادم ده هو اللي جابو لى نفسو
مصطفى.. انتى لازم تكوني قوية مش علشانك علشان ابنك او بنتك مش الصح يجو الدنيا و يشوفوا امهم كده ها يحسو بى الامان ازاي و انتى كده
دينا.. طيبتك دى هى اللى مضيعكي
صافي بعيط .. بس ده ح
مصطفى.. الله يرحمه حب عمرك الله يرحمه هو ابنى و كل حاجة بس اللى يعمل كده يبقا مش بنادم
و بعد مرور أسبوع عند صافي
صافي.. لازم تروحو
غزال بعصبية.. هو الحامل خلكي هوبة خالص ولا ايه
حياة.. انا كده كده مهند حلف لو رحت الفرح ها طلقني انا ها قعد معاكى لانى اتخنقت مع مهند
صافي .. ليه

 

حياة.. عادى يعنى فوكك بقولك تحبي نعمل ايه نروح سينما ولا نتمش على البحر ولا نعمل ايه
صافي.. انا عايزة ابقا لى وحدي
حواء.. تانى يا صافي
صافي.. ارجوكم
غزال.. ارجوكي انتى بقا كفااية كفااية حرام عليكى اللى بتعمليه في نفسك ده و ياريت زعلانه على واحد يستاهل ده وحد ….. مش عارفه اقول عليه ايه ده واحد ح*”ق**ير و واطي
صافي.. لو بتحبوني يبقا لازم تروحو
حياة.. متجمعيش لان بجد لو روحت ها يبقا فيها طلقي
حواء.. اصلا بابا و عمي مسافرين النهاردة علشان شغل
صافى .. طب يا بنات البيت بيتكم اعملوا اللى عايزينو لانى تعبانة و عايزة انام
و ذهبت صافي غرفتها و انهارت فى العيط مش مصدقة ان ادم عمل فيها كده لا و كمان ها يتجوز صاحبتها و في اليوم التالي في قاعة الأفراح كان فرح ادم اللى محدش روحلو الفرح من العيلة غير كام واحد حتى ابوه محضرش
حواء.. اوووووف ايه الملل ده
غزال.. اه ياما نفسي اروح او**لع فيهم احنا ايه اللي جبنا اصلا
حواء.. كله من لح صافي
غزال و هى باتجاه لى ادم .. لا بقا كده كتير
حواء مسكت غزال.. رايحة فين يا غزال
غزال.. ادم لازم يعرف انا مش ها سكت اكتر من كده لازم يعرف
و سبت حواء غزال

 

أما عند صافي ف هى بموتها روحها من العيط حرفيا منهارا
و بعد شوية اتت دينا و حياة غرفة صافي
دينا و حياة.. ااااااع
أما عند ادم
ادم .. ااايه فى حد يعمل اللى عملتيها ده
غزال بسخرية.. معلش يا عريس اسفة انى نتيادك
ادم .. خير يا غزال نعم
غزال..

يا تري غزال ها تقول لي ادم و ها تقولو ايه و يا ترى ها يصدقها
رايكم في غزال و حياة و حواء اخوات ادم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صافي الادم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى