روايات

رواية شمس الأدهم الفصل السادس 6 بقلم أسيل باسم

رواية شمس الأدهم الفصل السادس 6 بقلم أسيل باسم

رواية شمس الأدهم الجزء السادس

رواية شمس الأدهم البارت السادس

رواية شمس الأدهم الحلقة السادسة

خرجت من المنزل متوجه لكي ترى والدها .. وقفت امامها سيارة خرج منها سائقها وقف امامها باحترام ..
السائق “الديب طالب يشوف حضرتك .. دلوقتي
مريم بضيق ” قوله مش عايزه اشوف خلقته
السائق ” لو سمحتي .. انا. عندي اؤامر متحركش من هنا من غير حضرتك ..
تاففت وركبت بضيق وانطلق بها السائق الي منزل الديب
دخلت الي منزله بثقة رافعة راسها بشموخ وجدته ينتظرها والتوتر بادي على وجهه .. م ان راءها حتى وقف ذهب اليها لكي يحضنها لكنها صدتها
= وحشتيني ااااوي ي مريم .. ااوي
___ عايز مني اي .. جايبني هنا ليه ي ياسين
= سمعت ال حصل لابوكي وقلت اكيد تعبانة و عايزة ال يخفف عنك ويقف. معاكي خاصة بعدما حبيب القلب باعك و خانك
___ انا مش محتاجة حد معايا حتى يخفف عني لا انت ولا ادهم انا اقدر اطلع ابويا من ال هو فيه ولوحدي
= انتي لأمتي هتفضلي بالاناانية دي بحبك افهمي بعشقك ومستعد ام**وت عشان سواد عيونك حطي ايدك في أيدي سواء هندمر ادهم وهطلع ابوكي من الحبس ده وعد مني ي مريم
بس وافقي نتجوز وانا هخليكي اسعد انسانة في الدنيا كلها.
__ طيب انا موافقة اتجوزك ي ياسين بس عايز مهري يكون راس اادهم ..
= راسه هيكون عندك بس عايز حااجة في المقاابل ..
ابتعد عنها بعد فترة قضاءه ينهل من جسدها وهو يقبلها بعمق يحبها لكنها لا تهتم لامرءه يفعل المستحيل ليحصل عليها وقد جعلها ملكه لكن بالحر** ام ابعدته عنها بجمود
= اهو خذت ال انت عايزه هتعمل اي بخصوص أدهم
___ انتي عارفة انه ادهم ليه علاقات كتير مع *** وبيستمر يوم ساعة ساعتين ثلاث ويرميهاا بس العصفورة قالتلي انه في واحدة قاعدة في بيته وهو بيهتم بيها شخصيا …انا بقى فضولي غلبني وعرفتك تاريخها من. يوم م ولدت لدلوقتي
= ومين البنت دي
___ ااخته لعمر
= ازاي بس و عمر يتيم ملهوش حد غير أدهم.
___ ده ال كلنا عارفينه بس ال مش اي حد عارفه انه عمر هرب من بيت اهله وهو عمره ١٠ سنين بسبب ظلم والده ليه والدته كانت حامل وقتها وبعدما كبرت البنت ابوها خصب عليها تتجوز من واحد *** شغلها للبنت رقاصة في *** بيقولوا عليها جامدة وبقت تجبله فلوس وهو عايش على حسابها .. ومن كم يوم كده اتحبس وهو بيحاول يسرق ومش بيسرق اي حد ده اتقبض عليه وهو بيسرق ١٠٠ مليون دولار بشيك مزور عليه توقيعه لأدهم بس التوقيع كمان طلع مزور . تفتكري صدفة
= اكيد أدهم .. بس ليه يحبس جوزها هيستفاد اي
__ يطلقها .. وتبقى البنت ملكه لأدهم .. قولتلك البنت جامدة بتحل من على حبل المشتقة.. اكيد عجبته
= يعنى احنا عشان نقضي على أدهم لازم نخطف البت دي
___غلط ي قلبي .. احنا نسيبهم حتى يعشقها ويم** وت عليها وبعدها لما نخطفها أدهم ممكن يرمى نفسه في النار في سبيل انها تعيش وبكده تكوني حققتي انتقامك منه
= بس وقتها هيكون الأوان فات وهو مش هيتخلى عنهاا وهيكون من الصعب نقرب عليها حتى
___ الانسان مش معصوم عن الغلط ي مريم وعمر عارف كل غلطة عملها أدهم بحياته تفتكري هيقبل بأدهم زوج لأخته الوحيدة .. حبهم مستحيل ي مريم .. هو بيحبها بس صعب يحصل عليها عشان ماضيه وهيكون ضعيف واحنا هنضربه وقتها ونحقق انتقامنا.. و بكدة خلصت الحكاية
ابتسمت مريم له بشدة ” مكنتش اعرف انك بتكره لأدهم للدرجادى بجد ابهرتني ي ياسين .. ي ريتني كنت قبلت حبك من زمان يمكن مكناش وصلنا للمرحلة دي ..
__ أدهم عمل حاجات خلتني اتمنى ااقت** له وبقي عدوي .. وبالنسبة ليكي ي مريم انتي حبي . وأنا متأكد انك هتحبيني مع الوقت ..
دخل ذالك المخزن الذي اخبروه ان يأتى اليه هو و عمر
وجدوها مربوطة وتبكي بشدة اسرع ناحيتها عمر وهو قلقاا بشدة تفااجااءة أدهم بالذي يحصل لم يكن هناك حراس او اي احد سواءهم .. رن هاتفه وهو يفكر مع نفسه وجده الديب ابتسم أدهم ورد عليه
= ملمستهاش بالرغم اني كنت همو** ت و المسها واعرف طعمها اااي .. بس ملحوقة المرة الجاية هتلاقيها في سريري . ااعتبر الحصل درس ليك ي أدهم وابعد عن طريقي انا و مريم …احسنلك
اغلق أدهم مع ياسين وهو يتوعد له ” الظاهر انناا هنتسلى بجد بعد كده
نظر لشمس وجدها تحتضن عمر وتبكي وتبتسم في وقت واحد شعر بالغيرة لكن ليتحمل قليلا حتى تصبح ملكه وبعدها لن يلمسها ااحد مين م كان …..
بعد اياااام….
حمدلله على السلامه ي عمي
___ الله يسلمك ي حبيبي ي ياسين … انا متشكر جدا ليك انك خرجتني وخليت حد يشيل التهمة عني والا كنت هعفن في الحبس واشكرك لأنك اهتميت ببنتي في غيابي بجد انت جدع … طلعت احسن من القريب اطلب ال انت عايزة وهيكون عندك ي بنى انا تحت امرك في ال بتطلبه
= من بعد اذنك ي عمي انا طالب ايد مريم للجواز.. عايزاهاا تكون مراتي من بعد موافقتك يعنى.
نظر رأفت لمريم الخجلة ويسالها ” انتي ااي رايك ي بنتي
— ال تشوفه ي بابا..
__ يبقى الف مبروك يا حبايبي… الخميس الجاي كتب الكتاب والفرح .
قبل ياسين يد.رافت بفرح واخيرا مريم وكل املاك مريم ستكون له…
نزلت الي الأسفل فتفاجاءت بأدهم يجلس مع أخيها توترت فحاولي إخفاء توترها سلمت على عمر بحب وعلى أدهم بتوتر و ارتباك فهمها
= على فين بالشياكة والأناقة دي انا اخاف لتتخطفي مني
__ ومين هيتجراء يخطف اخت النمر . .. الاختطاف اختصاصك انت ي أبيه
= احنا سبق واتكملنا بالموضوع ده ي شمس …
= انا عارفة اني مهما اقولك مش هتسمعني ولا هتعبرني فالاحسن اني أخرس.. و اروح شغلي
__ ٥ دقائق البس و هنوصلك على طريقنا ..
ذهب وتركها مع ذالك الذي تتجنبه طول هذه الشهور تختصره بشدة وهو لم يرد ان يضغط عليها حتى تتم شهور العدة وبعدها سيكون له تصرف اااخر
____ واخيرا نطق ” ازاي شغلك بالمركز
= عادي ذي كل يوم .. بتسأل ليه
____ يمكن لانك هتسيبه
= عفوا اانت ااي اتفضلت و قولت
___ انا مش عاجبني وقفتك وسط الرجال بحجت انه شغل
= وانت مالك ي اخي .. عمر م اعترضش على شغلي ..انت مين حتى تقولي اعمل اي و م اعملش اي
سحبهاا من خصرهاا بتملك ” انا بقولك كده على اعتبار اني جوزك المستقبلي ي مراتي المستقبلية
= لاا انت باين انه حصل لمخك حاجة .. انت لايمكن تكون طبيعي
_ وحياتك مجنون فيكي .. ومعدتش هبعد بعد كده هتبقى لياا وبس لياا اناا وبس
ااتى عمر لكن تفاجاءة بالذي يرااه غضب بشدة
شمس ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شمس الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى