روايات

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل السابع 7 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل السابع 7 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الجزء السابع

رواية سرقت قلبي بالرماديتين البارت السابع

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الحلقة السابعة

الدكتور خرج والكل جري عليه بلهفة
الدكتور:هي نزفت كتير بس الحمدلله لحقناها لو عدا24 ساعة ومحصلش مضاعفات ممكن تخرج
تلين:ممكن ادخلها؟!
الدكتور: لازم يعدي ال24ساعة دول الاول وبعدين هي محتاجة راحة سيبوها نايمة دلوقتي
تلين بحزن:تمام شكرآ
الدكتور سابهم وتلين خدت مراد بعيد عن فاطمة ومالك الواقف هيطق من الغيظ والغيرة
تلين:ممكن اسالك سؤال
مراد:اتفضلي
تلين:هو انت اي الجابك
مراد رفع حاجبو وبصلها
تلين:اقصد أن صوتك كان كأنك قلقان أو خايف عليها لي وجيت لي وهي مجرد متدربة في شركة بتاعت صاحبك
مراد بتوتر:هااا لا عادي جدا مفيش حاجه
تلين:واضح أن مفيش حاجه من توترك
مراد بنبرة تحذير:هقولك بس اياكي ثم اياكي حد يعرف صدقيني مش هرحمك لو الكلام ده خرج برا
تلين:اوعدك محدش هيعرف
مراد:بصراحة بقا أنا معجب بيها بس خايف اصارحها ترفض أو تتنفخ عليا
تلين :طيب بص انت ناوي تتجوزها ولالا
مراد:لو هي توافق
تلين حكتلو على البيحصل عند ملك في البيت وأنها شخصيتها ضعيفة وقالتلو على موضوع جوازها
مراد:انا لا يمكن اسيبها تروح من ايدي ومستقبلها يضيع
تلين باستغراب:انت لحقت تحبها امتا
مراد:مش عارف
تلين:طيب انا هروح دلوقتي وهاجي بكرة وانت كمان لازم تمشي والولية المفترية البرا دي لازم تمشي قبلي
مراد:طيب هنعمل اي
تلين:هنقول للدكتور يمشيها
مراد:وهي لو قعدت هتدايقك ف اي
تلين:اخاف تعمل حاجة ف ملك
مراد:😒😒😒والكاميرات مش هتجيبها مثلا يا اذكى اخواتك؟!!
تلين بحرج:أيوة صح طيب يلا نخرج
مراد:ممكن افهم رفضتي مالك لي
تلين:واوافق لي على واحد كل الناس بتخاف منو وشبه دراكولا
مراد بضحك:عندك حق بس صدقيني لو وافقتي مش هتندمي
تلين:هفكر
وخرجو الاتنين
تلين راحت البيت لاقت اخوها ومراتو ومش لاقية امها
تلين بغضب:انت اي جابك هنا وفين ماما اطلع برا انت وال*****بتاعتك
محمد بأبتسامة مستفزة: متنسيش أن انا ليا نص الشقة دي
تلين بغضب اكبر:انت عاوز مننا اييي مش كفاية ابوك مات بسببك انت مفيش عندك دمم
محمد:برا يا شطرة يلا
تلين:انت الهتمشي انت والسنيورة بتاعتك يا زبالة
محمد:اخرسي يا بتاعة انتي يلا برااااا
تلين ضربتو بالقلم ومسكت مراتو من شعرها وفضلت تضربها بالاقلام محمد م’سكها من شعرها وض,ربها وطردها من البيت وقفل ف وشها
تلين كانت هتعيط بس افتكرت امها فضلت تدور عليها والجيران قالولها أنها عندهم طلعت فوق وشافت امها التعبانة وباين عليها البهدلة والضرب
تلين بحزن:معلش يا امي صدقيني وربي وما أعبد لازم اجيبلك حقك
الام ببكاء:هنبات فين النهاردة يا تلين
تلين:مش عارفه يا ماما
جارهم:هتباتو عندنا النهاردة والصباح رباح
تلين:مش عاوزين نتقل عليكم
مراتو:لا يا حبيبتي خليكو النهاردة وبكرة ربنا يسهل الحال
تلين:شكرآ يا طنط
…………يلا نروح لمراد ومالك
مالك:ممكن افهم خدتك على جنب وقالتلك اي
مراد:لا مش ممكن
مالك بغضب:انطق بدل ما ادف,نك مكانك
مراد بضحك:بتغير يا لوكا😂😂🏃امال مشوفتش منو قبل كده لي
مالك كان لسة هيرد بس فونو رن وكان الحارس البيراقب تلين
مالك:الو
الحارس:مالك باشا حصل حاجة لازم تعرفها
مالك:طب انطق يا زفت مستني اي
الحارس:الآنسة دي بيقولو أن اخوها كان مسافر ورجع وض’ربها وض’رب امها وط’ردهم من البيت وهما دلوقتي قاعدين عند الجيران
مالك بغضب :طب اقفللل
وقفل
مراد:في اي
مالك حكالو القالو الحارس
مراد:دي فرصتك روح اعرض عليها المساعدة يمكن توافق
مالك:انت صح
عند ملك……..
ملك نايمة وفي أيدها المحلول لحد ما دخل دكتور وشال شعرها من على وشها وفضل يبصلها بر’غبة واضحة ملك حست بأيد ماشية على جسمها قامت بسرعة وصرخت بخوف والدكتور خرج من عندها وقدت الليل كلو وهي صاحية
في اليوم التالي
تلين قاعدة تعبانة لأنها منامتش طول الليل راحت تبص على مامتها لاقتها تعبانة جدا قالت لجارهم وخدهم بعربيتو المستشفى وهناك قابلت مالك الكان بيبصلها ببرود لحد ما خرج الدكتور من عند امها وقال إنها لازم تعمل عملية في القلب خلال48ساعة تلين قعدت ع الارض بأنهيار في الوقت ده مالك قرب منها وقال
مالك:انا ممكن اديلك المبلغ على فكره
تلين بأمل:بجد ياريت وانا ولله هرجعهولك هشتغل وهرجعهولك
مالك بصلها وقال:لا مش عاوز فلوس
تلين :طيب قول عاوز اي وانا موافقة على اي حاجة
مالك :توافقي تتجوزني
تلين………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سرقت قلبي بالرماديتين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى