روايات

رواية سيليا الفهد الفصل الثامن 8 بقلم شودي الصاوي

رواية سيليا الفهد الفصل الثامن 8 بقلم شودي الصاوي

رواية سيليا الفهد الجزء الثامن

رواية سيليا الفهد البارت الثامن

رواية سيليا الفهد الحلقة الثامنة

سيليا كانت لسه هتكلم ولكن سمعت صوت دب الرعب في قلبها
السيوفي بصوت عالي وبغضب:سيلياا
لف الجميع على الصوت
سيليا بتبصلو برعب وقالت بهمس:بابا
سيليا كانت مرعوبه بس حست بي ايد فهد بتمسك ايديها بصتلو بخوف و هو بصلها بطمئنان
فهد:ازيك ي سيوفي بيه منور والله
السيوفي :مالكش دعوه بيا انا جاي اخد الفجره دي اللي هربت يوم فرحها
انصدمت عيله فهد من الكلام اللي سيوفي قالو
فهد بغضب :سيليا مش فاجره سيليا اشرف من اي حد وبعدين مينفعش ترجع معاك
السيوفي بغضب:ليه انشاء الله
فهد:ابدا بس بنتك بقت مراتي خلاص

 

السيوفي اتصدم من كلام فهد وبص لبنتو وكان هيضربها وهو بيقول:هربتي من فرحك عشان دا عشان تجوزي دا بتسيبي ابن عمك عشان الغريب
بس فهد مسك ايدو وقالو :كله إلا سيليا هي بالذات خط أحمر ولو هي بنتك ف هي دلوقتي مراتي ومسمحش لحد يرفع صوتو بس عليها انت فاهمم(قال آخر كلمه بصوت عالي)
خاف السيوفي من صوت فهد بس حاول مايبينش وقال:انت هتطلقها وغصب عنك كمااان انت فاهم دي بنتي و انا اعمل اللي عايزه معاها
فهد بغضب:اقسم بالله لولا انك والد سيليا وهي بتحبك لكنت قتلتك دلوقتي ومافيش طلاق انا و سيليا مش هنطلق و أعلى م ف خيلك اركبو
بصلو السيوفي بغضب وكان هيرد عليه بس في الوقت دا جه إياد
إياد بخبث:هو دا اللي انتي كنتي بتكلميه وبتقوليلو انك هتهربي معاه يوم فرحك ي فجره بقى تسبيني انا عشان دا
بصلو فهد بغضب وقال:ولاااا اقسم بالله كلمه كمان عليها محدش هيعرف يحوشكوا من تحت ايدي
سيليا بصت لأياد بغضب وقالت:انا مش زيك حيوانه انا احسن منك و اشرف منك وبعدين ي محترم لو انت فعلا سمعتني وانا بكلمه محاولتش تمنعني ليه
رد إياد بتوتر:انا لسه سامعه من شويه من على فونك
طلعت سيليا الفون وقالت:قاصدك على داا

 

بصلها إياد بخوف و توتر وبصلو فهد بغضب
فهد بغضب:انتو لو مخرجتوش من هنا دلوقتي هقتلكم كلكم
بصولو بخوف وبعد كدا قال السيوفي:هنمشي دلوقتي بس صدقني مش هسيبكم في حالكوا
بعد كدا خرجوا الاتنين وبصت عيله فهد على سيليا وقالت ريهام بخبث:وكمان هربانه من أهلك الله اعلم عملتي مصيبه ايه عشان تهربي من فرحك وعايزه تلبسيها لأبن خالتي
بصتلها سيليا بدموع وكسره بس فجأه لقت فهد ضرب هيام بالقلم جامد
نيرمين:انت ازاي تضرب بنتي عشان الحيوانه دي اللي هربانه من فرحها واكيد عايزه تلبسك مصيبه.
بصلهم فهد بغضب و استحقار وحضن سيليا وطلع بيها لأوضتهم
اول م الباب اتقفل سيليا انهارت من العياط وحضنها فهد جامد عشان يحاول يهديها
فهد:خلاص ياقلبي هما مشيوا خلاص ومش تشوفيهم تاني خلاص بقى مش قادر اشوف دموعك قلبي يوجعني عشانهم
بصتلو سيليا بخوف:بعد الشر عنك متقولش كدا
بصلها فهد بفرحه عشان هي خايفه عليه
فهد:ممكن اطلب منك طلب ياقلبي
سيليا:اتفضل

 

فهد:ممكن تقوليلي بتخافي اوي كدا ليه من عمك و ابنو
بصتلو سيليا بخوف بس جمعت شجعتها وقالت:هقولك
Flash back
كانت سيليا قاعده بتلعب وجه إياد ابن عمها وقال تعالي ي سيليا العبي معايا
سيليا ببراءه:حاضل
إياد بخبث:تعالي نقعد ورا الشجره دي عشان محدش يشوفنا
سيلياا ببراءه:ليه مث عايث حد يثوفنا(ليه مش عايز حد يشوفنا)
اياد:اصل احنا هنستخبي منهم واللي يلاقينا هو هيكسب واحنا هنخسر ف مش لازم حد يشوفنا
سيليا:بجد طب يلا عثان محدث يثوفنا
راحو قعدو جنب الشجره و حاول إياد يلمسها وهي كانت خايفه من حركاته بس فكرته بيلعب معاها واتكررت الحركه دي كتير لغايط م سيليا كبرت و فهمت وحاول مره معاها بس هي قالت لعمها
عمها:عارفه لو حد عرف بي اللي حصل هقتلك انتي فاهمه
سيليا بخوف:فاهمه فاهمه
End back
بصلها فهد وهو بيحاول يخفى غضبه ويطمنها

 

فهد بحنان:طب اهدي وصدقيني محدش هيقدر يلمسك
سيليا بخوف:اقولك على حاجه بس توعدني انك مش هتقول لحد
فهد:اوعدك ياقلبي
سيليا بخوف:عمو هو اللي اقتل عشق اختي التؤام(معلومه عشق كان عندها اخت تؤام بس ماتت والدكتور قالهم ان هي ماتت عادي بس كان فيه سر ورا موتها)
فهد بصدمه:ايهه
سيليا:والله دا هو اللي حصل انا سمعتو وهو بيتكلم مع واحد وبيقولو ان هو اللي قتلها عشان يجوز ابنه ليا بعد كدا يقتل بابا و يورث كل حاجه
فهد:بس……
سيليا بصدمه:ازاي
في مكان تاني رعد كان قاعد مع ساندرا
رعد بخبث:انا اكتشفت ان انا بحبك انتي وعمري م حبيت حد غيرك
ساندرا:واكتشفت دا ازاي ي استاذ رعد
رعد:اصل انا عرفت ان ندى كانت بتخوني و وقتها اتأكد أن انا محبتهاش

 

ساندرا:محبتهاش ولا جاي عشان تنتنقم مني على الكلام اللي ندى كاتبته ليك
رعد اتصدم بس دراها:كلام ايه
ساندرا:انت عارف كويس كلام ايه بس صدقني مش هيحصل اللي في بالك و اه دور كويس على ندى عشان هي عيشه وفي مكان قريب اوي منك
رعد اتصدم من كلامها وقال:كدابه ندى ماتت وانتي السبب
ندى ببرود:…..
رعد بكسره:مستحيل
عند ساره كانت قاعده ماسكه الفون وبنحاول تكلم سيليا عشان تطمن عليها بس جالها مكالمه صدمتها
المجهول:……
ساره ببكاء:انت كداب وحيوان وصدقني مش هسيبك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيليا الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى