روايات

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثلاثون 30 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثلاثون 30 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الجزء الثلاثون

رواية سرقت قلبي بالرماديتين البارت الثلاثون

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الحلقة الثلاثون

بعد وقت
مالك وتلين كانو متجهين للمستشفى اتصل الحارس البيراقب محمود
مالك: وصلتو لحاجة
الحارس: محمود خد محمد بيتو وراح على ڤيلا واحد اسمو يوسف المصري بس لسة معرفش اي معلومات عنو
مالك حس انو سمع الاسم دا قبل كدا:طيب بالليل تجمعلي كل المعلومات عن يوسف المصري وتكلمني
الحارس:تمام يافندم
وقفلو
تلين:مين دا

مالك:واحد من الحرس
تلين:هو بيراقب مين وليه وعاوز تجمع معلومات عن….
مالك بمقاطعة: متدخليش ف شغلي يا تلين وكمل بتأكيد:مفهوم
تلين:حاضر
وسكتو
…………………………
عند مراد
فارس اتصل
فارس:متعرفش مالك فين
مراد:هو جايلي دلوقتي
فارس:تمام أنا جايلك
مراد:أنا مش في البيت تعالى على مستشفى*******
فارس:تمام ماشي
وقفل واتجه فارس للمستشفى
…………………………….
محمود رجع البيت لقى محمد نام ومراتو فاتحة التلفزيون وقاعدة لوحدها قرب منها ولف ايدو حوليها وهي معملتش اي ريأكشن اتجرأ اكتر وباس رقبتها وهي ثابتة متحركتش محمد صحي وخرج من الاوضة لقى محمود بيحاول يقرب منها بس هي باردة مش بتتجاوب معاه محمد اتضايق للحظة بس رجع افتكر المبلغ الهياخدو
محمود:واقف كدا ليه
محمد:مفيش كنت عاوز اشرب بس
محمود:تمام …. فهمها هي هنا ليه ولو مش موافقة عرفني ثم أكمل بخبث:عشان اكلم الراجل الهيحط الفلوس في حسابك بكرة واقولو ميعملش كدا
محمد بسرعة:لالا ميحطش ايه أنا هكلمها
محمود:تمام أنا نازل ارجع تكون كلمتها
محمد:حاضر
………….ونزل محمود وباقي محمد ومراتو
محمد:مش عوزاه يقربلك؟
مراتو:لا بس مش عارفه اتعامل معاه
محمد بسخرية:كأنها اول مرة ….نسيتي انتي كنتي ايه
مراتو:مش ناسية بس دا قبل ما اتجوزك
محمد: ودلوقتي أنا جوزك وعاوزك تعملي كده
…………………………….مالك وفارس اتقابلو عند بوابة المستشفى وسلمو على بعض وطلعو فوق
عند مراد
ام تلين:هما راحو فين كل دا
مراد:زمانهم جايي…
دخل مالك وتلين وفارس مع بعض
مراد:كنا جبنا في سيرة حاجة عدلة
قعد مالك وجنبو تلين
مالك:بتنمو علينا ف ايه بقا
مراد:حماتك بتسأل عليكو كل شوية واتصلنا عليكو موبايلاتكم مقفولة
مالك:كان عندنا شغل كتير خلصناه وجينا
الام:طيب تمام ربنا يعينكم بس ابقو افتحو الفون طمنونا عليكو مش كدا
مالك:حاضر
ودردشو شوية ومالك وقف :يلا ولا ايه
تلين:ماشي
قامت تلين ومامتها ومالك راحو على البيت
…………………………….
عند محمود رجع سكران ودخل اوضتو لقى سندرا شبه عاري*ة ونايمة على سريرو مستنياه
قرب منها وباسها بعنف وهي تجاوبت معاه نزل على رقبتها طبع علامات ملكيتو و……….
محمد نايم في الاوضة الجنبهم سامع مراتو مع واحد تاني كل شوية ضميرو يأنبو وبعدين يرجع يقنع نفسو أن عادي هو لما اتجوزها كانت فتاة ليل مجتش من اسبوع
…………………………..
نرجع لتلين ومالك
دخلو البيت الام دخلت اوضتها ونادت تلين
تلين:نعم
الام:كنتو فين
تلين:روحت اتعرفت على اهلو وروحنا على الشركة خلصنا شوية شغل ورجعنا
الام حست بتوتر تلين محبتش تضغط عليها:ماشي روحي نامي
تلين دخلت عند مالك الحضنها بتملك وباس راسها ودخل ياخد شاور
بعد وقت خرج
مالك:أنا نازل وهتأخر ممكن ابات في بيت اهلي نامي ي روحي وبكرة هاجي أن شاء الله لو احتاجتي حاجة كلميني
تلين:ماشي خد بالك من نفسك
ونزل مالك وتلين بتحاول تنام بس مش عارفه ليه مش جايلها نوم معقول اتعودت تنام جنبو
……………………………………..تاني يوم
عند محمد خبط على اوضة محمود بس محدش رد
دخل شافها ف حضنو وهدومهم مرمية على الأرض بإهمال خرج وقفل الباب بهدوء وحس انو مخنوق اوي بس بردو جشعو عاميه ومصر يسكت ويقنع نفسو انو اسبوع وهيعدي وخلاص هياخدها و هيسافر ومش هيرجع هنا تاني
بعد وقت خرج محمود بعد ما خد شاور ووراه سندرا
محمود: الفلوس وصلت على حسابك
محمد:تمام
محمود دخل ومعاه سندرا على المطبخ حضرو فطار وقعدو كلهم يفطرو
……………………………………….عند مالك
قام من النوم اتوضى وصلى ونزل يفطر مع العيلة
مالك:صباح الخير
الجميع: صباح النور
قعدو يفطرو ومالك راح على المستشفى لمراد زي ما اتفق هو وفارس
مالك:انت تعرف يوسف المصري ؟
فارس:هحكيلك
Flash back………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سرقت قلبي بالرماديتين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى