روايات

رواية تملك عاشق الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الجزء السابع والعشرون

رواية تملك عاشق البارت السابع والعشرون

رواية تملك عاشق الحلقة السابعة والعشرون

مي بصراخ:عاااااااااااا
استيقظ زياد بفزع علي اثر صراخها ارتدي اول ما قابله وكان شورت اسود خاص به وهبط يجري الي المطبخ ليجدها تقفز
زياد بخضه:في ايه
نظرت له مي قليلا ثم انفجرت ضاحكا علي اثر ما يرتديه
زياد بغضب:انتي بتضحكي
مي بضحك:هههههه شكلك تحفه بالشورت دااا
زياد بعصبيه:طب بس….كنتي بتصوتي ليه
مي:المحشي استوي وطلع تحفه
زياد وهو يمسكها من الروب:عشان كده كنتي بتصوتي
مي مترقبه:من الفرحه ولله
زياد وهو يصرخ:من الفرحه….ياروح امك
لتفلت مي من قبضته وتجري بضحك وهو وراءها ليحاول امساكها ولاكن توقف حين رأها تقع علي الاريكه وحدها ارتمي عليها وهي تحاول التملص منه ومن يده الذي تحبسها بين احضانه
مي:بقولك ايه مش كل نص ساعه تجرجرني علي اوضه النوم
زياد بمشاكسه:هو في احلي من اوضه النوم
مي بتزمر طفولي:اه في…..انت الي مجربتش غير اوضه النوم…..جرب المطبخ هتلاقي تحفه….ومعليهوش عرض قله ادب زي اوضه النوم
زياد:معليهوش عرض…..لو فتحتي بوقك تاني انا الي هعمل منك عرض واخلي منك 3 بجنيه
مي:طيب لما تلاقي 3 مني ابقي قولي
واخرجت لسانها السليط الذي لا يكفي من مشاكسته
زياد وهو يمسك لسانها:اخليكي تبلعيه عشان ارتاح منه…..يااااوزعه
مي بغضب:متقولش اوزعه
زياد:لااا اوزعه عندك مانع
مي:بقااا كده طيب روح خد واحده طويله تنام جمبك عشان الاوزعه هتبات في المطبخ انهارده
زياد بسرعه:لالا خلاص وعلي ايه…..دا انا بعشق الاوزعه دي وبموت فيها كمان لو عايزه
زياد ومي:هههههههه
&&&&&&
في المستشفي
انغام:والدي مات من غير ما اشوفه….ووالدتي اتجوزت واحد تاني كان متجوز ومخلف وجاب عياله يقعده معانا…..كنت مركونه علي الرف داايما وكبرنا علي ذلك الحال حتي والدتي كانت بتهتم بيهم اكتر ولما اقولها انا بنتك مش هما تقولي انا امك لاكن هما ملهمش ام واهتمت بيه واهملتني انا وبقا عندي ام بالاسم بس….وانا عايشه لوحدي لا في اب يحن ولا ام تفهم سابوني للدنيا تفهمني بمعرفتها….لما دخلت الكليه حبيت ايمن ابن شوكت (نظر لها خالد بصدمه لتكمل)حبيته لاكنه عمره ما بادلني الشعور داا لحد ما انا روحت وقولتلو(وابتسمت ابتسامه باهته)وقتها قالي انه مش بيفكر في الموضوع داا وسابني ومشي وانا اتعلقت بيه اكتر غصب عني…..لما لقاني مركزه معاه راح وكلم واحده وهيا رفضتته…وسابني انا الي بعشقه وبرضو مفكرش يبص وراه ويشوفني……بعدها انا حبيت انتقم منه عرفت طريق لأبوه ولفيت عليه واتجوزته لمجرد اني اغيظه…..بس برضو لا كان حجر والده طلع(…..)وعذبني كتيررر كتيرررر اوووي وانا استحملت كل داا لمجرد اني احسه بيغير عليا……بقيت مع كل واحد شويه ولو سألتي انا كنت بعمل كده ليه هقولك معرفش لاني فعلاا معرفش بس برضو حلوه جبله مبيحسش وفي يوم كنت عند محمد في المكتب واهله جم وانا روحت البيت وهو لقيته جي ورايا وجرجرني من شعري للاوضه وقالي انا ليه خربت بيت اخته وخليت جوزها يبص لوحده غيرها قولتلو اني بحبه قولتلو علي كل الي جوايا اتجاهه وافتكرت ان خلاص الحياه هتتعدل بس دا نام معايا ومشي وسابني وقالي انه هيتجوز واحده غيري مشي وبرضو مبصش وراه….عايزني بعد دا كله اعمل ايه غير اني انتحر
بدءت بالبكاء بهستريه واكملت
انغام ببكاء:ودي حكايتي
صمت خالد قليلا ونظر لها
خالد:انا….انا لساني يعجز عن الكلام…..انتي عيشتي كل ده لوحدك
انغام ببكاء:ايووه تخيل….مشكنت عاوزني احكي اديني حكيت ايه تعليقك
خالد:تعليقي انك تنسي العيله دي خالص وتعيشي الي فاضل من عمرك وتنسي العيله دي تماما
انغام:بعد كل الي حصلي بسببهم عايزني انساهم بسهوله كده
خالد:انتي كده بتضيعي بقيت عمرك
انغام:انا كان ممكن اسيبيهم بس اروح لمين….لاهلي الي مرفعوش سماعه تليفون عليا من ساعت ما اتجوزت غير لو عايزين فلوس انا مليش لا صحاب ولا قرايب ولا حد اروح عنده
خالد وهو يقوم من مجلسه:اكيد ليها حل…انا هروح اجبلك حقنه مهدءه وجاي
هزت رأسها بأيجاب ليذهب خالد الي الخارج ليجلب المهدء اما هي فظلت هادئه تماما وتفكر جديا بأن تنهي علاقاتها بعائله شوكت حماد الذي لم تري يوم سعيد منذ ان سمعت هذا الاسم
&&&&&&&
يجلسون يشاهدون التلفاز بمتعه كبيرره
تنام بأحضانه في هدوء وهم يستمتعون بأكل الفشار وما ان انتهي الفيلم احتضانها بقوه وهمس بأذنها
زياد بهمس وحب:اقولك على سر
مي بأبتسامه وهي تعلم ما سيقوله:قول
زياد:بحبكك
مي بهمس:وانا كمان بحبكك…..زياد انا كنت عايزه اقولك حاجه
زياد:ايه ياروحي
مي:ماما اتصلت بياا…..
نظر لها زياد بغضب وهو يتذكر كيف سجنتها بالغرفه
زياد بغضب:انس…..
مي مقاطعا:لاااا دي اتصلت واعتذرتلي…..وطلبت مني اننا نيجي عشان تتعرف عليك
زياد بستغراب:غريبه تتحسد
مي:والنبي وافق….دي عايزه تتعرف عليك هيا وبابا
زياد:ماشي يا مي هنروح بس بعد ما نكتب كتاب فريده
مي بفرحه:ايه داا هي هتكتب كتابها علي مين
زياد:علي خالي
مي بدهشه:نعممم
زياد بضحك:مال وشك قلب كده ليه خالي دا اصغر مني بسنتين 3 كده
مي:اواي يعني
زياد:اصله خالي من الاب بس…..يبقا اخو ماما من الاب بس
مي:اممممم وهي بتعامله حلوو
زياد:بتحبه اكتر مني تخيلي
مي:غريبه في حد بيعامل حد كده
زياد:امي…..بتعامله كويس مستغربه ليه
مي وهي تخرج من احضانه:بجد انتم مختلفين عننا تماما يعني في القاهره تقريبا بياكلوا في بعض انما انتم
زياد وهو يعيدها لحضنه:كل الموضوع اننا بنعامل الناس زي ما بنحب اننا نتعامل انما انتم ماشيين بمبدء عامل الناس زي ما بيعاملوك ودا غلط….ثم خالي وائل من اول ما اتولد نزل في حضن ماما يعني هيا الي مربياه….ثم متحكميش علي حد من غير ما تعاشريه هاا
مي:المفروض انت الي تنصح نفسك بالنصيحه دي…..حكمت اني مش محترمه من لبسي وحكمت اني مش متربيه من موقف او اتنين صح
زياد:ولما عاشرتك حبيتك وعشقكك…..اااه من عشقكك يابنت عمي
&&&&&&&&
صباح يوم جديد
عزيزه:عااااااا مي وحشتيني
مي وهي تحتضنها بقوه:وانتي اكتر ياروحي
خرجت فريده مع والدتها الذي اعادتها للكره مره اخري خرجت مي من احضان عزيزه وذهبت لفريده تحتضنها بقوه
مي بفرحه:الف مبروك يا حببتي ربنا يتمملك علي خير

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى