روايات

رواية الخادمه والمعاق الفصل الرابع 4 بقلم بسملة صالح

رواية الخادمه والمعاق الفصل الرابع 4 بقلم بسملة صالح

رواية الخادمه والمعاق الجزء الرابع

رواية الخادمه والمعاق البارت الرابع

رواية الخادمه والمعاق الحلقة الرابعة

امنيه : رحيم حاول تحرك ايدك.
وانصدمت امنيه لما رحيم مقدرش يحرك أيده،حطت امنيه صنيه الاكل على الكوميدينو ، وقعدت جنبه.
امنيه بصدمه : ر ..رحيم ازاي مش قادر تحرك ايدك انا كل يوم كنت لتساعدك تحركها ، في حاجه غلط معلشي حاول تحرك ايدك هتقدر وانا معاك.
بص لها رحيم بحزن وألم وهز رأسه بمعنى مش قادر.
امنيه : هات ايدك.
ومسكت أيده وبدأت تحاول تحرك في ايده وتخليه يحرك بس مفيش استجابه.
امنيه : لا اكيد في حاجه غلط رحيم متقلقش انا معاك وبعون الله هتخف ، هتصل بدكتور صديقي في المانيا فديو كول ، لاني انا سافرت هناك واتعرفت عليه وهيشخص حالتك ويعرف سبب عدم تحسنك ، دقائق وجايه هجيب اللاب توب بتاعي.
وراحت امنيه اوضتها وجابت اللاب توب ودخلت وقفلت الاوضه وفتحت اللاب واتصلت بالدكتور وفتحت الكاميرا ، وبدأت تتكلم بالانجلش.
الدكتور : ?Hi Omnia, How are you

 

 

الترجمه : مرحبا يا امنيه ، عامله ايه؟
امنيه: ?Fine Thanks, and your presence
بخير شكرا ، وحضرتك عامل ايه؟
الدكتور : .I’m good
الترجمه : انا كويس.
امنيه: I want to ask you about a patient who has never moved, just flat in bed for two years, and no treatment has affected him.
الترجمه:اريد ان استفسر منك بخصوص حاله مريض ، لم يتحرك ابدا فقط متسطح على الفراش منذ سنتين ، ولا يؤثر اي علاج عليه.
الدكتور بستغراب: How is that wrong you have to make sure everything is right, at least it has to be 40 percent better.
الترجمه: كيف هذا يوجد خطأ ما عليك التاكد أن كل شى سليم ، على الأقل يجب أن يكون قد تحسن بنسبه 40 %.
امنيه : I doubt the treatment even though the package is labeled appropriate for his condition, and everyone cares about him and the doctor always examinates him but there’s no improvement, what should I do to make him better.
الترجمه: انا اشك في العلاج على الرغم من أن العبوه مكتوب عليها انها مناسبه لحالته ، والجميع يهتم بيه والدكتور يفحصه دائما ولكن لا يوجد تحسن ، ماذا عليا أن أفعل لكي يتحسن.
الدكتور: I want to see the patient, see what the treatment looks like, open it up and see what the pill looks like.
الترجمه : اريد ان ارى المريض واري شكل العلاج وافتحيه لأرى شكل قرص الدواء.
امنيه : .ok

 

 

الترجمه : تمام.
امنيه وجابت العلاج اللي كان على الرفش وشالت اللاب توب وبدات توري للدكتور حاله رحيم وكانت دكتور بيبص على حالته ومركز جدا.
امنيه : I’ve been trying to move his fingers for a month now, but there’s no improvement, and I don’t know what’s wrong.
الترجمه : حاولت تحريك أصابعه منذ شهر الى الآن ولكن لا يوجد تحسن ، ولا اعرف ما الخطأ، ممكن تساعدني.
الدكتور:Check the shape of the disk and make sure it is original. It is certain that the name of the treatment is stamped on the disk, but if it is not stamped, it is imitation or a cure error.
الترجمه : افحصي شكل القرص وتأكدى من أنه الاصلي من المؤكد ان يوجد على القرص ختم اسم العلاج على القرص ، لكن إن لم يوجد عليه ختم فأنه التقليد أو علاج خطأ.
بدأت امنيه تبحث على الانترنت على العلاج الاصلي وتقارن الي معاها ولاقت أن كلام الدكتور صح وان دا مش العلاج الحقيقي.
امنيه بصدمه : You’re right, the cure is not original.
الترجمه : كلامك صحيح العلاج ليس الاصلي.
الدكتور : There is a treatment that has been exported from Germany to Egypt that is very suitable for its condition. I will send you a picture of it in a letter, give it this treatment, and I want you to go to the lab and give them this fake tablet and find out what it is and what it is. It looks like a conspiracy. If you need something, I’m there, don’t worry. Bye, my friend.
الترجمه : يوجد علاج تم تصديره من المانيا الي مصر مناسب لحالته جدا، سأرسل لكي صورته في رساله ، واعطيه العلاج هذا ، واريدك أن تذهبي الي معمل التحاليل وتعطي لهم هذا القرص غير حقيقي واكتشفى ماذا يسبب هذا العلاج له وما نوعه ، يبدو أنها مؤامره، وإذا احتاجتي لشئ انا موجود لا تقلقي ، الي اللقاء صديقتي.
امنيه:

 

 

Thank you. Goodbye, beautiful Doctor.
الترجمه :شكرا لك مع السلامه ايها الدكتور الجميل.
وقفلت امنيه مع الدكتور وبعت لها رساله فيها اسم الدواء وشكله.
امنيه همست في ودن رحيم.
امنيه بهمس : رحيم افرح 6 شهور وهترجع زي الاسد ، جدد املك متيأسش من رحمه ربنا دا اشطر دكتور بي المانيا وعندى امل وثقه بالله أن العلاج هيعمل نتيجه وهتتحسن ابتسم عايزه اشوف ابتسامتك الحلوه قبل ما امشى.
ابتسم رحيم وبص لها وعمل اشاره بعيونه ورأسه بمعنى هتروحي فين.
امنيه : اكيد مش هسيبك بس كل الموضوع عايزه الحق عمو على أخد منه فلوس للعلاج لاني مش معايا فلوس ، واشترى العلاج بنفسي علشان ميحصلش خطأ شكل الدكتور بيكتب علاج غلط او ممكن يكون في حاجه بتحصل واحنا مش عارفين.
بدأ رحيم يهز راسه بهستيريا ويحركها ويبص لها نظرات ويغمض ويفتح عيونه.
امنيه بقلق وخوف : ر..رحيم في ايه مش فاهمه اهدا .
بس رحيم مازال بيحرك رأسه وعيونه بهستيريا.
حطت امنيه ايديها على وشه وكأنها بطمنه.
امنيه : أهدى متقلقش انا معاك.
بص لها رحيم بحزن لانها مش قادره تفهمه.
امنيه : اقل من ساعه هكون قدامك بإذن الله.
نزلت امنيه ولقت على في المكتب خبطت ودخلت بعد ما أذن لها تدخل.
امنيه : ازيك يا عمو.
على : الحمدلله.
امنيه : دايما بصراحه دواء رحيم خلص وعايزه فلوس اشتري له الدواء.
طلع على فلوس من جيبه واداها الفلوس، وكمان فلوس تانيه.
على : وادي 5000جنيه لكي اشتري الي عايزاه.
امنيه : شكرا بس مش محتاجه.
على : ازعل لازم تاخديهم.
وبعد إصرار منه اخدتهم ،وراحت امنيه الصيدليه وقالت للصيدلي على اسم العلاج واشتريته ، وكان سعره غالي دفعت الفلوس وراحت المول اشتريت تيشرت لي رحيم ، ولبس ليها ،واشترت فازه فيها ورد طبيعي ، وروحت القصر.
وصلت القصر ولاقت مروه في الجنينه بتسقى الورد.
مروه : امنيه كنتي فين حبيبي.

 

 

امنيه : كنت بشتري لبس ليا ولرحيم.
مروه شافت لبس في ايديها وابتسمت.
مروه : ماشي حبيبي اطلعي لرحيم.
طلعت امنيه ودخلت لرحيم وبمجرد ما شافها ابتسم وبص لها كتير وكان عيونه بتتكلم.
امنيه : اسفه والله، عارفه اني اتاخرت عليك، بس كان لازم اشترى ورد لان في الربيع بتبقى ريحته حلوه وغير كدا بيدي امل وتفاؤل.
ابتسم رحيم قربت امنيه وقالت : تشم الورد.
هز رأسه بالموافقه.
قربت منه وبدأ يشم الورد ويغمض عيونه ويبتسم.
امنيه : عجبك.
هز رحيم رأسه وابتسم.
امنيه : دا العلاج الاصلي وفعال خود القرص دا.
واديته العلاج وشربته المياه و بدأت تتكلم معاه وتحرك أيده ورجله.
بعد مده.
امنيه : رحيم لازم تنام تصبح على خير.
وبعد مرور 3 ايام من الاحداث دي امنيه بتدى العلاج لرحيم وبتساعده يحرك أيده وبتتكلم معاه.
في صباح يوم جديد صحيت امنيه وخرجت من القصر وكانت الصدمه لما…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمه والمعاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى