روايات

رواية سجينه قسوته الفصل العشرون 20 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الفصل العشرون 20 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الجزء العشرون

رواية سجينه قسوته البارت العشرون

سجينه قسوته
سجينه قسوته

رواية سجينه قسوته الحلقة العشرون

دققت سميره النظر إليه لتتسع عيناها بصدمه :
سالم
نظر سالم إليه ببعض التوتر ليمر نظره فوق الجميع قبل ان يدفع تريم ويركض
صرخت سميره باامر للحراس بعدم جعله المرور من تلك البوابه
ليقبض الحراس علي ذراعيه بقوه ويتجهوا به نحوها مره اخري
نظرت سميره إليه بغيظ وحقد مردده :
فاكر انك هتهرب من ايدي بعد ما جيت برجلك لهنا
ابتسم سالم مردداً :
سميره تصدقي شكلك متغيرش لا وكمان حقدك عليا متغيرش من ساعة مابنتك ماتت
اردفت سميره بعصبيه :
اخرس والله ماهسيبك انا هدفعك تمن كل حاجه عملتها فيا زمان
اشارت للحراس مردده :
خدوه وخلصوا عليه
علت ضحكات سالم ليردف قائلا :
طب هتخلصي عليا قدام بنتك ، تؤ تؤ عوزاها تقول في اول لقاء بينك وبينها كاأم ان مامتها قتلت ابوها وعاوزه السر يموت معايا من غير متعرفيه
انهي كلماته وهو ينظر نحو تريم
نظر الجميع إليه والي تريم بصدمه لتردف سميره قائله :
تتريم بنتي !!
ابتسم سالم بسخريه مردداً :
بنت العايشه معاكي طول المده دي ومعرفتهاش ولا كنتي هتعرفيها
لاكانت هتعرفنا ياسالم وسرك كان هيتكشف
اردفت بها مقاطعه وهي تدخل من باب الڤيلا مستنده علي جاسم
نظر سالم نحوها بصدمه وبعض الخوف ليردف قائلا بتوتر :
تقصدي ايه
اردفت يارا وهي تقف امامه مردده :
انا بجد بستعر ان ابويا الحقيقي يبقي انت
نظر الجميع إليهم لتردف سميره :
انتي ملك !!
نظرت يارا الي سميره مردده :
لا ياماما انا مش ملك ، هي ملك
انهت جملتها وهي تشير نحو تريم
نظرت تريم إليها بصدمه لتمرر نظرها فوق يارا وسميره
تريم بصدمه هي تشير لنفسها :
يعني انا بنتها !
هزت يارا رأسها بنعم لتتابع تريم بنفس الصدمه قائله :
وانتي اختي انا
نظرت يارا إليها بعينان لامعه بالدموع لتردف قائله :
ايوه ياملك انا تؤامك ودي ماما
نظرت سميره الي سالم مردده :
ازاي
ابتسم سخريه مرددا :
هقولك مش عشان خايف لا عشان احرق قلبك اكتر
فلاش باك ….
في احدي المستشفيات كانت متسطحه علي ذلك الفراش لتفتح عيناها بتعب وهي تنظر حولها لتجد احدي الممرضات
اردفت بتعب :
ولادي فين !!
الممرضه :
حمدلله علي سلامتك يامدام ، البقاء لله واحده منهم كانت ضعيفه وماتت والتانيه في الحضانه
نظرت سميره إليها بصدمه لتردف قائله :
ما ماتت ازاي !!
الممرضه :
ده امر ربنا يامدام وهي كانت ضعيفه عن اختها بعد اذنك هطلع لجوزك عشان مستني بره
انهت كلماتها واتجهت للخارج لتنظر لذلك الواقف
اردف قائلا ببرود :
عملتي ال قولتلك عليه
الممرضه :
عملته يابيه
اردف قائلا :
طب روحي هاتي البنت وتعالي
الممرضه بطاعه :
امرك يباشا
انصرفت ليدخل هو الي الداخل نظر لتلك التي تبكي بقهر ليقترب منها متصنع اللهفه :
مالك بس ياحبيبتي
سميره ببكاء :
واحده من عيالي راحوا ياسالم واحده منهم راحت
ربت علي يدها مرددا :
ده قضاء ربنا ياحبيبتي ادعيلها ومتكسريش فرحتك بالتانيه
دلفت الممرضه في تلك الاثناء وهي تحمل تلك الصغيره لتعطيها لسميره
نظرت سميره إليها لتهبط دموعها بقهر علي صغيرتها الراحله
ليزفر سالم مرددا :
خلاص بقي ياسميره ، ها هتسميها ايه عشق ولاملك زي مااتفقنا
سميره وهي تنظر لتلك الصغيره الغافيه بين يديها :
هسميها ملك وال راحت تبقي عشق
سالم :
ماشي ياحبيبتي
ظلت سميره تنظر لتلك الصغيره غافله عن نظراته الخبيثه
باك…….
سالم وهي يبتسم بااستفزاز مردداً :
دي بقي حكايه بنتك عشق مش كنتي عاوزه تسميها كده برضو اخدتها بعتها وهي صغيره لعيله غنيه واخدت مبلغ مكنتش احلم بيه اما بقي بالنسبه لملك ال بعد ماحصل بينا خلافات ورجعتي لاابوكي هنا وانا خطفتها وهي صغيره وكلمتك ووهمتك اني قتلتها واختفيت فاهي كانت عايشه بس في جحيم كنت بصبحها بعلقه وبمسيها بعلقه معرفتش ابيعها زي اختها للاسف زمان غلطت لما مقتلتهاش لكن دلوقتي هصلح الغلط ده
انهي حديثه سريعا ليجذب احدي الاسلحه من الحراس بعد ان قام بدفعهم وصوبه بااتجاه ملك لتنطلق الرصاصه وو …
______________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينه قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى